Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Latvijā patīk Volkswagen Golf, Lietuvā Fiat, Igaunijā - Škoda un Toyota 12

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.februāris 2019 12:54

Latvijā 2018.gadā pārdotas un pirmreizēji reģistrētas kopumā 19 272 jaunas automašīnas, kas ir par 1,7% vairāk nekā gadu iepriekš. Pērn Latvijā pārdotākais auto modelis bija Volkswagen Golf, kamēr Lietuvā pirktāko auto Top 10 dominē dažādu modeļu Fiat automašīnas, bet Igaunijā – Škoda un Toyota.

Ievērojamas atšķirības vērojamas arī citās Latvijai tuvējās valstīs – Baltkrievijā un Ukrainā, liecina Igaunijas kompānijas “RIA.com Marketplaces” pētījums par auto pirkšanas paradumiem Baltijā, Baltkrievijā un Ukrainā.

Kopumā Latvijā jaunu auto pārdošanas rādītāji ik gadu palielinās, taču izteikta līdera Latvijas tirgū šobrīd nav. Pērn pārdotākais auto modelis Latvijā bija Volkswagen Golf, kuram seko Nissan Qashqai un Toyota RAV-4, liecina “RIA.com Marketplaces” apkopotā informācija. Desmit pārdotākie jauno auto modeļi Latvijā 2018.gadā bija: Volkswagen Golf – 894 pārdoti auto, Nissan Qashqai – 680, Toyota RAV-4 – 540, Volkswagen Tiguan – 538, Toyota Auris – 513, Škoda Octavia – 460, Volkswagen Passat – 449, Toyota C-HR – 366, Kia Sportage – 363 un Toyota Avensis – 290.

Lietuvā lielā cieņā dažādu modeļu Fiat

Pirmā vieta jaunu automobiļu pārdošanas topā Lietuvā pagājušajā gadā pieder Fiat 500 – pērn kaimiņvalstī pārdotas 5769 šī modeļa automašīnas, tuvāko konkurentu, kas arī ir Fiat, apsteidzot vairāk nekā trīs reizes. Otrs populārākais modelis lietuviešiem pērn bija Fiat Tipo ar 1899 vienībām, bet trešo vietu ieņem Škoda Octavia (1222 pārdoti auto). Pārdotāko jauno auto TOP 10 Lietuvā: Fiat 500 – 5769, Fiat Tipo – 1899, Škoda Octavia – 1222, Fiat 500X – 1206, Toyota C-HR – 1010, Toyota RAV-4 – 980, Nissan Qashqai – 804, Volkswagen Golf – 789, Toyota Auris – 766, Volkswagen Passat – 745.

Igaunija novērtē kvalitāti

Igaunijas iedzīvotāji 2018.gadā kopumā iegādājās 26 310 jaunas automašīnas, kas ir par 2,7% vairāk nekā gadu iepriekš. Pēdējos gados populārāko jauno auto tirdzniecības topa virsotnē ir zīmoli Škoda un Toyota. Pērn igauņi iegādājās 1025 jaunas Škoda Octavia automašīnas, 997 Toyota RAV4 automašīnas un 861 Renault Clio automašīnas. Populārāko auto desmitniekā iekļuvuši arī divi KIA un Volkswagen Golf modeļi, kurus pagājušajā gadā iecienījuši arī autovadītāji citviet Eiropā.

Pārdotāko jauno auto TOP 10 Igaunijā: Škoda Octavia – 1025, Toyota RAV4 – 997, Renault Clio – 861, Toyota Avensis -785, KIA Sportage – 663, Toyota Auris – 653, Škoda Superb – 636, Toyota C-HR -594, KIA Cee'd – 572, Volkswagen Golf – 564.

Baltkrievijā dominē Krievijas autoražotāji, Ukrainā svarīgs degvielas patēriņš

Interesanti, ka ievērojamas atšķirības jaunu auto tirgū vērojamas  Baltijai tuvējās valstīs – Baltkrievijā un Ukrainā. Proti, Baltkrievijā lielāko jauno auto tirgus daļu aizņem Krievijā ražotas automašīnas, īpaši - zīmols Lada. Baltkrievijā pērn pārdotāko jauno auto TOP 10: Lada Vesta – 5269, Volkswagen Polo – 4908, Renault Logan – 3250, Renault Sandero Stepway – 2976, Renault Duster – 2359, Geely Atlas – 2315, Skoda Rapid – 1972, Lada Largus – 1950, Renault Captur – 1783, Hyundai Creta – 1346.

Auto pircēji Ukrainā priekšroku dod tādiem pazīstamiem zīmoliem kā Renault, Kia un Toyota. Ukraiņi pārsvarā izvēlas crossover modeļus ar augstu klīrensu un auto ar mazu degvielas patēriņu. Pirktāko jauno auto TOP 10 Ukrainā 2018.gadā ir: Renault Duster – 3465, Kia Sportage – 3128, Toyota RAV-4 – 2653, Toyota Camry – 2404, Renault Logan – 2385, Hyundai Tuscon – 2229, Nissan Qashqai – 2197, Skoda Octavia – 2138, Volkswagen Polo – 1812, Nissan X-Trail – 1732.

Eiropā visu izšķir degvielas patēriņš un auto izmērs

Savukārt Eiropas tirgū kopumā pēdējos gados dominē Volkswagen un Renault. Kompakts, ar zemu degvielas patēriņa līmeni, ar labu nobraukumu un komfortu - tieši tos kā prioritārus izvēles faktorus min Eiropas Savienības valstu iedzīvotāji, iegādājoties gan jaunus, gan lietotus auto. TOP 10 2018.gadā pārdotāko jauno automašīnu saraksts ir šāds: Volkswagen Golf - 441 384, Renault Clio - 328 536, Volkswagen Polo - 294 493, Ford Fiesta - 269 945, Volkswagen Tiguan - 252,099, Nissan Qashqai - 229 266, Peugeot 208 - 227 372, Toyota Yaris – 215 400, Opel / Vauxhall Corsa - 214 324, Renault Sandero - 212 829.

 
Visi komentāri
 
iAuto 19.februāris 2019 13:10
2 0 Atbildēt

Te gan jāsaka, ka no Lietuvas tas Fiat iet re-eksportā

jaaanis 19.februāris 2019 15:24
0 0 Atbildēt

Ja neņem vērē Leišu re-eksportu tad kopumā izskatās, ka Igauņi ir stipri priekšā mums, jauno auto iegādē vidēji uz 1000 iedzīvotājiem.

atrabotka 19.februāris 2019 15:42
0 0 Atbildēt

Kas par āķi, kapēc Lietuvā tik daudz Fiat 500 pārdoti? Kaut kādas mega akcijas vai milzīgs iepirkums?

nu re 19.februāris 2019 21:59
4 1 Atbildēt

vw grupa dominē gan Baltijā, gan Eiropā. Un nekādas dīzeļgeitas, brexiti vai citi globāli sūdi labu mantu nespēs apturēt. VW forever!!

atrabotka 20.februāris 2019 10:30
1 7 Atbildēt

Ha ha.. "Labu mantu"... Tā labā manta izbeidzās ap kādu 2002 gadu (+/-). Tagad tā ir laba, kamēr vēl jauna. Eiropā dominē tieši dēļ cenas un atpazīstamības dēļ (Škoda nav tik atpazīstama un prestiža, pretstatā visiem zināmajam VW)

viencexperc 20.februāris 2019 13:10
1 6 Atbildēt

Tieši tā. Kā manta, VW tiešām labs. Labs arī tiem, kuriem vajadzīgs transporta līdzeklis, lai pārvietotos no punkta A uz punktu B dārgā veidā, turklāt tie punkti tuvu viens no otra.

Bet ja cilvēkam bieži jābrauc, patālu, grib izbaudīt to daļu no savas dzīves, ko sēž transportā, ja cilvēks grib braukt, nevis tupēt lauksaimniecības tehnikā, tad viņš pērk auto, nevis VW.

E.B. 20.februāris 2019 13:13
4 0 Atbildēt

Ko tu te gvelz muļķības un maldini cilvēkus.Man ir darba wv golf divdurvnieks 2007 gada 1.4 benzīns.Braucu 4 gadus ar viņu pa Rīgu dien diena.Nobraukums 286000 km.Iznjemot ellas siksnas filtrus esmu nomainījis priekšējos amortizatorus,labo priekšējo atsperi,vienu reizi freonu uzpildiju klimaij un viss.

E.B. 20.februāris 2019 13:34
5 0 Atbildēt

P.s.Esmu nobraucis 3 mašīnas vw golf 5 ,1.4 benzīns divdurvnieks pilnigi vienadas komplektācijās.Pirktas visas 3 mšinas un atdzītas no vācijas ar noskrējienu ap 90000 km.Mainītas tikai dēļ lielă noskrējiena un visas kalpoja gods godam.

viencexperc 20.februāris 2019 23:35
1 4 Atbildēt

tāpēc, ka tur nav kam lūzt. Ja tu nopirksi tabureti un dīvānu. Ko vairāk vajadzēs kopt, un kurš ātrāk tev var salūzt?

Pareizi dīvānu. BET, ja tev vajadzēs sēdēt un atpūsties, tad tu izvelēsies dīvānu nevis tabureti. Taburete der - ātri apsēsties, pasēdēt un ātri aiztīties, kamēr nedabūji hemoroīdus vai mugurkaula deformāciju.

Tad lūk - VW ir taburete, normals auto - dīvāns.

....

Par to dārdzību es domāju pirmo cenu. Analoģijā par taburetēm - var nopirkt tabureti ikea veikalā un var tādu pašu nopirkt pie galdnieka vasīlija. Tad tā taburete pie galdnieka Vasīlija būs dārgāka, varbūt nedaudz izturīgāka , bet tik un tā tas par dīvānu nepaliks. Tad lūk - taburete pie vasīlija ir VW. Dārgs koka klucis mazohistiem.

Golf 20.februāris 2019 15:37
2 0 Atbildēt

Man ir bijuši divi golfi: 2, nobraucu 100 tk un 4 - nobraucu 150 000 tk, cik tie noskrēja Vācijā, kas, lai zin. Varu teikt, ka esmu apmierināts - tika mainīta eļļa, siksnas, bremžu kluču uc ejošās lietas, bet nekas kardināls, un, galvenais - nekad nenācās palikt uz ceļa tehnisku problēmu dēļ. Tagad ir golf 6, 1,5 gados nobraukts 35 000 km, nācās izmest pdf filtrus (nezinu vai pareizi, tak negribējās dārgi maksāt par atjaunošanu), nomainīt gultni priekšējam ritenim un termostatu (bija ieplīsis)

E.B. 21.februāris 2019 3:44
3 0 Atbildēt

Tad pastāsti kas tavuprāt,tavā izpratne ir dīvāns akmens laikmeta cilvekiem kuri sēž uz taburetēm ? Runaju par auto salīdzinājumu,runājot taviem vardiem.

Un otrs.kas tava dīvāna ir tāds,no komforta,kas nav manā taburetē vienam braukājot ikdienā ???)))))

treškart.Cik daudz luksus klases auto tu pats esi nobraucis lai spetu salīdzināt kas ir dīvāns un kas ir taburete? izklausies kad vienīgais ar ko tu brauc tas ir ar pirkstu pa you tube

s 21.februāris 2019 14:09
4 0 Atbildēt

Vienīgie viņa auto ir veci vojādžeri un fordi, pat ar jaunu fordu tas āksts nav braucis, visa tā viņa ļurināšana ir balstīta uz sapņiem un spriedelējumiem kopā ar "pudelesbrāļiem"

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tesla slikti, Honda – labi: vācu TÜV atklāj, kas ir labākais 6

Ja jūs esat Honda Jazz īpašnieks, tad varat priecāties – jūsu auto nelūzīs un kalpos uzticami vismaz pirmos 2-3 gadus. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO) 3

Citroen e-C3 ir pirmais Eiropā radītais un ražotais budžeta elektromobilis, kura cena, ieskaitot valsts un tirgotāja atbalstu, ir zemāka par 19 000 eiro. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 10

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti