Kādam jābūt auto un kam tajā jābūt, kad dodies ceļojumā ar bērniem? 17

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 5.augusts 2020 12:23

Nav šaubu, ka līdz ar koronavīrusa pandēmijas beigām pasaule vairs nebūs tāda, kāda tā bija iepriekš. Viena no jomām, kur izmaiņas notiek mūsu acu priekšā, ir ceļošana ar auto, kas tagad kļuvusi ārkārtīgi populāra.

Kamēr lidostas ir slēgtas, lidojumu galamērķu skaits - ierobežots, bet cita veida sabiedriskais transports nav īpaši pievilcīgs, aizvien vairāk ģimeņu metas piedzīvojumos uz četriem riteņiem.

Izklausās jauki, tomēr ir viens “bet”. Ja mazs auto ir gana labs, pat ideāli piemērots ikdienas gaitām pilsētā, tad tālos ceļojumos, it sevišķi, ja aizmugurē jājūtas ērti diviem vai trim bērniem, neaizvietojams būs lielāka izmēra ģimenes auto. To ļoti labi zina auto ražotāji, kuru klāstā katru gadu ienāk aizvien ietilpīgāki modeļi.

Audi piedāvā Q7, BMW piedāvā X7, Lexus piedāvā modeli RX ar septiņām sēdvietām. Vidējās klases SUV segmentā piedāvājums pat ir vēl plašāks. No daudzpusīgā septiņu sēdvietu Volksawgen Tiguan Allspace līdz Peugeot 5008, kas, iespējams, visveiksmīgāk apvieno kompaktus ārējos gabarītus ar milzīgu interjera plašumu.

Ideāla kombinācija: telpas apjoms liels, patērētās degvielas daudzums – mazs

Ceļojot ar bērniem, automobiļa nozīmīgākie parametri ir ietilpīgs bagāžnieks un plašs aizmugurējais sēdeklis. Ja bērni ir divi, visticamāk, derēs jebkurš modelis, tomēr realitāte ir citādāka - ļaudis biežāk izvēlas ietilpīgus universāļus vai ietilpīgākos no SUV automobiļiem. Ja ir trīs vai vairāk bērni, tad labākā izvēle būs auto ar septiņām sēdvietām, jo šādā mašīnā ērti ietilps ne tikai pasažieri, bet arī bagāža. Jāatceras arī, ka parastas automašīnas aizmugurējā sēdeklī viegli var uzstādīt tikai divus bērnu sēdeklīšus.

Automašīnām ar universāļa virsbūvi turpretī ir vairāk priekšrocību, ja jāveic lieli attālumi. Piemēram, braucot uz Eiropas dienvidu valstīm. Šādiem auto raksturīga patīkama gaita, plašs salons un zemākas virsbūves dēļ arī zemāks degvielas patēriņš, ko vislabāk varēs just uz ātrgaitas šosejām.

Atšķirības degvielas patēriņā vislabāk redzamas, ja salīdzina dažādu tipu automobiļus, kam uzstādīts identisks dzinējs. Šāda prakse autobūvē nav nekas neparasts, jo daudzi ražotāji vienu motoru izmanto gan universāļos, gan apvidus automašīnās. Piemēram, universālis Peugeot 508 SW un SUV automobilis 5008 ir apgādāti ar identisku 180 zirgspēku 2.0 HDi dīzeļdzinēju, taču vidējais degvielas patēriņš atbilstoši WLTP metodoloģijai ir attiecīgi 5,6 un 6 litri uz 100 kilometriem.

Volkswagen grupā viens un tas pats motors ir sastopams vēl lielākā skaitā modeļu, un atšķirības degvielas patēriņā ir vēl iespaidīgākas. Volkswagen Passat universālis ar 190 zirgspēku dīzeļdzinēju vidēji patērē 5,9 litrus dīzeļdegvielas, savukārti septiņvietīgajiem SUV, kam uzstādīts šis pats dzinējs - SEAT Tarraco un Škoda Kodiaq - vidēji nepieciešami 7 litri degvielas, lai nobrauktu 100 kilometrus. Modelim Volkswagen Tiguan Allspace vidējais patēriņš ir pat vēl augstāks - 7,2 l/100 km.

Atšķirības ir līdzīgas visiem autoražotājiem. Vai tas ir BMW ar dīzeļdzinēju, vai Lexus ar hibrīdmotoru, SUV automašīnas caurmērā patērē par 10 - 20% vairāk degvielas sliktākas aerodinamikas dēļ. Naudas izteiksmē tas nozīmē, ka SUV automašīnai degviela būs par vairākiem procentiem dārgāka, un sadārdzinājuma efekts visizteiktāk būs jūtams tālos ceļojumos; tad uz dažiem tūkstošiem kilometru degvielas izmaksu starpība var pārsniegt pat 100 eiro.

Augstākam auto ir virkne priekšrocību

Ja automobilis ar universāļa virsbūvi ir īpaši piemērots tāliem un ātriem ceļojumiem, automobilim ar augstāku virsbūvi un augstāku klīrensu ir virkne citu priekšrocību. Šīs īpašības lieti noder gadījumos, kad rodas vēlme meklēt neizpētītas vietas un interesantus apskates objektus vai stāvvietu norobežo stāvas apmales. Ja augsta klīrensa priekšrocības izpaužas katru reizi, kad auto nobrauc no ceļa ar cietu segumu, tad piedziņas tipam - divu vai visu riteņu piedziņai - tik izšķirošas nozīmes bieži vien nemaz nav. Tai pašā laikā ir situācijas, kad lieti var noderēt atbalsta sistēmas braukšanai sarežģītos apstākļos, piemēram, Peugeot izmantotā Grip Control vai citu ražotāju lietotās riteņu izslīdēšanas kontroles sistēmas.

Augstākai virsbūvei un klīrensam ir arī citas praktiska rakstura priekšrocības. Starp tām jāmin ērtāka bagāžas iekraušana un izņemšana, iekāpšana un izkāpšana no mašīnas, kā arī manevrēšana pilsētā, kur no augstāka auto apkārtne ir labāk pārskatāma. Arī telpa ir plašāka nekā universālī. Piemēram, septiņu sēdvietu Volkswagen Tiguan Allspace bagāžnieka tilpums ir 230 litri. Kad trešās rindas sēdekļu atzveltnes ir nolaistas līdz grīdai, bagāžnieka tilpums palielinās līdz 700 litriem. Peugeot 5008 bagāžnieks ir iekārtots citādāk, un tā tilpums ar attiecīgi trim un divām sēdekļu rindām ir 166 un 952 litri. Interesanti, ka tādiem premium segmenta SUV, kā Audi Q7 vai BMW X5, bagāžnieks ir mazāks, kaut arī pašas automašīnas ir par 30 - 40 centimetriem lielākas.

Dažādi sīkumi ir tie, kas ceļošanu padara komfortablu

Lai kāds būtu ceļojums, pasažieru drošība ir pirmajā vietā. Ja runa ir par bērniem, tad jāatceras, ka Latvijā spēkā esošie Ceļu satiksmes noteikumi paredz obligātu augumam atbilstoša sēdeklīša vai paliktņa lietošanu, ja bērna augums nepārsniedz 150 cm.

Kad drošības jautājumi atrisināti, var pievērsties komfortam un bērnu izklaidēšanai. Ja, piemēram, ceļojumā līdzi paņemts planšetdators, būtu svarīgi atcerēties arī par tam piemērotām austiņām. Vēlams ar Bluetooth savienojumu, lai bērns varētu pilnībā izbaudīt savas spēlītes vai multfilmas. Tāpat būtiski neaizmirst par vadiem viedierīču lādēšanai, jo nebūtu jauki tāla brauciena pusceļā attapties pie izlādējušās baterijas.

Vēl viena nianse, kas jāņem vērā planšetdatoru lietotājiem, ir atbilstošs paliktnis, lai ierīces ekrāns no bērna atrastos pietiekami tālu un neatstātu negatīvu iespaidu uz redzi. Šādos gadījumos var noderēt atsevišķi iegādājami paliktņi vai arī sēdekļu atzveltnēs iebūvētie atlokāmie galdiņi.

Pieredzējis autoceļotājs noteikti apgalvos, ka ļoti būtiski ir parūpēties par dažādām uzkodām - žāvētiem augļiem, riekstiņiem, krekeriem, sēklu cepumiem, banāniem, jogurta dzērieniem mazās pudelītēs un tamlīdzīgi. Iegādājoties tos pirms brauciena, nebūs vajadzības piestāt ceļmalas benzīntankos, kur produkti parasti ir dārgāki un pat bez degvielas uzpildes tiek patērēts daudz laika.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 5.augusts 2020 13:05
2 0 Atbildēt

Kur ir slēgtas lidostas? Jau pirmajos teikumos ber fake news.

saf 5.augusts 2020 13:12
8 1 Atbildēt

Māris ar "velocita" noslēdzis līgumu par noteiktu skaitu rakstu nedēļā? Tāds ūdens sen nav lasīts - padoms: liela mašīna ir lielāka par mazu un tajā ir vairāk vietas, bet SUV izrādās augstāks, un ja kāds nav pamanījis, augstāk sēžot, tu esi augstāk... un droši vien daudzi nav aizdomājušies, ka lielāka mašīna tērē vairāk (universālis pret SUV), nu kas to būtu domājis... labi ka pateica...

Sarakstīt veselu palagu ar ūdeni par acīmredzamām lietām, nu tas ir talants.

WALA 5.augusts 2020 13:18
0 0 Atbildēt

Tāds nu ir TAS darbs ;)

vailasījāt 5.augusts 2020 13:37
4 0 Atbildēt

ceļmalas benzīntankos, kur produkti parasti ir dārgāki - nu, tas man ir kas jauns. Līdz šim es domāju, ka dusos ir milzīga izvēle un cenas - zemākas. Pateicoties šim rakstam, tagad es ZINU.

iAuto 5.augusts 2020 13:52
2 2 Atbildēt

Raksts ir atsūtīta relīze no Velocita. Kāds sakars tam ir ar iAuto rakstītu saruru? Nekāds. Tikai tas, ka mēs to publicējām portālā un autors ir norādīts.

saf 5.augusts 2020 23:42
1 0 Atbildēt

Sapratu, sapratu... Tu te malējais...

Мотороллер не мой, я просто разместил ОБЪЯВУ ...

komentētājiem 5.augusts 2020 15:05
7 0 Atbildēt

daudz vis nebrīnaties - jaunā paaudze, kas tagad aug, daudz ko no tā nezina - klausos pa radio, ka šie "nenobriedušie prāti" ir sajūsmā par viedtāluņa aplikāciju, kas uzrāda, cik procentus kāds konkrēts cilvēks runā, cik klausās - lūk, tā esot manta - tagad ne tikai vīrs un sieva, bet arī visi radi sajūsmā. Tāpat būs ar mašīnām - ja aplikācija priekšā nepateiks, reālā dzīvē neko nesapratīs

arīdzan 5.augusts 2020 17:19
1 0 Atbildēt

Ģimenei vairāk piemērots būs auto ar 4 pasažieru durvīm, jo lai pasažieri iekāptu 2durvju auto, vispirms ir jāpaceļ uz priekšu pirmās rindas sēdekļu atzveltnes - un tas ir gan papildus laiks, gan arī piepūle.

Ja plānojat regulāri pārvadāt lielākus priekšmetus, piem. mēbeles, jums vairāk būs piemērots liels universāls vai pat busiņš, nevis 2durvju kompaktklases auto. Svarīgi ir saprast, kādas būs jūsu vajadzības.

nu vot 5.augusts 2020 17:34
0 3 Atbildēt

sagribējās palielīties - man ir 2-durvju Golf 6 dīzelis. Ja galīgi nav ko darīt, braucu uz 70 km/h un degvielas patēriņš nokrītas līdz 3,2 l/100 km. Tas gan nav pārāk bieži, turklāt jānobrauc kādi 100 km. Nesen sagadījās vairāki tālie maršruti pēc kārtas, izrādījās, ka ar vienu tvertni biju nobraucis 1150 km un vēl 80 km (pēc komp) varēju braukt vēl. P/S. Divos garajos pārbraucienos tika ieturēts 90-100 km/h, vienā 150 km maršrutā - 70-80 km/h. Un vēl - laikam mans rekords ir 3,1 litrs uz 100 km pēc kompjūtera - mazāku ciparu gan nav nācies ieraudzīt

GK1968 6.augusts 2020 4:09
1 0 Atbildēt

Ieraudzīt jau var : gaitā reseto bortdatoru, atmet gāzi un skaties vidējo patēriņu, varbūt paspēsi ieraudzīt 0,0, ja būsi pietiekami ieskrējies iepriekš.

Bet ja nopietni tad, jā, arī universāļa virsbūves Ford Focus 2011 81kw 1.6td ātrumos līdz 75 ir izticis vidēji ar 3,2l/100km. Savukārt 4,0 tam vidēji pietiek arī līdz pat 100 km/h. Protams, izvairoties no nepamatotas bremzēšanas.

GK1968 6.augusts 2020 4:13
0 0 Atbildēt

Turklāt pēc bākas metodes šim auto sanāca pat par 5% mazāk!

viencexperc 6.augusts 2020 8:42
5 0 Atbildēt

Ģimenei ir speciāla auto klase, kura saucas - miniveni.

Visi pārējie, katafalki, krosoveri, utt ir tikai alternatīva, kam minivens ir pārāk dārgs, neekonomisks utt.

anoagask 6.augusts 2020 13:22
1 0 Atbildēt

Minivens miniģimenei, fullsize ģimenei - full size van/buss

nomiks 6.augusts 2020 16:30
1 1 Atbildēt

Ar 4 bērniem regulāri dodamies tuvākā vai tālākā braucienā pa Eiropu. Tālākais brauciens bija uz Rimini.

Kopš īpašumā ir VW Multivan, ceļot ar auto ir tīrā bauda. Milzīgs bagažnieks, ļoti daudz vietas salonā, krēslus gulēšanai var nolaist pavisam slìpi.

Degvielas patēriņš sanāk vidēji 9 l/100km, nedomājot par ekonomiju. 204 ZS arī nodrošina komfortu. Tā kà šo noteikti var ieteikt ceļošanai

viencexperc 6.augusts 2020 18:18
1 3 Atbildēt

Nezinu, kā vajag ienīst ģimeni, lai visus vestu ar transportieri.

core 6.augusts 2020 22:09
1 0 Atbildēt

Tu ļoti daudz nezini, bet ar to nevajag lielīties...

Bradypus 7.augusts 2020 8:38
0 0 Atbildēt

Rimini tak nav nekāds tälais brauciens. Bija doma šovasar aizlaist līdz Lisabonai, bet Covid plānus izjauca...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 26

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 2

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti