Pētījums liecina, ka "Dīzeļgeitas" auto Eiropā ik gadu vainojami 5000 nāves gadījumu 23

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 18.septembris 2017 12:55

"Dīzeļgeitas" automašīnu kaitīgie izmeši ik gadu Eiropā varētu būt vainojami 5000 cilvēku nāvē, kas zaudējuši dzīvību gaisa piesārņojuma dēļ, teikts pirmdien žurnālā "Environmental Research Letters" publicētajā pētījumā.

Maijā pētījumā žurnālā "Nature" tika konstatēts, ka dīzeļauto pārmērīgie izmeši 2015.gadā visā pasaulē saistāmi ar 38 000 pāragras nāves gadījumu.

Jaunākajā pētījumā uzmanība pievērta situācijai Eiropā.

Eiropā ik gadu 10 000 nāves gadījumu saistāmi ar vieglo dīzeļauto mazo daļiņu piesārņojumu, pētījumā norāda Norvēģijas, Austrijas, Zviedrijas un Nīderlandes zinātnieki.

Puses šo gadījumu varēja nebūt, ja dīzeļauto slāpekļa oksīdu izmešu daudzums automašīnām, braucot pa ceļu, būtu bijis tāds pats, kāds tas bijis laboratoriju pārbaudēs.

Uzņēmums "Volkswagen" atzinis, ka tas automašīnās uzstādījis nelegālu programmatūru, kas izmešu daudzumu samazinājis tikai uz pārbaužu laiku.

Ja dīzeļauto slāpekļa oksīdu izmešu daudzums būtu tāds pats kā benzīnauto, no 5000 pāragras nāves gadījumu teju 4000 varētu arī nebūt, norāda autori.

"Volkswagen" 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 18.septembris 2017 13:10
8 8 Atbildēt

Ja varas iestādēm rūpētu pilsoņu veselība, dīzeļu izmantošanas pilsētās sen būtu ierobežota.

gunbox 18.septembris 2017 13:45
20 9 Atbildēt

Šī ziņa varētu pretendēt uz kādu nomināciju kā vislielākā muļķība. Tad jau šeit būtu arī jāpiemin, cik cilvēki ir miruši dēļ aktīvo vulkānu piesārņojuma, jo tie izmet gaisā vienā piegājienā, kā VW 10 gados. Noteikti arī pie dabas katastrofām kādu būtu jāvaino. Noteikti, ka valdības, jo pieļauj būvēt mājas viesuļvētru zonās, purvos, jūras līmenī. Vai tuvu plātēm, kur notiek regulāri zemestrīces. Un visbeidzot, cik cilvēki mist no alkohola un cigaretēm, kurus valdība akceptē, vai rīšanas, bada? Lidmašīnas ir iemārketējuši kā drošāko pārvietošanās veidu. Izpletnis nav ieplānots. Varbūt par katriem 400 cilvēkiem, kuriem pat nedod iespēju izglābties, arī kādam vajadzētu būt vainīgam?

Ja skatāmies no otras puses - varbūt no tiem 38 000 cilvēkiem būs mazāks pasaulē piesārņojums? Mazāk atkritumu izmestu nevietā? Mazāk veļaspulveris nonācis upēs? Varbūt ekoloģiskāks starp VW izmešu daudzums un cilvēka rīcību pret dabu varētu būt VW?

tas 18.septembris 2017 14:46
3 3 Atbildēt

Kautko tadu var pateikt,kam pilna galva ar putniem....

murx 18.septembris 2017 19:43
4 2 Atbildēt

Rakstā ir sajauktas divas dažādas lietas. Slāpekļa oksīdi un dīzeļu izdalītās daļiņas. Bet tas arī nemaz nav tik svarīgi. Iespējams, ka ir kāda puslīdz saprātīga metodika, kā aprēķināt nāvju daudzumu, taču mazo daļiņu loma nevar (nedrīkst!) tikt novērtēta par zemu. No Common Rail sākuma spiedieni degvielas sistēmās paaugstinājās vairākkārt. Tas rada daļiņas, kuru izmērs ir niecīgs - 1pm; 0,5pm. Tas ir 0,1 un 0,05 simtdaļas no milimetra un vēl mazākas. Šāda lieluma daļiņas iepriekšējiem dīzeļiem nebija. Problēma ir tajā apstāklī, ka šīs daļiņas pilnībā nespēj nofiltrēt arī dīzeļa daļiņu filtrs (DPF), un tās ir tik vieglas, ka nespēj uz zemes nosēsties MĒNEŠIEM! Tās arī ir tik mazas, ka cilvēka organisms tās neatpazīst un deguns nespēj nofiltrēt, tātad mēs tās brīvi elpojam. Tāda izmēra daļiņas izraisa vēzi. Un pilnīgi vienalga, no kāda materiāla tās ir. Varbūt sagadīšanās, taču saslimšana ar vēzi īpaši ir pieaugusi no 90-o gadu beigām - tad, kad masveidā sāka ieviest augstspiediena dīzeļu barošanas iekārtas. Plus vēl masveida DPF filtru nahrenizēšana ar jaudas paaugstināšanu....

Gunbox, biju par Tevi labākās domās....

iciks 18.septembris 2017 21:54
3 4 Atbildēt

Pareizi Gunbox runā. Ir neskaitāmas cilvēka veselību un dzīvību apdraudošas lietas, bet nu dīzelis visus dzīs kapā. Atvainojos, aizmirsu vēl vienu biedu - polietilēna maisiņu.

Par dīzeļiem un vēzi kopš 90ajiem - vai Tavi dati ir arī par, teiksim, ASV, kur dīzeļi nav tik populāri?

gunbox 19.septembris 2017 9:53
2 2 Atbildēt

Aplams pieņēmums, ka dīzelis ir vainīgs, kamēr nenosauc arī tos n-tos simtus lietu, kuri vēl ietekmē vēža rašanos un pierādi laboratoriski, ka tās citas lietas nav pie vainas. Man nav pierādījumu, bet ir viens neapšaubāms fakts - ja dīzeļa daļiņas būtu tik bīstamas, tad apkārt mums mirušo ar vēzi procents būtu ievērojams starp auto mehāniķiem un tas būtu plaši zināms. Ļoti liela daļa no viņiem vai nu neizmanto atsūcēju vai atsūcēja vispār nav. Bet te iet runa par daļiņām atmosfērā - muldēšana.

Ar tādu pašu pārliecību varētu pateikt, ka ĢMO arī ir vainīgs pie vēža, jo ir dārzeņiem savas vielas, kuras samazina vēža rašanos. ĢMO attiecīgi iespējams šīs vielas nav. Lūdzu ...tieši tāda paša muldēšana. Veļaspulvera ūdeni dzertu? Es gan domāju, ka jau dzer, ja vien nelieto destilātu. Kā tev liekas, cik atmosfērā nonāk daļiņas no šīs ķīmijas? Ja gribi redzēt, kas nav muldēšana - asbests. Ir sekas, ir reāls un redzams pierādījums, ir aizliegums. Viss.

iJuris 18.septembris 2017 21:11
1 1 Atbildēt

Gribētos redzēt pētījumu kurš tik precīzi šo nosaka. Un ko teiks, kad atklās ka tas nav tikai vw dēļ? Atvainosies, jeb maksās miljardus kompensācijās par neslavas celšanu?

iciks 18.septembris 2017 21:57
10 0 Atbildēt

Redz, šādās lietās nekādas noteiktības nav. Ir kaut kāda metodika, ar kuru var sarēķināt 5000. Savādāk rēķinot var sanākt 8000. Var nesanākt nekas. Kas pateiks...

Auto degvielas patēriņu var laboratoriski pārbaudīt, bet kā šo?

Un par neslavu - ievēro teikumus, piemēram, "varētu būt vainojami 5000". VARĒTU BŪT, bet varbūt arī nevarētu - tieši nav teikts.

Tāpat žurnālists uzraksta "neoficiāli avoti ziņo, ka politiķis X varētu būt pederasts". Politiķis sāk aurot, bet tieši jau nekas nav pateikts, vien izteikts kaut kas, ko it kā teicis kaut kāds avots u.t.t.

iJuris 19.septembris 2017 21:24
0 0 Atbildēt

iAuto skaidri un gaiši virsrakstā saka: Pētījums liecina, ka "Dīzeļgeitas" auto Eiropā ik gadu vainojami 5000 nāves gadījumu.

Kur vēl konkrētāk?

Skaidrs jau ka tas ir kaut kāds datu savārstījums par kaut ko, varbūt, varētu būt, nebūt tēmu...

Vienīgi ja nebūtu atklāta nebūšana ar tiem vw viltīgajiem ECU, tad es gaidītu ziņu ka Eiropā ik gadu ir 5000 nezināma iemesla nāves gadījumi. Bet tas jau tikai tā, skaidrs ka visiem gribas kautko teikt teikšanas pēc

Kanibaals 18.septembris 2017 22:48
3 1 Atbildēt

Ir jābūt galīgiem muļķiem, lai turpinātu pilsētās ielaist dīzeļauto zinot, ka tie izdala kvēpu daļiņas. To pat nav vērts noliegt un tāpat kā pamazām cīnās ar cigaretēm tiks galā arī ar dīzeļauto. Patiesībā prasītos tiem tāds nodoklis(pasažieru auto), lai atkristu vēlme ar tādu pārvietoties. Jā jā zinu bļaus kā traki, jo kur tad lies nelegālo un marķēto degvielu, bet tam ir risinājums - LPG. Sen jau valstiski vajadzēja subsidēt pāreju uz LPG un cīnīties ar problēmu saknē. Nu jau par vēlu, kad elektroauto klauvē pie durvīm, tas būtu līdzvērtīgs kā bija epopeja ar ekonomiskajām spuldzēm, kuras izlobēja mirkli pirms parādījās LED spuldzes.

iciks 18.septembris 2017 23:17
2 0 Atbildēt

Jebkurā gadījumā dīzeļu lielais skaits ir pašu valstu rūpīgi veidots lolojums. Liela daļa Eiropas valstu nodokli aprēķina pēc CO2 izmešiem. Tur nu nekāda augstā matemātika nav nepieciešama - benzīna motoriem to izmešu ir stipri vien vairāk, tā ka pat kaut kāds 1,3 benzīns var iznākt neizdevīgāks par 2,5 dīzeli...Ja pie mums tā starpība vēl tā, tad citās valstīs tas sit pa kabatu.

Lūgtum, manu vecāku 1,6 benzīns - 173 g/km. Analogs auto, ar kuru braucu es (mazliet jaunāks) - 2,0 TDI. 126 g/km.

Pēc angļu tarifiem man sanāktu 160 mārciņas gadā, vecākiem tas būtu 800 mārciņas...Atšķirība jūtama, ne?

Tā ka veidojas tāds kā apburtais loks. Pērkam benzīnu - esam slikti, jo esam globālās sasilšanas stimulētāji. Maksā ragā, nekrietneli! Pērkam dīzeli - indējam bērnus. Aizliedzam braukt!

Kanibaals 19.septembris 2017 9:53
0 1 Atbildēt

>benzīna motoriem to izmešu ir stipri vien vairāk

Tas uz NOx un kvēpu rēķina. CO2 mazāk, bet vairāk citu izmešu. No viena grāvja otrā. Autoražotāji jau bija atspērušies ražot dīzeļus un izlobēja, ka ļauj to darīt arī turpmāk, lai gan jau bija pirmie signāli, ka ar piesārņojumu ir čābīgi.

650 19.septembris 2017 0:25
2 0 Atbildēt

Vai viņi var konkrēti dokumentāli pierādīt to minēto nāvju skaita konkrētu saistību tieši ar vieglajiem dīzeļauto? Kur ir tas konkrētais pētījums? Gribētos palasīt "ticamības" pakāpi.Ir tak arī citādi nāvju dati (nevis "pētījums", bet vnk sausa statistika), piem,:

www.medicalnewstoday.com/articles/282929.php

vai pikabu.ru/story/smertno...smerti_4912863 (pievērsiet uzmanību tur to nāvinieku skaitam). Un cik diez % sastāda tie 38k it kā dīzeļa/upuri no visas pasaules nāvinieku ikgadējā kopskaita? Un cik lasītāji ir sabojājuši nervus un veselību,lasīdami portālos apzināti maldinošos virsrakstus un no kontekstiem izrautu info,vai lejot žulti komentos? Ja nedēļu deg un pa visu pilsētu kūp miskaste vai ja kkādi darbinieki,ražodami eko-elektrību, visu vakaru aiz pārguruma skaļi pirž- vai tas neko nebojā?

Te ir reku nopietnā angļu vietnē nesen publicēti dati - kā redzams, nebūt ne tur kāds fuflāgens ir tas lielākais melis:

Kanibaals 19.septembris 2017 9:57
0 0 Atbildēt

Pētījums kā reiz attiecas uz visiem šiem auto. Dīzeļgeita jau neattiecas tikai uz VW, visiem tas karalis ir pliks.

Absurdākais ir tas, kas tajās normās var iekļauties ja grib tik autoražotāji savstarpēji vienojās drusku šmaukties un vēl BOSCH šiem piepalīdzēja.

650 19.septembris 2017 10:19
0 1 Atbildēt

Kur statistika par to, cik dd entuziastu ir atbraukuši pie dīleriem uz bezmaksas akciju "nogriezt" sev pāris kW un "sakārtot" savus motorus atbilstoši notiekumiem? Un cik mums ir kastrēto par braukšanu vispār ar tukšu trubu un pilnīgi bez jebkādiem sākotnēji paredzētajiem filtrācijas komponentiem?

Klaja liekulība itin visā.

iciks 19.septembris 2017 10:31
1 0 Atbildēt

Vispār neredzu nevienu iemeslu, kāpēc kādam būtu jābrauc pie dīlera kaut ko darīt - cilvēks labticīgi ir pircis auto, kurš ir reklamēts kā visam atbilstošs un visas šīs šmaukšanās ir notikušas bez viņa ziņas. Šajā situācijā dīlerim būtu jāpiedāvā savs risinājums - kaut vai klientam maksājot, lai viņš brauc. Ja "sakārtošanas" rezultātā krītas auto veiktspēja, palielinās degvielas patēriņš vai tamlīdzīgi -tas NAV normāli, jo tas vairs nav tas auto, kādu klients pircis.

Atsauksmes esmu palasījos angļu forumā - tur tomēr vairums nosliecas uz "labojuma" neveikšanu. Tie, kas pie dīlera šo lietu izdarījuši sūdzas par lielāku degvielas patēriņu, par savādāku auto uzvedību u.t.t. Ir dzirdēts, ka EGR vairāk tiekot darbināts un tie, kas jau tā nav visai uzticami, klājoties nost vēl labāk.

imzz 19.septembris 2017 12:27
1 2 Atbildēt

Pagaidām ne. Bet tagad jau sākuši pat pie mums slēgties klāt diagnostikas spraudnim. Nekas nav vienkāršāk, kā izdot likumu, ka tikai apstiprināta dzinēja programmatūra ir pieļaujama un ar citādu auto vispār nedos atļauju piedalīties satiksmē.

iciks 19.septembris 2017 14:46
0 1 Atbildēt

Pagaidi, draugs, Tu spried pavisam nepareizi. Labticīgais pircējs nav vainīgs, ka viņam pārdevuši specifikācijai neatbilstošu auto. Par ko tad viņu drāzt? Tagad pircējam būtu jātērē savs dārgais laiks un jābrauc pie dīlera, lai auto labotu un ej nu vēl sazini, kas tur beigās sanāks.

Varētu darīt elementāri - uzliek ražotājam sodu par katru nepārprogrammētu auto. Tad dīleris saka - zini, Jāni/Pēteri/Afanāsij, atbrauc, lūdzu, uzlikt jaunāko softu. Ja viņš atbrauc, viņam par to kaut cik aizmaksā. Tad varbūt cilvēkiem arī būtu kāda motivācija braukt.

Par praktisko pusi - gan jau var sistēmu piečakarēt tā, ka skatē visi teiks - nu re, tas gan ir viens akurāts auto.

imzz 19.septembris 2017 12:05
0 0 Atbildēt

Dīzelis ir efektīvs dzinējs , kurš strādā ar liesu maisījumu, augstu kompresiju un augstu sadegšanas temperatūru. Tieši šādos apstākļos veidojas NOX.

ES birokrāti , uztraucoties par CO2, bet "aizmirstot" par NOX, ir ,dzejiski izsakoties, upurējuši cilvēkus uz dabas altāra.

Liekot mierā statistiku, saelpoties izplūdes gāzes noteikti ir kaitīgi. Visvairāk tas notiek sastrēgumos. Tātad, vajadzētu novērst sastrēgumus. Valstī ar mazu iedzīvotāju blīvumu, kā

Latvijā, tas ir izdarāms, pat Rīgā, kas nav nekāda bezcerīgi pārbāzta megapole, kā lielās Rietumeiropas pilsētas vai Maskava.

viencexperc 19.septembris 2017 13:58
5 0 Atbildēt

Es varu pateikt tikai vienu: - Pārējie 4 995 000 mirst NE folksvāgena dēļ.

650 19.septembris 2017 14:08
0 0 Atbildēt

Es gribēšu redzēt, cik te būs to ākstu, kuri vēlēsies piegriezt un nogriezt. Tā teikt, daudz muldēsi- lūdzu tev litrs patēriņa klāt un tas hlams vairs neiet.Viena liekulība un denagoģija.Es varu iedomāties, kā šobrīd jūtas tie, kuri (balstoties uz vēl neseno reklāmu tepat un citur, tajos pat portālos ,kur tagad viņus gāna...), ir iepirkuši nupat jaunu megadaaargu dd auto un cer uz ilggadēju prieku no viņa...

Ivars 19.septembris 2017 17:46
0 0 Atbildēt

Ahā, vakar man pārdod sliktu auto, šodien pasaka, ka jāpērk cits, jo šis ir slikts. Rīt es nopirkšu to jauno elektroauto un parīt tas arī būs slikts, jo, redz, ražojot elektrību arī tiek dedzināta kaut kāda maita, kas piesārņo atmosfēru . Draugi mīļie, tas viss ir bizness!

gunbox 20.septembris 2017 10:46
0 0 Atbildēt

Ne gluži. Elektroauto vispār ir ekoloģijas piemērs. Es tikai nesaprotu, kāpēc tas, kam būtu jāmaksā uz pusi mazāk kā iekšdedzes dzinējam, maksā bez maz vai 2x dārgāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti