kā rīkoties, ja 4 mēnešus pēc jauna auto iegādes ar speciālistu palīdzību esmu konstatējis, ka, visticamāk, auto pirms pārdošanas ir remontēta virsbūve un tas izdarīts ne īpaši kvalitatīvi- var redzēt asimetriju virsbūves elementos utml.
lielākais risks- pārdevējs paska, ka auto esmu remontējis pats kaktu kantorī un atteikties garantijas sniegšanas vispār.
iespējams, ka atzīst savu vainu...
man ir doma auto aizvest pie experta, ja expertīze pozitīva, tad vērsties pie pārdevēja (nezinu ko prasīt, jo nezinu pieredzi), ja pārdevējs noraida prasību, tad būtu jāmeklē kāds liecinieks- latvija maza, lēnā garā varētu atrast
protams, cilājot šo jautājumu ir risks palikt bez garantijas, bet tāds pastāv visu garantijas laiku- iespējams uz pirmo apkopi tiks fiksēts, ka auto remontēts un tāpat cauri. vienīgi kāda man varētu būt moticācija remontēt pašam, ja auto ir KASKO apdrošināšana (līzings)...
Palaidniex, ne vienmēr aptirsinātājs diagnosticē transportlīdzekli kā "neceļamu", bet gan to, ka viņam nav rentabli to celt. Bet ļoti bieži ir tā, ka nevajag nemaz sevišķi pamatīgu sitienu, lai mašīnas remonts pārsniegtu tās vērtību. Bet vēlreiz saku, servisi paši par darbu maksā tikai algu, rezerves daļas iepērk par citu cenu, līdz ar to tas pasākums kļūst rentabls.
Jā, to varētu izskaust tad, ja apdrošinātājam pēc likuma būtu pienākums par bojāgājušiem atzītos auto norakstīt CSDD, tad tie vairs neparādītos uz ielām. Bet savu naudiņu tak jebkurš grib atgūt atpakaļ, vai ne?
GB12 rakstījatrīds ir par to, vai mašīnas pārdevējam būtu jāuzņemas jebkāda atbildība par to, ko ar to dara nākamais pircējs.
Protams, ka nav.
Pastāv divi varianti:
1) es sistu auto tirgoju kā sistu par lūžņu naudu, un nezinu, ko ar to darīs pircējs - vai jauks daļās vai taisīs no kakas apelsīnu.
2) man ir iestaigāta taciņa uz labi zināmu servisu, kas uzpērk kakas un taisa apelsīnus, pa virsu lūžņu naudai atmetot man % no peļņas.
Apdrošinātāji izmanto 2) variantu.
Juridiski tas ir Ok, no ētiskā viedokļa ... kuru gan bisnesā interesē ētika
Atslēgas punkts ir definīcija.
"Norakstīts auto" nav tas pats, kas "likvidējams auto". Nav tāda likuma, kas definē brīdi, kad auto ir neceļams. Ja tāds likums vai noteikumi būtu, tad tā pārkāpums būtu kaunināms.
BET ... ar attiecīgu naudu teorētiski jebkuru auto var uzcelt.
Brīdi, kad auto skaitās "norakstāms", nosaka pats apdrošinātājs savu ekonomisku apsvērumu vadīts, un tam nav nekāda sakara ar auto faktisko stāvokli.
Tāpēc vienīgais, kā var šo izcelšanu kontrolēt, pie zināmas un izmērāmas defektācijas pakāpes noteikt speciālu ekspertīzi, kas nosaka - ir uzceltais auto derīgs satiksmei vai nē. Ja šāds auto pēc crash sadalās - ņem pie dziesmas šos ekspertus
Bet te jau ir vēl viens moments - šādā stilā pie mums ir nonākuši absolūti lielākā daļa lietoto auto un jūs paši viņus labprāt pērkat, kaut gan veselais saprāts saka, ka, nu, nevar būt lēts un labs lietots auto, no tāda neviens bez iemesla nešķiras. Īpaši tie, kas no ASV vesti. Paši braukājat ar tiem apdrošinātāju norakstītajiem un līdzīgās izsolēs, kā pie mums viņi rīko, iepirktajiem, ar skoču salīmētajiem (kaut gan, tas arī bieži vien ir mīts) Town&Country, Grand Karavāniem u.c. brīnumiem. Esmu atskatījies uz visādiem, kas atnāk pie dīlera uz placi un bļauj - kāpēc jums tik dārgi, man tur Rumbulā piedāvā par štuku lētāk. Pēc tam brauc uz servisu pie tā paša dīlera, jo, redz, maita, rumbulists viņam iesmērējis lūzni ar vainu, ko kaimiņa koļa ar aci un ausi nevar nodiagnosticēt.
Tāpēc vienīgais, kā var šo izcelšanu kontrolēt, pie zināmas un izmērāmas defektācijas pakāpes noteikt speciālu ekspertīzi, kas nosaka - ir uzceltais auto derīgs satiksmei vai nē. Ja šāds auto pēc crash sadalās - ņem pie dziesmas šos ekspertus
priekš tam, lai noteiktu - ir auto derīgs apskatei vai nav, ir tehniskā apskate... protams, te var diskutēt par kvalitāti, kādā viņi to nosaka, bet tas jau ir cits moments.
GB12 rakstīja: Esmu atskatījies uz visādiem, kas atnāk pie dīlera uz placi un bļauj - kāpēc jums tik dārgi, man tur Rumbulā piedāvā par štuku lētāk.
Nav jau stāsts tikai par štuku - pirms gada pats meklējos, Tukumā jaunie 2008+ GrandVoyageri ar visām extrām un 32tkkm maksāja EUR14tk, pie dīlera līdzīgs pa LV ceļiem 120tkkm nobraukušais ap EUR23tk.
GB12 rakstīja: Esmu atskatījies uz visādiem, kas atnāk pie dīlera uz placi un bļauj - kāpēc jums tik dārgi, man tur Rumbulā piedāvā par štuku lētāk.
Nav jau stāsts tikai par štuku - pirms gada pats meklējos, Tukumā jaunie 2008+ GrandVoyageri ar visām extrām un 32tkkm maksāja EUR14tk, pie dīlera līdzīgs pa LV ceļiem 120tkkm nobraukušais ap EUR23tk.
Un pērk tak Tukumā kāds tos brīnumus ...
Smaidīgais mēģināja iestāstīt, ka pie tā vainīgs ir apdrošinātājs...
Es zinu, ka If izmanto 1. variantu - rīko izsoli, kurš piedāvā labāku ceņņiku, tam arī atdod.
Tiešām nezinu, bet arī šādās izsolēs teorētiski vajadzētu vinnēt šādiem "izcēlējiem", jo tiem ir iespēja nosolīt lielāku cenu - ja viņš labi zin, ka pa lēto kaut kā salāpīs un notirgos "kā jaunu". Godīgais ar tādu konkurēt nevar...
Es zinu, ka If izmanto 1. variantu - rīko izsoli, kurš piedāvā labāku ceņņiku, tam arī atdod.
Tiešām nezinu, bet arī šādās izsolēs teorētiski vajadzētu vinnēt šādiem "izcēlējiem", jo tiem ir iespēja nosolīt lielāku cenu - ja viņš labi zin, ka pa lēto kaut kā salāpīs un notirgos "kā jaunu". Godīgais ar tādu konkurēt nevar...
tu laikam dzivo kautkada sava iedomu pasaulee. "diileris" no parasta tirgonja atshkjiras tikai ar to ka tur lietotaam mashinam ir uzskruveta cena, pardevejs ir smalki gjeerbies karinaat uz ausiim makaronus speciali apmaaciits indiviids, kursh seezh stikla buudaa, nevis treilerii. tas arii viss. par "godigumu" latvijas lietoto auto tirgu vari aizmirst.
priekš tam, lai noteiktu - ir auto derīgs apskatei vai nav, ir tehniskā apskate... protams, te var diskutēt par kvalitāti, kādā viņi to nosaka, bet tas jau ir cits moments.
TA noetikti var kaut ko, bet ne visu, nav pat stāsts par kvalitāti.
Pie 1+1=1 varianta problēmas var būt ar rāmi un ģeometriju - šo bez speciāla aprīkojuma TA nekādi nevar diagnosticēt. Tāpēc pieminēju kaut kādu speciālu ekspertīzi ar speciāliem aparātiem.
Runājot par it kā it kā norakstītajiem un tad jau atkal pa ielām braucošiem auto...
Biju mums kabluks... nekāds ne lētais... ar kondicionieri, labu aprīkojumu, labu audio... pāris gadi vecs un lieliskā stāvoklī... gadījās sasist tā ka visi 4 airbagi izšāva.
Dīleris atteicās to remontēt, apdrošinātāji savāca auto, atdeva mums apdrošināšnas naudu.
Pēc kāda gada pazvanīja no servisa pajautāja vai mums kaut kur nemētājas otrs imobilaizers.
Vēl pēc mēneša ieraudzīju šo auto uz ielas, pēc nedēļas vēlreiz, līdz konstatēju, ka tas stāv 100m no mums -blakus adresē .. uzņēmumā kas tirgo traktortehnikas un kravas auto rez.daļas.
Taču tie ir vēl sīkumi.. kad kolēģis Latgales ražotnē pasūtīja detaļas iekrāvējam... ražotnē lepni iebrauca šis pats mūsu auto , izkāpa vadītājs un atstiepa mums kasti ar rez.daļām un pavadzīmes.
kad jautājām, kā ripo auto, teica, ka nav ne vainas, tik vienam priekšas ritenim riepu visu laiku pastirpināti "ēd nost"
ValdisM rakstīja: Runājot par it kā it kā norakstītajiem un tad jau atkal pa ielām braucošiem auto...
Biju mums kabluks... nekāds ne lētais... ar kondicionieri, labu aprīkojumu, labu audio... pāris gadi vecs un lieliskā stāvoklī... gadījās sasist tā ka visi 4 airbagi izšāva.
Dīleris atteicās to remontēt, apdrošinātāji savāca auto, atdeva mums apdrošināšnas naudu.
Pēc kāda gada pazvanīja no servisa pajautāja vai mums kaut kur nemētājas otrs imobilaizers.
Vēl pēc mēneša ieraudzīju šo auto uz ielas, pēc nedēļas vēlreiz, līdz konstatēju, ka tas stāv 100m no mums -blakus adresē .. uzņēmumā kas tirgo traktortehnikas un kravas auto rez.daļas.
Taču tie ir vēl sīkumi.. kad kolēģis Latgales ražotnē pasūtīja detaļas iekrāvējam... ražotnē lepni iebrauca šis pats mūsu auto , izkāpa vadītājs un atstiepa mums kasti ar rez.daļām un pavadzīmes.
kad jautājām, kā ripo auto, teica, ka nav ne vainas, tik vienam priekšas ritenim riepu visu laiku pastirpināti "ēd nost"
nu nevar gan buut taads auto labaa staavoklii. mashinu prieks pardoshanas taisa taka prieksh pardoshanas. tas ir, pec iespejas leetaak.
Vo, vo, un nākamajā sīkā avārijā tāds auto sadalās 2 daļās!! Tad stāsta anekdotes par lietuviešu auto 1 = 1 + 1!!
Cik KONKRĒTI tādus uz pusēm pārluzušus auto tu ESI REDZĒJIS ?
Pirmais ir redzējis ritīgi izjukušu autobusiņu.... kādās 3 lielās daļās un daudzās maziņās.... pasažieri bija izsmērēti pa visu ceļu... tas gan bija turcijā...
Es zinu, ka If izmanto 1. variantu - rīko izsoli, kurš piedāvā labāku ceņņiku, tam arī atdod.
Tiešām nezinu, bet arī šādās izsolēs teorētiski vajadzētu vinnēt šādiem "izcēlējiem", jo tiem ir iespēja nosolīt lielāku cenu - ja viņš labi zin, ka pa lēto kaut kā salāpīs un notirgos "kā jaunu". Godīgais ar tādu konkurēt nevar...
tu laikam dzivo kautkada sava iedomu pasaulee. "diileris" no parasta tirgonja atshkjiras tikai ar to ka tur lietotaam mashinam ir uzskruveta cena, pardevejs ir smalki gjeerbies karinaat uz ausiim makaronus speciali apmaaciits indiviids, kursh seezh stikla buudaa, nevis treilerii. tas arii viss. par "godigumu" latvijas lietoto auto tirgu vari aizmirst.
Ne vienmēr un ne visur... Bet, nu, tādi auto arī attiecīgi maksās.
Es zinu, ka If izmanto 1. variantu - rīko izsoli, kurš piedāvā labāku ceņņiku, tam arī atdod.
Tiešām nezinu, bet arī šādās izsolēs teorētiski vajadzētu vinnēt šādiem "izcēlējiem", jo tiem ir iespēja nosolīt lielāku cenu - ja viņš labi zin, ka pa lēto kaut kā salāpīs un notirgos "kā jaunu". Godīgais ar tādu konkurēt nevar...
tu laikam dzivo kautkada sava iedomu pasaulee. "diileris" no parasta tirgonja atshkjiras tikai ar to ka tur lietotaam mashinam ir uzskruveta cena, pardevejs ir smalki gjeerbies karinaat uz ausiim makaronus speciali apmaaciits indiviids, kursh seezh stikla buudaa, nevis treilerii. tas arii viss. par "godigumu" latvijas lietoto auto tirgu vari aizmirst.
Ne vienmēr un ne visur... Bet, nu, tādi auto arī attiecīgi maksās.
Kurš būtu pozitīvais piemērs - kurš auto tirgonis pie pirmās iespējas neapčakarēs?
smaidiigais rakstīja: sausais atlikums jūsu pļāpai - visi ir negodīgi, tad jau es ar'!
Abet nu tierši tāpat kā [par ātruma pārsniegšanu un fotoradariem.
jeb - tik pat vesela situācija kā visa sabiedrība.
Atšķirība tik tā, ka apdirsinātāji (reizēm) mēģina sevi par bezmaz svētajiem iztaisīt...
Kā tur bija ar tiem jautājumiem?
Par tiem bezmaz svētajiem tās ir tavas iedomas... Neviens sevi par svēto netaisa, tikai cīnās par zaudējumu samazināšanu. Un nekā nosodāma es tur neredzu, tā tas notiek visā pasaulē. un kā to darītu ikviens, arī tu. Tā ka, varbūt beidz liekuļot. Galu galā, tikpat labi var teikt, ka pie tā tava nošķiltā auto atdošanas un uzčiņīšanas arī pats esi vainīgs. Tu taču zini, ko apdrošinātāji ar tiem lūžņiem dara. Tad kāpēc tu to mašīnu vispār apdrošināji? Vai arī - kāpēc atdevi detaļas apdrošinātājam? Ir taču opcija paturēt sev. Varētu turēt pie sevis istabā goda vietā un neviens to mizu neuzceltu.
Es zinu, ka If izmanto 1. variantu - rīko izsoli, kurš piedāvā labāku ceņņiku, tam arī atdod.
Tiešām nezinu, bet arī šādās izsolēs teorētiski vajadzētu vinnēt šādiem "izcēlējiem", jo tiem ir iespēja nosolīt lielāku cenu - ja viņš labi zin, ka pa lēto kaut kā salāpīs un notirgos "kā jaunu". Godīgais ar tādu konkurēt nevar...
tu laikam dzivo kautkada sava iedomu pasaulee. "diileris" no parasta tirgonja atshkjiras tikai ar to ka tur lietotaam mashinam ir uzskruveta cena, pardevejs ir smalki gjeerbies karinaat uz ausiim makaronus speciali apmaaciits indiviids, kursh seezh stikla buudaa, nevis treilerii. tas arii viss. par "godigumu" latvijas lietoto auto tirgu vari aizmirst.
Ne vienmēr un ne visur... Bet, nu, tādi auto arī attiecīgi maksās.
Kurš būtu pozitīvais piemērs - kurš auto tirgonis pie pirmās iespējas neapčakarēs?
Negribu sākt uzskaitīt... Bļausiet, ka taisu lētu reklāmu, saņemu no šiem naudu utt.
Kurš būtu pozitīvais piemērs - kurš auto tirgonis pie pirmās iespējas neapčakarēs?
Starp citu, mans tagadējais auto ir caur dīleri Latvijā nācis, iepirkts no Francijas dīlera pēc oplīzinga beigām. Jā, pirku apmēram par tūkstoti dārgāk kā tas maksāja tirgū, bet, nu, arī apčakarēts ar to nejūtos.
jauns auto- iespējams remontēts
gribējās padomu palūgt
kā rīkoties, ja 4 mēnešus pēc jauna auto iegādes ar speciālistu palīdzību esmu konstatējis, ka, visticamāk, auto pirms pārdošanas ir remontēta virsbūve un tas izdarīts ne īpaši kvalitatīvi- var redzēt asimetriju virsbūves elementos utml.
lielākais risks- pārdevējs paska, ka auto esmu remontējis pats kaktu kantorī un atteikties garantijas sniegšanas vispār.
iespējams, ka atzīst savu vainu...
man ir doma auto aizvest pie experta, ja expertīze pozitīva, tad vērsties pie pārdevēja (nezinu ko prasīt, jo nezinu pieredzi), ja pārdevējs noraida prasību, tad būtu jāmeklē kāds liecinieks- latvija maza, lēnā garā varētu atrast
protams, cilājot šo jautājumu ir risks palikt bez garantijas, bet tāds pastāv visu garantijas laiku- iespējams uz pirmo apkopi tiks fiksēts, ka auto remontēts un tāpat cauri. vienīgi kāda man varētu būt moticācija remontēt pašam, ja auto ir KASKO apdrošināšana (līzings)...