Visi komentāri - Valdība apstiprina valsts autoceļu attīstības stratēģiju

Valdība apstiprina valsts autoceļu attīstības stratēģiju 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 30.jūnijs 2021 12:15

Šodien, 29. jūnijā, valdība apstiprināja Satiksmes ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu par Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģiju līdz 2040. gadam. Pirmie soļi šīs stratēģijas īstenošanai jau tiek sperti, jo ir uzsākti darbi, lai Rīgas apvedceļu pārbūvētu par četru joslu ātrgaitas autoceļu

Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģijas no 2020. līdz 2040. gadam mērķis ir izveidot vienotu, drošu un efektīvu valsts galveno autoceļu tīklu, kas nodrošinās Rīgas apvedceļa sasniedzamību no jebkura administratīvā centra Latvijā ne ilgāk kā divu stundu laikā. Valsts galvenos autoceļus paredzēts pārbūvēt par ātrgaitas autoceļiem, līdz 2040. gadam izbūvējot vairāk nekā 1000 km ātrgaitas autoceļu ar maksimālo braukšanas ātrumu 130 kilometriem stundā.

“Ilgtermiņa valsts ceļu attīstības stratēģija nākamajiem 20 gadiem ir izdiskutēta ar pašvaldībām, Saeimas komisijām un apstiprināta Autoceļu padomē. Tas ir redzējums, kā sakārtot valsts galvenos autoceļus, lai nodrošinātu labāku sasniedzamību starp Latvijas novadu centriem, samazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, jo liela daļa negadījumu rodas, veicot apdzīšanas manevrus, un veicinātu vides aizsardzību, samazinot siltumnīcefektu gāzu emisijas. Ilgtermiņa plānošana ir nepieciešama, lai savlaicīgi paredzētu ceļu attīstību un pamatotu finansējuma piesaistīšanu no Eiropas fondiem, veidotu publiskās un privātās partnerības projektus,” teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

“Ilgtermiņa autoceļu attīstības stratēģija ietver rīcības plānu valsts galveno autoceļu pārbūvei. Mums ir svarīga arī reģionālo ceļu tīkla attīstība, par ko ir izstrādāts plāns līdz 2027. gadam. To pakāpeniski izdiskutēsim ar ekspertiem, pašvaldību un sabiedrības pārstāvjiem, lai kopīgi vienotos par darba prioritātēm un attiecīgi plānotu valsts finansējumu reģionālo ceļu atjaunošanai,” teica ministrs.

Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģijas īstenošana ir sākusies ar pirmajiem darbiem Rīgas apvedceļa pārbūvei par mūsdienīgu ātrgaitas autoceļu. “Tas ne tikai dos laika ietaupījumu autobraucējiem, bet arī novirzīs auto plūsmu apkārt Rīgai un uzlabos ceļu satiksmes drošību,” skaidroja Tālis Linkaits.

Šobrīd Rīgas apvedceļa pārbūvei par ātrgaitas autoceļu VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) ir uzsākuši ietekmes uz vidi novērtējuma procedūru diviem posmiem – valsts galvenajam autoceļam A5 Rīgas apvedceļš (Salaspils—Babīte) un valsts galvenajam autoceļam A4 Rīgas apvedceļš (Baltezers—Saulkalne).

Rīgas apvedceļa izpētes projekta ietvaros plānots precizēt trases novietojumu, ceļu mezglu konfigurāciju un paralēlo ceļu izvietojumu. Rīgas apvedceļā plānoti divlīmeņu ceļu mezgli ar visiem nozīmīgākajiem autoceļiem un fiziski nodalītas braukšanas joslas. Rīgas apvedceļa pārbūves izmaksas, ieskaitot apvienotā autoceļa un dzelzceļa tilta pār Daugavu, sastāda aptuveni 540 miljonus eiro, un to ir paredzēts realizēt līdz 2030. gadam.

Ietekmes uz vidi novērtējuma veikšana autoceļu posmu pārbūvei un tālāka būvprojekta izstrāde ilgst aptuveni 2 gadus. Zemju atsavināšanai nepieciešams 2-3 gadu laiks, kas tiek uzsākta, ja būvniecības iecere ir apstiprināta.

Vienlaicīgi LVC ir uzsākuši jauna autoceļa gar Rail Baltica dzelzceļa līniju būvniecības iespējamības izpēti posmā no valsts galvenā autoceļa A2 Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene) netālu no Vangažiem līdz aptuveni Skultei, kur iespējamais autoceļš pievienotos valsts galvenajam autoceļam A1 Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži). Šāda autoceļa izbūve ļautu nevirzīt autotransporta tranzīta plūsmu caur blīvi apdzīvoto Baltezeru un Ādažiem.

 
Visi komentāri
 
felix65 1.jūlijs 2021 6:57
2 0 Atbildēt

Četrdesmitajā gadā vairs nebūs kam pa tiem skriet, ja nu tikai čurkas un nēģeri būs sabraukuši.

seller 1.jūlijs 2021 9:00
0 0 Atbildēt

Diemžēl izklausās pēc kārtējās murkšķēšanas, tīri labi var saprast, ka LV tuvāko 2-3 gadu laikā nekas tāds ko varētu lietot (braukt) cilvēks parastais nenotiks. Tomēr ne visur ir tā - PL izskatās, ka papildus citiem posmiem, Via Baltica posms aiz Suvalkiem praktiski ir jau gatavs, it kā atvēršana jūlijā.

www.youtube.com/watch?v=__mFauJ6VaA

seller 1.jūlijs 2021 9:02
0 0 Atbildēt

Te ir posms aiz Suvalkiem, iepriekšējais ir cits Via Baltica posms PL

www.youtube.com/watch?v=7rqw9hUZMeg

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti