kas radariem būtu jāsaka? esi redzējis, kā kāds ments uz tiem verķiem tēmē? īsti prātīgi tas nebūtu.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
kas radariem būtu jāsaka? esi redzējis, kā kāds ments uz tiem verķiem tēmē? īsti prātīgi tas nebūtu.
Jo 11. mērījumu punkts atrodas manā apkārtnē, uz Daugavpils šosejas starp Rīteriem un Stukmaņiem, kalnā preti motelim.
10 mērijuma punkts ir kaut kur pie Lielvārdes pagasta robežas, starp stādu audzētavu Rožlejas un vientuļo benzīntanku (nosaukumu neatceros)
Nolohojos - radardetektori bija domāts
neesmu piefiksējis
Bet no rīta bija interesanti dati- leģendārā Daugavpils šoseja kas ir "tasina kā diegs, 3 joslas katrā virzienā, pārredzama un paredzama" uzrādija lielāko vidējā ātruma rādījumu.
Ne velti laiku pa laikam tur mega avārijas notiek. Kuri apgrozās pa to šoseju- zina.
Kaksis rakstīja:
japcar rakstīja: Atradu interesantu informāciju Latvijas Valsts ceļu mājas lapā:
www.lvceli.lv/...
Mani interesē kā šos datus iegūst? Vai tās ir tās pelēkās metāla kastes ceļu malās- parasti novietotas metrus 2-3 virs zemes, aprīkotas ar virkni mērītāju/devēju?
Ko radari saka par šīm kastēm- uz kāda principa tiek mērīts ātrums un kā tiek noteikts kravas auto īpatsvars kopējā plūsmā.
Tās metāla kastes ir meteroloģijas dienestam. Ceļiniekiem ir citas kastes, pašā ceļa malā. Un ceļa segumā ir izfrēzēti kanāli, kuros iebāsti kabeļveida dačiki, kuri fiksē auto masu un ātrumu. Uz ceļa var redzēt pa gabalu, tādi piķa kvadrāti savilkti pa visām joslām.
Parasti pirms šitiem štruntiem uzspiežu gāzi, lai uzlabotu statisktiku.
Kaksis rakstīja: Saucās tie sūdi par automātiskajām ātruma/masas mērīšanas ierīcēm. Jau nesekmīgi vairājus gadus cenšos viņus pierunāt, lai to verķus aprīko ar parastajām videokamerām. Būtu akūnie kases aperāti, un neviens detektors nepīkstētu.
Un kurā brīdi tai kamerai būtu jāstrādā? Fotografēt auto sānu, tai brīdi, kad ir uzbraukts dačikiem?
Kaksis rakstīja:
japcar rakstīja: Atradu interesantu informāciju Latvijas Valsts ceļu mājas lapā:
www.lvceli.lv/...
Mani interesē kā šos datus iegūst? Vai tās ir tās pelēkās metāla kastes ceļu malās- parasti novietotas metrus 2-3 virs zemes, aprīkotas ar virkni mērītāju/devēju?
Ko radari saka par šīm kastēm- uz kāda principa tiek mērīts ātrums un kā tiek noteikts kravas auto īpatsvars kopējā plūsmā.
Tās metāla kastes ir meteroloģijas dienestam. Ceļiniekiem ir citas kastes, pašā ceļa malā. Un ceļa segumā ir izfrēzēti kanāli, kuros iebāsti kabeļveida dačiki, kuri fiksē auto masu un ātrumu. Uz ceļa var redzēt pa gabalu, tādi piķa kvadrāti savilkti pa visām joslām.
Parasti pirms šitiem štruntiem uzspiežu gāzi, lai uzlabotu statisktiku.
"Tās kastes" kāreiz ir LVC īpašums(mēra vēju,mitrumu,temperatūru,asfaltā iestrādāti devēji temperatūrai,nesen no daudzām laika stacijām bija arī bildes ik pēc 10min.),nevis meteorologu,un arī tās mazās kastītes,kuras uzstāda pašā ceļa malā(ar ceļam pāri nostieptiem kabeļiem ir LVC uzstādītas(tikai skaita intensitāti)
es gribētu vairāk uzzināt par ceļā iestrādātām tehnoloģijām, kas mēra automašīnas masu
Apskatījos tabulu. Interesanti, ka Latvijas autobraucēji ātrumu tikpat kā nenomet ziemā, tumsā un arī tad, ja ir slikts ceļš. Manā skatījumā šie trīs apstākļi katrs ir tāds, lai ātrumu būtiski samazinātu.
Džeks vai sēne?
VWfans rakstīja: Apskatījos tabulu. Interesanti, ka Latvijas autobraucēji ātrumu tikpat kā nenomet ziemā, tumsā un arī tad, ja ir slikts ceļš. Manā skatījumā šie trīs apstākļi katrs ir tāds, lai ātrumu būtiski samazinātu.
Jā, sēņotāju skatījumu man nākas apgūt pietiekami labā līmenī - mana mutere arī ir tava tipa sēņotājs. Aizvakar sanāca vakarā pabraukt 25 km, es pie ruļļiem, viņa tur kaut ko vaimanā par ātrumu, lai arī ceļš ir vnk zaibis...
japcar rakstīja: Džeks vai sēne?
www.tvnet.lv/...
Tam "speciālistam" ir diagnoze - šis uzskata ka visi mauc ar žiķeļiem kas apauti ar lisakiem
Kaksis rakstīja:
Pirmais rakstīja: es gribētu vairāk uzzināt par ceļā iestrādātām tehnoloģijām, kas mēra automašīnas masu
Nu aizbrauc un apskaties. Nekas kosmisks jau nav...
Ja tas ir no tēmas masa/svars, tad pašol tu jau zini kur...
esmu ar mieru piebraukt un paskatīties...
kur un kad tu man to parādīsi un izskaidrosi?
vispār drīksti arī īsumā paskaidrot kā notiek svara vai masas mērīšana ar ceļā iebūvētu pribambasu metodi
Pāris citāti no Zasadas grāmatas(60gadi):
“Ceļš slidens. Sāku apdzīt autobusu. Pēkšņi no sānceļa pa kreisi izbrauc “Star” markas kravas automobilis un nāk man tieši virsū. Braucu ar kādiem 140 km/h. Apdzīt vairs nepagūšu…”, “Pieņemsim, ka braucam ar ātrumu 150 km/h un priekšā ir pagrieziens, kas jāiziet ar ātrumu 70 kilometri stundā. Tas ir, ar otro pārnesumu, bet šobrīd ieslēgts ceturtais…”, “Teiksim, maksimālais teorētiskais ātrums, kādā mūsu mašīna, piemēram, “Fiat 125 P”, spēj veikt attiecīgo pagriezienu bez slīdes, ir 100 km/h. Pareizi izdarītā slīdē tas pieaug līdz 115-120 km/h…”, “No tabulas datiem izriet, ka drošs ātrums naktī caurmērā nepārsniedz 120 km/h. Ja grib braukt ātrāk, apgaismojumam jābūt ļoti kvalitatīvam…”
Kautkāda kreisa tā tabula. Uzskaites vietas 10-11 uz A6 uzrāda gandrīz 10x intensitātes kritumu, laigan objektīvu iemeslu tam nav. TIK daudz no A 6 Aizkrauklē nenogriežas.
Guzis rakstīja: Kautkāda kreisa tā tabula. Uzskaites vietas 10-11 uz A6 uzrāda gandrīz 10x intensitātes kritumu, laigan objektīvu iemeslu tam nav. TIK daudz no A 6 Aizkrauklē nenogriežas.
tad tev ir ticamāki dati? Velc ārā!
Kāpiekrīt GUZIS par to gļuku ar A6
11.punkts Rīteri/Pļaviņas- tikko rādija 360 transporta vienības
10.punkts Lielvārde/Dzelmes- tikko rādija 60 transporta vienības
Kaut kāda kļūda datos visticamāk jo tas 11.punkts Rīteru/Pļaviņu apkārtnē rāda nepareizi- tad 606, tad 360 transporta vienības stundā.
Guzis rakstīja: Kautkāda kreisa tā tabula. Uzskaites vietas 10-11 uz A6 uzrāda gandrīz 10x intensitātes kritumu, laigan objektīvu iemeslu tam nav. TIK daudz no A 6 Aizkrauklē nenogriežas.
SPAMS
Pa brīvdienām braucu garām(pāri) tam punktam #10 uz Daugavpils šosejas.
Asfaltā ir iestrādāti divu veidu devēji:
1) Katrā joslā pa diviem kvadrātveida spiediena/svara ??? mērītājiem (kādi parasti ir pirms autostāvvietu barjerām- mēra vai tiešām automašīna piebrauc pie barjeras un vai izsniegt stāvvietas talonu). Pa vienam uz katru riteņu risi.
2) Vēl bija arī asvaltā iefrēzēti "devēji" visa ceļa platumā. Pirms un pēc tiem kvadrāt-veida mērītājiem.
Pirmie noteikti fiksē masu un sadala "vieglais"/"smagais", tie garenvirziena devēji noteikti mēra transportlīdzekļa braukšanas virzienu "Rīga"/"Daugavpils".
Vairāk nepaspēju piefiksēt braucot.
P.S. Atradās visa tā saimniecība tieši preti "meteo būdiņai uz paaugstinājuma" un nekādas citas kastes pašā ceļa malā nebija kā te daži apgalvo.
Kaksis rakstīja:
Pirmais rakstīja: es gribētu vairāk uzzināt par ceļā iestrādātām tehnoloģijām, kas mēra automašīnas masu
Nu aizbrauc un apskaties. Nekas kosmisks jau nav...
Ja tas ir no tēmas masa/svars, tad pašol tu jau zini kur...
uz kāda principa darbojas ceļā iebūvēti spiediena/svara devēji?
pēc aritmētiskā saskaitīšanas principa
Pirmais rakstīja: uz kāda principa darbojas ceļā iebūvēti spiediena/svara devēji?
H viņu zin, bet darbojas
Viņi nosaka ātrumu un svaru
Jau pirms n gadiem bija zināms, cik daudz smago un par cik pārsniedz pieļaujamo svaru
arba rakstīja:
Pirmais rakstīja: uz kāda principa darbojas ceļā iebūvēti spiediena/svara devēji?
H viņu zin, bet darbojas
Viņi nosaka ātrumu un svaru
Jau pirms n gadiem bija zināms, cik daudz smago un par cik pārsniedz pieļaujamo svaru
ģeniāli
ja tu spēj izmērīt svaru uz ceļa braucošam gruzavikam, tad varbūt parunā ar vadoni lai viņš savam čomam pasaka, ka var taču vienkārši pielikt klāt fotoaparātu sūtīt rēķinus par pārkrautām mizām līdzīgi kā to dara fotoradari
man šodien interesē tīri fizika un procesi, kas palīdz izmērīt svaru pa ceļu braucošai ķerrai...
Pirmais
ja tu spēj izmērīt svaru uz ceļa braucošam gruzavikam, tad varbūt parunā ar vadoni lai viņš savam čomam pasaka, ka var taču vienkārši pielikt klāt fotoaparātu sūtīt rēķinus par pārkrautām mizām līdzīgi kā to dara fotoradari
======================
Principaa doma nav slikta Daanijaa taa arii dara vietaam
man šodien interesē tīri fizika un procesi, kas palīdz izmērīt svaru pa ceļu braucošai ķerrai...
======================
Nav iisti mans laucinjsh, bet daanji no vinju "Trafficdirektorat" , va kaa vinju ellee tur sauca, jau 1990. gadu viduu sheit straadaadami, par ko taadu staastiija Vinjiem tas bij aktuaali galvenokaart saistiibaa ar tiltu nestspeeju - Daanijaa to ir dafiga. Vinji te arii ievazaaja visas taas gudraas iekaartas. Celja virsmaa iestraadaati vadi skita auto, to kustiibas virzienu, aatrumu un asu skaitu. Mashiinas tipu agregaats reekjina peec starpasu attaalumiem. metode nav ideaali preciiza, bet daanji uzskatiija, ka precizitaate ir apmierinosha. A par sveershanu ...
Weigh-in-motion (WIM) - A method that is gaining momentum, WIM uses a series of embedded sensors to calculate the weight per axle as a truck drives over the sensor pad. Unlike the other two methods, there is no need for the truck to come to a complete stop while on the scales. In fact, some WIM systems are installed in highways so that all traffic is monitored at speed.
www.fhwa.dot.gov/... Sensor Calibration
======================
> Pirmais: pameegjini shito paskatiit - tur par to WIM metodi
ir diezgan daudz. Cik aatrumaa var noprast, izmanto gan pjezoelektriskos, gan stiepes tipa deveejus. Teksta daudz, tulkot jau nu neviens neies.
Gadus 5 atpakaļ Timrots Zebrā par sitiem daiktiem runāja
toreiz arī mēģināja CP un Latvijas ceļus savest kopā, bet cp nebija interese , bet Latvijas ceļiem pat bija pret interese - sāks mums tās kašteles klopet, bet onkas atzina, ka neesot tehnisku problēmu to darīt
Kā viņi to dara nezinu Un man arī neinteresē pārāk
Bet tas , ka svaru nosaka ir fakts
Cik man ir bijusi darīšana ar LVC, tad viņi pat ļoti brīnās par CP nevēlēšanos izmantot viņu mērījumus. Kaut vai tik elementāros nolūkos, kā paskatīties kartē, kāds ir vidējais ātrums noteiktos posmos.
Pat zirgam skaidrs, ka VIDĒJAIS ātrums ir lielāks par 90, neskatoties uz opīšiem-sēņotājiem. Un tad nāk CSDD un viszinoši bezd par infrastruktūras briesmīgo stāvokli. Bet iemācīties atšķrību starp "max ātrums 70" un "ieteicamais ātrums 70" CSDD speciālistu saprāts nevelk.
Kas attiecas uz ātrumiem - pie normāli notīrīta ceļa man ir pofig - vasara, ziema... dienā 110, naktī 105. Galvenais izjust auto un lai normālas, sezonai atbilstošas riepas.
Pirms vairkāk kā 10 gadiem strādāju firmelē, kas pārstāvēja vienu angļu kompāniju, kas ražoja šitos verķus. Šite mums neizdevās nevienu ietirgot(netikām pie lobija ), bet Baltkrievijā labi aizgāja. Gan tiem, kas kā striķi pāri ceļam, gan tieem, kas iestrādāti asfaltā ir pjezoelektriski devēji. Transporta tipu nosaka kompis diezgan precīzi. Nu saprotams, kaut kādu garo limuzīnu var pieskaitīt arī pie kāda cita tipa. Svaru arī nosaka pēc tā, cik stipri uzbliež pa devējiem. Precizitāte pie 90km/h 20 - 30% Arī ātrumam nebija baigi augstā tā precizitāte, bet labāka. Tā, ka par mērierīcēm tās neder ne pēc vienas metroloģiskās klases. Tapēc arī nekas nesanāks ar to videokameru un CP piejūgšanu. Baltkrievijā uz trases uzlika šo te uzskaites sistēmu. Tikko kā konstatē palielinātu svaru uz asīm pēc gabaliņa automatiski nostrādā luksofors, kas novirza sānus uz precīzāku svēršanu. Tur arī svari, kas sver gaitā, bet līdz 5km/h un jau aprīkoti ar tenzodevējiem. Metroloģiski sertificētiem un pēc tiem jau var ierubīt skatītāju.
Celu noslodze un satiksmes intensivitāte