iAuto.lv izmēģina sportisko "Honda Civic" ar 1.5 litru benzīna dzinēju - gan tandēmā ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, gan ar CVT variatoru.
Honda Civic” ir pārdotākais šī autoražotāja modelis – līdz pircējiem nonākuši apmēram 18.8 miljoni automobiļu. Jauno paaudzi varam uzskatīt par jubilejas paaudzi, jo pēc skaita tā ir desmitā un “Civic” auto nozarē ir pazīstams jau 45 gadus.
TEHNISKIE DATI
Dzinēji:
1.0 benzīns “Comfort”, “Elegance Navi”, “Executive Navi” un “Executive Premium Navi” komplektācijās sākot no 19 180 EUR:
- Ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu: 129 Zs, 110-117 CO2 g/km, 200 Nm pie 2 250 apgr./min
- Ar CVT variatoru: 129 Zs, 114 CO2 g/km, 180 Nm pie 1 700 līdz 4 500 apgr/min.
1.5 benzīns “Sport Navi”, “Sport PLUS Navi” un “Prestige Navi” komplektācijās sākot no 22 810 EUR:
- Ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu: 182 Zs, 133 CO2 g/km, 240 Nm pie 1 900 – 5 000 apgr./min.
- Ar CVT variatoru: 182 Zs, 139 CO2 g/km, 220 Nm pie 1 700 – 5 500 apgr./min.
Izmēri:
- Garums – 4497 mm
- Platums – 1800 mm
- Augstums – 1421 mm
- Riteņu bāze – 2700 mm
- Bagāžas tilpums – 478 līdz 1287 litri
- Pašmasa – 1247 kg
Plašs aprīkojums ‘par sviestmaizi’
iAuto.lv jauno “Civic” izmēģināja divus automobiļus – abi ar 182 Zs jaudīgu 1.5 litru turbomotoru divās dažādās komplektācijās - “Sport Navi” (22 810 EUR) un “Prestige Navi” (27 250 EUR).
Pirmā ir bāzes komplektācija šim dzinējam, taču jau tajā iegūstams plašs aprīkojuma klāsts – adaptīvā kruīza kontrole, sadursmes mazināšanas sistēma ar gājēju noteikšanas sistēmu, joslas maiņas brīdinātājs ar piestūrēšanas funkciju, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, parkošanās sensori priekšā un aizmugurē, atpakaļskata kamera, “Honda CONNECT informācijas un izklaides sistēma ar “Garmin” navigāciju, 7 collu skārienekrānu, 8 skaļruņiem, DAB un interneta radio iespējām, Apple Carplay un Android Auto savienojumiem, ādas multistūre, LED lukturi, 17”diski un divu zonu klimata kontrole. Fantastika! vai vispār vēl kaut kas būtu jāpērk klāt? Ja nu vienīgi automātiskā CVT kārba, par ko būs jāšķiras no papildus 1 010 EUR.
Dārgākajā “Prestige Navi” komplektācijā papildus šim ir jau pieminētā CVT kārba, adaptīvā amortu regulēšanas sistēma, 11 skaļruņu audiosistēma, ādas apdare, bezvadu uzlāde, stikla jumts, bezatslēgas piekļuves un auto iedarbināšanas sistēma. Ar visu to “Civic” vēl ir tālu no 30 000 EUR atzīmes. Konkurenti, mācieties pievilcīgu papildaprīkojuma politiku!
Izskatās pēc sporta auto
Ja iepriekšējās paaudzes “Civic” izskatījās līdzīgs savam priekštecim, tad ‘desmitajam’ ir pavisam jauns izskats. Un par to vienaldzīgo nav – vai nu cilvēkiem jaunais “Civic” patīk, vai nē. Tas no aktīva ģimenes hečbeka kļuvis par automobili ar ļoti sportiskām ambīcijām. Saraukts purns, agresīvas līnijas, lieli gaisa ieplūdes caurumi priekšā un aizmugurē (neīsti, kas imitē bremžu dzesēšanai paredzētos), kupejai līdzīgs siluets un spoileris. “Sport Navi” aprīkojumā “Civic” iegūst papildus dizaina elementus ārpusē – platākas lūpas buferos un divas lielas izplūdes caurules aizmugurē pa vidu. Provokatīvi! Dārgākajā “Prestige Navi” komplektācijā “Civic” priekša tiek rotāta ar hromētu līsti un tas iztiek bez lielajiem izpūtējiem aizmugurē.
Jaunais "Honda Civic" - desmitajā paaudzē Foto: iAuto
Jaunais "Honda Civic" - desmitajā paaudzē Foto: iAuto
Arī salons veidots sportiskā garā – stūrainām formām un asām līnijām. Priekšējā paneļa goda vietā novietots septiņu collu skārienjutīgais ekrāns. Tā kreisajā malā skārienjutīgi taustiņi īsceļiem un skaļuma regulēšanai. Testa laikā visai regulāri izdevās pieķerties pie salona temperatūras regulēšanas slēdža, vēloties skaļāku vai klusāku mūziku. Šeit “Honda” varēja izveidot grozāmu slēdzi arī audio sistēmas skaļuma vadībai. Lai gan pierodot to darīt ar taustiņiem uz stūres, salona temperatūra vairs nejauši netika izmainīta. Salona apdares materiāli un to montāžas kvalitāte pretenzijas neraisa – viss labi nostrādāts.
Vidus konsole veidota elkoņa līmenī, tādējādi elkoņbalsts nav vis kā papildus ekstra, bet organisks viduskonsoles turpinājums. Zem tā pārdomāti izveidota dziļa novietne, kurā iemontēts slīdošs glāžu turētājs – ērti un daudz var ielikt. Ar ietilpību gan nevar lepoties durvju kabatas, jo 1.5 litru pudele tur īsti nederēs. Patiesībā šāda izmēra pudelei visticamāk būs jāveļas pa grīdu, jo tai īsti nekur neatradīsies vieta tik garam priekšmetam.
USB un HDMI savienojumu ligzdas varēja būt vieglāk pieejamas. Viena USB ligzda atrodas dziļi starp priekšējiem sēdekļiem, savukārt otra USB ligzda, HDMI un 12 V ligzdas atrodas nišā zem priekšējā paneļa. Līdzīgi, kā savulaik “Volvo”, arī jaunajā “Civic” priekšējais panelis karājas gaisā un zem tā ir vēl viena niša sīklietām un savienojumiem. Uzreiz to grūti pamanīt.
Jaunais "Honda Civic" - desmitajā paaudzē Foto: iAuto
Jaunais "Honda Civic" - desmitajā paaudzē Foto: iAuto
Viegli uztverami mērinstrumenti
Zem klimata kontroles vadības slēdžiem atrodas vieta mobilajam tālrunim, un citām sīklietām, kā arī bezvadu lādēšanas virsmai, ja tāda ir aprīkojumā. Mērinstumentu panelis ir digitāls – ar klasisku tahometra skalas un brīdinājuma lampiņu dizainu, bet ātrums tiks attēlots ar lieliem cipariem. Neliels retro piesitiens ir dzinēja temperatūras un degvielas daudzuma rādītāju skalas, atgādinot kādu senu radioaparātu. Kopumā viss ir viegli uztverams un pārskatāms. Atkarībā no komplektācijas, mainās arī panelī dominējošās krāsas – “Sport Navi” sarkanas, “Prestige Navi” zilie toņi.
Krāsu indikators norāda arī uz autovadītāja braukšanas stilu, ja ieslēgts “Econ” režīms. Ja zaļš, viss kārtībā – esam ekonomiski, ja balts, tad varam labāk, bet ja sarkans, tad neesam draudzīgi videi. Uz stūres ir 19!!! slēdži, kas nav izveidoti un izvietoti pārāk intuitīvi. Taču ar laiku pierodot, nerodas grūtības tos izmantot.
Jaunais "Honda Civic" - desmitajā paaudzē Foto: iAuto
Jaunais "Honda Civic" - desmitajā paaudzē Foto: iAuto
Ļoti zema sēdpozīcija
Kāpjot automobilī, sēdeklī nākas iekrist negaidīti zemu, kas rada arvien sportiskākas sajūtas. Salīdzinot ar citiem satiksmes dalībniekiem pilsētas satiksmē, apmēram 90% autovadītāji sēž augstāk. Viduskonsole un priekšējais panelis rada nedaudz ierobežotu, bet drošu sajūtu. Toties jumts atrodas augstu, un galva griestos neduras.
Turot rokas uz stūres, elkoņu balsts savu funkciju pilda perfekti, taču ja bieži jāpārslēdz ātrumi (manuālās pārnesumkārbas gadījumā), tad šāds risinājums kļūst neērts.
Neskatoties uz diezgan strauji krītošo jumta līniju, arī aizmugurē ērti jutīsies gara auguma pasažieri. Šaurā logu līnija un melnie griesti gan var radīt klaustrofobiskākas sajūtas. Bet četriem cilvēkiem “Civic” ir ļoti ērts.
Ar 478 litru bagāžas tilpumu “Civic” ir klases līderis. Vienīgi būs grūtības ievietot apjomīgākus priekšmetus slīpā bagāžnieka vāka dēļ. Aizmugurējie sēdekļi nolokāmi attiecībā 60:40, piedāvājot 1287 litru telpu, taču līdzena virsma neveidojas.
Jaunais "Honda Civic" - desmitajā paaudzē Foto: iAuto
Jaunais "Honda Civic" - desmitajā paaudzē Foto: iAuto
Dzinējs straujiem braucējiem
182 zirgspēku spēcīgais 1.5 litru benzīna turbodzinējs no nulles līdz 100 km/h ļauj paātrināties pat 7.7 sekundēs. Zemākos apgriezienos jūtama turbo bedre, taču no 3 500 apgr./min. dzinējs pamatīgi atdzīvojas. Manuālās kārbas un sajūga pedāļa sadarbība ir precīza – īss sajūga gājiens un īsas pārnesumkārbas sviras pozīcijas ļauj pārslēgties ātri. Ja “Civic” ar CVT variatoru, tad steidzīgajiem patiks sporta režīms – parastais “drive” ir rāmākai braukšanai un apslāpē dzinēja sportisko degsmi.
Vēl aizraujošāka par dzinēja un transmisijas darbību ir automobiļa vadāmība. Pat uz ielāpu cauraustas šosejas “Civic” turas kā pielīmēts. Straujāki līkumi un serpentīni ir šī automobiļa stihija – autovadītājam drīzāk jāpārvar savs baiļu slieksnis līkumu izņemt lielākā ātrumā, nevis jāuztraucas, vai “Civic” to spēs. Šī auto 159 mm klīrenss ar prieku ļauj braukt pa līkumainajiem grants ceļiem. Pat ar 17” diskiem, neradās nekādu šaubu par “Civic” stabilitāti un līkumos joprojām kā pielīmēts. Vidējais degvielas patēriņš testa laikā bija 7 litri uz 100 km.
Jaunais "Honda Civic" - desmitajā paaudzē Foto: iAuto
Jaunais "Honda Civic" - desmitajā paaudzē Foto: iAuto
Jāsadzīvo ar trokšņu fonu
Līdz šim šķiet, ka “Civic” piemīt viss, lai to sauktu par ideālu. Taču nē – skaņas izolācija joprojām ir japāņu ražotāja klupšanas akmens. Jāatzīst, ka ar laminētajiem stikliem un uzlabotu aerodinamiku pretvēja troksnis nemaz nav dzirdams, toties no riteņiem joprojām skan. Un skan diezgan uzbāzīgi. Vien pavisam gluds asfalts uzlabo situāciju.
Vai šis ir ideāls ģimenes kompaktauto? Jā un nē. No vadītāja viedokļa raugoties, ir tīrākā bauda ar to braukt dinamiski, kā arī tas piedāvā teicamas praktiskās īpašības. Taču kad sportiskums apniks un būs vēlme atpūsties, “Civic” to īsti neļaus – tā gaita joprojām būs sportiski stīva, sēdpozīcija ne tā ērtākā ilgstošai braukšanai ( sēdekļiem trūkst kāju atbalsta). Arīdzan pasažieriem jāpierod pie auto dinamikas – pēc azartiskāka brauciena pa Ērgļu līkumaino šoseju, vairāki līdzbraucēji izteica nepieciešamību izkāpt un izvēdināt galvu.
Jaunais "Honda Civic" - desmitajā paaudzē Foto: iAuto
Jaunais "Honda Civic" - desmitajā paaudzē Foto: iAuto
PLUSI UN MĪNUSI
+ Fenomenāla vadāmība
+ Atsaucīgs 1.5 l dzinēja un transmisiju savienojums (gan ar manuālo, gan CVT)
+ "Honda" aprīkojuma politika
+ Augsta praktiskā vērtība
+/- Sportiskā gaita mijas ar diskomfortu
- Rites troksnis salonā ir pārlieku uzbāzīgs
Manā garāžā šāds auto ļoti labi iederētos!
Hondu autoparks būtu nokpmplektēts :D