Visi komentāri - Pēc 63 gadiem apritē - Kenworth W900 beidzot dodas pensijā

Pēc 63 gadiem apritē - Kenworth W900 beidzot dodas pensijā 11

 

Foto: Kenworth

iAuto | 23.marts 2025 4:50

ASV kravas automobiļu ražotājs Kenworth paziņojis, ka 2026. gadā noņems no konveijera W900 saimes vilcējus, kas bija neiztrūkstoša sastāvdaļa uzņēmuma piedāvājumā kopš 1963. gada.

Kenworth W900 ir viens no vispazīstamākajiem un ilgāk ražotajiem smago kravas automašīnu modeļiem, kas ir pazīstams ar savu izturību, tradicionālo dizainu un jaudu. Šis modelis ir ļoti populārs gan ASV, gan citur pasaulē īpaši starp autovadītājiem un uzņēmumiem, kas nodarbojas ar tālsatiksmes pārvadājumiem.

Sešu gadu desmitu laikā montāžas līnijā ir vairākkārt modernizēta, taču koncepcija ar garo motora pārsegu, virs jumta paceltām izplūdes caurulēm, milzīgo kabīni ar ērto guļamvietu un hroma pārpilnību dizainā allaž palika nemainīga.

Nebūs pārspīlēts, ja teiksim, ka Ziemeļamerikā Kenworth W900 iemantojis kulta statusu, taču arī tas ir bezspēcīgs pret izmaiņām, ko pieprasa mūsdienu pasaule. Uzņēmuma vadība par oficiālo “deviņsimtā” ražošanas pārtraukšanas iemeslu min stingrākus emisiju standartus, atzīstot, ka tas ir novecojis un norādot uz "ieiešanu jaunā kravu pārvadājumu laikmetā".

Kenworth sola "godināt leģendāro kravas automašīnu garu" un norāda, ka pasūtījumu pieņemšana W900 iegādei tiks pārtraukta vēlāk 2025. gadā.

Kenworth W900 modeļu piedāvājumā aizstās W990.

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

 
Visi komentāri
 
0pis 23.marts 2025 8:22
5 1 Atbildēt

Tiešām, leģenda. Ne velti ir tie video kuros vieglie izbrauc priekšā smagajam un strauji bremzē, lai saņemtu maigu pliķi no šitā skaistuļa.

Politiķis 24.marts 2025 9:29
4 2 Atbildēt

No vienas puses, protams, apsveicami, ka tālajos sešdesmitajos ASV tika radīts kas tik izturīgs un veiksmīgs, ka ta turpināja ražot līdz pat mūsdienām.

No otras puses - var vilkt paralēles ar Buhanku un citiem PSRS veidojumiem, kurus ražo vēl šobaltdien.

Ja tā iedziļinās, tad abos gadījumos ražotājs kliedz, ka analogu neesot, lai gan puse pasaules jau gadu desmitiem jau izmanto modernākus, attīstītākus risinājumus. Un šobrīd ASV darbības aizvien vairāk velk uz PSRS pusi arī politiskā ziņā - mēs esam labākie, stiprākie, citur nav laimes, nav brīvības, mums neko no ārzemēm nevajag, pašiem viss ir...

BMW 24.marts 2025 10:41
4 0 Atbildēt

Cik nu ir sanācis pabraukāt pa amerikas lielceļiem, tad jāsecina, ka kravu pārvadājumu jomā ASV nav tas labākais piemērs, tur uz ceļa joprojām valda mežonīgie rietumi un Eiropas braukšanas kultūra ir sveša.

Hmm 24.marts 2025 12:57
0 2 Atbildēt

Īstie trakeri atzīst tikai klasiku, tas ir laikam šādu un vēl Peterbilt 389

BMW 24.marts 2025 15:11
1 0 Atbildēt

Kas tad ir īstie? ASV liela daļa trakeru brauc ar saviem personīgajiem auto. Kā saka, nopērk traku un mauc ar viņu līdz uzvarai. Eiropā pārsvarā visas fūres pieder uzņēmumam.

Kaut gan, ja amerikāņiem iedod patestēt eiropiešu auto, viņi atzīst, ka tie ir tehnoloģiski daudz pārāki par amerikāņu trakiem. Bet, tā kā amerikānis nereti mašīnā dzīvo mēnešiem ilgi, viņam vajag aiz kabīnes privātmāju un mašīnai jābūt prastai kā cirvis, lai nebūtu kam salūzt!

0pis 24.marts 2025 15:15
2 1 Atbildēt

Nu, un vēl arī tradīcijas. Paskat, cik ilgi mūsēje turējās pie domas, ka nojāts bembis vai garais auģiks ir veiksmīga cilvēka dzīves neatņemama sastāvdaļa - man šķiet, ja ne 8. gada krīze, tad brauktu ar tiem hlamiem pat līdz kovidam, varbūt pat ilgāk.

0pis 24.marts 2025 15:17
0 1 Atbildēt

Ar ko es negribu teikt, ka traki slikti - nē, vienkārši viņiem tā ir tālbraucēju kultūras stūrakmens, tā teikt. Un, pareiz, ja tas ir nopirkts un tad vēl kastomizēts kas maksā varbūt vēl otru pilno cenu - tad neies locīties līdzi vesādām gejropiešu tendencēm. Kas, vai tad benžas nav? Ir. Nu, tātad lejam un maucam.

Speedo 24.marts 2025 17:24
1 0 Atbildēt

Tu, Opi par Krazu tagad runā jeb Kolhidu, kur jālej benža?

Truck 24.marts 2025 15:30
0 0 Atbildēt

Dzīvo gan, turklāt tādu smago laikam nav reāli atpelnīt: www.youtube.com/watch?v=6xR7SriM0x8

m 24.marts 2025 16:50
1 0 Atbildēt

Varbūt drīzumā ASV parādīsies arī Eiropas smagie. Nejauši atradu vienu YT kanālu kur US trucker testa nolūkiem importējies pilnīgi jaunu Scania P770, par kuru ir sajūsmā gandrīz visi truckeri kuriem izdodas to ievērtēt.

www.youtube.com/watch?v=qGJd22JVaZI

WALA 25.marts 2025 9:59
0 0 Atbildēt

Bruce Wilson vispār ir diezgan paliels Scania fans, līdz ar ko drusku "ar pudu sāls" jāpieiet tam kas teikts.

ASV dampjiem joprojām ir viena ļoti laba fīča- manuālās 16 robu kārbas, pie smagiem un tāliem pārvadājumiem tās ir neaizvietojamas.

Tavs komentārs
 
 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Darba drošība uz Latvijas ceļiem visā savā krāšņumā (+ VIDEO)

Veicot ceļa remontu neviens nerūpējas par darbinieku drošību. Netiek norobežota darbu veikšanas vieta un darba veicēji tiek pakļauti nāves draudiem. Pirms darbu veikšanas vietas nav norāžu par joslas maiņu un nav novietots kravas auto, kas pasargātu darbiniekus. Lasīt vairāk

 

VW Tayron ierodas ar agresīvu cenas piedāvājumu PHEV versijai (+ VIDEO)

Volfsburgā ražotais Volkswagen Tayron aizstāj savulaik no Meksikas importēto Tiguan Allspace. Modeļa nosaukums aizgūts no vēl 2018. gadā Ķīnas tirgū ieviesta Volkswagen krosovera. Jaunais Tayron ir 25 centimetrus garāks par Tiguan, un apmēram puse ieguvuma ir pagarināta riteņu bāze. Lasīt vairāk

 

Tanki ar elektrību nebrauks – vācu zinātnieki brīdina savu valdību par zaļā kursa bīstamību 36

Aptuveni 70 vācu zinātnieku parakstījuši vēstuli, kurā tie brīdina Vācijas valdību par zaļā kursa bīstamību, kas var izpausties arī veidā, ko šķietami līdz šim ignorējām. Lasīt vairāk

 

Toyota pabeidz Supra ražošanu ar īpašo versiju Final Edition (+ FOTO) 2

Viens no spilgtākajiem sportisko kupeju pārstāvjiem piedzīvoja piecas paaudzes un atvadās ar īpašo modeli A90 Final Edition, kas visā pasaulē būs pieejams ne vairāk kā 300 vienībās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti