Izremontētais Brasas tilts: veloaktīvisti kritizē, Ķirsis nepiekrīt 25

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 11.novembris 2023 8:39

Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV) noraida veloaktīvistu pārmetumus atjaunotajam Brasas tiltam, ka tā pārbūves projekts būtu nekvalitatīvs.

Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" kritiski novērtējusi Brasas tilta pārbūves projektu, norādot, ka tas ir nekvalitatīvs. Galvenos pārmetumus biedrība velta tās ieskatā pārāk platajām auto joslām, kas atņemot vietu gājējiem un velosipēdistiem, tāpēc tilta ziemeļu pusē izbūvēta 1,5 metrus plata "tehniskā ietve" ar režģi, kura ierobežota ar stabiem.

Aģentūrai LETA Ķirsis skaidroja, ka šis risinājums ir radies komproemisa rezultātā. Telpa, kurā būvēt tiltu, bijusi "tik, cik ir". Vienā tilta pusē ir kapi, bet otrā - liepu aleja. Iespēja būvēt platāku tiltu uz kapu rēķina netika izskatīta, savukārt viena no sākotnējām skiču versijām bijusi liepu alejas nociršana, skaidroja mērs.

Pret šādu iespēju pirms trīs gadiem iestājās Čiekurkalna un Brasas apkaimju iedzīvotāji. Tādēļ ticis atrasts kompromiss par šaurāku tiltu. Līdz ar to vienā tilta pusē ir plata ietve, kurā var labi justies gan gājēji, gan velobraucēji, bet otrā pusē ierīkota "tehniskā ietve", kuru var izmantot nepieciešamības gadījumā, taču tā nav tik ērta, skaidroja Ķirsis.

Viņš šo uzskata par kompromisa rezultātā atrastu gana labu risinājumu, kas radies, ņemot vērā reālās izvēles iespējas. "Izrādās, pēc trim vai četriem gadiem šīs sarunas ir jau aizmirstas," piebilda politiķis.

Kā ziņots, ceturtdien satiksmei atvērts Brasas tilts.

Brasas tilts ekspluatācijai tika nodots 1959.gadā un līdz pat 2019.gadam tam netika veikti būtiski remonti, lai uzlabotu tilta tehnisko stāvokli.

Sākot Brasas tilta remontdarbus, 2019.gada pavasarī tika konstatēts, ka tilts ir ļoti sliktā stāvoklī un to nepieciešams pilnībā nojaukt, izstrādājot jaunu būvprojektu un uzbūvējot no jauna.

Vecā Brasas tilta demontāžu sāka 2021.gada vasarā, savukārt 2022.gada maijā sākās jaunā tilta būvniecība. Šī gada jūnijā viena no Brasas tilta pusēm tika pabeigta un pār to varēja atjaunot 11. tramvaja maršruta satiksmi, kas bija pārtraukta uz nepilnu gadu.

Šogad vēl paredzēts demontēt pie Brasas pārvada izbūvēto pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvi, kas savieno Kluso ielu ar Gaujas ielu. Pārbrauktuve tika izveidota uz būvdarbu laiku, lai nodrošinātu satiksmes plūsmu būvdarbu laikā.

Jaunizbūvēto Brasas tiltu veido divi, blakus esoši un savstarpēji nesaistīti pārvadi. Viens no pārvadiem atrodas Duntes ielas pusē, bet otrs - Brīvības ielas pusē. Katra izbūvētā pārvada platums ir 22,9 metri.

Būvobjekta kopējais garums ir 400 metri, no tiem paša tilta garums ir 121 metrs. Brasas tiltam ir piecu laidumu nepārtrauktas sijas sistēmas konstrukcija. Brasas tilta būvniecību veica piegādātāju apvienība "CP - Rīgas tilti".

Brasas tilta būvniecība īstenota Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansēta projektā "Satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie Brasas stacijas". Projekta summa ir 16 miljoni eiro, no tiem 11,85 miljonus eiro no būvniecības izmaksām plānots segt no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma, 418 000 - no valsts budžeta dotācijas, bet pārējo - no pašvaldības līdzekļiem.

 
25 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ro 12.novembris 2023 20:42
10 1 Atbildēt

Šodien braucu pāri tiltam..viss tur ir ok..vienā pusē ir vairāk kā pietiekami plata ietve,lai tur ar ar velo izmainītos vietām brīvi..tāpat kā alternatīva ir pa apakšu,pāri sliedēm maukt..secinājums- nu ļoti gribētos,lai tie veloaktīvisti beigtu p!st prātu cilvēkiem..es zinu,ka ir adekvāti velosipēdisti,bet dēļ šitās sektas toč gribas runāt mūsu eksprezidenta vārdiem- sen škiet neesat sisti...tiem velotizleņiem,kuriem tilts sagādā problēmas,brauciet ar tramvaju vai ar auto..bezmaz sāk likties,ka zem tiem aktīvistiem politiskas intereses  vai arī smadzenes atsaldētas no mīšanās cauru gadu😁

WALA 11.novembris 2023 20:46
8 0 Atbildēt

Da tak galīgi jau smadzenes nodzēruši, kad blakus dzīvojām vienmēr caur Brasas staciju tika braukts un iets, nevis pār "tiltu", tā ka pilnīgi vienalga kas tur uz tā pārvada ir pa platu vai šauru ... galvenais oai zem tā var ērti pāriet/pārbraukt uz pretējo pusi ...

0pis 11.novembris 2023 9:04
7 5 Atbildēt

Nu labi. Bet kāpēc tie veloaktīvisti grib braukt pa ietvi? Pa brauktuvi vajag braukt, tas ir gan pēc CSN gan velokustības būtības. Pa ietvi lēniņām tikai mazie bērnīni.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 21

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Cupra" pasaules pirmizrādē prezentē jaunos "Formentor" un "Leon" modeļus (+ FOTO) 1

Cupra atklāj modernizētos Formentor un Leon modeļus. Dzinēji ar jaudu no 150 līdz 333 Zs, tostarp dīzelis un lādējamais hibrīds. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" peļņa pirmajā ceturksnī sarukusi par 20% 2

Vācijas autobūves grupa "Volkswagen" šogad pirmajā ceturksnī strādāja ar 3,7 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir par 20% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, liecina autoražotāja otrdien publiskotais paziņojums. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor uzlabo Ora 3 un samazina cenu 8

Ķīnas autoražotājs Great Wall Motor (GWM) uzlabojis kompakto elektriskās piedziņas modeli Ora 3 un iepriecinājis pircējus, samazinot cenas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti