- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Un tāda izskatās ši paša brenda centrāleuropas "ziemas" riepa.Ziemai domāta...Par kuru varu pateikt to, ka vasarā pie +24 ar viņu ir ļoti labi braukt.Gan stūrējas, gan bremzējas, gan pat nedilst.Bet, ja runa ir par ziemu- tad pēc aprakstiem, viedokļiem un testiem spriežot,uz slidenas virsmas tas ir vienkārši bīstams suuds.Turklāt, viņa maksā neticami lielu naudu un it kā ir domāta "jaudīgiem auto".Tad ko reāli var sagaidīt no kaut kāda cita 3x lētāka vai pat mahimā nopērkama bezvārda "vissezonas" varianta?
Manam Bmw tādas bija. Super komfortabli visur. Diemžēl sniegā... un uz gluda ledus arī. Xdrive paātrinājums - Easy.
Man tās reiz bija 245 platas uz pilnpiedziņas mašinas jūlija mēnesī.Super.Plus vēl ka septembrī neticami labi izdevās no viņām tikt vaļā.Jo, izlasot (jo īpaši krievijas) braucēju atsauksmes,savu "ziemas" viedokli vairs īsti pat negribējās pārbaudīt.
Vēl es ko varu nesavtīgi rekomendēt (bez sarkasma;) drošai vasaras braukšanai, tas ir Dunlop WinterSport 4d un Michelin PilotAlpin4 (tieši asimmetric izskata variantā).Katrā ziņā, arī ziemā, ja īpaši nepsihot,tās abas ir 2galvas labākas par to pi-sottozero.
Kas traucē vasarā gāzt ar ziemenēm? Tāpat viņas vairāk par 1 ziemu neiztur. Vasarā var atlikumu noplēst. Tas no ikdienas BMW braucēja viedokļa. Emkai nedaudz grūtāk, tur var 6 riepas vienā vīkentā noplēst.
Jebkurš tas "plēsējs" ir galvastiesu "kompetentāks" par jebkuru tādu garāmgājēju, kurš būtu te nejauši izlasījis sev dzīves instrukciju- ka ar ziemenēm vienkārši var tā vnk ņemt un droši braukt vasarā pie/virs +20.Kurš gan var nogarantēt, ka tāds bez sajēgas paņemts 29eur maksājošs ķīniešu meesls pie +30 vnk nesadalīsies gabalos?
Es esmu rūdīts vissezonas piekritējs - man jau gadus 8 uz abiem auto ir M+S rupjas AT tipa riepas. Braucu 2x nedēļā uz copi - un mežā, dubļos, slapjā zālē ar vasarenēm nav ko darīt...tāpat at ar savu rupjo proķi sniegu rok labāk par parastām ziemenēm...vienīgie mīnusi - švakākas uz ledus un skaļāks + lielāks degvielas patēriņš. Bet iet ilgi - stabili 5 gadi un 100k. Kā ražotājs paģēr. citi lielie brendi norāda 10 gadu derīgumu gumijai - šie marketelogu stāsti ka i ka pāris gadi jāmaina - jā jā ... var mainīt. Bračkam arī geolandari m+s uz pajero un sencim arī m+s čaina - jo nobrauc 3k gadā Par balansēšanu - hvz - 3 gads - neesmu jutis nekādu vajadzību parbalansēt - vienīgi spiedienu jāčeko - jo ateškām 0,5 bar vai 2,0 - neredz kad mīkstas...
Riepu ražotāju norādītais optimālais cikls 40.000km,. Klau osscar aizsūti savas 100000 nobrauktās izgatavotājam, varbūt tie uzdāvinās kādu pāri par brīvu tik uzticīgam lietotājam.
uniroyal man tagad kā reiz ir lietošanā. bija at2 pirms tam. 100k nobraucu pirms izmetu...
www.uniroyaltires.com/products/laredo-cross-country.html
palaboju - kaut kādas šādas - vai vai vēl rupjākas...būs jāapskatās ( reti ar šo braucu )
uz subaru ir šādas:
Kādas atsauksmes par GOODYEAR ULTRA GRIP ICE 2 uz 185 platuma? Saprotu, ka gan jau, ka dils strauji mūsu ziemās, bet vēlā vakarā uz rajona nozīmes ceļa, kas nav ne kaisīts, ne šķūrēts ar vissezonenēm riskēt vai kavēt satiksmi negribētos to vienīgo reizi gadā, kad vajag.
Nekas tur nedilst siltā laikā,man bija Dunlop ds2(mīkstās),5 ziemas nobraucu,būtu vēl braucis ja vienai riepai nebūtu pumpa.Uz ledus kā pielīmētas, vienīgi pa sniega pļuru auto peld jo riepai nav virziena.
Uz tādas konservu bundžas pat lētākās ķīnietes 5 gadi izturēs. Uz normāliem auto komplekts iet 2 gadus, pēc tam var tikai driftam izmantot.
iciks rakstīja: Vidēji statistiski noteikti, bet, manuprāt, uzglabāšana arī kaut ko spēlē. Attiecīgi relatīvi jauna riepa tizli uzglabāta var būt sliktāka par labvēlīgos apstākļos uzglabātu stipri vecāku riepu.
Viens no foruma lietotājiem bija stāstījis par iegādāto auto, kam līdzi saimnieks atdeva nu vairs nevajadzīgās riepas. Viens komplekts bija pat ļoti vecs, bet riepas vēl mīkstas un krietnas - uzglabātas kaut kādā pagrabā, kur laikam mitrums bija optimāls, nekādu nevajadzīgu saules staru u.t.t.
Pirms gada ar savu golfu plēsu 14 gadus vecas otrās hakapeliitas - nopirktas 9 gadus vecas ar 6-7 milimetru protektoru, nobraukti pāris tūkstoši vienu ziemu ar audī, un tālāk pavadījušas laiku vēsā, ne sevišķi sausā telpā bez logiem - nekā tāda tur nebija, pieņemamas riepas. Vot man te atdeva vienu pāri kaut kādas 10 gadus vecas vissezonenes, un tur gan es varēju redzēt kā izskatās cieta gumija - kur pilnīgi bija problēmas uz montējamā...
JanJan rakstīja: Dažas piezīmes iz dzīves:
1) otrs disku komplekts vairumam parasti ir smukumam - vasarā uzliek lielākus, ziemā nomaina uz parastiem .
2) "nopirkšu otru disku komplektu un mainīšu pats" - jā, ir gana daudz cilvēki, kas tā dara, bet man liekas, ka beigās daudzi arī nospļaujas un aizved uz servisu nomainīt, jo pēkšņi atčuhņījas, ka pa nakti sola -5, bet ārā ir auksts un pretīgs laiks un īstenībā pašam nebūs laika čakarēties... Tad vēl jāatceras, ka riepas Tu jau maini reti, līdz ar to tas visticamāk nebūs 10 minūšu darbs gluži, nemaz nerunājot, ja iepriekš skrūves piegriestas par stipru vai nedod dievs vēl "ierūsējis" drusku. Nēnu, protams, ja Tev mājās ir attiecīgi elektriskie instrumenti, tad jau cita lieta... Bet nu vnk tad jāpadomā vai ir vērts un ir vēlme čakarēties 1-2h, sasmērēties un nosalt, bet toties ietaupīt 20 eur.
3) Stress un rindas - vajag nomainīt laicīgi, nevis sagaidīt, kad ir vai nu 30.novembris vai ārā no rīta ir -5 grādi... Šķiet, ka parasti sanāk nomainīt jau ap novembra sākumu, kad gaisa temperatūra 7 no rīta var jau būt ap nulli.
4) Ir mums tās ziemas visādas, citu ziemu jēga maza, citu ziemu riktīgi vajag. Nu nav mums tomēr UK klimats, kur mīnusi ir 1 nedēļu gadā bez maz vai. Atkarīgs jau arī cik daudz brauc un kādi ir maršruti, it īpaši, ja agros rītos jābrauc pa mazākas nozīmes piepilsētu ceļiem - visticamāk būs normāls apledojums. Es jau teiktu, ka tad prasītos kārtīgas ziemas riepas. Atceramies, ka te jau runājam par taupīšanu uz drošības rēķina... Protams, ja Tu ziemā mašīnu bez maz vai noliec nost un tik vīkenda uz veikalu brauc, tad atsevišķi ziemenes arī iespējams nav vērts pirkt (vismaz jaunas no dārgā gala).
Izlasot to otro punktu, man sāk palikt skaidrs, kāpēc brālēns [kurš dzīvo lietuvā, bet tomēr] stāsta ka daudzi cilvēki palikuši tizli un lai nomainītu cauru riepu, zvana tehniskajai palīdzībai [viņš to pieminēja, stāstot kāda viņam bija epopeja nomainīt savam bobikam riepu, pirmo reizi 7 gados]... Tevis nosauktās problēmas ir jebkura dzimuma sievietēm, man, piemēram, patīk tas arguments par sliktiem laikapstākļiem - ja vajadzēs, tad nomainīs - bet skrūve var būt pievilkta par stipru vai ierūsējusi, ja to darījis kāds cits. Un vispār nopietnie instrumenti ir pneimatiskie, bet lielākoties tam lieto trubu, jo reti kuram mājās ir divu virzuļu kompresors un laba pistole... 1-2 stundas - spēcīgs pārspīlējums - pusstunda max.
Nu tas tīri no pieredzes un ko apkārt redzu. Cits nobrauc 10 gadus un ne reizi riepu nepārsit un ne reizi nav mainījis. Līdz ar to 30min sanāk patērēt 1 riepas nomaiņai. Protams, ja cilvēks ir darbīgs, nav slinkums un var to ātri izdarīt - cepuri nost. Bet nu mūsdienu skriešanā daudziem vai nu nav tā laika, vai vēlmes to darīt pašiem. Es arī neesmu no darbīgākajiem - jā, ja man būs caura riepa ceļa malā es to mainīšu pats, bet vai es pirkšu speciāli papildus disku komplektu, lai pats varētu mainīt ripuļus pa sezonām? Nav tā maksa tik liela, lai pats tur ņemtos. Prasmes arī nav tik daudz - pats esmu mainījis 1 reizi, un kādas 2 reizes palīdzējis.
Par tiem nopietniem instrumentiem jau rakstīju tā ar ironiju, protams.
kasinsh79 rakstīja: Mazāk vajadzētu irst Ar Debica ziemenēm ir braukts visos gadalaikos, pilnīgi bez problēmām. Ziemā tās riepas ir burtiski nevainojamas. Nekāda apzināta riska tur nav.
Te nu eidim ir pilnīga taisnība - kvatrai vai nu vajag ļoti labas ziemenes, vai arī jābrauc uzmanīgi, nevis filosofējot "ai, ar kvatru tāpat viss ir labi, tralalalalā". Kvatrai ir tāda dabas parādība, ko sauc par pistaisni efektu - dabā tas izpildās tā, ka sliktas saķeres apstākļos, griežoties, zem slodzes, priekšējie riteņi saķeri pazaudē pirmie, jo sagriezti, kamēr aizmugurējie, tā kā joprojām skatās taisni, turpina stumt mašīnu uz priekšu. Vari pats to izmēģināt uz slapjas zāles, kā es savulaik ar savu audī pamēģināju, vienā jaunliepājas privātmājas pagalmā pēc lietus - kur izbraucot caur vārtu aili, jāgriež uzreiz pa kreisi, bet ar stūri pa kreisi viens gāzītes uzbēriens un mašīna aizbrauc taisni... Es šī joka dēļ to vienu ziemu, ko ar savu audī nobraucu, slidenos apstākļos līkumus, un sevišķi vienu konkrētu līkumu, izņēmu ar atlaistu gāzi, jo zinot ka man nav jaunas, krutas ziemenes, man negribējās riskēt piepeši rasties grāvī. Tavējais audī no manējā atšķiras ar ESP esamību, bet nav jau teikts ka elektronika pagūs.
Protans, Tavs Golfs ir tas vienīgais no visiem, kurš NEKAD nebrauc taisni ar izgrieztiem priekšējiem riteņiem.Kā arī Tu Golfam vienmēr 100% vari noteikt TO momentu, kurā Negribēta un Nekontrolējana priekšas nonese piepeši tā pēc burvju kūjiņas pasūtījuma pārvērtīsies par skaisti kontrolējamu sānslīdi.
Kā tur bija tas tavs teiciens, "ko tu esi uz manis uzēdies?" - ? Es kā audists kasiņam nosaucu zināmu kvatru darbības īpatnību, kāds te sakars ar golfu? Jā, divritenis ar velkošu priekšu un sagrieztu stūri vismaz ieberot ar pilnu spēku nerausies uz priekšu.
Es vnk pajokoju, bez nodoma tur kaut ko dvēselē/iedrirst.Tur jau tā lieta, ka pie pārsteidzīgas rīcības un pasuudīgām riepām būs garantētas auzas kā ar to vienu, tā ar to otru.Turklāt,ar q viņas ir iespējamas krietni lielākas.Jo stipri iespējams, ka tam q-operātoram tur tajā suudubrīdī būs cits ātrums un cits apziņas stāvoklis.Cits sens sauklis ir tā atbilde uz loha uzdotu jautājumu- kam tev vel riepas, tev tak ir Q. Jo labai mašīnai sliktas riepas vienkārši nedrīkst būt.Ne tāpēc, ka mašīna nespēs pabraukt, bet tāpēc ka jebkurš pie auto iespējām pieradis lietotājs tomēr savureiz var cilvēciski/drusciņ pārrēķināties.
Casio rakstīja: Kādas atsauksmes par GOODYEAR ULTRA GRIP ICE 2 uz 185 platuma? Saprotu, ka gan jau, ka dils strauji mūsu ziemās, bet vēlā vakarā uz rajona nozīmes ceļa, kas nav ne kaisīts, ne šķūrēts ar vissezonenēm riskēt vai kavēt satiksmi negribētos to vienīgo reizi gadā, kad vajag.
Uz vakarā apledojuša spīdīga ceļa ne ar vienām beznaglenēm nekāda droša braukšana vienkārši un principā nepastāv kā tāda.Nāksies krietni vien piedomāt.Nemaz nerunājot par varbūtējā apstāšanās ceļa garumu, kurš pie attiecīga drošuna ilūziju radoša sākumātruma var izrādītues krietni garāks par 100 metriem.
Ultragrip ice2 ir (joprojām ir) vienas no tikai dažām, ar ko var labi braukt gan pa ledu un medu, gan arī pa ātrgaitas ceļu, kad garu gabalu ārpusē braucot ,pat janvārī var pēkšnņi sastapt +18 siltumu.Turklāt, tās ir reāli visklusākās no iespējamajām un ar vismazāko degvielas patēriņu jebkurā režīmā..Cits labs modelis ir tāds pēc iepriekšējā GY ultragrip ice+ šnites izveidotais Sava Eskimo ice.Bet ne ar vienu no tiem nevar pretendēt ka pofigā nestues pa ledu- tas apgalvojums ir vnk prasts fufelis un necieņa pret sarunbiedru, ja kāds to publiski mēģina apgalvot.
Pēdējās dienās vairākiem reāliem autobraucējiem (kam vairāk par 1 auto ģimenē) apjautājos par viņu izvēli manā gadījumā - godīgi, teju visi balsoja par jaunu ziemas riepu iegādi, ja man vasaras riepas teju jaunas. Hvz, vairs neesmu tik pārliecināts par vissezonu riepu komplekta iegādi.
pašam, protams, jāizlemj, bet gads ir nobraukts ar vissezonas Good Year Vector 4 Seasons Gen2, un nav vēlmes/vajadzības vairs ņemties ar ziemenēm/vasarenēm. Ļoti labas ikdienas braukšanas režīmos gan +30, gan mīnusos un sniegā. Nodilumizturību gan vēl nevar vērtēt
Kad nopirku auto, bija uzliktas šādas un protektora atlikums bija laikam vairāk par pusi. Braucu TIKAI vasarā un savus ~30k km droši vien nobraucu. Ziemā šīs noteikti dilst vēl mazāk. Karstā laikā uzvedās gluži labi, nekādu sūdzību.
kasinsh79 rakstīja: Par 90% esmu izlēmis ģimenes auto pirkt jaunas vissezonu riepas (jeb, "cietās" un ne izteikta rupjā protektora ziemenes) - būtiskākais arguments - dzīvojam pilsētā, ārpus braucam ne tik bieži, bet tur, kur braucam - gan jau pratīsim nobremzēt (ja uztrauc lameļu un mīkstās gumijas neesamība), par paātrinājumu un caurbraucamību sniegā, Quattro laikam rūpju nebūs
imo, vissezonas ≠ eiropas tipa ziemene.
Praktiski tieši tā arī sanāk,
imho, vissezona = ziemas riepa, kuras gumijas sastāvs pieļauj lietošanu vasarā (t.i. viedēji cieta/cieta gumija)
Skandināvenes manuprāt zem šī nelien, kgan reiz veiksmīgi gadu+ nobraucu ar Dunlop Ds2, kaut mīkstā tipa riepas bij, manuprāt vienas no labākajām savulaik.
Varētu vēl būt spējas paredzēt turpmākās ziemas, vispār būtu klase
Es vissezonas riepu definetu ka vasaras riepu ar kuru var pabraukt ari ziemā
Par ziemas riepu kvalitati , ja gribam braukt ar prieku un izbaudit ziemu , tad
Awd - labas naglotas riepas, lai izbauditu awd
Rwd - labas , labak naglotas, lai brauktu drosi un nebutu lapsta jamekle
Fwd - pec principa , bus vienai ziemai vel labas , prieka tapat maz, ja neparcensties lapstu meklet nevajadzes
Vienam rwd ziemas vidu pirku jaunas riepas, jo princips - vel vienu ziemu iztures- nesanaca
Pilnpiedzinai - ja gribas tk patiesam izbaudit , ipasi ja auto ar lielu jaudu, vislabako ko var iegadaties !
Un vislabak - divus auto , vienam ziemas kurpes , labu ziemas aprikojumu, apsildi, otru vasarai !
Ziemai derīgu riepu var atpazīt ļoti vienkārši - pēc 3PMSF marķējuma. Tā ir atbilstoši testēta.
rudens68
12.10.2018 8:11
Pērno ziemu savas neuzmanības dēļ nobraucu ar vissezonas un to pamanīju tik pavasarī ,kad jau biju nopircis jaunas vasaras .
Braucu mierīgi ,varbūt tāpēc nejutu starpību .
..
Samelojos . Mjāa ..riepās maz orentējos M+S noturēju par vissezonas marķieri .
No foruma rakstītā . Iespējams kādreiz arī vasarā paprovēšu ar cietu vissezoneni
Esmu nonācis līdz izvēlei: GOODYEAR ULTRA GRIP ICE 2 185/65 R15 88T vai PIRELLI WINTER ICE ZERO 185/65 R15 92T
Ir kādi argumenti par labu vienai vai otrai?
Ice zero ļoti skaļi esot, bet tas satrauc vismazāk.
Nu es pameklētu wearing indeksu. Ziemenēm īpaši šis ir no svara. Bija iespēja cik ātri nolietojās vienas riepas - otro ziemu neizvilka. Kopš tā laika pievēršu uzmanību reportos.
Uz pirmo googlējot tyre wearing index/chart neko īpaši neatrodu.
Ja runa iet per pirelli ziemeni icezeroFR (nevis pussezonas meeslu sottozero), tad tur ir viss ļoti labi ar dilšanu abām, gan UGice2, gan iceZeroFR.Pa klaju ledu icezeroFR subjektīvi būs par kādi 2% labāks, bet uz plika asfalta ice2 būs par 2,12345% labāks.Klusuma un degvielas patēriņa ziņā ice2 vinnēs pa 0,06xui%.Braukšanā pie +15 grādiem ice2 gan būs pārāks.
Es par šipoto - ize zero bez FR. Kaut kādā apskatā lasīju, ka tas FR uz slapja asfalta par padsmit metriem garāk bremzē "aļņu testā" (no 100 - 0)
Nu jja tev interesē šipenes, tad jau izvēle ir principā starp ar/bez šipiem.Tas, ka pirelli šipenes ir skaļas, tas skaidrs.Tas, ka ne ar vienu neradžoto nevar pa ledu vai pa reāli slidenu maukt kā ar šipeni, tas arī ir skaidrum skaidrs.Tas, ka "laba" šsipene "uzrāda" samērā labu uzvedību arī uz plika vai mitra asfalta, tas arī skaidrs.Kā arī, ice2 un zeroFR ir šobrīd vienas no visvislabākajām bezšipenēm, tas arī skaidrs.Tā ka vienalga- ja ņemsi pirelli šipeni ,tad tā būs Laba,bet, ja izdomāsi bezšipeni, tad UG ice2 tev ir viena no visu laiku vislabākajām bezšipenēm.Jautājums tikai ko īsti tev vajag tavai konkrētajai braukšanai.Ar labo pirelli šipeni tu atkusnī pa ledaini slapju grunteni vilksi gandrīz kā pa asfaltu, kamēr neviena bezšipene tādos apstākļos pienācīgi nedarbojas, ko lai kāds neteiktu (iespējams, vnk savas iemaņas reklamēdams).
Uzliku Audi A6 Norrsken atjaunotās riepas - Latakko privātā preču zīme, ražotas Norvēģijā. norrsken-tyres.com/#ice-razor
Raksts gan tām tāds izteikti ziemīgs, bet - izcili mīkstas un klusas. Man savulaik bijusi laba pieredze ar atjaunotajām riepām, neredzu problēmu, kāpēc neatkārtot veiksmīgo pieredzi.
Kopš ipirkos vienās nenobalansējamās, vairs nepērku atjaunotas.
Tad pērc vietā kā PKP, kur uzreiz uzliek un nobalansē. Ja nesanāk - lai liek citu.
Šis varbūt pat prātīgi. Vienīgi gan jau PKP atjaunotās iznāk gandrīz vienā cenā ar manu ineta sēņošanas produktu (tur tiešām var atrast fantastiskus dīlus). Un tad jau ir jautājums nahhhhh.
Milzu pienesums būtu atjaunotās iesēņot inetā, bet tad atkal jautājums vai būs sabalansējams.
Tomēr nesanāk atkal
Casio rakstīja: Kādas atsauksmes par GOODYEAR ULTRA GRIP ICE 2 uz 185 platuma? Saprotu, ka gan jau, ka dils strauji mūsu ziemās, bet vēlā vakarā uz rajona nozīmes ceļa, kas nav ne kaisīts, ne šķūrēts ar vissezonenēm riskēt vai kavēt satiksmi negribētos to vienīgo reizi gadā, kad vajag.
Ļoti ok riepas. Kā jau viens minēja all around performance. Pagāšziem uz melnā ledus Ziepniekkalnā bija ļoti ok. Biju pat pārsteigts. Šļurā nav bijis problēmu, bet nu neesmu nekāds baigais eksperts, jo karjerā ir bijušas tikai šīs un kaut kādas michelin
Paldies 650 un rigged. Pārsvarā pārvietojos pa pilsētu īsos gabalus. Reizēm Rīga / Koknese - Ziemeļkurzeme pa vakariem, kad piesalst trāpās. Uz šipiem velku, jo tās bailes, kad no plusa uz mīnusu vakarā velk un nākas ik pa laikam taisīt brake chek, jo nevar saprast - slapjais asfalts joprojām slapjš vai piesalis (melnais ledus). Nesēņoju, bet vienmēr ieturu distaci. Esmu vasarā, Rīgas sastrēgumos pamanījis, ka ne vienmēr sastrēgumos uzmanība turas un ir nācies bremzēt līdz grīdai pie maziem ātrumiem korķī. No kļūdām mācās, bet smadzenes (apziņa), uztvere ir jebkuram neprognozējama pret paša gribu (nogurums pie stūres ir labs piemērs). Sekojot kolonnai pāri Lielirbes ielas viaduktam uz Kalnciema ielu var itin labi sabraukt gājējus (telefonos sēdošiem liekas, ka viņi paspēj visu, nolaikot/šērot kārtējo attention whore, jo tāds tādu pazīst). Savādāk jau kļūdu nebūtu (teslai un māksīgajam intelektam, elektronikai te ir uzvaras gājiens, jo nav "distraction"). Tiem, kam pieredze ar šipiem - tik slikti ir uz slapja vai sausa asfalta bremzēšanā attiecībā pret skandināvu tipa mīkstajām lamelēm (ļipučkām)? Auto - 20 gadīgs labā kārtībā esošs Opel astra 2 litru dīzelis ar ABS. Iepriekš ziemā bija Nokian WR D4, nesaku, ka sūds, bet tajos -1 grādos, kad viss slapjš un tuliņ piesals, ja vien nav kaisīts (kā to zināt?) 2h braukšana naktī ir stress. Varbūt pat labi, nepārcentīšos. Šipu braucēji - ledū utt esat OP (overpowered), bet kā ikdienā pa slapju/sausu asfaltu? Cik ilgi kalpo labas šipotas riepas? Ja ir pieredze - lūdzu: 1. Braukšanas stils; 2. Riepu modelis; 3. Nobrauktie kilometri un vai/nodilums, cik ziemas sezonas?; 4; kā uzvedas šipotās riepas pie + 10 C un vairāk? Galvenokārt - avārijas (strauja) bremzēšana, izvairīšanās no šķēršļa uz sausa/ slapja asfalta. Dalieties ar pieredzi, lūdzu!
Asfalts ar šipiem nav nekas traks, problēmas sākas uz slapja bruģa. Efekts bija gan ar Mazda 6 uz Michelin, gan Nissan ar BFGoodrich, gan Pajero ar Conti. Ja piedomā, var iztikt. Bet jārēķinās ka pavasara pakusušais ledus neko netur, ar vai bez šipiem ir slidotava.
Man jau šķiet, ja dzīvo Rīgā, tas nagleņu troksnis un damage ir vnk neattasnots. Es piem negribu lai manu bruģi skrāpē ar naglām, troksnis viņām zvērīgs, bet vajadzība vienu rītu ziemā. Šis ir tikpat nesamērīgs risinājums kā pirkt paaugstinātu Golpu - Kaskaišu ar motivatoru "lai ziemā Rīgā kupenās neiestigtu".
Nu, vieglais ledus pirms krustojumiem ir pilnīgi reāla lieta, un ikdienā nevis 1x ziemā, nobrauc tik nost no lielajām ielām. Un tā ir pozīcija, kur radzes izpaužas vislabāk, bet pārējos 95% tikai traucē. Ar mūsu ceļu kvalitāti labi saprotu krosoveru īpašniekus, kas to izvēlas kā ikdienas braucamo, jo sasisti diski, pārsistas riepas un apskrāpēti bamperi pie mums ir ikdienišķa lieta. Ja ir kāds, kas brauc stipri paredzamā maršrutā ar zināmu ceļa kvalitāti - var iztikt ar jebko.
Nu ledus pirmskrustojuma mani vnk nepārsteidz. Viņš tur ir vienmēr. Tāpēc sabremzējos kādos 3 posmos uz nenokaisīta ceļa.
Es nezinu. Man ir bijuši krosoveri. Es viņus tiešām nesaprotu. Tgd sedanam nav neviena sasista diska bijis. Bamperus neskrāpēju, pa ziemu braucu. Pamatā Rīga, dažreiz lielceļi, nu un piem Riekstukalns. Neko sliktu nevaru teikt. Savukārt tas krosoveris bija tik nelāgi nestabils, ka ražoja avārijas situācijas gan ziemā, gan vasarā.
Apsteidzot: krosoveri bija no dārgā gala, ne lētie puņķi.
Vissezonas riepas.
ZB katru rudeni un pavasari mainīt riepas, stiept tās uz pagrabu utt.
Kādas vissezonenes pirkt uz 205/55 R16? K-kādus lētos federāļus, vai tomēr iespringt uz brendu - nu tur Nokian all season, Goodyear Eagle, Pirelli P2500 utt...?
Sūtīt domāju no reifendirekta.