bonus-malus

arko2 Reģ.: 11.01.2005

vai taisnība ka bonus-malus klase ir atkarīga tikai no tā, vai tev ir piederējis auto? Mans stāžs ir 20 gadi katru dienu. Auto uz mana vārda ir tikai pirmo gadu un es dabūju 6 klasi. tai pat laikā radiniekam ar 10 gadu stāžu un ar auto uz sava vārda jau arī 10 gadus - 14 klase. un šis maksā gadā mazāk nekā es pusgadā. Kur te loģika? negadījumi man nav bijuši.

Un manai sievai nav tiesību vispār, bet ja uzrakstītu uz viņas vārda auto, tad viņa arī dabūtu 6 klasi?!? Pakomentējiet kurš pārzin šo greizo sistēmu. Varbūt pamatojot ar stāžu un tīru pagātni var dabūt augstāku klasi?

 
Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

arko2 rakstīja: vai taisnība ka bonus-malus klase ir atkarīga tikai no tā, vai tev ir piederējis auto? Mans stāžs ir 20 gadi katru dienu. Auto uz mana vārda ir tikai pirmo gadu un es dabūju 6 klasi. tai pat laikā radiniekam ar 10 gadu stāžu un ar auto uz sava vārda jau arī 10 gadus - 14 klase. un šis maksā gadā mazāk nekā es pusgadā. Kur te loģika? negadījumi man nav bijuši.

Un manai sievai nav tiesību vispār, bet ja uzrakstītu uz viņas vārda auto, tad viņa arī dabūtu 6 klasi?!? Pakomentējiet kurš pārzin šo greizo sistēmu. Varbūt pamatojot ar stāžu un tīru pagātni var dabūt augstāku klasi?

nu te tak spīrīgi daži ieinteresēti emēģina sludināt, ka OCTA ir laba uz īpašnieku, nevis uz braucēju...

Jo tā lūk esot lētāk, ērtāk un pareizāk

Tikai kam ērtāk, kam lētāk un kāpēc pareizāk...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Jā, tā ir... un dabūt neko augstāku nevar...

Lētāk, ērtāk un pareizāk tiem, kuriem ģimenē vienu auto lieto vairāki cilvēki...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja: Jā, tā ir... un dabūt neko augstāku nevar...

Lētāk, ērtāk un pareizāk tiem, kuriem ģimenē vienu auto lieto vairāki cilvēki...

.... ak jā, un vēl pareizāk tiem, kuriem nav sava auto, bet lieto, piemēram, darba auto, jo tad viņiem pašiem nav jāpērk sev polise. Zinot darba tirgus specifiku mūsu valstī, kur darba devēji nav gatavi investēt darbiniekos, bet grib saņemt jau gatavus (ar izglītībām, sertifikātiem, apliecībām zināšanām, pieredzēm utt.), 99% šoferiem, pirms pieņemšanas darbā būtu prasīta ne tikai auto vadītāja apliecība, bet arī arī apdrošināšanas polise, kas, piemēram, kravas auto ar piekabi, var iedomāties cik maksā.

Un pie šādas shēmas, protams, varētu aizmirst par mašīnas aizņemšanos no kāda drauga uz dienu, lai aizbrauktu uz laukiem... nē, nu varētu ņemt, tikai būtu jāpērk sev kā vadītājam polise.

Un vēl - šādas shēmas nav nekur pasaulē...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Un vēl - ja būtu tā, kā autors vēlas, tad tos 20 gadus viņam arī būtu bijis jāpērk sev apdrošināšana pat arī, ja nepieder auto... līdz ar to, kāda starpība - 20 gadus brauc nahaļavu un tad sāc pirkt vai sāc pirkt 1. gadā un ar katru gadu paliek lētāk? Pirmais variants pat izdevīgāks sanāk, jo pirmās reizes pa dārgo tāpat sanāktu. Protams, neņemot vērā inflāciju, bet, zinot, ka šobrīd uz 6. BM octu var nopirkt par 70 EURo (šodien kāreiz vienam 20gadu braucējam ar 6.BM, kurš uz sevi pirmo auto uzrakstīja) formēju, kas ir gandrīz tikpat, cik 1997.gadā, kad OCTu ieviesa un cenu regulēja valsts, nesaprotu, par ko te iespringt...

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

GB12 rakstīja: Jā, tā ir... un dabūt neko augstāku nevar...

Lētāk, ērtāk un pareizāk tiem, kuriem ģimenē vienu auto lieto vairāki cilvēki...

.... ak jā, un vēl pareizāk tiem, kuriem nav sava auto, bet lieto, piemēram, darba auto, jo tad viņiem pašiem nav jāpērk sev polise. Zinot darba tirgus specifiku mūsu valstī, kur darba devēji nav gatavi investēt darbiniekos, bet grib saņemt jau gatavus (ar izglītībām, sertifikātiem, apliecībām zināšanām, pieredzēm utt.), 99% šoferiem, pirms pieņemšanas darbā būtu prasīta ne tikai auto vadītāja apliecība, bet arī arī apdrošināšanas polise, kas, piemēram, kravas auto ar piekabi, var iedomāties cik maksā.

Un pie šādas shēmas, protams, varētu aizmirst par mašīnas aizņemšanos no kāda drauga uz dienu, lai aizbrauktu uz laukiem... nē, nu varētu ņemt, tikai būtu jāpērk sev kā vadītājam polise.

Un vēl - šādas shēmas nav nekur pasaulē...

Darba devējam ir pašam jāpērk OCTA uz konkrētu vadītāju, bet uzzinot cik raženi tas ir bojājis savu klasi - iespējams ir vērts padomāt - vai viņam vajag tādu darbinieku...

Tagad - nevari zināt cik cilvēkiem konkrētais censonis mašīnu nošķīlis...

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

arko2 rakstīja: vai taisnība ka bonus-malus klase ir atkarīga tikai no tā, vai tev ir piederējis auto? Mans stāžs ir 20 gadi katru dienu. Auto uz mana vārda ir tikai pirmo gadu un es dabūju 6 klasi. tai pat laikā radiniekam ar 10 gadu stāžu un ar auto uz sava vārda jau arī 10 gadus - 14 klase. un šis maksā gadā mazāk nekā es pusgadā. Kur te loģika? negadījumi man nav bijuši.

Un manai sievai nav tiesību vispār, bet ja uzrakstītu uz viņas vārda auto, tad viņa arī dabūtu 6 klasi?!? Pakomentējiet kurš pārzin šo greizo sistēmu. Varbūt pamatojot ar stāžu un tīru pagātni var dabūt augstāku klasi?

Kur loģika? Apdrošinātāju peļņā. Nekādu citu loģiku nespēju saredzēt - manuprāt loģiski būtu OCTA iegādāties vadītājam - t.i. apdrošināt savas rīcības sekas, braucot ar attiecīgas kategorijas auto. Attiecības ar darba devēju - t.i. kurš maksā par polisi, jau ir pakārtots jautājums.

arko2 Reģ.: 11.01.2005
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja: Un vēl - ja būtu tā, kā autors vēlas, tad tos 20 gadus viņam arī būtu bijis jāpērk sev apdrošināšana pat arī, ja nepieder auto... līdz ar to, kāda starpība - 20 gadus brauc *******aļavu un tad sāc pirkt vai sāc pirkt 1. gadā un ar katru gadu paliek lētāk? Pirmais variants pat izdevīgāks sanāk, jo pirmās reizes pa dārgo tāpat sanāktu. Protams, neņemot vērā inflāciju, bet, zinot, ka šobrīd uz 6. BM octu var nopirkt par 70 EURo (šodien kāreiz vienam 20gadu braucējam ar 6.BM, kurš uz sevi pirmo auto uzrakstīja) formēju, kas ir gandrīz tikpat, cik 1997.gadā, kad OCTu ieviesa un cenu regulēja valsts, nesaprotu, par ko te iespringt...

kāds sakars braukšanai uz ***aļavu?? nu un ka 20 gadus esmu vadījis dienesta auto bez incidentiem? apdrošinātājam interesē cik es esmu riskants viņam. nu noteikti mazāk riskants nekā cilvēks ar krietni mazāku stāžu. bet jāmaksā vairāk ir tieši man, nevis otrādāk, kā to paredz veselais saprāts.

piemēram iekš RU ir polisē jāieraksta visi vadītāji, kas brauc ar doto auto. šito vajadzētu arī latvānijā. tad man sen būtu 16 klase, kas būtu tikai godīgi. neko papildus neprasu.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Un diez kā veselā saprāta sludinātāji taisās pierādīt, ka konkrētais indivīds tiešām dienu dienā ir braucis ar auto? Var jau arī tramvajā braukt ar tiesībām kabatā visus 20 gadus.

seaman Reģ.: 18.08.2005
0 0 Atbildēt

AM/TG

Divdesmit gadus pie stūres un tagad tik uzzina octa darbības principu! B) tādiem vajadzētu pie pirmā auto reģistrēšanās parlikt vadītāja apliecības iegūšanu.

REXX Reģ.: 23.09.2013
0 0 Atbildēt

Par šo tēmu- OCTA sistēmas greizumu- ar mūžīgo oponentu GB12 tepat forumos esam diskutējuši jau daudzreiz.

Esošā ir izdevīga apdrošinātājam. Jo:

# vienkāršāk ir piespiest maksāt personāžu, kuram ir īpašums (auto šinī gadījumā), nekā dzenāt rokā recidīvistu avāriju izraisītāju;

#Iespēja pārdot vairāk polišu. Katram TL savu, nevis - tā pati polise darba mašīnai, privātajai, un vēl mocim ar. Par piekabēm nemaz nerunājot (piekabes/puspiekabes OCTA nesedz praktiski neko- tīrais plusiņš bilancē, lai arī tās cena ir zema. Izredzētās tautas biznesa princips- no visiem pa drusciņai, ne no dažiem, bet adekvāti)

#arguments par tiem, kas ģimenē lieto visi vienu auto- nu iekļauj savā polisē, ka tu uzņemies atbildību arī par sievu, meitu, dēlu, utt., un braukā vesels;

# aizņemties auto no drauga, lai uz laukiem aizbrauktu... nu naivi. cik gan ļaužu ko tādu dara? galu galā- arī draugs var apliecināt savu atbildību par tevi;

# sarežģita administrēšana? Muļķības. ar mūsu dat bāzēm, internetiem, utt.,-kas te sarežģīts? da kaut vai uz dienu nopērku polisi, un braucu. Kā tagad smagajiem būs ar vinjetēm par ceļu,- tāpat jāpērk unjāadministrē.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja:

Darba devējam ir pašam jāpērk OCTA uz konkrētu vadītāju

Neesi gadījumā vienotības biedrs? Tie arī mīl dzīt demagoģiju un ir stipri no realitātes atrauti.

bet uzzinot cik raženi tas ir bojājis savu klasi - iespējams ir vērts padomāt - vai viņam vajag tādu darbinieku...

Tagad - nevari zināt cik cilvēkiem konkrētais censonis mašīnu nošķīlis...

Un ko darīt tiem, kas nesen ir tiesības nolikuši? Vari iedomāties, cik tādam varētu OCTA maksāt? Pirkt sev OCTu 5-10 gadus, esot bez darba, jo katrs darba devējs drīzāk ņems pensi ar 30 gadu stāžu, jo tam OCTA maksās 2-3x lētāk?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

arko2 rakstīja:

kāds sakars braukšanai uz ***aļavu?? nu un ka 20 gadus esmu vadījis dienesta auto bez incidentiem? apdrošinātājam interesē cik es esmu riskants viņam. nu noteikti mazāk riskants nekā cilvēks ar krietni mazāku stāžu. bet jāmaksā vairāk ir tieši man, nevis otrādāk, kā to paredz veselais saprāts.

Vistiešākais - tas, ka tu esi 20 gadus braucis ar dienesta auto, tātad, neesi pircis tam OCTu, tātad, esi braucis nahaļavu, ko tu nebūtu varējis darīt, ja būtu sistēma, kādu tu gribi. Protams, var jau būt, ka tev būtu baigi labs darba devējs, kurš būtu pircis to tavā vietā, diemžēl vairums darba devēju vai nu darba sludinājumā prasītu tiesības un OCTu vai arī, ja tā būtu pašam jāpērk, skatītos uz tādu vadītāju, kuram būtu augsta BM klase.

piemēram iekš RU ir polisē jāieraksta visi vadītāji, kas brauc ar doto auto. šito vajadzētu arī latvānijā. tad man sen būtu 16 klase, kas būtu tikai godīgi. neko papildus neprasu.

Un par to Krieviju runājot - pirms raksti muļķības, paskaties Krievijas likumdošanu. Esmu jau neskaitāmas reizes rakstījis, ka tur, tieši tāpat tā šeit - ОСАГО apdrošināšana nozīmē - ОБЯЗАТЕЛЬНОЕ СТРАХОВАНИЕ ГРАЖДАНСКОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ ВЛАДЕЛЬЦЕВ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ... ar uzsvaru uz "ВЛАДЕЛЬЦЕВ". Ja nezini, ko tas nozīmē, paskaties gūgl transleitā. Un tur, tieši tāpat kā šeit, nozari regulē likums ФЕДЕРАЛЬНЫЙ ЗАКОН "ОБ ОБЯЗАТЕЛЬНОМ СТРАХОВАНИИ ГРАЖДАНСКОЙ

ОТВЕТСТВЕННОСТИ ВЛАДЕЛЬЦЕВ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ" atkal ar uzsvaru uz to pašu vārdu. Tātad, galvenais atbildīgais, tieši tāpat kā šeit un pat tur, kur raksta vadītājus - Lielbritānijā, Īrijā, laikam Vācijā un Nīderlandē, ir tieši īpašnieks un tā BM klase mainīsies tieši viņam, nevis visiem vadītājiem, kas ar to auto dºīkst braukt. Starp citu, Krievijā, var polisē arī iekļaut, ka drīkst braukt jebkurš... vismaz viņu internetkalkulatori to piedāvā. Ja būtu, kā tu saki, visai tautai, štoļi, celtu BM vai kā tu to iztēlojies?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

REXX rakstīja: Par šo tēmu- OCTA sistēmas greizumu- ar mūžīgo oponentu GB12 tepat forumos esam diskutējuši jau daudzreiz.

Esošā ir izdevīga apdrošinātājam. Jo:

# vienkāršāk ir piespiest maksāt personāžu, kuram ir īpašums (auto šinī gadījumā), nekā dzenāt rokā recidīvistu avāriju izraisītāju;

Priekš kam apdrošinātājam vispār kaut kas ir jādzenā? Kāda starpība - maksāt pēc īpašnieka vai pēc vadītāja polises, ja ir jāmaksā?

#Iespēja pārdot vairāk polišu. Katram TL savu, nevis - tā pati polise darba mašīnai, privātajai, un vēl mocim ar. Par piekabēm nemaz nerunājot (piekabes/puspiekabes OCTA nesedz praktiski neko- tīrais plusiņš bilancē, lai arī tās cena ir zema. Izredzētās tautas biznesa princips- no visiem pa drusciņai, ne no dažiem, bet adekvāti)

Es tev reiz ar skaitļiem un aprēķiniem pierādīju, ka izdevīgāk kāreiz būtu, ja būtu auto vadītāja apdrošināšana. Reālo apritē esošo auto vadītāju skaits, kuri lieto mašīnas un kārto medicīniskās izziņas, ir daudz lielāks kā reāli lietotās automašīnas, kurām pērk octas un iet tehnisko apskati jau ņemot vērā, ka visi auto reāli . Te nerunāsim par to, ka vienam cilvēkam polises izmaksas pieaugtu par tām pašām piekabēm, močiem, smagajiem, autobusiem... īpaši tad, ja viņi tiesības ir nolikuši nesen.

#arguments par tiem, kas ģimenē lieto visi vienu auto- nu iekļauj savā polisē, ka tu uzņemies atbildību arī par sievu, meitu, dēlu, utt., un braukā vesels;

Cik vienkārši, vai ne? Tikai piemirsi, cik tāda iekļaušana maksātu. Domā, ka par nesen tiesības nolikušu čali būtu 5 eUro tikai jāpiemaksā? Paskaties kādreiz, cik lielākai daļai apdrošinātāju ir jāpiemaksā, ja gribi 18 gadīgu vadītāju iekļaut KASKO polisē. Lielākai daļai apdrošinātāju, īpaši, ja tas ir jaunāks auto, cena ir vismaz x2. Un tagad padomā, cik būtu, ja tādi būtu 2 vai 3 jāiekļauj.

galu galā- arī draugs var apliecināt savu atbildību par tevi;

Protams, par velti vai tev vēlamo cenu, vai ne?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja: uzzinot cik raženi tas ir bojājis savu klasi - iespējams ir vērts padomāt - vai viņam vajag tādu darbinieku...

Tagad - nevari zināt cik cilvēkiem konkrētais censonis mašīnu nošķīlis...

Kāpēc darba devēju problēmām būtu jābūt par manām problēmām? Kāpēc man par OCTu, ja manu auto lietoju es, sieva, reizēm brālis un vēl kāds, būtu jāmaksā vairāk tikai tāpēc, ka kāds uzņēmējs grib sargāt savu biznesu?

Man nekas nav pretī, ka potenciālais darba devējs var redzēt katra vadītāja apdrošināšanas vēsturi. Tikai tas jārisina ar citām metodēm, lai no tā necieš lielākā tautas daļa. Piemēram, lai darba devēju konfederācija (iestāde, kas it kā pārstāvot darba devēju intereses) noslēdz vienošanos ar LTAB, ka šāda datu bāze tiek izveidota un tad lai viņi skatās. Līdzīgi, kā to var redzēt par automašīnu iesaisti avārijās, kur maksā OCTA.

arko2 Reģ.: 11.01.2005
0 0 Atbildēt

Bla-bla-bla.

Tā arī nesaņēmu pamatotu atbildi par to, kāpēc īpašumtiesību esamība vai neesamība uz pepelacu diskriminē mani?

Minējums par braukšanu tramvajā ar tiesībām kabatā arī neiztur kritiku. Jo pat pieļaujamo šmigas līmeni nosaka tikai pēc formāla stāža.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Loģika tāda, ka OCTA ir īpašnieks+auto. Ja tev iepriekš nav bijis auto, tad nav arī zināms, kā tu ar to auto uzvedīsies un kam dosi. Varbūtības teorijai tavs stāžš ir pie pakaļas. 20 gadu stāžš bez avārijā vien nozīmē to, ka avārijas izraisi ar intervālu 20 gadi, nevis to ka vēl 20 gadi būs bez avārijām. Jā OCTA sistēma nav ideāla, bet tā ir ērtāk pie tam īpašnieks tāpat juridiski uzņemas atbildību, kā arī viņam ir klapatas ja kas notiek.

Starp citu Bonus-Malus klase ir tikai viens no daudziem faktoriem OCTA cenas aprēķinā, tā kā tavs stāžš atkarībā no apdrošinātāja arī tiek ieskaitīts.

Kas par auto un cik tad liela OCTA ir?

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

mani, piemēram, tā bonus malus klase netraucē, auto ar kuru braucu, pieder citam un viņam tā klase ir visaugstākā, lai gan pie stūres tas īpašnieks nav sēdējis un braucis ar savu auto gadus 20

tā ka tā sistēma man ir izdevīga

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Conqueror rakstīja: mani, piemēram, tā bonus malus klase netraucē, auto ar kuru braucu, pieder citam un viņam tā klase ir visaugstākā, lai gan pie stūres tas īpašnieks nav sēdējis un braucis ar savu auto gadus 20

tā ka tā sistēma man ir izdevīga

Bet ar apdrošināšanas prēmiju baisumu neizolē reālus auto šķīlējus...

Kamēr par OCTU maksās nevis tas vai nevis arī tas, kas to lamatu stūrē, tikām šķīlēju recidivistu vīrusam un izplatībai ielās būs laba augsne. Jo ne jau šķīlējs baigi cieš un atbild ilgtermiņā, toties īpašniekam, bieži vien, nav iespēju uzzināt, kam uztic auto...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja: Jo ne jau šķīlējs baigi cieš un atbild ilgtermiņā, toties īpašniekam, bieži vien, nav iespēju uzzināt, kam uztic auto...

Lai brauc pats un neuztic citam. Tieši tāpat kā radaru gadījumā...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

arko2 rakstīja: Bla-bla-bla.

Tā arī nesaņēmu pamatotu atbildi

Tev neviena atbilde un nekad nebūs laba, tāpēc ka tagad jūties apbižots uz visu pasauli un šis topiks drīzāk ir izlādēšanās, nekā atbilžu meklēšana. Tāpēc atslābsti un priecājies, ka varēji nepirkt octu šos 20 gadus, bet sakrāt naudu mašīnai...

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Jo ne jau šķīlējs baigi cieš un atbild ilgtermiņā, toties īpašniekam, bieži vien, nav iespēju uzzināt, kam uztic auto...

Lai brauc pats un neuztic citam. Tieši tāpat kā radaru gadījumā...

Atbilde ir, maigi sakot stulba.

Ja LTABs padalītos ar info kā konkrēts VADĪTĀJS ir tīrs CSNg sakarā un policija par ātruma pārkāpumiem - būtu pavisam cita lieta. Tākā šo info iegūt nav iespējams - atbilde neiztur kritiku!

OCTAs prēmijai ir normāla lieta būt piesaistītai pie VADĪTĀJA stāža, CSNg vēstures un CSN pārkāpumu vēstures.

Un vari te čiepstēt cik tik lien! Nekas cits kā tieši kampiens VADĪĀJA, nevis īpašnieka makā, nodrošina autovasītāja rīcības un lēmumu saprātīgumu ikdienas satiksmē.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja:

GB12 rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Jo ne jau šķīlējs baigi cieš un atbild ilgtermiņā, toties īpašniekam, bieži vien, nav iespēju uzzināt, kam uztic auto...

Lai brauc pats un neuztic citam. Tieši tāpat kā radaru gadījumā...

Atbilde ir, maigi sakot stulba.

Ja LTABs padalītos ar info kā konkrēts VADĪTĀJS ir tīrs CSNg sakarā un policija par ātruma pārkāpumiem - būtu pavisam cita lieta. Tākā šo info iegūt nav iespējams - atbilde neiztur kritiku!

OCTAs prēmijai ir normāla lieta būt piesaistītai pie VADĪTĀJA stāža, CSNg vēstures un CSN pārkāpumu vēstures.

Un vari te čiepstēt cik tik lien! Nekas cits kā tieši kampiens VADĪĀJA, nevis īpašnieka makā, nodrošina autovasītāja rīcības un lēmumu saprātīgumu ikdienas satiksmē.

Neuzvelcies, būs jau labi...

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja:

Atbilde ir, maigi sakot stulba.

Ja LTABs padalītos ar info kā konkrēts VADĪTĀJS ir tīrs CSNg sakarā un policija par ātruma pārkāpumiem - būtu pavisam cita lieta. Tākā šo info iegūt nav iespējams - atbilde neiztur kritiku!

OCTAs prēmijai ir normāla lieta būt piesaistītai pie VADĪTĀJA stāža, CSNg vēstures un CSN pārkāpumu vēstures.

Un vari te čiepstēt cik tik lien! Nekas cits kā tieši kampiens VADĪĀJA, nevis īpašnieka makā, nodrošina autovasītāja rīcības un lēmumu saprātīgumu ikdienas satiksmē.

Pilnībā piekrītu šādam viedoklim. Un visiem, kam liekas, ka pieaugtu izdevumi par apdrošināšanas prēmijām, derētu padomāt, kas pašlaik par jūsu sastrādāto maksā - kopējais prēmiju apjoms puslīdz pielīdzinās atmaksāto zaudējumu apjomam. Tātad faktiski tie, kas šobrīd maksā maz un priecājas par šādu sistēmu (neapzinīgie VADĪTĀJI, kuri netiek sodīti), kurās rezultātā atbildība pienākas ĪPAŠNIEKAM.

Tajā pat laikā īpašnieka iespējas kontrolēt, kam auto tiek uzticēts, ir ierobežotas - nav iespēja uzzināt neko daudz par vadītāja "vēsturi". Kas viennozīmīgi nāk par sliktu tiem, kuriem piederošos auto nevada īpašnieks. Un nevajag piesaukt sviestu par sava auto nedošanu citiem - pirmkārt jau īpašnieks un vadītājs atšķiras visiem, kas auto lieto darba vajadzībām. Bet arī dīkdieņiem (privātie auto) šāda koncepcija ir pretrunā ar auto skaita samazināšanas mērķiem - velobraucēju skaita veicināšanai u.t.t. Ja cilvēkam 1x nedēļā ir jāaizbrauc uz veikalu iepirkties, bet ikdienā viņš ir gatavs braukt ar velo, ir tikai loģiski gribēt šādam nolūkam, piemēram, aizņemties auto no kaimiņa.

Un visbeidzot - kādēļ ta tiesības nav auto+īpašnieks pārim? Varbūt tomēr tādēļ, ka auto vadīšanas prasmju apliecinājums, tāpat, kā vadītāja atbildība, loģiski attiecas uz jebkuru attiecīgas kategorijas auto, neatkarīgi no tā īpašnieka.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

Neuzvelcies, būs jau labi...

Kur tad esmu uzvelcies?

Tev nešķiet, ka tieši tr. līdzekļa vadītājs ir tas, kas pieņem lēmumu ar kādu ātrumu un pa kādu trajektoriju pārvietoties? Ka tr. līdzekļa faktiskais īpašnieks vai pat turētājs bieži vien nav blakus un nespēj ietekmēt VADĪTĀJA rīcību, lēmumus un līdz ar to kāpēc tam būtu jāuzņemās atbildība par sekām?

Auto īres uzņeumiem patiktu šāda info, uzņēmumi arī varētu izvērtēt - ņemt kurjeru avarētāju un ātrumpārkāpēju recidīvistu darbā vai neņemt. Tas tieši ietekmē uzņēmuma tēlu, dīkstāves utt. Labāk ir maksāt lielāku apdrošināšanas prēmiju par 6 BM klasi, nevis par faktisko 1 MB klasi īpaši talantīgajiem.

Kā arī tas kopumā uzlabotu satiksmi, jo agresīvi manevri un CSGg ietekmētu paša vadītāja maku, liekot vairāk piedomāt pie savas rīcības. Rezultātā drošāka satiksme, no kā ieguvēji ir visi - sabiedrība, apdrošinātāji, auto īpašnieki un apzinīgie vadīāji...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja:

Kur tad esmu uzvelcies?

Sākot mētāties ar personīgiem apvainojumiem par čiepstēšanu u.tml.

Tev nešķiet, ka tieši tr. līdzekļa vadītājs ir tas, kas pieņem lēmumu ar kādu ātrumu un pa kādu trajektoriju pārvietoties? Ka tr. līdzekļa faktiskais īpašnieks vai pat turētājs bieži vien nav blakus un nespēj ietekmēt VADĪTĀJA rīcību, lēmumus un līdz ar to kāpēc tam būtu jāuzņemās atbildība par sekām?

Ja pareizi atceros, attiecībā uz fotoradariem tu dziedāji citu dziesmu... ka arī īpašniekam ir jāuzņemas atbildība par to, kam dod savu TL.

Auto īres uzņeumiem patiktu šāda info, uzņēmumi arī varētu izvērtēt - ņemt kurjeru avarētāju un ātrumpārkāpēju recidīvistu darbā vai neņemt. Tas tieši ietekmē uzņēmuma tēlu, dīkstāves utt. Labāk ir maksāt lielāku apdrošināšanas prēmiju par 6 BM klasi, nevis par faktisko 1 MB klasi īpaši talantīgajiem.

Es vēlreiz atkārtoju, ja neizdevās izlasīt iepriekš. Man pret šāda info iegūšanu nav nekādu pretenziju. Lūdzu, lai auto nomu asociācija vai kā viņu tur, piedaloties arī citiem - transporta uzņēmumu aizstāvjiem, takšu aizstāvjiem, darba devēju aizstāvjiem utt. kopīgi panāk vienošanos ar LTAB, ka šāda informācija viņiem tiek sniegta un būs visi apmierināti - man nebūs jāmaksā vairāk par octu, ja mašīnu gribēšu dod sievai un potenciālie auto devēji varēs redzēt katra auto ņēmēja vēsturi. Cik reizes tev atkārtot, lai tu beidzot saprastu, ko gribu teikt?

Lasītākie raksti

Jaunie raksti