Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Elektroenerģijas pārvades sistēmā 10 gados plāno investēt vairāk nekā pusmiljardu eiro 7

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.jūlijs 2023 13:48

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) aicina paust viedokli par AS "Augstsprieguma tīkls" (AST) iesniegto elektroenerģijas pārvades sistēmas attīstības 10 gadu plānu, kas paredz vairāk nekā pusmiljardu eiro lielas investīcijas, aģentūru LETA informēja SPRK pārstāvji.

Plāns paredz investīcijas 509,84 miljonu eiro apmērā, tostarp Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējums 135,77 miljoni eiro.

Izstrādājot pārvades sistēmas attīstības plānu, likts uzsvars uz vairāku AST stratēģisko mērķu sasniegšanu.

Viens no tiem ir Baltijas valstu elektroenerģijas sistēmu desinhronizācija no BRELL loka (Krievijas apvienotā elektrotīkla) un sinhronizācija ar kontinentālās Eiropas tīkliem, tajā skaitā integrējot inovatīvas sistēmas inerces nodrošināšanas iekārtas un enerģiju uzkrājošās sistēmas.

Vēl viens mērķis ir elektroenerģijas pārvades sistēmas darbspēju uzturēšana un attīstība, nodrošinot efektīvu un kvalitatīvu pakalpojumu par iespējami zemākiem tarifiem.

Tāpat kā mērķis noteikta virzība uz elektroenerģijas sistēmas digitalizāciju un zaļo transformāciju, tajā skaitā jaunu atjaunojamo energoresursu ražotāju integrēšanu elektroenerģijas pārvades sistēmā.

Ņemot vērā piesaistītā līdzfinansējuma apjomu, ietekme uz pārvades pakalpojumu tarifu prognozēta tikai sinhronizācijas projektu īstenošanas rezultātā (12% apjomā), savukārt pārējo projektu īstenošana pārvades pakalpojumu tarifus neietekmē, sola AST.

Plāns ietver esošo 330 kilovoltu (kV) elektropārvades līniju pilnīgu pārbūvi 50 kilometru garumā, trīs 330 kV apakšstaciju paplašināšanu, trīs sinhrono kompensatoru uzstādīšanu, divu bateriju enerģiju uzkrājošo sistēmu izbūvi, septiņu 330 kV autotransformatoru nomaiņu, 712 330 kV elektropārvades līniju balstu nomaiņu, 24 110 kV apakšstaciju pārbūvi, 48 110kV transformatoru nomaiņu, 1824 110 kV elektropārvades līniju balstu nomaiņu un citus tehniskus pasākumus.

Papildus AST plānā ir ieskicējis atjaunojamo energoresursu elektrostaciju pieslēgumu dinamiku elektroenerģijas pārvades tīklam, kā arī Baltijas jūras reģiona atkrastes elektropārvades infrastruktūras attīstības nākotnes perspektīvu un AST potenciālo lomu tajā.

Lai uzklausītu viedokļus, SPRK 18.jūlijā plkst.10 rīkos arī attālinātu sanāksmi, kurā komersanta pilnvarotais pārstāvis iepazīstinās ar plānu. Sanāksmes dalībniekiem būs iespēja uzdot jautājumus gan komersantam, gan SPRK pārstāvjiem, kā arī izteikt savus priekšlikumus par plānu.

Jau ziņots, ka AST koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 351,128 miljoni eiro, kas ir par 92,7% vairāk nekā 2021.gadā, bet koncerna peļņa pieauga par 60,1% un sasniedza 16,165 miljonus eiro.

Vienlaikus mātessabiedrība AST 2022.gadā strādājusi ar 295,997 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 2,3 reizes vairāk nekā 2021.gadā, kamēr tās peļņa samazinājusies piecas reizes un bija 11,017 miljoni eiro.

AST ir neatkarīgs Latvijas elektroenerģijas pārvades sistēmas operators, kas nodrošina pārvades tīkla darbības un Latvijas elektroenerģijas sistēmas elektroapgādes drošumu. AST pieder valstij. Kompānijas obligācijas kotē "Nasdag Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.

AST ir vienotā dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora AS "Conexus Baltic Grid" ("Conexus") lielākais akcionārs - kompānijai pieder 68,46% "Conexus" akciju.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 18.jūlijs 2023 15:57
2 0 Atbildēt

latvijā ir un arī bija tikai  dažas firmas ,kas var strādāt augstrieguma tīklā, Un tās jau sen strādā arī ārzemju tirgos, domāju ,ka būs arī piesaistītas ārzemju kompānijas. Rakstā nav runa par kaut kādiem bezjēdzīgiem saule un vēja parkiem, te tiek risinātas nopietnākas lietas. Arī materiāli ir diezgan specifiski un atsevišķi japasūta. Sen vajadzēja šim pieķerties un pašiem nodrošināt pastāvīgu frekvenci un neatkkarīgu tīklu no citiem

MMX 18.jūlijs 2023 14:38
1 1 Atbildēt

Es tikai par. Mazliet nav skaidrs kas tikai šo visu būvēs un ar kādiem materiāliem, jo ne mēs vienīgie no plaukta esam nokrituši un rausim gaišo nākotni + šim visam vēl jāskaita darbi, kas tiks veikti drīzumā būvējamajos lielajos saules un vēja parkos. 

Karoč tarifus pacēlām, ES piķi iedeva, tagad varam maukt. Tas nekas, ka līdzšinējos gados energobūves nozare ir tā iedzīta zemē, ka uzņēmumi jau pārdod savas ēkas lai izkļūtu no parādiem un spējīgākie darbinieki ir ārzemēs.

MMX 18.jūlijs 2023 23:23
1 0 Atbildēt

Nav tik vienkārši, ārzemju firmām arī šobrīd ir ko darīt, plus mūsējie arī nevienmēr māk specifikāciju uzrakstīt tā lai tās ārzemju firmas būtu ieinteresētas piedalīties. Tikko vēl nesen pakārt klīda sižets par to, ka uz kaut kādu AST bateriju konkursu pieteicies viens vai neviens kandidāts, jo nolikums pēcpusē.

Savā pusē dzirdēju ka dažiem iekārtu ražotājiem ražošanas līnijas aizsistas jau 5 gadus uz priekšu tikai uz Vācijas pasūtījumiem. 

Tādā insaidera līmenī papildus naudas ir labi, bet kādus gadus 2-3 par vēlu, jo strādnieki diezgan strauji pamet nozari, darbu vadītāji noveco bet jaunie nenāk jo neredz to lielo naudu + vēl nozare pēdējos 3 gadus dzīvo dempinga režīmā, krāj parādus vai strādā pa pašizmaksu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 37 000 eiro – Ford laiž klajā elektrisko Puma (+ FOTO) 1

Ford papildina Puma modeļu saimi ar pilnībā elektrisko Gen-E. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ko un par cik piedāvā jaunais Peugeot 5008? (+ VIDEO)

Jaunais Peugeot 5008 ir liels krosovers ar septiņām sēdvietām. Tā elektriskā versija e5008 sniedz iespēju 3+ ģimenēm saņemt pat 9000 eiro atbalstu automašīnas iegādei. Lasīt vairāk

 

Mierinājuma kvants. Autosportists izmēģina rāmāko sedanu tirgū(+ VIDEO) 2

Devītās paaudzes Toyota Camry iznāca 2023. gadā. Eiropu sedana modelis sasniedza tikai šī gada vasarā, un tiek tirgots tikai Baltijas valstīs, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Ungārijā. Tātad vāciešiem, beļģiem un ziemeļvalstu pircējiem iespēja tikt pie jaunākā japāņu hibrīdsedana nespīd. Vai tādu automašīnu vajag mums, vaicājām DBS autoskolas direktoram, autosportistam un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedram Jānim Vankam. Lasīt vairāk

 

Reibumā esoša vadītāja bēgšana sākas Rīgā un noslēdzas Mārupē trīs policijas ekipāžu ielenkumā (+ VIDEO) 2

Trešdienas, 27. novembra, naktī, patrulējot 11. novembra krastmalā, Rīgas valstspilsētas pašvaldības policijas Centra pārvaldes darbinieku uzmanību pievērsa kāds priekšā braucošs “Audi” nomas transportlīdzeklis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti