Seene rakstīja:
Pirmkārt jau jautājums KURŠ haldeksis. Pirmās paaudzes - plašāk pazīstams ar Audi Quattro vārdu - tā pati viskomufta vien bija
Kuram audī ir viskomufta?
Seene rakstīja:
Pirmkārt jau jautājums KURŠ haldeksis. Pirmās paaudzes - plašāk pazīstams ar Audi Quattro vārdu - tā pati viskomufta vien bija
Kuram audī ir viskomufta?
Seene rakstīja:
Bija gan - iekš TT Quattro '98. Un vienlaicīgi kā VW Golf Syncro.
Ceturtajiem golfiem viskomufta un nevis haldeksis? Wtf?
Un pričom tur kaut kāda "pirmā paaudze"?
Pirmais rakstīja:
a tālākie brīnumi, kur kautkur garāžā tiek sastiķēta 1983 gada audī90 (!) kvatra ar beškas purnu un haldeksi centrā jau nu nav no ražotāja atkarīgi
eu, Pamuļķi, parādi man 1983. gada audi90
msh rakstīja:
Seene rakstīja:
Bija gan - iekš TT Quattro '98. Un vienlaicīgi kā VW Golf Syncro.
Ceturtajiem golfiem viskomufta un nevis haldeksis? Wtf?
Un pričom tur kaut kāda "pirmā paaudze"?
Kāds "nevis haldeksis" - es kā reiz uzrakstīju kuriem auto BIJA pirmās paaudzes haldeksis. Un "pirmā paaudze" nozīmē to, ka haldeksim šobrīd ir CETURTĀ. Un ir noslēguši līgumu ar VAG par piektās paaudzes izstrādi, kam paredzēts nākt klajā 2012. gadā.
Seene rakstīja:
Kāds "nevis haldeksis" - es kā reiz uzrakstīju kuriem auto BIJA pirmās paaudzes haldeksis. Un "pirmā paaudze" nozīmē to, ka haldeksim šobrīd ir CETURTĀ. Un ir noslēguši līgumu ar VAG par piektās paaudzes izstrādi, kam paredzēts nākt klajā 2012. gadā.
Nu, ļoti labi. A pričom te viskomufta?
P.N. Vienam ar pareizo piedziņu aprīkotam audī [nevis golfam ar četriem riņķiem] arī ir haldeksis, gan sekundārai fukcijai, zini kuram?
msh rakstīja: A pričom te viskomufta?
A pritom, ka principiāli lielas atšķirības nebija - abu darbības princips bija gana elementārs - reaģēt uz ievērojamu rotācijas starpību izejā un to samazināt. Būtiska starpība parādījās nākamo paaudžu Haldeksiem, kas jau sāka "gudri" dalīt nododamo griezes momentu.
man domaat ka buss kursh paredzeets bezceljam- var buut tikai un vieniigi no shiis seerijas( tjip mitsu l300 vai l400 uz pajero baazes)
Kindzulis rakstīja: en.wikipedia.org/...
man domaat ka buss kursh paredzeets bezceljam- var buut tikai un vieniigi no shiis seerijas( tjip mitsu l300 vai l400 uz pajero baazes)
Nu pag... Nevajag jau uzreiz busu, kas var piedalīties rallijreidos. Bet normālu paaugstinātas caurgājības pilnpiedziņas auto, kam nav jābaidās nobraukt no asfalta vai gaidīt aizkavējušos sniega šķūrētāju. Par VW pilnpiedziņu nevar neko sliktu teikt. T4 un T5 nav tik spēcīgi kā T3, bet lielai daļai parketnieku tāpat "ieliks" vienos vārtos.
kjirzaka rakstīja:
DimanC rakstīja: radinieks ar tādu jau gadus četrus pa laukiem gāž. 1.9 dīzelis, ja nemaldos, bet laikam ir pieejamas arī jaudīgākas versijas. sūdzējies neko nav, viss esot zašebisj. vienīgi lauķi TA pamanījās uz ne-4x4 bremžu stenda bremzes salauzt
Vari ko pateikt pa remonta izmaksām un patēriņu?
Ir vairāki sliktie momenti tieši ar agregātu izvietojumu-radiators priekšā,caurules visā garumā no motora ziemā atdziest uzreiz pēc kājas noņemšanas no gāzes pedāļa,aukstumā mēdz iesalt gāzes trosīte(pēc nakts ārā),ātrumpārslēga kulise attiecīgi arī visa auto garumā(mēdz nomaukties no pieslēguma vietas ātrumkastei),ja pa ceļam jātiek klāt motoram,pirms tam jāizkrauj mantiņas no bagāžas nodaļas.
Ideāls verķis, motoru gan tādu dūšīgāku par te pieminēto pameklē. Ir braukts pa sniegainiem kalnu ceļiem - ideāls. Bet dārgs gan!
Seene rakstīja:
A pritom, ka principiāli lielas atšķirības nebija - abu darbības princips bija gana elementārs - reaģēt uz ievērojamu rotācijas starpību izejā un to samazināt. Būtiska starpība parādījās nākamo paaudžu Haldeksiem, kas jau sāka "gudri" dalīt nododamo griezes momentu.
Nu es tā pieņemu ka viskomufta palielina pārvadīto griezes momentu palielinoties ātrumu starpībai starp abām pusēm, ne tā? A haldeksis ir vai nu ieslēgts vai izslēgts. Ja man būtu mašīna ar haldeksi, tad tā tiktu aprīkota ar haldekša kontrolieri - naskuj neprognozējamu pilnpiedziņas parodiju
msh rakstīja:
Nu es tā pieņemu ka viskomufta palielina pārvadīto griezes momentu palielinoties ātrumu starpībai starp abām pusēm, ne tā? A haldeksis ir vai nu ieslēgts vai izslēgts. Ja man būtu mašīna ar haldeksi, tad tā tiktu aprīkota ar haldekša kontrolieri - naskuj neprognozējamu pilnpiedziņas parodiju
OMG... Pat PIRMAJAM haldeksim nebūt nebija tikai ieslēgts/izslēgts. Visi tālakie jau strādā ar visu četru riteņu kontroli un vadības bloks dala griezi katram ritenim atsevišķi, vienoti kontrolējot visus trīs diferenciāļus.
Kaksis rakstīja: Nezinu kas tās par piedziņām, bet šorīt lielākie bremzes bija pajauni audi un visu vecumu merši.
Nu nez - man likās ka bremzes bija lielākā daļa. Un kā par nelaimi tieši šodien pašām bija nepieciešams braukt, nevis noskatīties uz cilvēkiem, kas nav redzējuši sniegu, no malas
kjirzaka rakstīja:
DimanC rakstīja: radinieks ar tādu jau gadus četrus pa laukiem gāž. 1.9 dīzelis, ja nemaldos, bet laikam ir pieejamas arī jaudīgākas versijas. sūdzējies neko nav, viss esot zašebisj. vienīgi lauķi TA pamanījās uz ne-4x4 bremžu stenda bremzes salauzt
Vari ko pateikt pa remonta izmaksām un patēriņu?
oj... sauc mani par mu.ļķi vai nejēgu, bet es saputroju T3 ar T4... nebiju domājis, ka Tu tādu antīku auto meklē.
T4 patēriņš laikam ~10...10.5 lauku režīmā bij.
DimanC rakstīja:
kjirzaka rakstīja:
DimanC rakstīja: radinieks ar tādu jau gadus četrus pa laukiem gāž. 1.9 dīzelis, ja nemaldos, bet laikam ir pieejamas arī jaudīgākas versijas. sūdzējies neko nav, viss esot zašebisj. vienīgi lauķi TA pamanījās uz ne-4x4 bremžu stenda bremzes salauzt
Vari ko pateikt pa remonta izmaksām un patēriņu?
oj... sauc mani par mu.ļķi vai nejēgu, bet es saputroju T3 ar T4... nebiju domājis, ka Tu tādu antīku auto meklē.
T4 patēriņš laikam ~10...10.5 lauku režīmā bij.
Nekas, nekas - kam negadās
Antīks, ne antīks, bet nu ja normāli kopts un uzturēts, tad iespējams labāks par dažu labu jaunāku auto. Man domāt, ka šitādus auto tomēr vairāk mīl un tā nenojāj, kā kādu citu busveidīgo - darba drapaku
Seene rakstīja:
OMG... Pat PIRMAJAM haldeksim nebūt nebija tikai ieslēgts/izslēgts. Visi tālakie jau strādā ar visu četru riteņu kontroli un vadības bloks dala griezi katram ritenim atsevišķi, vienoti kontrolējot visus trīs diferenciāļus.
Ej nu ej? Angļu valodu proti?
The Haldex Coupling made its first appearance in the Audi TT and VW Golf with an electronically controlled hydraulic-mechanical All-Wheel-Drive concept. This system attempts to engage the rear wheels when the front wheels start to slip.
"sistēma mēģina pierubīt pakaļējos riteņus kad priekšējie sāk izslīdēt"
P.N. Līdz šim vienīgā un noteikti tuvākā laikā arī pēdējā [vairāk nevienam pazīstamam nav kašteles īpašumā ] reize, kad sanāca pārliecināties ka haldeksis ir sūds - kujdaja tukšons, 2.0 dohc šujmašīna, ceļa ar diezgan dzīvu satiksmi, mala un jāpagriežas braukšanai pretējajā virzienā. Kā ar bezpiedziņu pierasts, uzberu gāzīti un griežos uz riņķi, priekšējais labais ritenis spolē, piepeši tāds kā sitiens, ritenis vairs nespolē un šujmaīna arī griežas zemos apgriezienos, par laimi tuvojošās mašīnas bija pietiekami tālu lai paspētu pabeigt manevru. Tātad, dārgais sēņotāj, ko tajā brīdī tur tas haldeksis izveica - "ieslēdzās pa pusei"? Kaut gan labi, mani tas reāli nefiš, pa pusei vai pilnīgi, bet nu rezultāts - pēkšņa, bez pieredzes ar haldeksi neparedzama, pieslēgšanās.
P.N. Lasot jaunākās paaudzes haldekša ar tā fīčām aprakstu liekas baigi jauki, vienīgi tā teksta autors pie teksta ka "darbojas tikpat labi kā pilnpiedziņa" aizmirsa piebilst ka normālas pilnpiedziņas to izveic ar nedaudziem zobratiem nevis elektronikas un datčiku kaudzi, a tā liekas ka jaunākās paaudzes haldeksis ir zaibisākā sistēma
kjirzaka rakstīja:
DimanC rakstīja:
kjirzaka rakstīja:
DimanC rakstīja: radinieks ar tādu jau gadus četrus pa laukiem gāž. 1.9 dīzelis, ja nemaldos, bet laikam ir pieejamas arī jaudīgākas versijas. sūdzējies neko nav, viss esot zašebisj. vienīgi lauķi TA pamanījās uz ne-4x4 bremžu stenda bremzes salauzt
Vari ko pateikt pa remonta izmaksām un patēriņu?
oj... sauc mani par mu.ļķi vai nejēgu, bet es saputroju T3 ar T4... nebiju domājis, ka Tu tādu antīku auto meklē.
T4 patēriņš laikam ~10...10.5 lauku režīmā bij.
Nekas, nekas - kam negadās
Antīks, ne antīks, bet nu ja normāli kopts un uzturēts, tad iespējams labāks par dažu labu jaunāku auto. Man domāt, ka šitādus auto tomēr vairāk mīl un tā nenojāj, kā kādu citu busveidīgo - darba drapaku
jaunībā viņš (T3) arī ir bijis kādam darba drapaks visticamāk. nav jau tā, ka T3 jau no rūpnīcas nāca lietoti un antīki
msh rakstīja:
Seene rakstīja:
OMG... Pat PIRMAJAM haldeksim nebūt nebija tikai ieslēgts/izslēgts. Visi tālakie jau strādā ar visu četru riteņu kontroli un vadības bloks dala griezi katram ritenim atsevišķi, vienoti kontrolējot visus trīs diferenciāļus.
Ej nu ej? Angļu valodu proti?
The Haldex Coupling made its first appearance in the Audi TT and VW Golf with an electronically controlled hydraulic-mechanical All-Wheel-Drive concept. This system attempts to engage the rear wheels when the front wheels start to slip.
"sistēma mēģina pierubīt pakaļējos riteņus kad priekšējie sāk izslīdēt"
P.N. Līdz šim vienīgā un noteikti tuvākā laikā arī pēdējā [vairāk nevienam pazīstamam nav kašteles īpašumā ] reize, kad sanāca pārliecināties ka haldeksis ir sūds - kujdaja tukšons, 2.0 dohc šujmašīna, ceļa ar diezgan dzīvu satiksmi, mala un jāpagriežas braukšanai pretējajā virzienā. Kā ar bezpiedziņu pierasts, uzberu gāzīti un griežos uz riņķi, priekšējais labais ritenis spolē, piepeši tāds kā sitiens, ritenis vairs nespolē un šujmaīna arī griežas zemos apgriezienos, par laimi tuvojošās mašīnas bija pietiekami tālu lai paspētu pabeigt manevru. Tātad, dārgais sēņotāj, ko tajā brīdī tur tas haldeksis izveica - "ieslēdzās pa pusei"? Kaut gan labi, mani tas reāli nefiš, pa pusei vai pilnīgi, bet nu rezultāts - pēkšņa, bez pieredzes ar haldeksi neparedzama, pieslēgšanās.
P.N. Lasot jaunākās paaudzes haldekša ar tā fīčām aprakstu liekas baigi jauki, vienīgi tā teksta autors pie teksta ka "darbojas tikpat labi kā pilnpiedziņa" aizmirsa piebilst ka normālas pilnpiedziņas to izveic ar nedaudziem zobratiem nevis elektronikas un datčiku kaudzi, a tā liekas ka jaunākās paaudzes haldeksis ir zaibisākā sistēma
Pirmkārt - "engage" NAV sinonīms "lock" - tātad nekādi neizsaka 100% ieslēgšanu. Ar to hujdaju - laikam jau tāpat kā anekdotē par to, ka Fredijs merkūrijs nemāk dziedāt - Rabinovičs vakar man nodziedāja... nepatika. Nemācēšu pateikt, ko tieši viņi tajos hujdajos bāž, bet tas notiekti nav tas pats, kas tiek izmantots SAAB, Volvo vai Fordam. Tiem NEKAS netiek ieslēgts pēkšņi, bet gan elektronika kontrolē spēku sadalījumu tā, ka auto vienmēr ir vienmerīga saķere, līdz pat 90% vienam (jebkuram) ritenim. Glavenais pluss šosejas / ielas mašīnai ir Haldeksa precizitāte un ātrdarbība. Un galvenais mīnuss bezceļu mašīnai - sarežģītība un sliktāka piemērotība augstiem griezes momentiem. Un galvenais, par ko sajūsminās, piemēram, SAAB XWD fani - vadības bloks ir programmējams, pielāgojot konkrētā vadītāja vēlmēm un atšķirībā no standarta ESP spēj darboties arī ar vadāmām sānslīdēm.
Kopsavilkums - nevajag bāzt haldeksi džipā. Vai torsenu ģimenes auto. Un viss būs labi.
Tas, kas tajā kujdajā ir iebāzts, noteikti ir kaut kas līdzīgs pirmās paaudzes haldeksim. Un te nu sākas prikols - es runāju par pirmo paaudzi [otrā tak tikai 2002. parādījās, T4 uz to diez vai uzspēja], a tu dziedi slavas dziesmas pēdējajai - es pirmās paaudzes "precizitāti" un "ātrdarbību" nevēlos piedzīvot kur citur kā braucot taisnā virzienā pa sausu asfaltu, a tā vēl var sanākt pielikt bikses, ja mašīna gadījumā nav aprīkota ar ESP
Džipam vajag vaļējus bloķējamus diferus nevis torsenu Un kas tev pret torsenu "ģimenes mašīnā"?
msh rakstīja: Tas, kas tajā kujdajā ir iebāzts, noteikti ir kaut kas līdzīgs pirmās paaudzes haldeksim. Un te nu sākas prikols - es runāju par pirmo paaudzi [otrā tak tikai 2002. parādījās, T4 uz to diez vai uzspēja], a tu dziedi slavas dziesmas pēdējajai - es pirmās paaudzes "precizitāti" un "ātrdarbību" nevēlos piedzīvot kur citur kā braucot taisnā virzienā pa sausu asfaltu, a tā vēl var sanākt pielikt bikses, ja mašīna gadījumā nav aprīkota ar ESP
Džipam vajag vaļējus bloķējamus diferus nevis torsenu Un kas tev pret torsenu "ģimenes mašīnā"?
Hujdajam pēc idejas ir kaut kas starp 3/4 paaudzi, bet speciāli adaptēts. īsti nav skaidrs - bet nu visticamāk jau kaut kāds lētucis atbilstoši pašam auto. No pirmās paaudzes ir sanācis pamēģināt TT - man baisi nepatika kā tas auto kopumā turas uz ceļa, bet otrs tilts pieslēdzas pilnībā nemanāmi, nevis pēkšņi - tā kā tam būtu jābūt. Tev kaut kāda nepareizā pieredze ir gadījusies.
Torsens rij nejēgā degvielu - tāpat kā klasiskais automāts. Un ir gandrīz nespējīgs reaģēt uz pēkšņu problēmu - piemēram ledus pleķi uz sausa asfalta. Tādēļ arī ne priekš ģimenes auto. Haldeksis savā ziņā ir idejiski līdzīgs DSG - robotizēta mehānika, kas ir ļoti atkarīga no elektronikas, bet savu iespēju robežās sniedz ļoti efektīvu rezultātu.
Seene rakstīja:
Torsens rij nejēgā degvielu - tāpat kā klasiskais automāts. Un ir gandrīz nespējīgs reaģēt uz pēkšņu problēmu - piemēram ledus pleķi uz sausa asfalta. Tādēļ arī ne priekš ģimenes auto. Haldeksis savā ziņā ir idejiski līdzīgs DSG - robotizēta mehānika, kas ir ļoti atkarīga no elektronikas, bet savu iespēju robežās sniedz ļoti efektīvu rezultātu.
Nejēgā? Kaut kāds litriņš ir - a priekš kam tad ir ķīselis?
msh rakstīja:
Nejēgā? Kaut kāds litriņš ir - a priekš kam tad ir ķīselis?
Litriņš ir gana daudz ikdienas lietošanai, kad 4x4 nav īsti nepieciešams, bet tikai papildus stablitātes nodrošināšanai. Kaut ķīseļa.
Seene tev kaud kāds intersants tas skatijums uz Torsenu !!! Kas kas bet tas verķis strādā daudz ātrāk par elektroniku !!! Vai labāk - tas cits jautājums, taču tā ir viena no "elītākajām" lietām ko kāds ir izdomājis !!! Pie kam es apšaubu ka dēļ Torsena tiek apēsts būtiski vairāķ degvielas kā dēļ Haldexa !!! Jo jebkura 4x4 automašīna ēda vairāķ par FWD/RWD dampi.
VW T3 syncro
Vai kāds var dalīties pieredzē par šāda auto izmantošanu?
Kā ar vw syncro izmantošanu kā tādu?
Čoms skatās uz šitāda aparāta pusi. Kādas vēl alternatīvas varētu būt, lai ielādētu iekšā sievu, divus sīčus, suni, mantas. Vajadzīga arī paaugstināta caurgājamība, lai var tikt pie kāda lielāka ūdens klāt vai arī kādā kalnā pa 1/2 bezceļu uzbraukt....
visa veida spams pat ļoti vēlams