Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Pirmie iespaidi: Dacia Duster Extreme 14

 

Foto: Ingars Tenis

Ingars Tenis, speciāli iAuto.lv | 17.oktobris 2023 7:00

Ir pagājis tikai nedaudz vairāk par nedēļu, kopš devos uz mūsu ziemeļu kaimiņvalsts galvaspilsētu izbaudīt ārkārtīgi populārā The Weeknd sniegumu Tallinas Dziesmu svētku estrādē. Tas bija nepārspējami lielisks koncerts, kurš atmiņās zināmā mērā saistīsies arī ar pieejamībā nepārspējamo Dacia Duster Extreme.

Atminos, kā tūkstošgades sākumā Renault paziņoja, ka tā nesen iegādātais rumāņu autoražotājs Dacia izlaidīs mašīnu, kas pilnā komplektācijā maksās 5000 eiro. Solījumu par cenu noturēt neizdevās, taču automobilistu sabiedrības balsojums ar savu maciņu apliecināja, ka neviens par to diži nebēdā – jaunais modelis Logan tāpat nodrošināja visas nepieciešamās pārvietošanās funkcijas, turklāt maksāja krietni mazāk nekā citi jaunie auto. Tā ir veiksmes recepte, pēc kuras tiek dizainēti un ražoti arī visi sekojošie Dacia modeļi, ieskaitot 2010. gadā iznākušo kompaktklases SUV Duster. Tas otrajā paaudzē pēc jau otrās atjaunināšanas ir ieguvis jaunus sejas vaibstus, jaunas aprīkojuma opcijas, taču vēl aizvien pilnībā atbilst Dacia filozofijai radīt saprātīgus auto par saprātīgu cenu. Pat Extreme versijā Dacia Duster ir pieejams jau par 19 tūkstošiem eiro, kas, piekritīsiet, mūsdienu apstākļos nav daudz par mašīnu ar Apple CarPlay, landkrūzera cienīgu klīrensu un aptuveni tūkstoš kilometru sniedzamību pēc pilnas uzpildes.

Foto: Ingars Tenis

Oriģinālā koncepcija jaunā interpretācijā

Duster pirmā paaudžu maiņa notika 2017. gadā, un tās rezultātā modelis ieguva viscaur modernizētu ārējo izskatu. Tas tika atsvaidzināts 2021. gadā, bet pērn, līdz ar jaunā zīmola logo ieviešanu, piedzīvoja vēl vienu, pavisam vieglu tā dēvētu feisliftu. Šādā izskatā ar baltiem un kopējā mašīnas veidolā glīti integrētiem Dacia logotipiem priekšā, aizmugurē un salonā Duster ir saglabājies līdz pat šodienai. Extreme versijai, kas pretēji šai vārdā iekaltajam vēstījumam nemaz nav tik ekstrēma, klāt vēl nāk virkne stilistisku, tikai tai rezervētu akcentu. To vidū ir bronzas krāsas spoguļu ietvari, pieskaņoti rāmīši ap ventilācijas atverēm uz priekšējā paneļa, nelielas emblēmas aiz priekšējām riteņu arkām, melni riteņu diski, kā arī vidējās jumta statnes un gumijas paklājiņi ar topogrāfisko karšu motīviem. Arī attēlos redzamā demo mašīnas zaļā krāsa ir pieejama tikai Duster Extreme, un to papildina melni vieglmetāla diski.

Visādi citādi Duster Extreme ļoti līdzinās pārējiem Duster ar radiatora režģī iestrādātu jauno logo, kam vizuālais turpinājums ir LED dienas gaitas gaismu līnijas priekšējos lukturos, augstu klīrensu, īsām virsbūves pārkarēm un dinamisku kopējo siluetu, kas panākts ar viegli kāpjošu viduslīniju un uz aizmuguri nedaudz atvirzītu pasažieru telpu. Tā, starp citu, ir visai ietilpīga, ja ņem vērā kompaktos gabarītus. Par tiem diviem laimīgajiem, kas sēž priekšā, jau šeit nerunāsim, jo vietas ir gana visos virzienos. Par iespējām izvērsties aizmugurē, gan var atsevišķi pieminēt, ka iekāpšana pa plati atveramajām durvīm ir ērta un sēdeklis ar labu atzveltnes slīpumu. Tāpat vietas kājām ir gana daudz, lai neviens (ja vien nav basketbolists, kas groza stīpu var aizsniegt bez palēkšanās), nejustos kaut kā apdalīts. Un visbeidzot arī bagāžas nodalījums – tā kā mašīnai ir vienkāršas, taisnas formas nevis X6 stilā nogriesta daļa bagāžnieka, ļoti daudz var salikt gan pašā bagāžniekā, gan arī uz tā pārsega.

Foto: Ingars Tenis

Dāsns aprīkojums par pieejamu cenu

Par Duster un Dacia vispār runājot, jāsaka, ka pievilcība slēpjas vienkāršībā un vienkāršība savukārt nozīmē ļoti demokrātiskus skaitļus cenu lapā. Piemēram, bāzes Duster jau pieejams par 15 990 eiro un par šo naudu jūs iegūstat auto ar klasei neraksturīgi augstu klīrensu (210 mm) un lieliem piebraukšanas un nobraukšanas leņķiem, kas ievērojami atvieglo došanos meža biezoknī uz labākajām sēņu vietām. Lai no meža tiktu arī ārā, noderīga var izrādīties pilnpiedziņa, taču tā pieejama vien kombinācijā ar Duster motoru paletes jaudīgāko benzīna dzinēju un dīzeli.

  • Nelielai atkāpei – jā, Dacia ir viens no tiem nedaudzajiem vieglo auto ražotājiem, kas savā piedāvājumā ir saglabājis dīzeļdzinēju, kamēr nozarē kopumā nu jau kādu laiku vērojama tendence pāriet uz maza tilpuma benzīna turbodzinējiem un dažādos veidos elektrificēties.

Skaidrrs, ka pilnpiedziņa automobili sadārdzina, taču Duster 4WD tāpat ir demokrātiskākais piedāvājums tirgū. Ja paraugās apkārt, tad vienīgais auto, kas var konkurēt ar Duster cenas ziņā, ir Ņiva, taču, ja jāizvēlas starp vienu un otru auto, nav šaubu, kurā virzienā sasvērsies svaru kausi. Turklāt Ņivas civilizētajā Eiropā nemaz tik viegli nevar dabūt – ja var ticēt AvtoVAZ, vienīgā Lada pārstāvniecība Eiropas Savienības teritorijā atrodas Prāgā un tā pati darbojas visai neskaidros apstākļos, jo firmas mājas lapa principā nekādas noderīgas informācijas nav. Bet ko te daudz par ņivām, kuru laiks sen pagājis. Ir jāraugās Rietumu un Rietumu mobilitātes virzienā, un, piemēram, uz Duster.

Foto: Ingars Tenis

Var rasties jautājums, ko pircējs saņem, ja ir nolēmis iegādāties jaunu auto ar ārējā veidolā iekodētām indikācijām par spēju braukt ne tikai pa gludu šoseju, bet arī forsēt vieglu bezceļu. Atbilde ir – samērā daudz. Nevar gan noliegt, ka Duster, tai skaitā arī izmēģinātajā Duster Extreme, ir virkne acīm redzamu kompromisu. Tas nederēs cilvēkiem, kam vajadzīgi mīksti polsteri uz paneļiem, regulējams ambientais apgaismojums un Bang & Olufsen, tāpat arī sēdeklis varēja būt maķenīt ērtāks, taču automobilis tāpat jau rūpnīcā ir dāsni aprīkots.

Duster Extreme Komplektācijā ietilpst svarīgākās braukšanas un drošības atbalsta sistēmas, LED dienas gaitas, tuvās un aizmugurējās gaismas, MultiView kameru sistēma ar četrām kamerām priekšā, aizmugurē un sānos, klimata kontrole, multimediju sistēma ar košu skārienekrānu un, kas mūsdienās nav mazsvarīgi, – iespēju lietot Apple CarPlay un Android Auto bezvadu režīmā. Izmēģinātā Duster apdarē savukārt izmantots audums, kura īpašības lieliski korelē ar modeļa papildnosaukumu Extreme. Proti, ja kādreiz gadās mašīnā nejauši ierausties ar dubļainām biksēm, bēda ir maza, jo šāda veida un pat šokolādes traipus var ātri izberzt ar mitrajām salvetēm vai vienkārši slapju drānu.

Foto: Ingars Tenis

Ar vienu uzpildi līdz Rietumeiropai

Braucot ar Dacia Duster Extreme, kam uzstādīts 1 litra divu degvielu (benzīna un LPG) 100 zirgspēku ECO-G turbodzinējs, var rēķināties, ka abu tvertņu uzpildes vajadzēs veikt tikai pēc apmēram 1000 kilometriem vai pat vairāk, jo atkarībā no braukšanas stila Duster ar benzīnu var nobraukt ap 700 – 800 km, bet ar sašķidrināto naftas gāzi vēl apmēram 300. Principā ekonomiski domājošs cilvēks var lieliski iztikt tikai ar LPG resursiem un benzīnu otrā tvertnē turēt tikai tādā apjomā, kas nepieciešams motora uzsildīšanai pirmajos katra brauciena kilometros un lai tiktu līdz nākamajai LPG stacijai.

Citiem vārdiem sakot, kad motors ir sasniedzis noteiktu temperatūru, automobilists ar pogu stūres kolonnas kreisajā pusē var atslēgt benzīna un pieslēgt gāzes padevi. Nekādas papildu darbības nav nepieciešamas un nekādu jūtamu izmaiņu mašīnas uzvedībā nav – ja neskaita nelielas izmaiņas ciparos uz papīra, tā ir tikpat dinamiska un tikpat ātra, tikai tērē lētāku degvielu un brauc ar zemākiem CO2 izmešiem. Būtībā vienīgā ECO-G motora blakne meklējama zem bagāžnieka grīdas, un tā ir LPG tvertne, kas principā izslēdz iespēju vadāt līdzi rezerves riteni. Principā jau vadāt var, tikai tad bagāžniekā būs mazāk lietderīgi izmantojamās vietas. Tās, starp citu, ECO-G modeļa bagāžniekā ir tikpat daudz kā Duster ar klasisko benzīna dzinēju – vismaz 445 litri.

Foto: Ingars Tenis

Svarīgākie dati

Dzinējs: 1,0 ECO-G 100 ZS

Maksimālā jauda: 100 ZS

Griezes moments: 160 Nm

0-100 km/h (LPG/benzīns): 13,8/15,1 s

Vmax (LPG/benzīns): 166/168 km/h

WLTP kombinētais patēriņš (LPG/benzīns): 7,8/6,4 l/100 km

CO2 (LPG/benzīns): 127/145 g/km

Foto: Ingars Tenis

Foto: Ingars Tenis

Foto: Ingars Tenis

Foto: Ingars Tenis

Foto: Ingars Tenis

Foto: Ingars Tenis

Foto: Ingars Tenis

Foto: Ingars Tenis

 
Visi komentāri
 
Viedoklis 17.oktobris 2023 7:41
15 4 Atbildēt

Ar dažādiem Duster esmu braucis diezgan daudz un neko sliktu par auto nevaru teikt. Izbraukt var gandrīz visur, auto nelūzt. Kam vajag daudz braukt pa zemes ceļiem, dubļiem, sniegotiem ceļiem, Duster ir labs variants.

m 17.oktobris 2023 13:09
7 0 Atbildēt

Interesanti būtu saprast to domu gājienu kuri ielika negatīvu vērtējumu komentāram, kas tieši tik ļoti nepatika vai aizvainoja lai ieliktu tādu vērtējumu pavisam neitrālam komentāram? 😊

Lietotājs 17.oktobris 2023 18:30
0 0 Atbildēt

Tā arī notiek,žurnālists sapinies meisterībā. 😳😝

0pis 17.oktobris 2023 9:11
6 1 Atbildēt

kad motors ir sasniedzis noteiktu temperatūru, automobilists ar pogu stūres kolonnas kreisajā pusē var atslēgt benzīna un pieslēgt gāzes padevi.

------

gāzvāgeniem ar pašlikto gāzi padeve pārslēdzas automātiski, manuprāt tas ir ērtāk.

Ja beidzas gāze, tak pats pārslēdzas atpakaļ uz benžu?

Andrejs 17.oktobris 2023 12:55
1 0 Atbildēt

Tā arī ir. Man visu laiku ir LPG ieslēgts. Sākot braukt ar aukstu motoru automātiski pārslēdzas uz benzīnu un kad uzsilis, kas prasa pāris sekundes, pārslēdzas atpakal6uz LPG. Uz LPG es varu nobraukt ap 500km. Jaunajos dusteros ir lielākā gāzes tvertne

anoagask 17.oktobris 2023 20:40
0 0 Atbildēt

300 km ar lpg liekas samelots - manuprāt dusterī ir kaut kāds 60l balons ar 50l lietojamo tilpumu, caur 999 kubikcentimetriem sadedzināt pie 20l/100km gāzes ir jāpacenšas

Lietotājs 17.oktobris 2023 18:38
1 0 Atbildēt

Komentārs domāts par pārslēgšanos gāze/benzīns😁

ZZZZ 17.oktobris 2023 14:29
2 1 Atbildēt

Zinu raudi fanus, kas ņem Daci jaunu un ir laimīgi...

0pis 17.oktobris 2023 16:44
2 0 Atbildēt

Jauna miesa ir jauna, štrunts ka vecā bija ar prēmiuma piešprici jaunībā. Viss takai nolietojas un novalkājas.

GTD2 18.oktobris 2023 8:35
0 0 Atbildēt

Ja Tavs fans varētu atļauties audi noteikti, neskatītos uz Dacīti, kas piecas reizes lētāka. Tā ir ar tiem faniem , fano par to ko nevar atļauties, vissticamāk, ka bijuši tikai nobraukti audi un tapēc arī raud. Lietota audi sākas no 30 tūkst, un arī tas ne greznāks par a4. Tik pat labi var teikt fanoju par Benltly, bet braucu ar daci ,kas drusku labāks un biki mazāk jaskrūvē  par ņivu un esmu laimīgs.

msh 20.oktobris 2023 0:29
0 0 Atbildēt

Tu te savā murgojumā par "nobrauktiem Audi" esi palaidis garām vienu svarīgu niansi - ir divi audī - ir tie, ko ražoja pagājušajā gadsimtā, kas pēc savas būtības ir līdzīgi šitentajam dusterim, tikai ar jaudu, ērtībam un aprīkojumu, un ir šajā gadsimtā ražotās miskastes bez klīrensa, bez bloķa un ar plānām riepiņām; vipendrons uz četriem riteņiem kas nekur nevar izbraukt un ar kuru var tikai pielikt bikses ja gadās sliktāks ceļš priekšā. Es ļoti šaubos ka ar kāds īpaši pēc šī gadsimta audī pārsēžas uz Dusteri, ja nu vienīgi nežēlīgas vajadzības spiests, jo tāds, kas tiecas uz kāda C6, vai jaunāka, vipendroniem, uz Dusteri tikai nospļautos - uz dusteri varētu tikai pārsēsties no kādas ceškas cilvēks kas nevēlas remontēt 25-30 gadus vecu mašīnu.

Labs variants 17.oktobris 2023 15:04
2 0 Atbildēt

kam nevajag kaut ko ļoti modernu un svaigu.  Un ja vēl var dabūt dīzeli,  kam patēriņš,  atšķirībā no lpg varianta,  ir stabili 5l, tad vispār ideāli.  Vēl jo vairāk tādēļ,  ka drīz iznāks jaunais dusters, kurš, kā jau parasti,  diezvai būs lētāks par veco.

msh 20.oktobris 2023 0:31
0 0 Atbildēt

"par šo naudu jūs iegūstat auto ar klasei neraksturīgi augstu klīrensu (210 mm)" - ārprāts, ir jau tik traki - pseidodžipu klasei klasei atbilstošs klīrenss nu jau ir neraksturīgs?

ZZZZ 2.decembris 2023 10:57
1 0 Atbildēt

Massas starpība piem Audi q5 ir ap 500kg tas ir ievērojams rādītājs, kad jāpārvar sliktāki ceļa posmi. Tad vēl ne mazsvarīgs faktors, detaļu un servisa cena/pieejamība. Ja nav kam sabojāties tad tas nekad nebūs jālabo. Un dubļus/putekļus no salona plastmasas cietās vieglāk nomazgāt nekā no zamša apdares. Darbi dažādi mēdz būt, citam jābrauc pa pļavu plānus shēmas zīmēt, citam balerīnu uz teātri aizvest...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nāvējošākā marka ASV un tehniski sliktākais auto Vācijā – kas tas ir? (Tesla)

Pēdējā laikā Tesla automobiļi saņēmuši neglaimojošas atziņas no organizācijām, kas vērtē automobiļu drošību, kvalitāti, ilgmūžību un citus svarīgus faktorus. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 2

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 

Dacia Sandero pirktākais auto Eiropā, Tesla Model Y izkrīt no TOP-25 13

JATO Dynamics apkopojis datus par Eiropas jauno automobiļu tirgu oktobrī. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti