Vācietim Mihaelam Niklam viņa 1992.gadā iegādātais “Mercedes E-Class” uzticami kalpo nu jau ceturtdaļgadsimtu. Šajā “Daimler” kompānijas darbinieks ar 1992.gadā ražoto sedanu nobraucis vairāk nekā miljonu kilometru.
Kā raksta vācu izdevums “Die Welt”, Mihaels Nikls ar 75 Zs (126 Nm) dīzeļdzinēju aprīkoto E-klases sedanu iegādājās ar īpašu atlaidi, ko “Daimler” koncerns piešķir saviem darbiniekiem. Nikls plānoja to pārdot nākamajā gadā par lielāku cenu, taču tirgus vērtība un pieprasījums pēc dīzeļa versijām strauji nokritās, jo medijos izplatījās ziņas par to, ka cietās daļiņas, ko satur dīzeļdzinēju izplūdes gāzes, var nodarīt kaitējumu cilvēku veselībai un izraisīt vēzi.
Nikls atstāja mašīnu sev un lēmumu nav nožēlojis. Pa šo laiku viņam nācies nomainīt vien sajūgu (2003.gadā pie noskrējiena 445 000 km), bremžu sistēmas komponentus, ģeneratoru un ūdenssūkni. Vienreiz gadījies iekļūt arī nelielā avārijā, kuras sekas likvidētas, nomainot lukturus, motora pārsegu, radiator resti un priekšējo bamperi
Pēc īpašnieka aprēķiniem, 25 gadu laikā automobiļa tehniskajām apkopēm iztērēti aptuveni 58 500 eiro, bet 54 000 atstāti degvielas uzpildes stacijās.
Drīz šo mašīnu varēs nopirkt Latvijā. Tai odometrs rādīs 137 000. Gandrīz kā jauns.
W124 ļegendārs un izcils automobīlis, viena nelaime rūsē. Diemžēl tādu Meršu vairs nebūs.
W123 un W126 leģendārāki...
Nebija. W123 bija pirmais no leģendārajiem - tāds ar kuru Mercedes ieguva plašāku atpazīstamību. Protams, arī super izturīgs, labs auto tiem laikiem. Arī leģenda, bet vai leģendāraks par W124 - šaubos! W123 nodrošināja panākumus un labu slavu jau nākošajam W124 - kā sacīt - labs pamats. Un par W126 - ļoti labs auto, bet leģendārs vien ar to, ka tie ir S klases pirmsākumi. Šis modelis nebija visai populārs - vismaz Eiropā nē. Amerikā gan. Daudz lielāka leģenda ir W140, kuru zin un atceras daudzi. Vēl tagad tādus šad tad var manīt un vienmēr pasmaidu, kad tādu redzu. :)
Man vienam paziņam ir labi kops W140. Piekrītu, tiešām skaists auto. Es gan teiktu, ka W126 kupeja ir visu meršu mersis.
Par W126 kā S klases pirmsākumu gan nepiekritīšu - pirms tam bija 2 paaudzes - W116 un W108.
Visu meršu mersis W126 un vel kupeja? Nezinu, es nepiekrītu, bet ja tev tā liekas, tad ok. W113 tad jau ir lielāka stila ikona un daudz apspriestāks auto kolekcionāru un vispār mersedes entuziastu vidū. ;) W116 un W108 bija vienkārši iepriekšēji modeļi. Tieši W126 bija pirmais auto ko dēvēja par S klasi! W116 bija pirmais, kas šajā spektrā "pavēra durvis", nobruģēja ceļu uz panākumiem W126, radīja jaunas inovācijas un vēsmas dizainā. Nejauc - tā vēl nebija S klase. Tā nebija ne domāta, ne paredzēta tādam klientu lokam, kā S klase.
Par W140 vesels stāsts būtu jāuzraksta. Manuprāt viena no labākajām mašīnām pasaules autobūves vēsturē. :)
Nestrīdēšos, pieļauju, ka tu esi lielāks mersedesu specs :) man no mersedesiem tiešām visvairāk patīk kupejas.
W124 rusē mazāk par W202 un W210. Nestāsti man te pasakas. Protams, ka laiks tomēr ir pagājis un arī W124 pēc apmēram 25 gadiem pēc to ražošanas beigām būs parūsējis šur tur - par to nevajag brīnīties. Bet virsbūve nostrādāta kvalitatīvāk - krāsa ir biezāka un noturīgāka. Ārzemēs var atrast ļoti labus un saglabātus eksemplārus, bet par cenu, kādu vidējais latvietis praktiskais labāk nopirks lētu plastmasas širpotrebu, kuru pēc 7 (nu max 10 gadu) lietošanas varēs izmest miskastē. Tāda ir mūsdienu patērētāju domāšana un līdz ar to arī autobūve - diemžēl.