Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Elektriskie kravinieki jau 2030. gadā “noliks pie vietas” dīzeļus 29

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 30.septembris 2024 4:45

Elektrisko kravas auto drīzu uzvaras gājienu paredz jaunākais pētījums.

Kamēr vieglo automobiļu pāreja uz elektrisko piedziņu norit kā pa celmiem ražotājiem pārceļot terminus vai apšaubot sākotnējos lēmumus, lieljaudas kravas transporta ražotāji savu nākotni redz nešaubīgi – tai jābūt bezizmešu, tas ir – elektriskai.

Apņēmību iet šajā virzienā, varēja redzēt Hanoveres IAA Transportation komerctransporta izstādē, kur virkne ražotāju demonstrēja savus jaunākos elektriskos un ūdeņraža modeļus.

MAN ekspozīcijā bija aplūkojams eTGX,  Mercedes-Benz demonstrēja eActros 600, arī Scania un Volvo Trucks bija atveduši savus jaunākos elektriskos un ūdeņraža modeļus. Tālāku ceļu bija mērojuši BYD un Tesla – Ķīnas ražotājs parādīja elektrisko divstāvu autobusu, bet Tesla izstādes apmeklētājus iepazīstināja ar savu elektrisko kravinieku Semi.

Lieljaudas transporta nākotne ir elektriska – tas ir arī auditorfirmas PwC pētījuma galvenais vēstījums, raksta vācu izdevums Autobild. Pētījums paredz straujas pārmaiņas smagā transporta autobūvē, prognozējot, ka elektriskie kravas automobiļi nomainīs klasiskos ar dīzeļdzinēju darbināmus kravas automobiļus visā pasaulē jau 2030. gadā.

Pētījuma autori sagaida, ka vairāk nekā katrs piektais kravas auto un autobuss 2030. gadā brauks ar elektrību un lēš, ka 2030. gadā visā pasaulē tiks pārdoti 600 000 akumulatoru elektrisko kravas automašīnu, bet 2040. gadā tiks pārdoti 2,7 miljoni šādu kravas automašīnu.

 
Visi komentāri
 
Onsis 30.septembris 2024 7:37
21 2 Atbildēt

Būs tāpat kā ar vieglajiem, kad krauj tos čupās?

0pis 30.septembris 2024 10:47
8 0 Atbildēt

Tagad vieglos EV varēs krāmēt uz smagajiem EV, vai tajos iekšā. Eku vietas ekanomija!

iciks 30.septembris 2024 8:20
28 1 Atbildēt

Vispār šādu saukļu saucējiem derētu pamācīties no t.s. pareģiem. Vajag allaž izteikties mīklaini, mazliet nenoteikti un neko konkrētu neminēt. Šajā gadījumā 2030. gads nav aiz kalniem un esmu visnotaļ pārliecināts, ka visai drīz sekos "frontes līnijas stratēģiska saīsināšana", jebšu atlikšana līdz 2035. gadam u.t.t.

msh 1.oktobris 2024 5:07
1 0 Atbildēt

Nav obligāti. Šis viss tak ir tikai daļa no dūmu aizsega - kamēr pa kluso mēs tiekam virzīti Ķīnas scenārija, digitālās diktatūras, virzienā. Ja saimniekiem 2030. gadā vajadzēs lai tu brauc ar elektromobīli, tu ar to brauksi - tavs digitālais maciņš darbosies tikai pie elektromobīļa pārdevēja pat tad, ja kāds tev būs gatavs pārdot mašīnu ar motoru.

Rihards 1.oktobris 2024 10:28
0 0 Atbildēt

Tāpēc es 2029.gadā nopirkšu jaunu auto ar iekšdedzes dzinēju un braukšu ilgi un laimīgi!

darklight 30.septembris 2024 8:30
19 0 Atbildēt

Kaut kāds kārtējais liekēžu kantoris ir uztaisījis "pētījumu". Gan jau kāda pasūtītu un apmaksātu. Ar ko arī apsveicu!

Pļurkt 30.septembris 2024 9:02
16 0 Atbildēt

Visa zaļo būtība un prāta spējas!!

www.youtube.com/shorts/CQd55QLiGLg

www.youtube.com/watch?v=YAxlqSruTow

=====

Paurītis ta tukšs jo tukšs!!

Sergejs 30.septembris 2024 13:50
0 0 Atbildēt

Yellowstone labs kā tāds, par zaļīem aptaureņiem ļoti labi izspēlēts.

BMW 30.septembris 2024 9:25
8 0 Atbildēt

Un ar ko šis skricelējums atšķiras no iepriekšējiem skricelējumiem par EV spožo nākotni?  Nu tik visi ražos EV, nu tik būs, nu tik nolikvidēs ICE, bet tagad jau pilns ar rakstiem VW slēdz rūpnīcu, Audi slēdz rūpnīcu, Northwolt rūpnīcai draud bankrots utt.

Volx 1.oktobris 2024 9:36
0 0 Atbildēt

Viņi slēdz rūpnicas ne jau tāpēc, ka nevienam elektro nav vajadzīgi, bet gan tāpēc, ka vācieši ir atpalikuši šajā jomā un viņi cieš zaudējumus. Tikmēr Tesla tak iet kalnā un atver rūpnīcas.

AAA 30.septembris 2024 10:50
9 0 Atbildēt

Jauns Volvo L50/FH540 maksa 114tk , bet jauns elektriskais Volvo FM ar vienu uzladi var nobraukt tikai 450km un ta sakumcena ir 617tk

1984 30.septembris 2024 14:02
5 0 Atbildēt

Ekonomikai jābūt ekonomiskai! (Leonīds Iļjičs Brežņevs)

topinamburs 30.septembris 2024 22:12
3 1 Atbildēt

cik (par cik) tas dīzeļvolvo savas dzīves laikā nosvilina dīzeļa?

miljons km, 30 L/100 km = 300 000L x 1,5 = 450 000 EUR

divi miljoni tāds noiet?

msh 1.oktobris 2024 5:10
4 0 Atbildēt

Nu re - tu jau esi problēmu saskatījis - aķis diez vai ies miljonu, bet maksās noteikti sešciparu skaitli. Pierēķini vēl to ka fūrei bākās degvielas pietiek lai bez uzpildes aizbrauktu no viena Eiropas gala līdz otram, lasīt - vadītājs fiziski var rullēt visas stundas, ko viņam likums atļauj, bez apstājas un nav jāčakarējas ar lādēšanu - kas ir dīkstāve, par ko arī jāmaksā.

Rexx 30.septembris 2024 12:33
5 0 Atbildēt

EEV nav droši.  Ja sāk degt, tad viss ir slikti. Nesen tepat bij raksts

juriz 30.septembris 2024 13:12
5 0 Atbildēt

Ja eiropa ar nodokļiem piespiedīs, tad jā. Citādi - priekš kam?!

imzz 30.septembris 2024 13:47
12 0 Atbildēt

Nu, vispirms jau teksts neatbilst virsrakstam. Pētījuma autori sagaida, ka vairāk nekā katrs piektais kravas auto un autobuss 2030. gadā brauks ar elektrību.

Nu, "katrs piektais nav nolikšana pie vietas, otrkārt, neticu arī tam katram piektajam. Nevajag aizmirst, ka visai gaidāmajai elektroauto flotei vajag pārbūvēt sadales tīklu un apakšstacijas katrā valstī , lai to varētu uzlādēt. Un palielināt ģenerējamās jaudas. Pie tam pilnai laimei tas jādara ar "zaļo elektrību, nekā citādi.

Sergejs 30.septembris 2024 13:53
0 0 Atbildēt

"Pie tam pilnai laimei tas jādara ar "zaļo elektrību, nekā citādi."

Un paralēli tāpat jāuztur otra sistēma, kas nav atkarīga no laika apstākļiem, jo latte gribēs arī mākoņainā bezvējāinā nedēļā (dienu-divas var arī kā novilkt ar akumulātoriem)

Sergejs 30.septembris 2024 16:03
1 0 Atbildēt

Vai FCEV tomēr, kraviniekam tas tā kā labāk ierakstās:

finance.yahoo.com/news/j-b-hunt...175250765.html

 JB Hunt ir ASV transporta uzņēmums, kas operē ar 6000 vilcēju floti un tirgus vērtība tam ir ap 17.5 miljardu $.

 20 FCEV pievienošana flotei nav nekas liels, bet bet ir tāds ka tie 20 tiek piepirkti pie jau 3 esošiem, tātad strādā puslīdz OK. Nu vēl jau protams subsīdijas, ja nemaldos auto ir ap 450k $ un subsīdijās var ap 200k dabūt.

imzz 30.septembris 2024 23:28
0 0 Atbildēt

Tie nopirkti specifiski darbībai Kalifornijā tur izdoto noteikumu dēļ, ne jau savu izcilo īpašību dēļ.

"Paredzams, ka tie palīdzēs mazināt pieaugošās nosūtītāju bažas saistībā ar nesenajām prasībām štatā, kuru mērķis ir samazināt oglekļa emisijas un ieviest nulles emisiju transportlīdzekļu tehnoloģiju, jo īpaši Kalifornijas Gaisa resursu padomes (CARB) un Dienvidkrasta AQMD noliktavas darbības un ieguldījumu samazināšanas noteikumus. Emisiju (WAIRE) programma. Klienti var atcelt WAIRE maksas un samazināt savu oglekļa pēdu, sadarbojoties ar J.B. Hunt, lai ieplānotu nulles emisiju transportlīdzekļu savākšanu un piegādi."

Sergejs 1.oktobris 2024 16:04
0 0 Atbildēt

EV smagos jau arī ne dēļ spožām īpašībām bet to pašu cēlo bla-bla-bla dēļ piepērk, tā kā no ši skata punkta ir paritāte.

 Un subsīdiju apjomu ne jau tāpat vien pieminu. Manā skatijumā FCEV vilcējam vairāk piemērota, no uzlādes viedokļa kaut vai, svars tipa arī ir mazāks. Un ir arī lokomotīves ar šo tehnoloģiju, ja nemaldos tad Stadler tādus uz ASV tirgo.

 Bet nu redzēs vēl kā tas FCEV ar visiem baloniem deg, Tesla Semi dega labi un ilgi, vai ūdeņraža baloni tam uguskuram piešķirs papildus dzirksteli ir jautājums uz ko drīz neizbēgami uzzināsim atbildi

James Bong 30.septembris 2024 17:57
3 1 Atbildēt

Es vairs pat nelasu visas šitās muļķības, atvēru tik ietroļļot :-)

masteryx 30.septembris 2024 21:56
5 0 Atbildēt

Pāriet uz elektriskajām fūrēm brīvprātīgi ? Diez vai . Tikai ar valsts piespiedu - brīvprātīgajiem noteikumiem .

W12 1.oktobris 2024 1:17
5 0 Atbildēt

Jau pēc 6 gadiem būs pilnīga revolūcija kravas auto segmentā??? Nu, nu Ja valsts ir gatava subsidēt uzņēmumus, lai tie būtu gatavi pāriet uz elektriskajiem kravas auto, tad varbūt…Bet subsīdijām šajā gadījumā būtu jābūt vairāk kā 60%…Šaubos, vai kāda valsts būtu gatava uz kaut ko tādu parakstīties. Ja jauns elektriskais kravas auto maksā turpat 400 000..600 000 EUR, tad nav jābūt nekādam ekonomikas guru, lai saprastu, ka veicot pārvadājumus ar šādiem auto, ietekme uz transportpakalpojumu cenām būs milzīga…Vai esat gatavi maksāt veikalā par piena paku 5 EUR??? Es, protams, ironizēju, bet tas viss uz to velk.

650 1.oktobris 2024 6:44
4 0 Atbildēt

Jajā, itin viss tūliņ notiks elletriski.Kā no mājas pa durīm ārā, tā uzreizi štepseli d/sā. Jā. 

Tikko izvilksi štepseli- tā vietā ieštepselēs tev (uzlādētu) proktoendoskopu.Svaigi zaļi krāsotu.Varēsi domāt, kas ir "izdevīgāk".Kukulis/maizes (vai paciņa suudu) maksās 30euro, tajā 30tajā. Jā.

braucošais 1.oktobris 2024 7:17
0 0 Atbildēt

Cik svērs akamulātots , kur raus elektrību uzlādej un kad sabūvēs infrastruktūru uzlādej un cik maksās kw augot pieprasijumam

imzz 1.oktobris 2024 13:06
0 0 Atbildēt

To nav grūti noskaidrot:

Tesla Semi baterija sverot apm. 4.5 tonnas

The Tesla Semi assumes an 850 kWh battery. Divide that by 0.186 wh/kg (using the Model S specs), which gives you, 4570 kg or 10,000 lbs.

Sergejs 1.oktobris 2024 17:01
0 0 Atbildēt

Vairāk jau nozīmes vilcēja svaram kā tādam. Nezinu kāpēc neviens nevar banāli uz svariem uzbraukt un ir tikai vienīgi pieņēmumi (par bateriju šie jau arī ir aprēķini un pieņēmumi) ka sver ap 25000 poundi.

 Par Nikola BEV ir specene kur norādīti 29297 poundi, par FCEV ir ticamos avotos ka tas sver 26000 poundi ar "daycab" (laikam kabīne bez guļamvietas).

 Visi gana smagāki par diesel truck tātad, ko ASV daļēji kompensē ar +2000 poundi pie maksimāli atļautās sastāva pilnas masas (80k parastajam un 82k zaļajam sastāvam)

Antons 4.oktobris 2024 8:38
1 0 Atbildēt

Un littiju raks ar dīzeli 🫣

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Policija "ķer uz ātrumu", Waze brīdina (+ FOTO) 7

Šodien, 4.decembrī,13.00 pārvietojamā ātruma kontroles ierīce bija novietota netālu no Ziepniekkalna ielas un Ceraukstes ielas krustojuma, par ko čakli ziņoja arī Waze. Lasīt vairāk

 

Nepilni 37 000 eiro – Ford laiž klajā elektrisko Puma (+ FOTO) 4

Ford papildina Puma modeļu saimi ar pilnībā elektrisko Gen-E. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ko un par cik piedāvā jaunais Peugeot 5008? (+ VIDEO) 2

Jaunais Peugeot 5008 ir liels krosovers ar septiņām sēdvietām. Tā elektriskā versija e5008 sniedz iespēju 3+ ģimenēm saņemt pat 9000 eiro atbalstu automašīnas iegādei. Lasīt vairāk

 

Mierinājuma kvants. Autosportists izmēģina rāmāko sedanu tirgū(+ VIDEO) 2

Devītās paaudzes Toyota Camry iznāca 2023. gadā. Eiropu sedana modelis sasniedza tikai šī gada vasarā, un tiek tirgots tikai Baltijas valstīs, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Ungārijā. Tātad vāciešiem, beļģiem un ziemeļvalstu pircējiem iespēja tikt pie jaunākā japāņu hibrīdsedana nespīd. Vai tādu automašīnu vajag mums, vaicājām DBS autoskolas direktoram, autosportistam un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedram Jānim Vankam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti