Gatis, 18.aprīlis 2018 20:42
gribétos uzzinát vienu lietu par ritena párvilkšanu péc servisa apmekléjuma, tas ka automašínam riteni ir jápárvelk ir skaidrs, bet vai ir káds likums vai regula par to ka servisam ir obligáti jábrídina klients par to ka riteni ir servisa nemti nost un klientam ir jápárvelk?
Ēriks Griģis:
Saņemot automobili pēc remonta, klients izlasa veiktos darbus un parakstās par auto saņemšanu, ja ir sapratis ar servisā veikto darbu turpmāk saistāmajām aktivitātēm, iespējams, nākošo servisa apmeklējumu.
Parakstoties un maksājot par servisā veiktajiem darbiem, klients iepazīstas ar izcenojumu un neskaidrības gadījumā uzstāda man adresēto jautājumu servisam.
Jā riteņus pārvilkt pašam nav iespējams, tad ir jāpiesaka jauns servisa apmeklējums un jāvienojas par iespējamajiem apmeklējuma termiņiem.
Ja servisam jautājumu nav, tad klients izgatavotāja instrukciju izlasīs un ar ikdienas vai periodiskajām apskates un kontroles lietām tiks galā pats!
Mareks, 18.aprīlis 2018 19:35
Labdien!
Vai man vedot uz darbu strādniekus, ar uzņēmumam piederošu autobusu(13 vietas), ir jālieto tahogrāfs, ja es pats strādāju šajā uzņēmumā par bruģētāju ?
Ēriks Griģis:
Jā!
EK 561/2006 regula 13. panta 1. punktā izdala izņēmumu transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar 10 līdz 17 sēdvietām un ko izmanto vienīgi nekomerciāliem pasažieru pārvadājumiem.
Skaidrojums!
Nekomerciāli pārvadājumi ir transporta pakalpojums, ko neveic komerciālā nolūkā, proti, tas nav maksas pakalpojums un nerada ienākumu šā pakalpojuma sniedzējam.
Mans komentārs!
Strādnieku vešana uz darba vietu rada ienākumus pakalpojuma sniedzējam no strādnieku darba darba vietā! Tas ir pašpārvadājums!
Eiropas Komisija uzsver, ka pašpārvadājumi neietilpst nekomerciālu pārvadājumu kategorijā, jo pašpārvadājumos ir komerciāls elements un to galvenokārt izmanto uzņēmējdarbības sekmēšanai, tādējādi tā ir saimnieciska darbība.
http://www.atd.lv/lv/jaunumi/eiropas-komisijas-skaidrojums-par-terminu-nekomerci%C4%81li-p%C4%81rvad%C4%81jumi
Arturs, 11.aprīlis 2018 21:55
Labdien,
pagaišā gadā izraisīju avāriju būdams alkohola reibumā. Avārijā bez manas bija iesaistītas vēl 3 mašīnas(ķēdes reakcija). Vainu atzinu, valsts sodu izcietu, bet regresa kārtībā no manis piedzen astronomisku summu(vienai no auto tā ir 10x lielāka remontam). Pie kā man griezties, lai šī summa tiktu samazināta, ja var pierādīt, ka remontam būtu jāmaksā, teiksim, 2x mazāk?
Ēriks Griģis:
Jāsaņem attiecīgās markas servisa remonta kalkulācija. Tad kopā ar atšķirīgi augsto apdrošinātāja sastādīto kalkulācīju lēmumu var pārsūdzēt:
1) pie paša apdrošinātāja;
2) LTAB Lomonosova ielā 9;
3) tiesā.
Secība nav noteikta, bet tiesā prasīs LTAB viedokli. Iesaku vispirms 2., ja nekas nemainās, tad pēc tam 3.
Jānis, 10.aprīlis 2018 13:59
Labdien, man jautājums sekojošs- vai ar vieglo pasažieru mikroautobusu(8+1)vietas drīkst vest nelielu kravu izņemot aizmugurājos pasažieru sēdekļus?
Vai ir atšķirība to darot Latvijā,Polijā, Vācijā?
Vai ir atšķirība ja to dara juridiska vai fiziska transporta līdzekļa īpašnieks?
Ēriks Griģis:
Drīkst!
Ja transportlīdzeklis kalpo preču pārvadāšanai (Fahrer von Fahrzeugen, die zur Güterbeförderung dienen und deren zulässige Höchstmasse einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger mehr als 2,8 Tonnen und nicht mehr als 3,5 Tonnen beträgt, haben Lenkzeiten, Fahrtunterbrechungen und Ruhezeiten einzuhalten) ar pilnu masu no 2,8t un ne vairāk kā 3,5t, tad Vācijā autovadītājam ir jāievēro darba un atpūtas laiki un tie jāuzskaita:
https://www.bag.bund.de/cln_011/SharedDocs/Downloads/DE/Formulare_Hinweisblaetter/Tageskontrollblatt.html
Jābūt kravas dokumentiem (iegādes, samaksas un pārvadājuma).
Ja pārvadājums bez maksas, tad LV to var pārbaudīt.
Ervīns, 6.aprīlis 2018 12:22
Labdien, ar automašīnu līdz 3,5 t. vēlos doties 10 dienu atvaļinājumā šķērsojot Lietuvu, Poliju, Austriju, Itāliju. Vai Latvijā ir iespējams iegādāties vinjeti braukšanai par šo valstu ceļiem?
Ēriks Griģis:
Iebraucot uz robežas, piem., Itālijai:
https://de.wikipedia.org/wiki/Maut_in_Italien
Internetā!
Piemēram, digitālā vinjete Austrijai:
https://www.asfinag.at/maut-vignette/vignette/
Kristīne, 4.aprīlis 2018 14:18
DUS mazgātuvē tika saskrāpēts vējstikls, sānu logi un virsbūve. Tika veikta bojājumu ekspertīze pie viņu norādīta eksperta, kurš mutiski atzina- jā,izskatās pēc mehāniskiem bojājumiem "moikā", savukārt pēc 2 ned tika saņemta vēstule no viņu apdrošinātāja ar visu šī paša eksperta atzinumu, ka šos skrāpējumus nav iespējams iegūt konkrētajā mazgātuvē, ka tas ir no zariem. Braucu ar auto katru dienu un zinu mazāko skrambu, kā arī mežos nav braukts. Švīka vējstiklā apgrūtina braukšanu, jo saules gaismā tā spīd, tieši šofera acu augstumā. Esmu informējusi savu AAS, tomēr vēlos noskaidrot, kur varu veikt neatkarīgu ekspertīzi un kā ir iespējams apelēt konkrētajam slēdzienam.
Ēriks Griģis:
Par ekspertīzi un apelāciju slēdzienam:
http://lnea.lv/lv/areas-of-activity/
Ingus, 31.marts 2018 14:19
stāvlaukumā blakus esošās automašinas pasažieris kāpjot ārā saskrāpē man durvis. Tas ir civiltiesisks strīds pret pasažieri, jeb parasts CSNg? Otra auto vadītājs neatrazdamies mašīnā, un ja pat būtu, taču nevar atbildēt par pasažieriem. Kā tur ir?
Ēriks Griģis:
Tā ir, ja nav KASKO!
Apdrošinātājiem tas nav OCTA gadījums!
Jānis, 29.marts 2018 18:17
Labdien.
Jautājums sekojošs:
Vai busiņam ar pilnu massu 3500 ir jālieto tahogrāfs ja viņš ir uzstâdīts?
Ja nav tad seko cits jautājums:
Piekabinot piekabi, taho vajadxīgs,bet ja transportnieki pārbauda tad uzrādīsies ka iepriekš braukts bez kartes.
Kā pareizi rīkoties lai neiedzīvotos sodos?
Ēriks Griģis:
Kravas busiņam Vācijas teritorijā jālieto tahogrāfs!
Ja kravas busiņš un piekabinātā piekabe pieder firmai, tad taho jālieto.
Ar piekabi jāmaksā ceļa nodoklis!
Ja privāts kravas busiņš ar kravas piekabi, varbūt var noderēt kāds no regulas izņēmumiem. Tad jāraksta tikai iknedēļas grafiks.
Ja pieliek piekabi vai reģistrē ik nedēļu, par iepriekšējām 28 dienām var rakstīt darbības apliecinājumu! Par 26 - atzīmē bija pieejams, par pēdējām divām - atpūtā!
Aigars Kozlovskis, 28.marts 2018 8:10
Labdien!
Vai Ukrainas pilsonim kuram ir izieta profesionālā periodiskā apmācība(95 kods) Lietuvā , tā ir derīga, lai
varētu strādāt Latvijas uzņēmumā?
Ēriks Griģis:
Kods ir derīgs, ja ir koda apliecība vai ieraksts vadītāja apliecībā!
Autovadītājam no Ukrainas ir piesaiste LT darba devējam. Piesaistes noteikumus nosaka LT noteikumi.
LT trešo valstu pilsoņiem nepiešķir 95. kodu!
Pēc apmācībām viņi saņem autoskolas sertifikātu par autovadītāju apmācību starptautiskiem kravu pārvadājumiem. Pēc sertifikāta saņemšanas LT Transporta inspekcija izsniedz Transportlīdzekļa vadītāja atestātu kravu komercpārvadājumiem ar autotransportu saskaņā ar Kopienas atļauju, kas ir derīgs reģistrētam darba devējam tikai LT.
Atsūti, lūdzu, man to foto!
Paldies! Saņēmu!
Arī Polijā līdzīgi kā LT!
95. kods nav apstiprināts. Zīmogs ir autoskolas!
Vairāk gan izskatās pēc PL autovadītāja apmācību sertifikāta, ko izdod mācību iestāde tālākai atestāta saņemšanai, saskaņā ar Kopienas norādēm, nevis 95.koda!
Jānis, 26.marts 2018 23:01
Numura zīmes redzamība atrodoties stāvvietā.
Vai likumā ir noteikts, ka numura zīmei jābūt redzamai vai vispār piestiprinātai, ja auto atrodas stāvvietā?
Teritorijā, ceļa vai ielas malā, maksas stāvvietā, u.c.
Ēriks Griģis:
No Ceļu satiksmes likuma:
"... 43.3' pants. Transportlīdzekļa piespiedu pārvietošana
(1) Transportlīdzekli var pārvietot piespiedu kārtā, novietojot to speciālā stāvvietā, ja: ...
2) nav iespējams noskaidrot transportlīdzekļa piederību;
..."
Pants darbojas, ja auto nav reģistrācijas numura zīmes!
igors, 23.marts 2018 13:42
Labdien.Šodien gaju atkartotu skati savai 1990gada mašinaiVWPASSATb3 benzins2,0 ar mono iešprici uzradija paugstinatu CO turpat 9000.Pirms tam nomainiju eļlu servisa meriju bija 0,5.PALDIES
Ēriks Griģis:
Lūdzu, tikai par ko!?
Es gan aprunātos ar servisu, parādītu servisa izdruku apskates maiņas priekšniekam, lai pajautātu viņam pēc padoma, vai iebrauktu citā servisā!
Normunds, 21.marts 2018 22:44
Labdien! Man jautàjums,vai drìkst darbam un ikdienas apùtai katram izmantot savu disku stràdàjot ar analogo tahogràfu? Paldies!
Ēriks Griģis:
Tikai tā!
Tahogramma ir domāta katra autovadītāja un tai ir jābūt katram autovadītājam darba un atpūtas laiku uzskaitei, vadot automobili, kas aprīkots ar analogo tahogrāfu. Disku var izmantot arī manuālai laiku uzskaitei! Obligāts nosacījums - tahogrammas ir jaaizpilda brīvdienu uzskaitei, ja darbā izmanto automobili ar analogo tahogrāfu.
Autovadītājam katrai dienai ir sava tahogramma!
Tās viņam jāglabā pie sevis 28 dienas un jāuzrāda policijas kontrolei pēc pieprasījuma. 29. dienā pēc darba maiņas pirmo - vecāko disku tālākai glabāšanai vadītājs nodod savam pārvadātājam.
Skaidrojums!
Te vairāk par darba laikiem autovadītājam:
http://www.lvportals.lv/visi/skaidrojumi/294334-nogurums-pie-stures-kas-jazina-profesionaliem-autovaditajiem/
Vita V, 21.marts 2018 16:52
Labdien!
Man ir divi jautājumi, ceru, ka verēsiet palīdzēt.
Vai pārdzenot vilcēju no servisa uz servisu,
veicot testa braucienu, pēc kontrolējošo iestāžu pieprasījuma šoferim ir jāuzrāda darba un atpūtas laika uzskaite par 28 dienām?
Otrs jautājums(analogais tahogrāfs) vai ja šoferis strādā no pirmdienas līdz piekdienai nemainot auto sesdiena svētdiena ir brīva vai ir izņēmums, ka nav jāzīmē diagramma par sesdienu un svētdienu?
Paldies!
Ēriks Griģis:
1. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr.561/2006 3.pantu, regula neattiecas uz pārvadājumiem ar:
g) transportlīdzekļiem, ko testē uz ceļa tehniskās attīstības, remonta vai uzturēšanas nolūkā, kā arī jauniem un pārbūvētiem transportlīdzekļiem, kas vēl nav ekspluatācijā.
Tahogrāfu nelieto, ieslēgts "Out of scope" un vilcēju vada servisa testa meistars. Viņam ir vilcēja pieņemšanas akts servisā, servisa direktora vai maiņas meistara norīkojums veikt testu ar testā veicamā uzdevuma aprakstu, autovadītājam atbilstoša kategorija, vilcējam ir reģistrācijas apliecība, derīga OCTA un derīga TA. Servisa meistaram nav uzskaite jāuzrāda!
Pie stūres šoferis nedrīkstētu atrasties. Ja tomēr, tad kopā ar visām 28 dienu uzskaitēm, rīkojumiem no uzņēmuma un servisa, paskaidrojumiem, kāpēc viņš tur atrodas!
2. Nav tāda izņēmuma. Ir divas iespējas!
2.1. Sestdienai un svētdienai ir jaaizpilda brīvdienu diski!
2.2. Ir vēl Darbības apliecinājuma veidlapa, ko darba devējs priekš autovadītāja var aizpildīt vairākām brīvdienām (ja auto aprīkots ar analogo tahogrāfu).
Iesaku izlasīt par darba laikiem:
http://www.lvportals.lv/visi/skaidrojumi/294334-nogurums-pie-stures-kas-jazina-profesionaliem-autovaditajiem/
jānis, 21.marts 2018 10:56
Ar video diemžel neviens mani iepazīstinājis un uzrādījis to nav. Ir tikai atbilde no iestādes balstīta uz inspektora paskaidrojuma un it kā videofiksācijas analīzes, taču personīgi neviens to man uzrādījis nav. Atbildē ļoti skaidri redzams, ka tā ir sateigta un balstās uz pieņēmumiem.
Sūdzībā iestādei biju pieprasījis, lai izvērtē inpektora kompetences līmeni un izteikumus, taču tas netika ņemts vērā.
Ēriks Griģis:
Prasiet, lai tiesa to video kopā ar Jūsu advokātu noskatās, pirms lēmuma pieņemšanas!
Ja iespējams, lūdzu, atsūtiet atbildi!
jānis, 21.marts 2018 10:29
Labdien!
Man ir radusies situācija saistībā ar CSDD braukšanas eksāmena rezultātu pārsūdzēšanu braukšanas instruktora nekompetentās attieksmes un zin;āšanu trūkuma dēļ. Pārsūdzot eksāmena rezultātus CSDD ( turpmāk iestāde) man sniedz atbildi, kurā BŪTISKUS pārkāpumus no instruktora puses konstatējusi neesot, kā arī pieņēma man kā privātpersonai nelabvēlīgu lēmumu un eksāmena rezultātu atstāja nemainīgu. Administratīvo aktu iesniedzu pārsūdzēšanai Administratīvajā rajona tiesā, jo šajā gadījumā uzskatu, ka iestādes attieksme ir negodprātīga piesedzot instruktora nekompetenci. Jutājums vairāk ir par to, vai administratīvā akta pārsūdzēšanas laikā es varu atkārtoti likt CSDD vadīšanas eksāmenu citā CSDD nodaļā, jo pieļauju iespēju, ka konkrētjā man to vairs nebūs tik vienkārši nokārtot. Šajā gadījumā ir runa nevis par naudu un laiku, bet par taisnību, taču ēnas puse ir tā, ka izskatīšana tiesā ir noteikta tikai pēc pieciem mēnešiem un ja nav iespējams likt eksāmenu atkārtoti, tad zaudētājs šajā dadījumā esmu es pats, par cik vadīšanas eksāmens ir jānoliek gada laikā no autoskolas pabeigšanas. Manā gadījumā tas būs septembrī. Sajā gadījumā tas ir principa jautājums un galvenais, vai pārsūdzēšanas laikā es varu kārtot braukšanas eksāmenu atkārtoti.
Jau iepriekš paldies.
Ēriks Griģis:
Varat kārtot no jauna un arī citā CSDD nodaļā!
Ja beigās rezultāts būtu Jums labvēlīgs, tad Jums braukšanas eksāmens jaatkārto, tikai bez maksas.
Vai Jums ir eksāmena video?
Kārtojot eksāmenu no jauna līdz tiesas spriedumam, Jūs atzīsiet iepriekšējā savu nekompetenci (savas kļūdas)!
Zināšanai!
Eksāmenus CSDD pieņem inspektors ne instruktors. Eksāmena laikā vērtē Jūsu vadītāja kompetenci piedalīties ceļu satiksmē atbilstoši reglamentam:
https://www.csdd.lv/dokumenti/reglamenta-6-pielikums
Ja Jūsu sūdzībā nebūs izmantoti vārdi pēc reglamenta vai izmantoti aplami nosaukumi eksāmena pieņēmējam, tad lietu "pati jau norakāt"!
Voldemārs Mateuss, 18.marts 2018 8:18
Labdien!
Vēlreiz par to autopacēlāju!
MK nr. 279 noteikumos d apakšpunktā ir minētas 7,5 tonnas, uz ko tās atiecās? Manas automašīnas pilna masa ir 16 tonnas!
Ēriks Griģis:
Autokrāna vadītājam, kas pēc darba līguma ir pacēlāja vadītājs, pēc Regulas nevajag uzskaitīt darba laikus, ja darba devējs to nav paredzējis, kā iepriekš rakstīju!
Regula un PM 7,5 tonnas attiecas uz transportlīdzekļiem, ar kuriem pārvadā kravas vai pasažierus!
Regula un tahogrāfs neattiecas uz autokrāna vai autopacēlāja vadītāju, kas nepārvadā kravas!
Jums nepieciešams ātruma ierobežotājs, ja to nosaka MK noteikumi, un samaksa par ceļu izmantošanu, arī OCTA!
Ja pacēlājs velk piekabi, tad gan automobilī vajadzīgs tahogrāfs!
Voldemārs Mateuss, 17.marts 2018 11:11
Labdien!
Strādāju uz autopacēlēju(žirafe) kura pilna masa ir
16 tonnas.
Vai man ir jāvēic darba un atpūtas laika uzskaite izmantojot tahogrāfu?
Ēriks Griģis:
Jums jāuzskaita darba un atpūtas laiki, izmantojot
Pārskatu par transportlīdzekļa vadītāja darba laiku kalendārā nedēļā, kā to Regulas 561/2006 EK 13.panta 1.punkta "d" apakšpunkta izņēmuma gadījumā nosaka MK noteikumi Nr.279:
https://likumi.lv/doc.php?id=156704
Ivars, 16.marts 2018 16:12
Sveicināti!
Jau kādu laiku strādāju un dzīvoju Vācijā. Pašlaik iegādājos auto Vācijā, tur pat arī esmu spiests reģistrēt, jo auto ir nopirkts kredītā.Iegādājoties apdrošināšanu, bonus-malus tiek aprēķināts no nulles, jo tā ir pirmā apdrošināšana Vācijā. Uzlabot situāciju var, ja ir pierādījumi, ka Latvijā man ir laba bonus-malus klase. Kādā veidā es varu dabūt šos perādījumus, ja esmu apdrošinājies dažādās kompānijās, nevis visu laiku vienā? Jau iepriekš paldies!
Ēriks Griģis:
Savu OCTA vēsturi varat pasūtīt LTAB:
https://vestures.ltab.lv/
Egons, 13.marts 2018 12:00
Labdien,es vakar rakstīju par situāciju un atbildot jāsaka ,ka veikt izmeklējumus mugurai iesāku ar ģimenes ārstu. Tas sniedza dažādas rekomendācijas ko pildīju . Sākumā lietoju zāles un biju nozīmēts pie sešiem speciālistiem .Tad mani nozīmēja veikt vairākus izmeklējumus ar man nesaprotamām iekārtām Tas aizņēma daudz laika .Rindā gaidot uz magnetisko rezonansi aparāts saplīsa un gaidīju vēl 3 mēnešus.Kad vienā no izmeklējumiem konstatēja ,ka iespējams bijis lūzums ,.izgāju magn.rezonansi ,kur to apstiprināja .Tas ir bijis septītais skriemelis ar kompresijas lūzumu, kas ir sadzijis .Tieši pus gadu pirms avārijas veicu muguras rengenu un sūdzību nebija.
Ēriks Griģis:
Jums nepieciešams advokāts!
Vēl būtu jānoskaidro kādā virzienā gāja trieciena ipulss sadursmes brīdī un kādā virzienā Jūsu ķermeņa augšdaļa pārvietojās tik strauji, ka izdevās tikt pie kompresijas lūzuma. Ja trauma iegūta nelietojot drošības jostas, tad gan process tiks zaudēts to nesākot!
Matars Trivols, 12.marts 2018 21:32
Vēlos pirkt audī. A3 2.0 tdi manuālo kārbu 2004-2006 gads. Kam butu japievērš uzmanība lai pirkums butu veiksmīgs.
Ēriks Griģis:
Pirms auto iegādes jāpievērš uzmanība tā vēstures un paša auto pārbaudei atbilstošā servisā.