Šanhajas autoizstādē prezentē Audi A6 e-tron konceptauto (+ FOTO) 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Audi | 19.aprīlis 2021 15:06

Audi apņēmīgi turpina uzsākto e-volūciju pretī elektriskajai mobilitātei, 2021. gada Šanhajas autoizstādē prezentējot inovatīvo un pilnībā elektrisko sērijveida automobiļu saimes priekšgājēju – četru durvju Audi A6 e-tron konceptauto.

Pilnībā jauna tehnoloģijas arhitektūra PPE (Premium Platform Electric) nākotnē kalpos par tehnoloģisko platformu šīm automašīnām. Sākot no 2022. gada beigām pirmie sērijveidā ražotie automobiļi C un vēlāk arī B segmentā nonāks ar PPE tehnoloģiju, tostarp pirmo reizi elektrisko automašīnu tirgū gan vieglie apvidus automobiļi (SUV) ar augstu klīrensu, gan dinamiska stila modeļi ar zemu braukšanas augstumu, piemēram, kā gaidāmais Audi A6 e-tron.

Ar Audi A6 zīmi jaunais konceptauto apliecina savu vietu zīmola luksusa klases modeļu segmentā. Audi A6 zīmolu ir pārstāvējis segmentā ar vienu no pasaulē lielākajiem tirdzniecības apjomiem, sākotnēji, kopš 1968. gada līdz 1994. gadam – kā Audi 100. Vispirms šī modeļa saimi papildināja sedans, Avant un allroad, bet vēlāk Sportback, kas tika tirgū laists kā A7. Elektriskās piedziņas sistēmai Audi A6 modelī jau ir senas tradīcijas – pēc pilna hibrīda versijas, kas tirgū tika laists 2011. gadā, pašreizējais Audi A6 TFSI e debitēja 2019. gadā ar plug-in hibrīda piedziņu un nobraukšanas distanci ar elektrisko piedziņu līdz 91 kilometram (WLTP ciklā).

Pretstatā pēdējam modelim, 2021. gada Šanhajas autoizstādē prezentētais Audi A6 e-tron konceptauto pilnībā paļaujas uz elektrisko jaudu, kas balstīta uz Audi izstrādātu nākotnes PPE platformu. Vienlaikus tas arī piedāvā pilnībā jaunu dizaina konceptu – vienīgais, kas ir vienāds ar pašreizējo A6 modeli, ir tā izmēri. 4,96 metrus garā, 1,96 metrus platā un 1,44 metrus augstā virsbūve veidota kā Sportback, un tās līnijas skaidri atspoguļo Audi pašreizējās dizaina valodas sistemātisko progresu.

Šanhajas autoizstādē debitējošā Audi A6 e-tron konceptauto eksterjers ir kas krietni vairāk par vienkāršu dizaina ideju realizējumu – modeļa virsbūve ir Audi nākotnes sērijveida modeļu piemērs un sniedz skaidras norādes par to, cik dinamiska un eleganta izskatīsies zīmola elektrisko luksusa automobiļu klase.

Tikmēr PPE platforma nodrošinās dinamisku braukšanas pieredzi un piemērotību lietošanai ikdienā kā galveno automobili ģimenē. Atkarībā no izvēlētās piedziņas sistēmas un modeļa versijas, Audi A6 e-tron nākotnē varētu ar vienu uzlādes reizi nobraukt vairāk par 700 kilometriem (balstoties uz WLTP standartu), bet saimes jaudīgākie locekļi no 0 līdz 100 km/h ieskriesies ātrāk par 4 sekundēm.

 

Balstoties uz tā izmēriem, Audi A6 e-tron konceptauto ir acīmredzams luksusa klases pārstāvis. Aerodinamikai vienmēr ir bijusi nozīmīga loma Audi ilgajā panākumu vēsturē luksusa klasē. Audi 100/C3 aerodinamiskās pretestības koeficients joprojām ir leģendārs – savulaik tas bija aerodinamikas pasaules čempions visās klasēs, un ar 0,30 aerodinamiskās pretestības koeficientu Audi krietni pārspēja konkurentus jau 1982. gadā. Tagad Audi A6 e-tron konceptauto raksta jaunu nodaļu šajā veiksmes stāstā, kārtējo reizi pierādot, ka zīmols vienmēr apvieno formu un funkciju ideālā simbiozē. Aerodinamiskās pretestības koeficients vien 0,22 ir vēl kas nebijis elektriskajā C segmentā – tas nozīmē, ka automobilim ir minimāla aerodinamiskā pretestība, kas nodrošina zemāku enerģijas patēriņu un tādējādi garāku nobraukšanas distanci ar vienu uzlādi.

22 collu diski un īsās pārkares un platais kupejas jumta izliekums sniedz automobilim proporcijas, kas izteikti atgādina sporta automašīnu.

 

Priekšējie un aizmugurējie lukturi ir plāni un vizuāli papildina virsbūves līnijas. Digital Matrix LED un digitālā OLED tehnoloģija sniedz iespēju sasniegt maksimālu gaišumu un plašu funkciju klāstu pat ar minimālu virsmas laukumu, vienlaikus piedāvājot pielāgojamus gaismas dizainus.

Katrā virsbūves pusē iebūvēti trīs mazi augstas izšķirtspējas LED projektori, pārvēršot zemi zem tiem par skatuvi katru reizi, kad atveras durvis – nelieli paplašināti dinamiskā apgaismojuma efekti ar ziņojumiem sveic pasažierus. Savukārt četri augstas izšķirtspējas LED projektori, kas neuzkrītoši iestrādāti automašīnas stūros, rada pagrieziena rādītāju projekcijas. Šo projekciju dizainu iespējams modificēt, lai pielāgotos dažādiem tirgiem un reģioniem.

Digital Matrix LED priekšējās gaismas sasniedz gandrīz kino kvalitāti. Piemēram, ja Audi A6 e-tron konceptauto akumulatora uzlādes nolūkā tiek novietots pretī sienai, autovadītājs un pasažieris laiku var pakavēt ar uz šīs sienas projicētas videospēles spēlēšanu. Turklāt projekcijas ap automobili pirmo reizi ļauj paplašināt komunikācijas diapazonu ārpus automašīnas. Ar inteliģentās savienojamības palīdzību Audi A6 e-tron konceptauto sniedz informāciju citiem satiksmes dalībniekiem ar vizuālu signālu palīdzību.

Ātra uzlāde, gara nobraukšanas distance

Divi Audi A6 e-tron konceptauto elektromotori spēj nodrošināt kopējo jaudu 350 kW un 800 ņūtonmetru griezes momentu.

Audi A6 e-tron konceptauto – tāpat kā visu nākotnes PPE modeļu – piedziņas tehnoloģijas pamatā ir 800 voltu uzlādes tehnoloģija. Tāpat kā Audi e-tron GT pirms tā, šī tehnoloģija nodrošina, ka Audi A6 e-tron konceptauto akumulatoru ātrās uzlādes stacijās ļoti īsā laikā iespējams uzlādēt ar līdz pat 270 kW lielu jaudu. Nepieciešamas vien 10 minūtes, lai akumulatoru uzlādētu līdz līmenim, ar kuru iespējams nobraukt vairāk nekā 300 kilometrus. Mazāk nekā 25 minūtēs Audi A6 e-tron konceptauto 100 kWh akumulatoru var uzlādēt no 5% līdz 80%.

Apvienojumā ar vairāk nekā 700 kilometru nobraukšanas distanci atkarībā no izvēlētās piedziņas sistēmas un jaudas, Audi A6 e-tron konceptauto ir piemērots izmantošanai par galveno automobili ģimenē. Dinamisko īpašību ziņā Audi A6 e-tron konceptauto, kā tas ir raksturīgi elektriskajiem automobiļiem, krietni pārspēj savus konkurentus ar iekšdedzes dzinējiem. Pateicoties augstam griezes momentam, kas pieejams jau no paša kustības sākuma, pat efektivitātei paredzētie bāzes modeļi līdz 100 km/h paātrināsies ātrāk par septiņām sekundēm. Savukārt augstākā līmeņa lieljaudas modeļos šo ieskrējiena laiku iespējams samazināt krietni zem 4 sekundēm.

 

Papildu informācija:

Kristaps Menniks

Audi Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītājs Latvijā un Lietuvā

Mob.: +371 26132172

Kristaps.Menniks@moller.lv  

 
Visi komentāri
 
šoferīc 19.aprīlis 2021 23:24
0 0 Atbildēt

savādi gan, iepriekš šāda apakšējā logu līnija bija raksturīga nepāra modeļiem

gunbox 20.aprīlis 2021 12:32
0 1 Atbildēt

Eksterjeru ir supper, bet interjers kaut kāds širpotreb. Uzreiz var redzēt, ka valdē stagnāti nav atlaisti un neko futūrisku no konceptiem neatļauj ieviest.

MB arī izskatās, būs nobijušies no savu conceptu versijām un apcērj visas tehnoloģijas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti