Visi komentāri - EP deputāti vēlas emisiju samazinājumu par 90% līdz 2040. gadam

EP deputāti vēlas emisiju samazinājumu par 90% līdz 2040. gadam 19

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 13.novembris 2025 15:51

Lai Eiropas Savienībā (ES) līdz 2050. gadam sasniegtu klimata neitralitāti, Eiropas Parlaments (EP) vēlas līdz 2040. gadam emisijas samazināt par 90% salīdzinājumā ar 1990. gada līmeni, aģentūrai LETA pavēstīja EP preses sekretāre Latvijā Kristīne Liepiņa.

Viņa informēja, ka ceturtdien EP pieņēma savu nostāju par Eiropas Komisijas (EK) priekšlikumu grozīt ES Klimata aktu, nosakot jaunu, saistošu ES klimata starpposma mērķrādītāju 2040. gadam - samazināt siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisijas par 90% salīdzinājumā ar 1990. gada līmeni.

Deputāti uzskata, ka zaļā pārkārtošanās un ES konkurētspējas uzlabošana ir savstarpēji saistītas, tāpēc viņi piekrīt EK priekšlikumam padarīt klimata mērķu sasniegšanu elastīgāku.

No 2036. gada līdz pat pieciem procentpunktiem no neto emisiju samazinājuma varētu veidot augstas kvalitātes starptautiskie oglekļa kredīti no partnervalstīm, bet EP vēlas garantijas, ka šim procesam tiks piemēroti stingri aizsardzības pasākumi. Komisija bija ierosinājusi noteikt trīs procentpunktu robežu.

Deputāti vēlas arī iespēju izmantot iekšzemes pastāvīgus oglekļa piesaistījumus, lai kompensētu grūti samazināmas emisijas ES emisiju tirdzniecības sistēmā (ES ETS), kā arī uzlabotu elastīgumu nozaru un instrumentu ietvaros un starp tiem, lai sasniegtu mērķus ar pēc iespējas mazākām izmaksām.

EP vēlas, lai EK ik pēc diviem gadiem novērtētu progresu starpposma mērķu sasniegšanā, ņemot vērā jaunākos zinātniskos datus, tehnoloģisko attīstību un ES starptautisko konkurētspēju. Izvērtējumā tiktu ņemtas vērā arī enerģijas cenas un to ietekme uz uzņēmumiem un mājsaimniecībām.

Balstoties uz novērtējumu, EK vajadzības gadījumā ierosinās grozījumus ES Klimata aktā. Tie varētu ietvert 2040. gada mērķa grozīšanu vai papildu atbalsta pasākumus.

Teksts tika pieņemts ar 379 balsīm par, 248 balsīm pret un 10 deputātiem atturoties. EP ir gatavs sākt sarunas ar dalībvalstīm par tiesību akta galīgo redakciju.

Eiropas Klimata akts nosaka, ka mērķis sasniegt klimata neitralitāti līdz 2050. gadam ir juridiski saistošs pienākums visām ES dalībvalstīm. Tas arī nosaka juridiski saistošu mērķi ES samazināt siltumnīcefekta gāzu neto emisijas vismaz par 55% līdz 2030. gadam salīdzinājumā ar 1990. gada līmeni.

 
Visi komentāri
 
AAA 13.novembris 2025 16:52
6 0 Atbildēt

Es valstu emisijas sastada 0,7% , ja so vel velas samazinat par 90% , tad tavs izaudzetais tomats vai gurkis mazdarzina bus nelabveligs zalas ideologijas glabsanai un piesarnos dabu

Mihels Pipelsons 13.novembris 2025 17:03
0 4 Atbildēt

Ne tikai tas. Pateicoties samazinātajām CO2 emisijām, atmosfērā būs mazāk CO2, tātad mazāk izejvielu celulozes/cietes/polisaharīdu veidošanai, secīgi būs mazāki tomāti un sliktāka raža

Onsis 13.novembris 2025 20:01
1 0 Atbildēt

Tad jau Grēta vairs nevarēs spaidīt savu Iponu

WALA 13.novembris 2025 17:03
0 1 Atbildēt

Es teiktu ka LVM jāsāk attīstīt bizness - stādam kokus kuri piesaista noteiktu apjomu CO2 - pārdodam "kredītus" - varbūt beigās var pamatīgu piķi nokāst no šī visa stulbinga ...

ZZZZ 14.novembris 2025 6:53
1 0 Atbildēt

WALA tāds apmēram, modelis jau irA. Nebūsi neko jauni izdomājis...Bet nepieciešama zeme, fiziska, brīva.

iJuris 13.novembris 2025 17:34
9 1 Atbildēt

Sākumā likās, ka viņi vēlas par 90% samazināt savas algas... Bet nē, diemžēl muļķības runā.

Vai arī ne gluži, mazāk iedzīvotāju, mazāk izmešu...

Samazinot Eiropas iedzīvotāju skaitu par 90% piesārņojums arī mazināsies.

Gan jau mūsējie skries pa priekšu un kliegs, ka mēs samazināsim par 150%.

ro 13.novembris 2025 17:58
5 1 Atbildēt

Da pilnīgs bullshits, vismaz izlasot šo rakstu šādā kontekstā🚀🙄🤔...kāda jēga visiem šiem drastiskajiem mērķiem, emisijuvsamazināšana, kvotas..ja blakus ir Krievija un China, kura " kurina"  uz nebēdu un gan jau iezviedz par nebinārajiem eiropeiešiem, kuri ar savu zaļo kursu grauj eiropas autobūvi, par pārējo nemaz nerunājot..da ble ko ES izmešu ziņā samazina, to Indija, Ķīna un Rus pieliek..ASV arī pateica, ka lohos nepalijs un fak the fuel economy tēlaini izsakoties..ja jau ejam uz pasaules galu, tad vajadzētu to skaisti sagaidīt..ne jau eļektričkās sēžot, bet dudinot ar normāliem iekšdedzes dzinējiem..v6 v8 utt..🙂

imzz 13.novembris 2025 18:59
7 1 Atbildēt

Ja neko neražo, bet visu pērk, tad jau var kļūt klimata neitrāli, tikai, jautājums, par kādu naudu. Pat Šveice mūsdienās nevar dzīvot no pulksteņiem un banku pakalpojumiem vien. Klimatam sevišķi kaitīgas izejvielas un materiāli ir tas, uz kā balstās rūpniecība un lauksaimniecība: Tērauds, cements, minerālmēsli. Un, tad vēl "visas zemes elektrifikācijai" vajag daudz vara un alumīnija.

Rexx 13.novembris 2025 19:00
5 0 Atbildēt

Ja jau reiz mans īpašums vai darbība rada CO², tad, ja man ir arī īpašums, kas piesaista CO², tad man ir jāsaņem maksājums no valsts, nevis jāmaksā pašam valstij.

Īstenībā 13.novembris 2025 21:18
6 0 Atbildēt

Var teikt,  ka EU mērogā un salīdzinājumā,  visa Latvija, ar saviem mežiem,  mazo auto skaitu un mazo rūpniecībau,  arī piesaista nto kvantumu CO2 un LV par to būtu jāsaņem €.  To mūsu politiķiem ierēdņiem būtu EU jāsaka,  nevis, ka šobrīd,  tieši pretēji  - kā pirmrindniekiem jāievieš viss ko Briselē izdomā,  neskatoties vai tas mums der vai nē.

tu varēsi 13.novembris 2025 22:41
1 0 Atbildēt

nekurināt un savu to izpirdquotu pārdot kādam treknākam loh Ministram vai nod Vadītājam

To Rexx 13.novembris 2025 21:23
2 0 Atbildēt

Starp citu Vācijā jau sen kas līdzīgs notiek.  Kvotu tirdzniecība. Par elektroauto var saņemt gadā kādus 150€ .  Nezinu, bet varbūt,  ja tev ir mežs,  tad varbūt arī kādas kvotas var pārdot.

mežu var 13.novembris 2025 22:45
0 0 Atbildēt

aizdedzināt un tādējādi sasildīt visu nosalušo Valsti, kārtīgi izkvēpināt visus ļaunos Garus

anonimikis 13.novembris 2025 19:58
0 4 Atbildēt

Ļoti labi, mazāk smirdēs.

idiots_nenoderīgais 13.novembris 2025 22:35
3 0 Atbildēt

vis labāk būtu 1reiz samazināt tā, lai nākamajā samazināšanas reizē (kampaņā) te vairs nebūtu ko samazināt pašā principā

kretinizētajiem erodepoputātiem ir pilnīgi vienalga (viena Alga) ko samazināt, kaut vai (vēlams, vispirms gaišādaino) eoroiedzīvotāju skaitu

kvotu tirdzniecība tūliņ ies gaisā, pag, 1mais januvāris tuvojas, samazinātie eoronabagi jau berzē rokas un caurajās kabatās mēģina sataustīt samazinātās (savas, ne Modra) olas

0pis 13.novembris 2025 23:00
1 2 Atbildēt

Nu, skaidrs...dīzeļus aizstās ar kājminamajiem auto tuvāko 6 gadu laikā. Pirdīs jau mazliet, bet teorētiski var panākt CO2 samazinājumu. Cietās daļiņas gan nekur neliksies, bet klāt naks arī šķidrās.

eurošarlatāni 14.novembris 2025 0:47
3 0 Atbildēt

varēja taisnīgi izskatīt to lietu pēc būtības,bet nē.Tā vietā, lai veicinātu no atkritumiem iegūtās "ne pilienu naftas nesatturošās" ddegvielas plašāku pielietojumu un atbalstītu tās lietotājus (euronabagus), viņi labāk nosaka parastajai lohddegvielai piejaukt rapša suudu.Lai tas viss vēl jo vairāk kūpētu,plus vēl knapi kustošos ddmotorus padarītu par vēl mazāk kustīgiem un vairāk smirdošiem.Neskaitot to, ka tas dzeltenais suuds pirms tam vel ir jāizaudzē un jānovāc,izmantojot vēl smirdīgāku tehniku un vēl jo vairāk piegānot laukus.Pat appīpējušās bites nemāk normālu medu "uztaisīt" no tā draņķa.

Slavenaiss SCDD TA siguldas lohu piesmējējs reku nupat izmēģinājis cirkuļa XTL degvielu- pat vecs grabošs suuda golfs ar to uzreiz uzrāda 3x mazāku cietosuudu izmetumu.

Prostamols 15.novembris 2025 17:11
2 0 Atbildēt

Ko viņi tur pīpē?

Ernests 1.decembris 2025 16:37
0 0 Atbildēt

Sūtiet dirst to Eiropas Savienības fašistus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO) 3

Lielākajā daļā Latvijas iestājusies meteoroloģiskā ziema, un tai seko arī degvielas tirgotāji. Neste Latvija ziemas dīzeli tirgo jau kopš rudens. Lasīt vairāk

 

Mercedes gatavo G-klases kabrioletu (+ FOTO)

G-klases kabrioleta prototipi uzsākuši testu programmu, lai pārbaudītu jaunā modeļa spējas darboties visdažādākajos ceļu un klimatiskajos apstākļos. Lasīt vairāk

 

Tikai 63 visā pasaulē: Alfa Romeo ar Giulia un Stelvio Quadrifoglio Collezione modeļiem (+ FOTO) 7

Itālijas autoražotājs Alfa Romeo iepriecinās zīmola fanus ar īpašajiem Giulia un Stelvio Quadrifoglio kolekciju modeļiem, ko plānots laist klajā ekskluzīvā, ierobežotā skaita sērijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti