Izremontētais Brasas tilts: veloaktīvisti kritizē, Ķirsis nepiekrīt 25

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 11.novembris 2023 8:39

Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV) noraida veloaktīvistu pārmetumus atjaunotajam Brasas tiltam, ka tā pārbūves projekts būtu nekvalitatīvs.

Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" kritiski novērtējusi Brasas tilta pārbūves projektu, norādot, ka tas ir nekvalitatīvs. Galvenos pārmetumus biedrība velta tās ieskatā pārāk platajām auto joslām, kas atņemot vietu gājējiem un velosipēdistiem, tāpēc tilta ziemeļu pusē izbūvēta 1,5 metrus plata "tehniskā ietve" ar režģi, kura ierobežota ar stabiem.

Aģentūrai LETA Ķirsis skaidroja, ka šis risinājums ir radies komproemisa rezultātā. Telpa, kurā būvēt tiltu, bijusi "tik, cik ir". Vienā tilta pusē ir kapi, bet otrā - liepu aleja. Iespēja būvēt platāku tiltu uz kapu rēķina netika izskatīta, savukārt viena no sākotnējām skiču versijām bijusi liepu alejas nociršana, skaidroja mērs.

Pret šādu iespēju pirms trīs gadiem iestājās Čiekurkalna un Brasas apkaimju iedzīvotāji. Tādēļ ticis atrasts kompromiss par šaurāku tiltu. Līdz ar to vienā tilta pusē ir plata ietve, kurā var labi justies gan gājēji, gan velobraucēji, bet otrā pusē ierīkota "tehniskā ietve", kuru var izmantot nepieciešamības gadījumā, taču tā nav tik ērta, skaidroja Ķirsis.

Viņš šo uzskata par kompromisa rezultātā atrastu gana labu risinājumu, kas radies, ņemot vērā reālās izvēles iespējas. "Izrādās, pēc trim vai četriem gadiem šīs sarunas ir jau aizmirstas," piebilda politiķis.

Kā ziņots, ceturtdien satiksmei atvērts Brasas tilts.

Brasas tilts ekspluatācijai tika nodots 1959.gadā un līdz pat 2019.gadam tam netika veikti būtiski remonti, lai uzlabotu tilta tehnisko stāvokli.

Sākot Brasas tilta remontdarbus, 2019.gada pavasarī tika konstatēts, ka tilts ir ļoti sliktā stāvoklī un to nepieciešams pilnībā nojaukt, izstrādājot jaunu būvprojektu un uzbūvējot no jauna.

Vecā Brasas tilta demontāžu sāka 2021.gada vasarā, savukārt 2022.gada maijā sākās jaunā tilta būvniecība. Šī gada jūnijā viena no Brasas tilta pusēm tika pabeigta un pār to varēja atjaunot 11. tramvaja maršruta satiksmi, kas bija pārtraukta uz nepilnu gadu.

Šogad vēl paredzēts demontēt pie Brasas pārvada izbūvēto pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvi, kas savieno Kluso ielu ar Gaujas ielu. Pārbrauktuve tika izveidota uz būvdarbu laiku, lai nodrošinātu satiksmes plūsmu būvdarbu laikā.

Jaunizbūvēto Brasas tiltu veido divi, blakus esoši un savstarpēji nesaistīti pārvadi. Viens no pārvadiem atrodas Duntes ielas pusē, bet otrs - Brīvības ielas pusē. Katra izbūvētā pārvada platums ir 22,9 metri.

Būvobjekta kopējais garums ir 400 metri, no tiem paša tilta garums ir 121 metrs. Brasas tiltam ir piecu laidumu nepārtrauktas sijas sistēmas konstrukcija. Brasas tilta būvniecību veica piegādātāju apvienība "CP - Rīgas tilti".

Brasas tilta būvniecība īstenota Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansēta projektā "Satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie Brasas stacijas". Projekta summa ir 16 miljoni eiro, no tiem 11,85 miljonus eiro no būvniecības izmaksām plānots segt no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma, 418 000 - no valsts budžeta dotācijas, bet pārējo - no pašvaldības līdzekļiem.

 
Visi komentāri
 
0pis 11.novembris 2023 9:04
7 5 Atbildēt

Nu labi. Bet kāpēc tie veloaktīvisti grib braukt pa ietvi? Pa brauktuvi vajag braukt, tas ir gan pēc CSN gan velokustības būtības. Pa ietvi lēniņām tikai mazie bērnīni.

arba 11.novembris 2023 9:40
7 1 Atbildēt

Vini grib braukt visur !

Ķirsis 11.novembris 2023 10:00
6 12 Atbildēt

Tādi tie auto vadītāji ir - grib braukt, braukt un braukt. Un viss viņiem traucē, pat velo braucēji. Tas nekas, ka paši uztaisa sastrēgumus, kas viņus pašus besī laukā.

es 11.novembris 2023 9:53
0 0 Atbildēt

Liepām mēdz būt dažādas slimības, reizēm tās mēdz arī nokalst, piemēram, auto izlijuša benzīna dēļ...

tu 11.novembris 2023 9:58
1 1 Atbildēt

...reizēm arī auto nodeg izlijuša benzīna dēļ, un ne viens vien!

Nja 11.novembris 2023 12:25
2 0 Atbildēt

Dari ko gribi, nodirsīs tā vai tā. Pirms trim gadiem ta aktīvistu apvienība teica ka tiltu var paplašināt uz otru pusi, nevienam netraucēs. Nekā Svēta.

Krotow 11.novembris 2023 17:20
5 0 Atbildēt

Lai tas sektas pašas pirms protestēšanas vienojas ko viņiem vajag - 3 liepas vai ērti braukt. Brasas tilts būs viņiem par mācību.

WALA 11.novembris 2023 20:46
8 0 Atbildēt

Da tak galīgi jau smadzenes nodzēruši, kad blakus dzīvojām vienmēr caur Brasas staciju tika braukts un iets, nevis pār "tiltu", tā ka pilnīgi vienalga kas tur uz tā pārvada ir pa platu vai šauru ... galvenais oai zem tā var ērti pāriet/pārbraukt uz pretējo pusi ...

Mnde 11.novembris 2023 20:52
5 0 Atbildēt

Pilnībā piekrītu! Ja man ir izvēle iet kājām vai braukt ar velo pāri tiltam vai pa apakšu - izvēlēšos otro. “Gaisa tiltam” tas nav iespējams - sliežu ceļu skaits un kustības intensitāte now nepieļauj, bet Brasā brīdinošs luksofors būtu jauksnpapildinājums gājēju un velo sliežu šķērsojumam, bez nepieciešamības izmantot tiltu.

uupis 12.novembris 2023 21:07
0 2 Atbildēt

Viss ir forši!

Tik jūs mazliet tupi esiet, jo rītā demontēs apakšu ar tekstu ka augša ir drošāk un tad varēsi klupdams krisdams ģeņģerēt pāri sliedēm!

WALA 13.novembris 2023 10:41
3 0 Atbildēt

Un smadzenes ieslēgt ????

Apakšā ir Brasas stacija, gājējiem tur vienmēr būs iespējams pāriet uz pretējās puses peronu ... attiecīgi ar veļukiem ar. 

Es pār vēl veco pārvadu ar kājām pārgājis tiku apmēram 1 x- 'tii lai redzētu, vai tam ir kāds "ekonomisks" pamatojums, bet braucis un gājis 99.999999...% laika esmu tieši pa apakšu.

Apšaubu, ka jaunais pārvads, ko būtiski mainītu šajā jautājumā ... nu ja nu vienīgi gājēji pa kājām nemaisītos ( nu tā ka vispār) ...

WALA 13.novembris 2023 10:44
1 0 Atbildēt

P.S. bet mani tikai priecē, ja situācija būs tāda, ka gājēji pārsvarā ies pa apakšu, un pa augšu būs "vairāk svaiga gaisa"...

uupis 13.novembris 2023 12:38
0 1 Atbildēt

Nu ok - lai nu būtu tā ka atstās gājējiem pāreju nevis liks skraidīt pa augšu, jo biļešu kases ta vairs nav un jēga saglabāt pāreju nav liela...

!!!! 11.novembris 2023 21:32
6 5 Atbildēt

Lietotājs “uupis” (cilvēks kurš vēlas, lai gājēji un velosipēdisti ietu bojā) ir tāda domāšana.

Kad viss iAuto bļāva, ka gājējam pirms došanās pāri gājēju pārejai ir jāpārliecinās par to, vai auto uzsācis bremzēšnu un pamanījis gājēju lietotājs “uupis” braši apgalvoja, ka to nevajag darīt, ir jāduj pāri un pofig, kas notiks, tas notiks.

Viss iAuto protestēja, ka pie auto stūres var būt arī tāds veselības problēmu nomākts cilvēks (kā lietotājs “uupis”), kuram paliek slikti un viņš netīšām nenoreaģē un uzbrauc gājējam. Viss iAuto apgalvoja, ka autovadītājiemiem ir jāskatās laicīgi, kas notiek uz gājēju pārejas. Neviens speciāli neaicina notriekt gājēju uz gājēju pārejas, vai gājēju un velosipēdisti tumsā uz ielas bez atstarojošajiem elementiem un/vai apgaismes ierīcēm. Lietotājs “uupis” savukārt saka, ka velosipēdistiem un gājējiem nav nekādu pienākumu nekur, viss esot autobraucēju atbildība un mudināja ātrāk skriet uz gājēju pārejām nemaz neskatoties, kas notiek apkārt (jo gājēju pāreja ir gājēju pāreja) un vēlams neizmantot nekādus atstarojošos elementus un/vai apgaismes ierīces dienas tumšajā laikā ne gājējiem, ne velosipēdistiem, jo CSN taču nav nekas minēts par to.

Respektīvi mēs šeit nonākam pie slēdziena, ka lietotājs “uupis” vēlas nodarīt kaitējumu gājējiem un velosipēdistiem!

Kad viss iAuto portāls saka, ka vadītājiem riteņbraucējiem un gājējiem jābūt uzmanīgiem, lietotājs “uupis” apgalvo, ka nē, jābūt uzmanīgiem tikai auto vadītājiem, un ja kāds nomirs pie auto stūres, tad vismaz uz gājēja, kapa varēs uzrakstīt “es nebiju vainīgs”…

Krotow 11.novembris 2023 21:48
3 1 Atbildēt

Klau, mēs visi to jau zinām. Varbūt pietiks?

uupis 12.novembris 2023 21:11
1 0 Atbildēt

Tas ir lietotājs Riepa, kurš nebija spējīgs atbraukt uz paša nozīmētu tikšanos?

Tev tak ir mana IPv6 adrese un tu tak mani rītā sagaidīsi pie mājas durvīm? Vai tad ne tā?

13.novembris 2023 14:00
0 0 Atbildēt

Riepa ir dirsējs ar mellu muti.

ZZZZ 12.novembris 2023 7:19
3 1 Atbildēt

Salipa kaut kas? !!!! Pārmaiņas pēc tēju padzer...

0pis 12.novembris 2023 10:48
4 3 Atbildēt

Vakar tur izbraucu, nu tā brauktuve ir OK, vietas pietiek gan velo gan auto.

Galvenie iemesli mīt pa brauktuvi - nav gājēju ar ratiņiem, ar suni saitē šķērsām ietvei, un arī uzbraucot un nobraucot no tilta nav jātaisa 90 grādu pagriezieni kas liek bremzēt un zaudēt ātrumu.

Ja auto tilta abos galos būtu 90 grādu pagriezieni, viņi tak aurotu tā ka dzirdētu marsieši uz Marsa 😃

ro 12.novembris 2023 20:42
10 1 Atbildēt

Šodien braucu pāri tiltam..viss tur ir ok..vienā pusē ir vairāk kā pietiekami plata ietve,lai tur ar ar velo izmainītos vietām brīvi..tāpat kā alternatīva ir pa apakšu,pāri sliedēm maukt..secinājums- nu ļoti gribētos,lai tie veloaktīvisti beigtu p!st prātu cilvēkiem..es zinu,ka ir adekvāti velosipēdisti,bet dēļ šitās sektas toč gribas runāt mūsu eksprezidenta vārdiem- sen škiet neesat sisti...tiem velotizleņiem,kuriem tilts sagādā problēmas,brauciet ar tramvaju vai ar auto..bezmaz sāk likties,ka zem tiem aktīvistiem politiskas intereses  vai arī smadzenes atsaldētas no mīšanās cauru gadu😁

Krišs 13.novembris 2023 11:19
5 0 Atbildēt

Da tie am.āļi kas raud, čīkst un viss ir slikti, vispār ir ....

 Pagājušonedeļ ar tādu neapmierinato sastapos!

 Jo aizsedzu 1/2 ietvi kas ir ~3m plata(principā tieši velo puses joslu, bet gājēju puse bija brīva), lai attaisītu vārtus un iebrauktu teritorijā, es jau pa gabalu redzu, ka velofrīks nesās, kā traks un acīmredzot līdz pēdējam jo demonstratīvi nobloķejot aizmugurējo riteni nobremzē pie auto un pilna balsī sāk aurot, ka šeit ir velo ceļš, kāpēc es to nobloķēju ar savu kasti!!!!! (protams neizpalik arī bez trīsstāvīgem vārdiem un apvainojumiem)

 Es skatos uz viņu un nodomaju - tiešām?!??

 Atbildu, vai esi kāds tramvajs un stūre tev nepastāv? Nenobloķēju visu ietvi, apbrauc! Man vajag apstāties lai atvērtu teritorijas vartus un pec minūtes es vairs te nebūšu!

 Viņa pretarguments - ka lai atvērtu vārtus man ir uz ceļa braucamās daļas ir jaatstāj auto, tad jaataisa vārti un ātri jāšķērso, nebloķējot velo ceļu. ( un tas nekas ka es nobloķēšu ielu traucejot citiem)

 Talākās diskusījās neiesaistījos, iesēdos un braucu savā teritorijā, par ko es saņēmu sulīgu harču no velosipedista uz aizmugurējā sikla....

👌 Prātiņ nac mājās!

uupis 13.novembris 2023 12:43
1 4 Atbildēt

A kāpēc tu domā ka nobloķēt velo ir drošāk nekā nobloķēt auto? Un kādā ceļā tu esi ticis pie vadītāja apliecības ja nezini pat savu PAMATPIENĀKUMU, nerunājot nemaz par citiem noteikumu punktiem?

Veloinstruktors 13.novembris 2023 13:47
3 0 Atbildēt

Es teikšu tā, ja tur kāds nemāk, vai nevar izbraukt ar velo, tad viņam labāk ar velo nebraukt! Un tie stabi nav slikti, tie mazina ātrumu un neļauj ieskrieties pārāk ātri. Padomājiet paši, ja nāk lejā no pārvada ar šosejnieku pilnā šusē, tur ātrums jau var sasniegt pāri par 50 km/h un sadursme ar gājēju var būt nāvējoša! Tagad ir daži stabi, kas liek sabremzēties un visiem ir drošāk! Es teiktu, ka arī otrā pusē vajag staviņus saskrūvēt, lai arī tur ir droši!

Veloinstruktors 13.novembris 2023 14:03
1 0 Atbildēt

Bet vispār es ieteiktu mīties pa brauktuvi - nedz gājēji traucēs, nedz augšā vai lejā braucot jāsamazina ātrums. Lido cik ātri kājas nes!

0pis 13.novembris 2023 21:17
0 0 Atbildēt

Ja tu esi tik elastīgi domājošs, tad cerams arī saproti ka velo drīkst mīties pa Vantenieka brauktuvi un nepiederi tiem, kas taurē jo uzskata ka jābrauc pa ietvi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 22

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Cupra" pasaules pirmizrādē prezentē jaunos "Formentor" un "Leon" modeļus (+ FOTO) 1

Cupra atklāj modernizētos Formentor un Leon modeļus. Dzinēji ar jaudu no 150 līdz 333 Zs, tostarp dīzelis un lādējamais hibrīds. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" peļņa pirmajā ceturksnī sarukusi par 20% 2

Vācijas autobūves grupa "Volkswagen" šogad pirmajā ceturksnī strādāja ar 3,7 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir par 20% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, liecina autoražotāja otrdien publiskotais paziņojums. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor uzlabo Ora 3 un samazina cenu 8

Ķīnas autoražotājs Great Wall Motor (GWM) uzlabojis kompakto elektriskās piedziņas modeli Ora 3 un iepriecinājis pircējus, samazinot cenas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti