Visi komentāri - Baltkrievijā pabeigta kodoldegvielas ielādēšana Astravjecas AES otrajā reaktorā

Baltkrievijā pabeigta kodoldegvielas ielādēšana Astravjecas AES otrajā reaktorā 7

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 29.decembris 2021 14:17

Baltkrievijā pirmdien pabeigta kodoldegvielas ielādēšana netālu no Lietuvas robežas uzceltās Astravjecas atomelektrostacijas (AES) otrajā reaktorā.

Kā paziņojusi šīs valsts Enerģētikas ministrija, darbi sākti 22.decembrī un pabeigti 27.decembrī. Otrā energoblokareaktora aktīvajā zonā ielādētas 163 kodoldevielas kasetes, katrā no tām ir 571 kilograms kodoldegvielas jeb 312 aptuveni četrus metrus gari kodoldegvielas stieņi deviņu milimetru diametrā.

Paziņojumā norādīts, ka tagad tiks pabeigti reaktora hermetizācijas darbi, veiktas nepieciešamās hidrauliskās pārbaudes, tad reaktoru iedarbinās un tā jauda tiks kāpināta līdz minimālajam kontrolējamajam līmenim.

Licenci Astravjecas AES otrā reaktora fiziskai iedarbināšanai Baltkrievijas Ārkārtējo situāciju ministrijas Kodoldrošības un radiācijas drošības departaments ("Gosatomnadzor") izdeva 20.decembrī.

Atomelektrostacijā, kas uzcelta netālu no Lietuvas robežas, ir divi reaktori, katrs ar 1200 megavatu jaudu. Sākotnēji pirmo energobloku ekspluatācijā nodot bija plānots jau 2018.gadā un otro - 2020.gadā, bet šie termiņi tika pārcelti.

Pirmais energobloks, kurā arī ielādētas 163 kodoldegvielas kasetes, tika iedarbināts pagājušā gada augustā, decembrī tika sākta tā izmēģināšana rūpnieciskā režīmā, bet šā gada jūnijā uzsākta reaktora rūpnieciska izmantošana. Aizvadītajā pusgadā reaktors gan vairākkārt atslēgts no Baltkrievijas energosistēmas, un divas reizes tas noticis, iedarbojoties automātiskajai drošības sistēmai.

Iepriekš vēstīts, ka otrā reaktora fiziska iedarbināšana plānota ša gada nogalē, bet rūpnieciskas izmantošanas uzsākšana - nākamā gada pirmajā pusē.

AES būvnieks ir Krievijas uzņēmums "Rosatom", un celtniecība finansēta par Maskavas piešķirta aizdevuma līdzekļiem.

Lietuva uzskata, ka Baltkrievija nav ievērojusi drošības prasības, ceļot spēkstaciju, kas atrodas aptuveni 30 kilometrus no Lietuvas robežas un 50 kilometrus no Viļņas, bet Minska šos pārmetumus noraida.

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 29.decembris 2021 15:56
12 2 Atbildēt

Nu re... baltkrieviem nevajadzēs dedzināt sadārdzināto gāzi, lai iegūtu elektrību!

Tā pat kā Somija un Francija uzmiiž virsū visās Jevropas "rekomendācijām" un ceļ tik AES!

Baltija un Bulgārija savas AES, lienot dirsā Jevropai likvidēja.... nu laiks kost pirkstos!

viencexperc 29.decembris 2021 17:10
8 1 Atbildēt

Bet skaudīgie latvieši dzīvos zaļi, ar plikām pakaļām un tikai lūkosies, kā baltkrievi maksās par lētu elektrību.

msh 29.decembris 2021 23:59
6 1 Atbildēt

Latviešus tu te piesauc nevietā - "latvieši" vietā bija jābūt "lietuvieši" - mums tas AES ir bijis nebijis, leiši gan tur cepas.

wons 30.decembris 2021 10:50
2 0 Atbildēt

Kāds labums no AES ja tā būtu Latvijā? Tāpat, kā tagad no Latvijas HESiem lēto elektrību laistu caur biržu un tā kļūtu tik pat dārgā, kā pašlaik. Ja kāds no valdības rūpētos par savu tautu, tad varbūt varētu pateikt biržai uzredzi un piepirkt trūkstošo elektrību uz līgumu pamatiem. Citi tak tā var

smaka 30.decembris 2021 11:14
1 0 Atbildēt

tas pats ar granulām, ko daži uzskata par glābiņu LV enerģētikai - pie mums paliekot tikai 5%, pārējais uz ārzemēm - tur vairāk maksā

Krotow 2.janvāris 2022 12:51
0 0 Atbildēt

Instruments Viļņas apgabala padarīšanai par neapdzīvojamu zonu ir gatavs.

msh 2.janvāris 2022 22:35
0 0 Atbildēt

Iespējamība niecīga, bet pat ja tomēr - galvenais vaininieks ir leišu politiķi - tā vietā lai lektos ar lukašu, varēja labāk draudzīgi patirgoties lai pierunātu lukašu būvēt to staciju sākotnēji paredzētajā vietā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti