Aston Martin publicējis informāciju un attēlus ar 1079 Zs jaudīgo superhibrīdu Valhalla, kas ar elektrību spēs nobraukt līdz 14 kilometriem.
Valhalla ir britu markas pirmais sērijveida modelis ar vidū novietotu motoru un pirmais uzlādējamais hibrīds. Automašīnas sirds ir hibrīdiekārta, kas apvieno 828 Zs 4,0 litru V8 benzīna motoru un trīs elektromotorus, no kuriem divi piedzen priekšējos riteņus, bet trešais integrēts astoņu pakāpju robotizētajā pārnesumkārbā un palīdz aizmugures riteņiem.
Sistēmas kopējā jauda ir 1079 Zs un 1100 Nm, kas 4,73 m garajam un 1655 kg smagajam hiperauto līdz 100 km/h ļauj ieskrieties 2,5 sekundēs un sasniegt maksimālo ātrumu 350 km/h.
Automašīnas izstrādes procesā piedalījušies F-1 piloti Fernando Alonso un Lens Strolls, bet konstrukcijai izmantotas tehnoloģijas, kas aizgūtas no karaliskā motorsporta veida, piemēram, tas aprīkots ar regulējamu gaisa plūsmas dalītāju un aizmugures antispārnu, kas maina leņķi atkarībā no ātruma un spēj darboties kā gaisa bremzes. Aston Martin apgalvo, ka, braucot ar ātrumu 240 – 350 kilometri stundā, aktīvie aerodinamiskie elementi rada aptuveni 600 kilogramu lielu piespiedējspēku.
Valhalla nav mehāniska savienojuma starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem – to sinhronu darbību nodrošina elektroniskā IVC (Integrated Vehicle Dynamic Control) sistēma, kas maina arī stūres, piekares un bremžu iestatījumus atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma. Tie ir Sport, Sport+ un Pure EV, turklāt pēdējais Valhalla ļauj nobraukt ar elektrību līdz 14 km šajā laikā attīstot līdz 140 km/h.
Konstrukciju papildina jaudīgas bremzes ar keramikas bremžu diskiem 410 mm izmērā priekšā un 290 mm aizmugurē, kā arī Brembo bremzes ar 6 virzuļu suportiem priekšā un 4 virzuļu suportiem aizmugurē. Pircēja izvēlei kalti vai magnija sakausējuma riteņu diski 285/30 ZR 20 priekšā, 335/35 ZR 21 aizmugurē.
Hiperauto salonā no oglekļa šķiedras izgatavoti sēdekļi, mērinstrumentu bloks aiz stūres un centrālais skārienekrāns ar elektriskā režīma un hibrīda spēka piedziņas grafisko attēlojumu. Šis displejs reāllaikā parāda, kā darbojas spēka agregāts, kad tiek reģenerēta enerģija un kad tā tiek izmantota veiktspējas palielināšanai.
Valhalla bija vajadzīgi pieci gadi, lai konstruktori to sagatavotu ražošanai. Tagad šie darbi tuvojas noslēgumam un Aston Martin ir paziņojis, ka konveijers sāks darboties 2025. gada otrajā ceturksnī. Pavisam tiks izlaisti 999 Valhalla eksemplāri, taču cenu ražotājs vēl neatklāj.