Pilna servisa līzings - pieredze? Plusi/mīnusi?

AnK Reģ.: 06.10.2014

Intereses pēc ievācu pāris pilna servisa līzinga piedāvājumus (= operatīvais līzings, kur mēneša maksājumā iekļauj apkopju, tehapskašu, apdrošināšanas, riepu u.c. izmaksas) un jāsaka, ka esmu ļoti pārsteigts.

Ievācu piedāvājumus uz dārgākiem auto (labi aprīkotiem Toyota Verso 1.6 D4D, Citroen C4 Picasso 1.6 blueHDI), nekā pašreizējais (Toyota Auris TS 1.6 Valvematic) un sanāk, ka trīs gados pilna servisa līzingā nomaksātu tik pat, cik finanšu līzingā par pašreizējo mašīnu (ja skaita visas izmaksas), bet piecu gadu lakā pilna servisa līzingā izmaksātu par aptuveni 3-4000 EUR mazāk. Kas, ņemot vērā dārgāko iegādes cenu, nozīmē, ka izmaksas būtu tādas pašas. Jā, protams, finanšu līzinga gadījumā es pēc pieciem gadiem varētu auto pārdot par.. nezinu, 5-6000.., bet zemākās izmaksas un dārgākā iegādes cena tos 5-6000 ātri vien apēd.

Kā es to saredzu, lielais pluss ir, ka mēneša maksā viss ir iekļauts = nav vairākas reizes gadā citi izdevuma posteņi (apkopes, riepas, KASKO) = vieglāk plānot izdevumus, kā arī, ka nav jākārto nekādas formalitātes ar apdrošinātājiem u.t.t.

Ja izmaksu ziņā tas sanāk tas pats, tad otrs pluss, protams, ir, ka pēc 3 vai 5 gadiem vari nomainīt mašīnu pret jaunu, neiespringstot par vecās pārdošanu.

Protams, tā kā mikrouzņēmumus likvidēs no 2017.g., manā gadījumā būtu ekonomiski bezatbildīgi turpināt turēt auto uz fiziskas personas vārda, jo reālās izmaksas no nākamā gada kāps - lai samaksātu 330 EUR autolīzingu, algā jāizmaksā būtu 500 EUR.

Tā kā tāpat firmai jāpārņem saistības = vērtēšana, pirmā iemaksa, sāku domāt, vai tikai šis nebūtu izdevīgs variants.

Vai jums ir pieredze ar pilna servisa līzingu?

 
AnK Reģ.: 06.10.2014
1 0 Atbildēt

Kaut kā astarpes starp rindkopām pazuda :/

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

Ja plānots garāks ieraksts forumā, tad pirmajā vajag kaut ko īsu un penteri rakstīt pēc tam klāt. Nākamajos ierakstos formatējums rindkopās saglabājas.

AnK Reģ.: 06.10.2014
0 0 Atbildēt

Un izmaksas šķiet zemākas, nekā ņemot auto tikai operatīvajā līzingā, un pašam kārtojot visu pārējo. Vai tas tā varētu būt?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 1 Atbildēt

Es tomēr par operatīvo līzingu, jo:

- var atļauties dārgāku auto (būtisks tikai maksājuma lielums)

- daudz patīkamāks maksājums katru mēnesi

Divi varianti pēc tam:

- atdot auto dīlerim (bet ir knifi, tāpēc vēlams par auto baigi rūpēties visu līzinga laiku)

- noformēt atlikuma nomaksu caur "parasto" līzingu

Pilna servisa līzingu īsti neatzīstu, manuprāt, tas vairāk piemērots uzņēmumiem (kuriem nav sava autoparka vadības vai tml.) Privāti - man ne tikai nav grūti veikt apkopes, drīzāk tas pat patīk. Tāpat ar piemērotu riepu atrašanu u.c.

AnK Reģ.: 06.10.2014
0 0 Atbildēt

Tur jau tā lieta, es sarēķināju atpuvenos apkopes + KASKO + citus izdevumus, balstoties uz savu pašreizējo auto. Neko nepieliku klāt, lai arī Verso apkopes droši vien būs drusku dārgākas, jo mašīna lielāka un tomēr vairs nav kompaktklase.

Man sanāca, ka operatīvais + šīs izmaksas sanāk aptuveni 50 EUR mēnesī vairāk, nekā ņemt pilna servisa līzingu.

Cik saprotu, tie paši varianti (atdot, pagarināt, atpirkt) ir spēkā, arī ja ņemu pilna servisa līzingu.

Apkopes jau pašam jāveic būs, bet nebūs par tām jāmaksā.

(Man jau situācija tāda, ka man ir SIA - mikrouzņēmums, bet no nākamā gada būs jāmaksā pilni nodokļi, kādēļ auto turēt privāti vairs nebūs izdevīgi - un pilna servisa līzings šķiet ērts ar to, ka nekad nebūs papildus izmaksas).

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

No kurienes tāds info?

Es ņemtu tikai privāti, jo atkrīt UTN maksa katru mēnesi (par ne par ko), PVN valsts piedāvā vairs tikai 50% (ja nekļūdos) utt. Jēgas nekādas!

" Protams, tā kā mikrouzņēmumus likvidēs no 2017.g., manā gadījumā būtu ekonomiski bezatbildīgi turpināt turēt auto uz fiziskas personas vārda"

AnK Reģ.: 06.10.2014
0 0 Atbildēt

Nu, nelikvidēs nodokli kā tādu, bet noteiks 37 nozares (kas principā iekļauj visu pakalpojumu sniegšanas sfēru), kurās nedrīkstēs maksāt MUN. Un es sniedzu pakalpojumus, tādēļ man būs jāoptimizē izdevumi, lai maksimāli daudz ietu caur firmu. Un vēl kaut kas bija, par ko neatceros.

Protams, vēl jau pastāv iespēja, ka visu mainīs, bet pašreiz izskatās, ka mana firma no 2017.g. nevarēs maksāt MUN.

Par PVN atgūšanu - no autonomas (= operatīvais līzings, pilnas servisa līzings) PVN katru mēnesi atskaita. Es nevaru atskaitīt priekšnodokli par visu a/m cenu, bet mēneša maksājumu PVN gan.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Man jau liekas, ka esi sacēlis vētru ūdensglāzē.

Man arī mikrouzņēmums, arī sniedz pakalpojumus, ar grāmatvedi (profesionāls grātmatvedības uzņēmums) aprunājos, uzzināju, ka būs noteikts pārejas periods utt.

Dotajā brīdī nav pamata satraukumam.

P.S. Bet es nepirktu auto kā uzņēmums tik un tā.

AnK Reģ.: 06.10.2014
0 0 Atbildēt

Man jau arī grāmatvede agrāk teica, nogaidi un skaties, kas būs

Jā, laikam "vecajiem" MUN pārejais peridos līdz 2018.g. (mazliet vairāk pagūglēju), nevis tikai 2016., kā es to biju sapratis

AnK Reģ.: 06.10.2014
0 0 Atbildēt

Un kāpēc nepirktu kā uzņēmums, ja MUN likvidētu?

Lai izmaksātu 300 EUR algu, izdevumi uzņēmumam ir kaut pie 450-475 EUR. Tātad manās interesēs ir samazināt paša algas maksājumu un ar savu algu nemaksāt lietas, par kurām varu nemaksāt - piemēram, auto.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

OK, tas gan. Piekrītu.

Bet tas tālākā nākotnē

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

Man arī viena cilvēka SIA . Nav gan MUN . Nēesmu parēķinājis pilna servisa līzingu , bet doma ir ...

Neapgalvoju par pareizu ciparu , bet drauga volvo s60 savulaik viņa lielai ārzemju firmai pilna servisa līzingā izmaksāja virs 1000 Lati ( it kā 1300 Ls ) Ja tā tad hmm..

AnK Reģ.: 06.10.2014
0 0 Atbildēt

Toyota Verso 1.6 dīzelis, septiņvietīgs, Active Plus aprīkojuma līmenis ar vēl pāris ekstrām - 430 EUR uz 3 gadiem (90 000 km) vai 380 EUR uz 5 gadiem (150 000 km).

Citroen C4 Picasso, kura iegādes cena bija par pāris tūkstošiem vairāk, izmaksas sastādīja 435 EUR uz 3 gadiem, 485 EUR uz 5.

Abos gadījumos pirmā iemaksa mazliet zem 2100 EUR.

Pieņemu, ka pilnībā nopakots S60 maksās kaut kur pie 50-60000 (dārgākie bāzes modeļi drusku zem 45), tādēļ tas cipars nešķiet gluži nereāls - it īpaši, ja tas bija "labajos" laikos, kad uz cenām īpaši neskatījās...

feciic Reģ.: 09.05.2008
1 0 Atbildēt

Ir bijuši vairāki darba auto kas ņemti pilnajā līzingā-konkrēti ALD.

No patīkamajām lietām

1 .Vienmēr viss noorganizēts-apdrošināšana, riepas, servisi, paši piezvana un piedāva laiku kad kas ko un kur

2. Nekādu problēmu ar garantijas remontiem strīdīgos gadījumos, lielam kantorim tomēr lielākas iespējas paspiest pa dīlera nerviem.

3. Vienkārša procedūra pēc CSNg-aizbrauc līdz līzētāja kantorim uzraksti iesniegumu un gaidi uzaicinājumu uz servisu

4. Paredzamas izmaksas

Mīnusi

1.Viss maksā tik cik maksā-par jebkuru pakalpojumu protams jāmaksā.

2. Līzētaju riepu izvēle reizēm sagādā vilšanos.

3. Pēc līzinga beigām auto tiek visai skrupulozi novērēts un par jebkādiem bojājumiem izmaksas tiek piestādītas pēc dīlera cenrāža ar jaunām oriģinālām detaļām.

AnK Reģ.: 06.10.2014
0 0 Atbildēt

Paldies par vērtīgo informāciju!

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Klau, kā ir attiecībā uz apdrošināšanu - pats vari izvēlēties apdrošinātāju un nosacījumus vai arī jāņem tas, ko līzētājs dod un dāvinātam (nomātam) zobam zirgos neskatīties?

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Cik atceros tad apdrošināšanas kantori bija no sakarīgo gala bet tam diži nav nozīmes jo visu kominukāciju ar viņiem veic paši ALD, piemēram kasko bija ar tehnisko palīdžību uz ceļa.

Par pašriskiem noteikti arī var vienoties jo tas tiešā veidā ietekmē polises cenu-attiecīgi arī mēneša maksājumu.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

feciic

Pēc līzinga beigām auto tiek visai skrupulozi novērēts un par jebkādiem bojājumiem izmaksas tiek piestādītas pēc dīlera cenrāža ar jaunām oriģinālām detaļām.

.......................

Un realitātē , vai tās izmaksas ir iespaidīgas ?

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Paskaties cik maksā Tava auto sēdeklis vai salona apšuvums pie dīlera un jautājumu vairs nebūs.

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Protams ir kritēriji pēc kuriem vadoties tiek secināts vai tas ir normāls nolietojums vai nav, piemēram nodilis ātrumkloķis/pedāļi vai nobružātas plastmasas ir normāls nolietojums, nejauši uzplēsts bagāžnieka apšuvums tiek traktēts kā bojājums.

Principā par šo nav jāsatraucas ja auto izmanto maršrutā darbs-mājas un bagažniekā tiek vesti iepirkumu maisiņi. Tikko sākas ģimenes aktīvā atpūta vai kautkādu lielāku kravu pārvadāšana tā risks kautko uzraut ir stipri liels.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Jautājums no citu pieredzes, vai iespējams formēt operatīvo līzingu arī auto no dīleru piedāvājuma, teiksim, DEMO auto? Kas jau MAZlietots, bet tomēr vairs ne jauns.

Sanāk interesanta lieta.

Piemērs.

26000 eur - jauns auto (VERSO manā vēlamajā komplektācijā)

Operatīvā līzinga mēn. maksa pie 30% atpakaļpirkuma un 20% iemaksas uz 5 gadiem - 233 eur. Tikai 0,99% līzingam!

20 900 eur - 2015.gada VERSO (arī ok komplektācija, bet ne pilns)

Fin. līzinga mēn. maksa pie 20% pirmās iemaksas un uz 5 gadiem - 307 eur! Jau ~4% līzingam!

Ja tā ir, tad reāli patīkamāk pirkt JAUNU auto?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Šodien Moller auto uzzināju vienu lietu - saviem pavisam mazlietotajiem auto (demo, piemēram) viņi tomēr piekrīt operatīvā līzinga atpakaļpirkumam. Kas nozīmē opciju iegādāties reāli mazlietotu auto ar visu garantiju operatīvajā līzingā - tikai lētāk

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
1 0 Atbildēt

nu, laikam pasaulē ātrākais auto, apsteidzot nomas auto, tomēr ir demo auto. nedomāju, ka jebkad tādu pirktu. kas, jau bez obkata, katrā braucienā griezts, cik nu viņš iet.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu. Esmu tirgojis salonā jaunas mašīnas un labi zinu, kā tās demo tiek lietotas.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti