Ko Tu iegūsi no tā Mollera? Dārgāku cenu, tas arī viss.
Nobrauksi kādus gadus, cena jau tāpat būs zemē un nez vai servisa vēsture varēs cenu uzcelt tādā mērā, ka atmaksāsies visus šos gadus braukt pie dīlera un pārmaksāt.
Ko Tu iegūsi no tā Mollera? Dārgāku cenu, tas arī viss.
Nobrauksi kādus gadus, cena jau tāpat būs zemē un nez vai servisa vēsture varēs cenu uzcelt tādā mērā, ka atmaksāsies visus šos gadus braukt pie dīlera un pārmaksāt.
Autofavorīts, Autoeksperts. Apkopes principā var taisīt jebkurā vietā, kur var iedot kautkādu oficiālu papīru un garantiju.
Bija jauna pirkta Jetta. Garantijas laikā apkopes taisīju VW centrā Krasta ielā, lētākā apkope - eļļa un filtri, izmaksāja 147 latus. Pēc garantijas beigām sāku dzīt uz vietējo servisu, kuri arī turpināja veikt ierakstus servisa grāmatā, un apkope izmaksāja , ja pareiz atceros, 57 LVL. Teorētiski var pat garantijas laikā dzīt uz jebkuru citu servisu, bet tad dīleris atradīs veidu, kā atteikt garantijas remontu.
Brauc pie godprātīga skrūvētāja! Nebūs sliktāk kā oficiālajā servisā. Galvenais, lai skrūvētājs patiešām ir zinošs un gogprātīgs.
Garantijas laikā vairs nav liegts kopties un remontēties jebkurā servisā - galvenais, lai remonts izpildīts kvalitatīvi, apkope - pēc reglamenta! Jābūt pierādījumiem, ka izmantotas jaunas, sertificētas detaļas (nav jābūt oriģinālajām!), izmantotie materiāli ir kvalitatīvi un atbilstoši konkrētajam auto!
Ar dažiem ražotājiem gan varētu būt "mači", ja kas būs jāremontē pa garantiju, bet lielākā daļa ar šo ES direktīvu jau samierinājušies. Jebkurā gadījumā - ja viņi atsaka šāda iemesla dēļ, bet auto lietotājs var pierādīt, ka viss ir darīts atbilstoši tām pašām ES direktīvām, tiesā dīleris zaudēs un samaksās ļoooti daudz, jo tiesa šitos nežēlo... !
Jā un nē. Pirmkārt, pierādīšanas vaina. Tas gan laikam nebūtu tik traki. Bet otrkārt, vairākiem auto ražotājiem ir t.s. brīvās gribas programmas - kādi defekti tiek remontēti arī pēcgarantijas mašīnām. Un tās jau strādā tikai tiem, kas ir mašīnas kopuši un remontējuši pie dīlera. Piemēram, man savā laikā B6 pasātam dīleris bez maksas samainīja sprauslas - no Siemens uz Bosch. VW zināja par šīm sprauslu problēmām, tāpēc palaida kampaņu. Manai mašīnai bija 7 gadi, garantija jau sen beigusies. Bet visas apkopes bija ietas pie dīlera, tāpēc programmā ierakstījos. Man vienam paziņam pirms nu jau laikam kādiem 10 gadiem šitā seatam pēc garantijas sadaleni nomianīja. Nesen vienam klientam 2 gadus pēc garantijas beigām automātkārbu nomainīja (kārba ar visu darbu būtu izmaksājuši kaut kur pie 3 tūktošiem). Protams, te ir jārēķina lietderīgums - vai atmaksājas braukt visu laiku tikai pie dīlera un tikai tāpēc, ka varbūt kaut kad nākotnē kaut kas nosprāgs un varbūt man to nomainīs pilnīgi vai daļēji pa ražotāja līdzekļiem.
Atsaukuma programmas, manuprāt, ir stipri neatkarīgas no tā, kur apkalpojies. Secina ražotājs, ka kaut kas defektīvs, izsludina maiņu, ņem un brauc pie dīlera un maini.
Cita lieta ir minētais ārpusgarantijas remonts, bet tas nav nekas garantēts.
Es arī nerunāju par atsaukumiem. Tās sprauslas nebija atsaukums. Es par to vispār no kaimiņa uzzināju, kura bē-sestajam tas nupat bija izdarīts. Man tā arī servisā pateica, ka paveicās, ka nebiju paņēmis klasisko "Tikko no Vācijas"
Atsaukumi un "labās gribas programmas" ir divas dažādas lietas, bet dīleri jau grēko arī ar normālām garantijām, kas būtu jāveic bez īpašas kaulēšanās. Bez tam - kur zvanīts, ka tev, vienkāršam pilsonim, kāds to sadaleni pēc 7 gadu ekspluatācijas samainīs pa akciju. Samainīs un naudu atņems, ja pieņēmējam tai dienā galva sāpēs!
Zvanīts nav, bet teksti par to dīleru grēkošanu... nu nez nez... varbūt ne visiem, bet tiem dīleriem, ar kuriem man ir bijusi darīšana, garantijas remontus apmaksā ražotājs/importētājs. Attiecīgi, viņi ir ieinteresēti remontēt, nevis kaut ko atteikt. bet, protams, ja ražotājs pasaka "nē", tad parastais bāleliņš-vulgaris sāk palaist pīli, ka dīleris sliktais un grēko. Didzi, tas uz tevi neattiecas.
Didzi, vai tad SAABā un KiĀ, vai kur tu tur strādāji, tā nebija?
SAAB garantijas saistības pildīja visiem spēkiem. KIA imprtētājs igaunis - smagi gāja. Nupat vēl vienam KIA mainīju amīti, ko KIA "nomarinēja" un beigās atteica, kaut tas bija jāizdara pēc pirmā gada ap 12 000 nobrauktajiem km. VW tik remontēja - brīžiem bija sajūta, ka tur neviens auto bez rūpnīcas defektiem konveijeri nepamet. Subaru un Toyota remontēja visu - pilnībā paļāvās uz mūsu viedokli, bet mēs viņus arī nečakarējām ar līkiem amortizatoriem un ļaunprātīgi nokautiem sajūgiem...
Izlasīju iepriekšējo komentu - biš neprecīzi izteicos. Tas nebija atsaukums klasiskajā izpratnē. Tas bija labās gribas pasākums tiem, kas mašīnas ir kopuši pie dīlera. Vienkārši, ja atbrauc tāds un paprasa vai kādam nosprāgst, tad maina.
Kad man Fabijai bija daži mēneši un 5-10 tūkst.km nobraukums, tad nācās pacīnīties par garantijas remonta veikšanu. Tagad gan tas ir aizmirsts un piedots - toreiz saremontēja labi, tagad nobraukums 76 tūkst.km, vaina vairs nav līdusi ārā.
Ja apkopju vēsture pie dīlera no pirmās dienas, es turpinātu turpat. Es esmu labprātīgi to darījis.
Protams, piekare remontējama arī citur (lētāk).
Tagad Prius vedīšu uz lielo apkopi uz AMSERV
Garantijas auto netaisīt apkopes pie dīlera?... manuprāt, jābūt stulbam.
Kāpēc stulbam?
Savam nozagtajam BMW arī pie 210tkm tika veikti remonti un apkopes tikai pie dīlera. Ticu, ka ilgtermiņā tas atmaksājas.
Auto arī pie tāda oriģinālā nobraukuma tehniski bija nevainojams (s****, zadzēji).
Nu es Fabijai pirmās trīs apkopes (15, 30 un 45 tūkst.km) izveicu pie dīlera, pēc tam nākamās divas (60 un 75 tūkst.km) Markus firmā Jūrmalas gatvē.
Es teiktu tā - finansiāli pie dīlera, protams, būs dārgāk. No otras puses - iepriekš jau rakstīju, ilgtermiņā var gadīties, ka tomēr atmaksājas, ja jāmaina kāds lielāks mezgls ārpus garantijas perioda - dīleris/importētājs/ražotājs var panākt pretī un veikt remontu bez maksas vai jāmaksā tikai par darbu, vai paņems tikai pusi, vai kā savādāk... Nu, vēl viens neliels plusiņš dīlera remontiem ir pārdodot auto. Ja ierakstīsi sludinājumā, ka visas apkopes un remonti veikti pie dīlera, vismaz man tas būtu būtisks pluss, lai skatītos uz tādu auto kā potenciālu savējo.
Nepārspīlēsim dīleru servisu veikto darbu kvalitāti - tur strādā tādi paši cilvēki, kā citur, bet reizēm ar krietni mazāku ieinteresētību. Vienīgi viņiem pieejama visa tehniskā informācija, aprīkojums, instrumenti un autorizēta datorpieeja.
VW apkope pēc oriģinālās garantijas beigām.
Lietošanā nonācis 2011 VW Touran, noskrējis drusku zem 300k. Iepriekš auto apkopi veicis īpašnieks (uzņēmums) pie Moller Auto un man redzama apkopju vēsture.
Sāku apsvērt domu vai man uz nākamo apkopi būtu vērts apskatīt arī citus VW servisa partnerus vai nopietnākus neatkarīgos servisus.
Kāda būtu Jūsu pieredze līdzīgā situācijā, pie kā Rīgā braukt ar VW un cerēt uz godprātīgu servisu par normālu ciparu?
Pats saprotu, ka viss maksā ko maksā, bet atsauksmes arī par oficiāļiem ir dzirdētas dažādas.