Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.36 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Egons, 12.marts 2018 17:08
Labdien ,braucot ar ātrumu 90km/h mana mašīna ietriecās vainīgās personas automašīnas sānā.Pasažiere bija aizvesta uz slimnīcu ar ātriem .Konstatēja vidēji smagus miesas bojājumus.Man pēc nedēļas sāka pastiprināties muguras sāpes ,kur pēc izmeklējumiem ,kurus varēju pabeigt pēc gada man konstatēja mugurkaula skriemeļa lūzumu .Tas jau bija sadzijis. Apdrošinātājs atsakās kompensēt ārstēšanu ,nebija kompleksā ekspertīze. Vai ir prognozējams tiesas rezultāts?
Ēriks Griģis:

Palūko, ko ārsts Tev atklāja!
Kurš skriemelis pēc skaita?
Vai krūšu torakālais (vertebrae thoracica)?
Vai kompresijas lūzums?
Kāpēc salauztu kaulu viņš pēc avārijas neredzēja, bet saaugušu - izdevās pamanīt pēc gada?
Armands Klivis, 8.marts 2018 14:49
Notika satiksmes negadijums kur vainigais aizmuka un ari vina auto nav apdrosinats. Ir tikai video ar vina vnz. Pec avarijas slimnica tika konstatets kakla sasitums. Kadas butu parizas talakas darbibas.
Paldies.
Ēriks Griģis:

Pirmās autovadītāja darbības pēc CSNg nosaka CSL 27.pants un CSN 39.punkts.
Tālākās darbības saistībā ar vainīgā meklēšanu - ar policiju; par OCTA apdrošināšanas atlīdzību - ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju (LTAB), Lomonosova iela 9, Rīga LV–1019, t.67114300,
ltab@ltab.lv
Pieteikumu par CSNg radītajiem zaudējumiem cietusī puse iesniedz LTAB, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksājama no Garantijas fonda (t.i. otra CSNg iesaistītā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskā atbildība nav bijusi apdrošināta).
https://www.ltab.lv/biezak-uzdotie-jautajumi/celu-satiksmes-negadijuma-fiksesana-dokumentu-noformesanas-un-izskatisanas-kartiba/
Marlēna Motina, 7.marts 2018 22:11
Labdien!
Mans tētis cietis avārijā. Mašīna tika evakuēta uz autostāvvietu 2 nedēļas atpakaļ. neviens no policijas mums nezvanīja. Kur meklēt mašīnu nezinām. Kas būs atbildīgs par autostāvvietas apmaksu? Ja mēs gribam atteikties no mašīnas un norakstīt , kā to izdarīt?
Ar cieņu, M.Motina
Ēriks Griģis:

Lēmumu par transportlīdzekļa piespiedu pārvietošanu uz speciālu stāvvietu pieņem amatpersona, kura sastādījusi administratīvā pārkāpuma protokolu par attiecīgo Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu.
Kā rīkoties?
Griezties Nodrošinājuma valsts aģentūras Izņemto lietu nodaļā!
Konsultācijas par administratīvo pārkāpumu lietās izņemtajiem transportlīdzekļiem sniedz NVA Rīgā, Piedrujas ielā 5, personīgi vai pa informatīviem tālruņiem 67218650, 67218651, kā arī transportlīdzekļa glabāšanas vietās visā Latvijā:
http://nva.iem.gov.lv/lat/administrativo-parkapumu-lietas-iznemto-transportlidzeklu-atdosana
Norakstīšana:
https://www.csdd.lv/transportlidzekla-norakstisana-vieglie-auto-kravas-auto-lidz-3-500-kg-tricikli-vai-kvadracikli/vispareja-informacija
Aivars, 7.marts 2018 14:20
Renault master 2,5 dīzels aukstā laikā nebraucu lec labi uz priekšu 6 ātrmos var ielikt tikai kloķis stīvs atpakaļgaitā nevar ielikt ko darīt.
Ēriks Griģis:

Iebraukt remonservisā pārbaudīt eļļas līmeni, atbilstību aukstajam laikam vai nomainīt to, pārbaudīt pārnesumkārbas darbību!
Sergejs, 2.marts 2018 11:30
Sveiki, sakiet lūdzu, ir iespējams aicināt jūsu meistaru, pie mums, lai ņemtu nost kvēlsveces dīzelim?! Paldies!
Ēriks Griģis:

Jautājiet to savas automarkas remontservisam!
Aigars Šmits, 2.marts 2018 8:40
Labdien, Griģa kungs.
Apmeklējot pie jums kursus uz BE kategoriju, jau minēju par mana tēta problēmu ar darba stundu uzskaites kārtību.Nosūtu jums situācijas aprakstu. Sakiet lūdzu kā rīkoties manam tētim ar darba laika stundu reģistrāciju? Viņš plkst 7-8 no rīta aizved skolēnus uz skolu. visu dienu viņš ar autobusu nebrauc. pēcpusdienā atkal ap plkst 16..17 izvadā bērnus mājās no skolas. plkst 18 ir brauciens no Mazsalacas uz Valmieru uz teātra izrādi. Izrāde beidzas pēc plkst. 22. Pēc šī laika sadalījuma, nepārkāpjot likumu, atgriezties Mazsalacā viņš nedrīkst, jo ir pārsniegts 15 stundu darba režīms. Kā jūs ieteiktu rīkoties? ar cieņu, Aigars
Ēriks Griģis:

1. Vienkāršākie divi risinājumi būtu, ja uz teātra izrādi vai 7:00 no rīta pēc izrādes skolniekus vestu cits vadītājs!
2. Grūtāk būtu izmainīt darba grafiku, ko autovadītājs pats nespēj mainīt.
Ieteikums grafika maiņai!
2.1. No 8:00 līdz 16:00 ir brīvas 8 stundas, kas nav nepieciešamās deviņas saīsinātai ikdienas atpūtai. Viena stunda pietrūkst. Bet tas ir pietiekoši, lai būtu vismaz 3 stundas, kas nepieciešamas dalītas ikdienas atpūtas pirmai daļai.
2.2. Ja no teātra izrādes vadītājs atgriežas ap 23:00, tad atkal paliek 8 stundas līdz 7:00, kad ir jāsāk vest skolnieki. Viena stunda pietrūkst, lai varētu atpūsties vismaz 9 stundas un ar to iegūtu dalīto regulāro ikdienas atpūtu (3+9).
3. Te nepieciešama rīta grafika maiņa dienā pēc teātra izrādes. Skolniekiem būtu jāsāk mācīties 9:00, jo šoferis nedrīkst izbraukt pēc viņiem agrāk par 8:00 rītā!
janis, 28.februāris 2018 23:32
man tika bojata automasina .Vainigais otra diena teica ka espats esmu vainigs. Vai man ir apdrosinasa darbojas slegtos stav laukumos . Sauca punktu G4 .Tad es sapratu ,ka mana apdrošinasa nedarbojas.ka perspektivā izbēt nošadas situacijas. Darba vietas stav laukums
Ēriks Griģis:

Ja noticis CSNg darba vietas stāvlaukumā, jārīkojas atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumos noteiktajam (CSN no 39. līdz 42.p.)
Marika, 26.februāris 2018 9:28
Jautājums. Manā īpašumā nonācis transports bez papīriem. Gribētos to lietu sakārtot. Kur vērsties, lai varētu iegūt kādas ziņas par transporta īpašnieku? Kā pareizāk rīkoties?
Ēriks Griģis:

Par īpašnieku ziņu nebūs!
Par pārējo:
"...Izmantojot CSDD mobilo aplikāciju, ierakstot pieprasījuma logā un nosūtot transportlīdzekļa reģistrācijas numuru (bez atstarpēm), piemēram, AA1111), iespējams iegūt šādu informāciju:
•marka, izlaiduma (1.reģistrācijas) gads, krāsa, degvielas tips u.c.;
•nobraukums (no katras tehniskās apskates Latvijā);
•valsts, no kuras ievests Latvijā;
•īpašnieku skaits Latvijā;
•īpašnieks maiņu datumi;
•pēdējās tehniskās apskates Latvijā dati un detalizēts vērtējums;
•iepriekšējo tehnisko apskašu Latvijā datu detalizēts vērtējums (sākot ar 2010.gada decembri);
•ekspluatācijas nodokļa likme un nomaksa esošajā gadā;
•uzņēmuma vieglo transportlīdzekļi nodokļa likme;
•reģistrēto aizliegumu esamība vai neesamība; ..."
šeit
https://www.csdd.lv/par-latvija-registretiem-transportlidzekliem/informacija-par-transportlidzekli-izmantojot-csdd-aplikaciju
Aigars, 22.februāris 2018 18:05
Labdien.
Jautājums par bojāto mantu novērtējumu pēc CSNg.
Sakiet lūdzu, kā cietušajam novērtēt mantas vērtību, kuras kļuvušas nelietojamas pēc CSNg? Vainīgā auto apdrošinātājs saka - Ok, iesniedziet, izskatīsim, samaksāsim.
Labi, skaidrs, ka esošās tehniskās lietas kuras bojātas negadījumā (dators, telefons) ir zināmi iegādes gadi un cena. Bet kā būt ar drēbēm (mētelis, džinsi, zābaki, apakšveļa, cimdi, cepure, brilles u.c.), kuri ir saplēsti, asiņaini un mediķu sagriezti glābjot personu kritiskā situācijā? Vai pastāv kāds regulējums, tabula vai noteikumi kā veikt šādus aprēķinus ?

Paldies.
Ēriks Griģis:

13. Video-audio tehnikas, fotoaparātu, mobilo tālruņu, datortehnikas un tml. iekārtu vai priekšmetu (turpmāk – tehnika) apskates laikā nepieciešams apkopot un apskates protokolā norādīt šādas ziņas par CSNg rezultātā bojāto tehniku:
13.1. īpašuma vai iegādi apliecinoši dokumenti (pirkuma līgums, iegādes čeki, garantijas talons u.tml., ja tādi ir pieejami);
13.2. tehnikas iegādes vērtība (ja nav iegādi apliecinošu dokumentu, jaunas šādas tehnikas pārdošanas vērtība tās iegādes brīdī - sākumvērtība);
13.3. tehnikas ražotājs un marka;
13.4. identifikācijas dati (ja tādi ir);
13.5. ekspluatācijas ilgums (gados un mēnešos);
13.6. ekspluatācijas intensitātes rādītāji (nolietojums, u.tml.);
13.7. tehniskā un vizuālā stāvokļa novērtējums;
13.8. iepriekšējie bojājumi (bojājumi, kas nav cēloniskā sakarā ar CSNg);
13.9. cita vērtību ietekmējoša informācija (veiktie remonti u.tml.).
14. Apdrošināšanas atlīdzības aprēķinu veic novērtējot tehnikas stāvokli uz CSNg brīdi, kā arī nosakot tehnikas bojājuma vai bojāejas cēlonisko saistību ar konkrēto CSNg un aprēķinot CSNg rezultātā radušos zaudējumu apjomu.
15. Tehnikas remonts tiek uzskatīts par ekonomiski nepamatotu, ja tehnikas CSNg rezultātā radušos bojājumu atjaunošanas remonta izdevumi pārsniedz 70% no tehnikas vērtības pirms CSNg.
16. Ja apdrošinātājs atzinis bojātās tehnikas atjaunošanas remontu par pamatotu, un zaudējumi tiek atlīdzināti naudas izmaksas veidā, apdrošinātājam ir jānorāda iespējamā vieta, kurā atbilstoši apdrošinātāja sastādītajam zaudējuma aprēķinam iespējams veikt bojātās tehnikas atjaunošanas remontu.
17. Tehnikas bojāejas gadījumā ir jābūt pamatojumam šī fakta konstatācijai (vai tehnikas atjaunošana vispār nav iespējama vai arī atjaunošanas remonts nav ekonomiski pamatots).
18. Tehnikas vērtības pirms CSNg noteikšanai var izmantot šādas metodes:
18.1. tirgus pētījumu metodi, kuru izmantojot, veic tirgus vērtību apkopojumu par vērtējamās tehnikas pieejamajiem piedāvājumiem tirgū un nosaka konkrētās tehnikas vērtību pirms CSNg;
18.2. tehnikas sākuma vērtības samazinājuma metodi, kuru izmanto gadījumos, ja nav iespējama tirgus pētījuma metodes izmantošana.
19. Neatkarīgi no pielietotās tehnikas vērtības pirms CSNg noteikšanas metodes, no noteiktās vērtības ir atskaitāmi nepieciešamie izdevumi konstatēto, bet nenovērsto lietas defektu, kas nav saistāmi ar konkrēto CSNg, novēršanai.
20. Tehnikas vērtību pirms CSNg, izmantojot tirgus pētījumu metodi, aprēķina pēc formulas:
VTapr = VTT – VTDef (EUR), kur:
VTapr - aprēķinātā tehnikas vērtība uz CSNg brīdi, pēc tirgus pētījumu metodes (EUR);
VTT - saskaņā ar apkopotajiem tirgus piedāvājumiem, noteiktā konkrētās tehnikas vērtība pirms CSNg (EUR);
VTDef – ja ir tikuši konstatēti tehnikas defekti, kas nav saistāmi ar konkrēto CSNg, nepieciešamie izdevumi šo defektu novēršanai (EUR).
21. Tehnikas vērtību pirms CSNg, izmantojot sākuma vērtības samazinājuma metodi, aprēķina pēc formulas:
VTS = (VST x FT) – VTDef (EUR), kur:
VTS - aprēķinātā tehnikas vērtība uz CSNg brīdi, pēc sākuma vērtības samazinājuma metodes (EUR);
VST - tehnikas sākuma vērtība (EUR);
VTDef – ja ir tikuši konstatēti tehnikas defekti, kas nav saistāmi ar konkrēto CSNg, nepieciešamie izdevumi šo defektu novēršanai (EUR);
FT - koeficients (robežās no 0.20 – 0.94), kas norāda tehnikas fizisko un ekonomisko nolietojumu, atkarībā no ekspluatācijas ilguma (koeficienta vērtības skat. 4.pielikuma 5.tabulā).

22. CSNg laikā trešajai/cietušajai personai mugurā esošā apģērba un apavu, kā arī citu ar viņu saskarsmē vai līdzi esošo personisko lietu (turpmāk tekstā – lietas) apskates laikā nepieciešams apkopot un apskates protokolā norādīt šādas ziņas par CSNg rezultātā bojāto lietu:
22.1. īpašuma vai iegādi apliecinoši dokumenti (pirkuma līgums, iegādes čeki u.tml. ja tādi ir pieejami);
22.2. lietas iegādes vērtība (ja nav iegādi apliecinošu dokumentu, jaunas šādas lietas pārdošanas vērtība tās iegādes brīdī - sākumvērtība);
22.3. lietas ražotājs;
22.4. identifikācijas dati (ja tādi ir);
22.5. iegādes gads vai ekspluatācijas ilgums (gados un mēnešos, ja to ir iespējams noteikt);
22.6. ekspluatācijas intensitātes rādītāji (nolietojums, u.tml.);
22.7. tehniskā un vizuālā stāvokļa novērtējums;
22.8. iepriekšējie bojājumi (bojājumi, kas nav cēloniskā sakarā ar CSNg);
22.9. cita vērtību ietekmējoša informācija.
23. Apdrošināšanas atlīdzības aprēķinu veic novērtējot lietas stāvokli uz CSNg brīdi, kā arī nosakot lietas bojājuma vai bojāejas cēlonisko saistību ar konkrēto CSNg un aprēķinot CSNg rezultātā radušos zaudējumu apjomu.
24. Ar lietas atjaunošanas izmaksām saprot pamatotus bojātās lietas tīrīšanas, atjaunošanas remonta, u.c. izdevumus. Lietas bojāejas gadījumā ir jābūt pietiekošiem pierādījumiem un pamatojumam šī fakta konstatācijai (vai lietas atjaunošana vispār nav iespējama vai arī atjaunošana nav ekonomiski pamatota).
25. Lietas vērtības pirms CSNg noteikšanai var izmantot šādas metodes:
25.1. tirgus pētījumu metodi, kuru izmantojot, veic tirgus vērtību apkopojumu par vērtējamās lietas pieejamajiem piedāvājumiem tirgū un nosaka konkrētās lietas vērtību pirms CSNg;
25.2. lietas sākuma vērtības samazinājuma metodi, kuru izmanto gadījumos, ja nav iespējama tirgus pētījuma metodes izmantošana.
26. Neatkarīgi no pielietotās lietas vērtības pirms CSNg noteikšanas metodes, no noteiktās vērtības ir atskaitāmi nepieciešamie izdevumi konstatēto, bet nenovērsto lietas defektu, kas nav saistāmi ar konkrēto CSNg, novēršanai.
27. Lietas vērtību pirms CSNg, izmantojot tirgus pētījumu metodi, aprēķina pēc formulas:
VLT = VTL – VLDef (EUR), kur:
VLT - aprēķinātā lietas vērtība uz CSNg brīdi, pēc tirgus pētījumu metodes(EUR);
VTL - saskaņā ar apkopotajiem tirgus piedāvājumiem, noteiktā konkrētās lietas vērtība pirms CSNg(EUR);
VLDef – ja ir tikuši konstatēti lietas defekti, kas nav saistāmi ar konkrēto CSNg, nepieciešamie izdevumi šo defektu novēršanai (EUR).
28. Lietas vērtību pirms CSNg, izmantojot sākuma vērtības samazinājuma metodi, aprēķina pēc formulas:
VEUR = (VSL x FL) – VLDef (EUR), kur:
VEUR - aprēķinātā lietas vērtība uz CSNg brīdi, pēc sākuma vērtības samazinājuma metodes (EUR);
VSL - lietas sākuma vērtība (EUR);
VLDef – ja ir tikuši konstatēti lietas defekti, kas nav saistāmi ar konkrēto CSNg, nepieciešamie izdevumi šo defektu novēršanai (EUR);
FL - koeficients (robežās no 0.3 – 0.9), kas norāda lietas fizisko un ekonomisko nolietojumu, atkarībā no ekspluatācijas ilguma (koeficienta vērtības skat. 4.pielikuma 6.tabulā).
5. tabula
Gadi Mēneši Vērtības samazinājums*, % Koeficients, FT
1.......6.............12.5........................ 0.875
........12............25.0........................ 0.75
2......18.............37.5........................0.625
........24............50.0.........................0.50
3......30............65.0.........................0.35
.......36.............80.0.........................0.20
4...vairāk kā 36....80.0.........................0.20

6. tabula
Gadi Mēneši Vērtības samazinājums*, % Koeficients, FT
1.......6.............15...........................0.85
........12............30...........................0.70
2......18.............45...........................0.55
........24............60...........................0.40
3......30.............70...........................0.30
....vairāk kā 36....70............................0.30
* - starpvērtību gadījumos, vērtības samazinājumu nosaka ar ekstrapolācijas metodi, ņemot par pamatu dienu skaitu.
MAIJA BRUNAVA, 22.februāris 2018 15:14
Labdien.
Vai pie Jums var veikt neatkarīgu ceļa negadījuma novērtēšanu.
Ēriks Griģis:

Šeit, lūdzu:
http://lnea.lv/lv/contacts/
Andris Mežs, 21.februāris 2018 19:52
kas maksā par avāriju ja sveša persona izraisa avariju bet mešīnai ir octa? apdrošināšana sedz zaudējumus vai vadītājs ?
Ēriks Griģis:

Kaut bikiņ skaidrāk būtu iemācījies uzrakstīt...!

1. Ja notiek CSNg, tad pēc OCTA likuma cietušo nosaka un zaudējumus tam atlīdzina zaudējumus nodarījušā automobiļa OCTA apdrošinātājs.
2. Ja sveša persona ar Jūsu auto izraisa CSNg, tad cietušajam zaudējumus atlīdzina Jūsu OCTA apdrošinātājs.
Jums, slēdzot nākošo OCTA apdrošināšanas līgumu, tiks paaugstināta prēmija.
3. Ja sveša persona ar Jūsu auto izraisa CSNg un apdrošinātājs nosaka, ka tas ir regresa gadījums, tad regresa prasību, atmaksāt atlīdzinātos zaudējumus + ekspertīzes un administratīvās izmaksas, piestāda OCTA apdrošinātājs auto īpašniekam, t.i. Jums.
4. Ja sveša persona ar svešu automobili izraisa CSNg un rada zaudējumus Jūsu automobilim, tad zaudējumus atlīdzina svešā automobiļa OCTA apdrošinātājs.
5. Ja svešā persona nav svešā automobiļa tiesīgais lietotājs, bet izmantojis to prettiesiski un nodarījis zaudējumus Jūsu automobilim, tad atlīdzība pēc OCTA likuma Jums nepienākas.
Jums ir tiesības meklēt vadītāju un, ja izdodas viņu atrast, tad iesniegt tiesā prasību pret zaudējumu nodarījušo personu.
Lauris UK, 19.februāris 2018 21:40
Poliči UK draud ar sodiem par autovadītāju darba un atpūtas laiku pārkāpumiem!
Vai tas uz brexit rēķina, paldies
Ēriks Griģis:

Ar 05.03.2018. Anglijā ir noteikts jauns sods kravas un autobusu vadītājiem 300 GPB par vienu darba un atpūtas laika pārkāpumu līdz maksimāli 1500 GPB par pieciem šāda veida pārkāpumiem iepriekšējo 28 dienu periodā, neskatoties, kurā valstī pārkāpums izdarīts.
Līdz šim autovadītāju UK sodīja tikai par pārkāpumu kontrolējamā dienā!
Edvards, 15.februāris 2018 22:26
Labvakar! Es gribētu uzdot jautājumu par automobiļa lukturiem. Man ir automobilis "audi 100", automobilim priekšējiem lukturiem un aizmugurējiem lukturiem kā gaismas avotu izmanto kvēlspuldzes, vai drīkst tās mainīt uz LED spuldzēm?
Ēriks Griģis:

Jautājiet to Audi pārstāvim!
Martins, 13.februāris 2018 14:29
Sveiki kas notiek ja ir izligums kriminalieta un kriminalieta izbeikta apdzisana kreisais pagrieziens vai apdrosinataji ko izmaksa
Ēriks Griģis:

Ja krimināllieta izbeigta, tad apdrošinātājs, kurš saņēmis paziņojumu un iesniegumu no iesaistītās puses, izvērtē apdrošināšanas gadījumu, nosaka trešo personu - cietušo, arī atbildīgo par radītajiem zaudējumiem, paziņo savu lēmumu cietušajam un piecu dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas atlīdzina zaudējumus.
viktors, 13.februāris 2018 12:30
ka restartet 2001 gada 1.8 benzins ford mondeo kompi
Ēriks Griģis:

Uzdodiet jautājumu servisam, tālrunis 67303020
Uldis, 9.februāris 2018 1:01
Labdien!
Vēlos uzzināt kā iespējams iegūt 95 koda pasniedzēja kvalifikāciju? Internetā grūti atrast informāciju.
Kādām prasībām jāatbilst un kāds ir process?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Sīkāku informāciju (par iespējamo apmācības sākumu, pierakstīšanos grupās, apmācības kursu izmaksām u.tml.) var saņemt CSDD Kvalifikācijas daļā, zvanot pa tālruni 67025726.
Avots
https://www.csdd.lv/pasniedzeju-un-instruktoru-apmaciba/kvalifikacijas-iegusana
Lauris, 8.februāris 2018 13:01
Vai iespējamā kļūda CSDD eksāmenos, ja pareizā atbilde CSDD lapā tiek norādīta, ka intervālam jābūt lielākam, mainoties ar pretī braucošo, nekā starp vienā vizienā braucošajiem. Vai tā gadījumā nav kļūda? Vai arī es kautko neesmu pareizi sapratis.
Ēriks Griģis:

Nav kļūda!
Intervālu ar pretī braucošo aprēķina:
I=B/2+0,005(V1+V2)
Vienā vizienā var pieņemt, ka V2 atkrīt!
Ēvalds, 6.februāris 2018 20:56
Novembra sākumā iekļuvu avārijā. Biju pārliecināts, ka tikšu atzīts par vainīgo, tāpēc pieteikumu par atlīdzību apdrošinātājam neiesniedzu. Beidzās policijas izmeklēšana, un izrādās abi esam vainīgi. Pa šo laiku mans auto jau izjaukts pa daļām, apdrošinātājam īsti nav ko atrādīt. Kādas ir manas iespējas pretendēt uz atlīdzību?
Ēriks Griģis:

Izredžu nav, bet reizēm laime uzsmaida, ja pretējā puse ir ko paveikusi Jūsu vietā!
Gada laikā var pieteikt mantisko zaudējumu OCTA.
Pamēģiniet pie sava (KASKO, ja ir) apdrošinātāja, ja ir fotogrāfijas no bojātā auto.
Pēkšņi, 6.februāris 2018 11:53
Ē.Griģis, izskatās, sajaucis visu vienā putrā - stūrēšanas 10-nieki un gultas 9-nieki nekādi nekorelē ar otro pēc kārtas 24-nieku.
Ēriks Griģis:

Vai pats tici tam, ko uzrakstīji?
Jautājums un atbilde bija no profesionālās apmācības!
Palieku pie profesionālās apmācības un zināšanām tajās!
Uz tikšanos 95.koda mācībās, kad analizēsim vēlreiz!
Juris, 4.februāris 2018 13:28
Sveiks!
Pēc saīsinātās iknedēļas 24-nieka sāku pirmdien no rīta, turpināju otrdien, bet otrdienas vakarā atkal iznāk 24-nieks. Sestdien paredzēta iknedēļas atpūta, kādu to ņemt un vai otrais 24nieks skaitās iknedēļa?
Paldies
Ēriks Griģis:

1. Sestdien jāņem 45-nieks!
2. Otrais 24-nieks nedrīkst būt kā iknedēļas atpūta, t.i., ja pirmdien un otrdien ir pa 10 stundām stūrīte (vai divreiz mazāk par 11 stundām gultiņa), tad pēc otrā 24-nieka nedrīkst būt 10 stundas stūrīte un vairāk kā divas saīsinātās ikdienas atpūtas - no 9 līdz 10'59 (gultiņa).

Lasītākie raksti

Jaunie raksti