Pusmiljarda investīcijas: lielie ražotāji būvēs elektrisko kravas auto uzlādes staciju tīklu 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Scania | 13.janvāris 2022 13:48

Eiropā, strauji augot pieprasījumam pēc elektriskajiem kravas auto, ražotāji ir nolēmuši uzņemties iniciatīvu nepieciešamās infrastruktūras paplašināšanā.

Trīs Eiropas vadošie komerciālo transportlīdzekļu ražotāji – Scania un MAN marku pārstāvošā Traton Group, kā arī Daimler Truck un Volvo Group – ir parakstījuši saistošu vienošanos par augstas veiktspējas publiskā uzlādes tīkla ierīkošanu un ekspluatāciju, kas paredzēts lieljaudas elektriskajām tālsatiksmes kravas automašīnām  un autobusiem.

Izveidos 1700 uzlādes punktu

Kopuzņēmums, ko vienlīdzīgi vadīs trīs iepriekšminētie koncerni, darbu sāks 2022. gadā. Kopumā kompānijas plāno ieguldīt 500 miljonus eiro – tā būs lielākā investīcija Eiropas kravas transporta nozarē uzlādes punktu infrastruktūras attīstīšanai.

Pavisam plānots izveidot un uzturēt vismaz 1700 augstas efektivitātes publiskās uzlādes stacijas, kurās izmantos zaļo elektroenerģiju. Uzlādes punkti piecu gadu laikā tiks izveidoti pie kravas transportam būtiskākajām vietām – automaģistrālēm, kā arī loģistikas un piegāžu centriem.

Mērķis ir būtiski palielināt uzlādes vietu skaitu un vienlaikus projektā iesaistīt jaunus partnerus, kā arī piesaistīt finansējumu no publiskajiem līdzekļiem. Jaunais uzņēmums darbosies neatkarīgi, balstoties tā dibinātāju plašajā pieredzē smagā transporta jomā, un tas būs bāzēts Nīderlandes galvaspilsētā Amsterdamā.

Nepieciešamā infrastruktūra

Jaunā kompānija būs labs piemērs Eiropas Savienības zaļā kursa īstenošanā. Uzņēmums centīsies panākt klimatneitrālus pārvadājumus Eiropas transporta nozarē līdz 2050. gadam.  Nepieciešamās infrastruktūras izveide un tās apgādāšana ar “zaļo” elektroenerģiju ir svarīgi pirmie soļi šī mērķa īstenošanā.

Kravas transportam jau tagad ir nepieciešams augstas kapacitātes uzlādes staciju tīkls, jo elektrificētu komerciālo auto piedāvājums tirgū strauji aug. Scania vien jau piedāvā plašu hibrīda (HEV) un uzlādējamā hibrīda (PHEV), kā arī pilnībā elektrisko (BEV) kravas automašīnu klāstu.

Ne mazāk svarīga ir klientu nepieciešamība nodrošināt preču apriti, neradot papildu CO2 izmešus. Ir svarīgi, lai efektīva uzlādes infrastruktūra būtu rentabls emisiju samazināšanas veids,  pārvadātājiem, sevišķi tālsatiksmes braucienos, pārejot no fosilās degvielas kravas automašīnām uz zemu oglekļa emisiju transportu.

Pilnībā elektriskie transportlīdzekļi, it īpaši garajās distancēs, jau tuvākajā nākotnē daudziem pārvadājumiem būs daudz izdevīgāki gan ekonomijas, gan ekoloģijas ziņā. Un jo vairāk elektriskos kravas auto izmanto, jo zemāks ir relatīvais enerģijas patēriņš, salīdzinot ar citām alternatīvām.

Līdz 2025. gadam Eiropas vidējā smagā kravas auto degvielas patēriņš būs tāds pats kā tradicionālai dīzeļa kravas automašīnai. Līdz 2030. gadam lieljaudas elektrisko transportlīdzekļu enerģijas ietaupījums, salīdzinot ar dīzeļdzinēju, procentos sasniegs divciparu skaitli, padarot dīzeļa ekonomisko pamatotību arvien apšaubāmāku.

Tomēr tas notiks tikai tad, ja būs attīstīts pilnvērtīgs ātrās uzlādes staciju tīkls, kas ļaus efektīvi izmantot šoferiem noteikto 45 minūšu atpūtas laiku ik pēc četrarpus stundu ilgas braukšanas. Baterijas būtu jāuzlādē šīs atpūtas pauzes laikā.

Visa industriālā sektora izrāviens

Konkurentu apvienošanās no malas var šķist negaidīta, taču uzņēmuma un tā partneru iesāktais būs nozīmīgs solis izrāvienā pretim CO2 neitrālam transportam, atzīmē Traton Group un Scania izpilddirektors Kristians Levins. Vadošo ražotāju sadarbībai cīņā pret klimata pārmaiņām ir izšķiroša nozīme ātrākai un veiksmīgākai visa sektora transformācijai.

“Mūsu kopuzņēmums būs arī spēcīgs grūdiens pilnībā elektrisko krava automašīnu un starppilsētu autobusu ātrai attīstībai, kas ir visekonomiskākais un ilgtspējīgākais transporta veids,” norāda Levins.

Vienlaikus šis izrāviens dos papildu ieguvumu arī citām nozarēm. 2021. gada maijā publicētā Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) ziņojumā izskan aicinājums radīt līdz 15 000 augtas veiktspējas publisko uzlādes punktu vēlākais līdz 2025. gadam un līdz 50 000 punktu ne vēlāk kā līdz 2030. gadam.

Līdz ar to šis projekts ir arī kā signāls visiem pārējiem nozares spēlētājiem, kā arī valdībām un politikas veidotājiem: strādāt kopā, lai strauji paplašinātu uzlādes staciju tīklu, tādējādi veicinot klimata mērķu sasniegšanu. Jaunais tīkls būs atvērts un pieejams visam Eiropas komerctransportam neatkarīgi no tā zīmola, un tas ir vēl viens skaidrs signāls ieinteresētajām pusēm.

Attīstot uzlādes staciju infrastruktūru, jaunā kompānija ņems vērā ne tikai pārvadātāju, bet arī tirgus  specifiskās vajadzības. Elektromobiļu autoparka operatori varēs izmantot ātro uzlādi un pielāgot to Eiropā obligātajam 45 minūšu šoferu atpūtas laikam, kā arī nakts uzlādei. Topošā uzņēmuma galvenā prioritāte būs tālsatiksmes kravu pārvadājumi.

 

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Divas reizes 13.janvāris 2022 14:00
5 0 Atbildēt

Smagās mašīnas tagad vizinās nevis kravas bet vizinās savas baterijas.

2x dargaka mašīna

2x dārgāks ar elektrību nekā ar dīzeli (pie esošajām cenām)

7x mazāks nobraukums

Rezultātā pircējam kas pirks tomātus būs 2x dārgāki tomāti.

Bet šoferim nebūs 2x lielāka alga.

imzz 13.janvāris 2022 20:31
3 1 Atbildēt

Kas gan var būt dabai draudzīgāks, nekā pāris tonnu smagas litija baterijas vairumā, kuras pie tam uzlādētas ar "zaļo enerģiju", kuras pārbagātību jau patlaban novērojam ;)

imzz 14.janvāris 2022 10:20
3 0 Atbildēt

Tas pusmiljards it kā šķiet daudz, tomēr, ja palasa rūpīgāk, kas viss tikai jaunajos elektrovasjukos iecerēts, tad skaidrs, ka visu īstenot varētu tikai kārtīgi ieklūpot nodokļu maksātāju naudā, kas arī parādās rakstā, gan tikai vienā vietā: "kā arī piesaistīt finansējumu no publiskajiem līdzekļiem."

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti