Konkursā "Latvijas Gada auto 2022" saņemti pirmie pieteikumi un tie ir:
Škoda Enyaq iV
Škoda Kodiaq
Mercedes-Benz EQV
Audi Q4 e-tron
Volkswagen ID.4
Volkswagen Arteon Shooting Break
Jeep Gladiator
Fiat 500e
Nissan Qashqai
Cupra Formentor
Konkursā "Latvijas Gada auto 2022" saņemti pirmie pieteikumi un tie ir:
Škoda Enyaq iV
Škoda Kodiaq
Mercedes-Benz EQV
Audi Q4 e-tron
Volkswagen ID.4
Volkswagen Arteon Shooting Break
Jeep Gladiator
Fiat 500e
Nissan Qashqai
Cupra Formentor
Kādi ir objektīvi vērtēšanas kritēriji?
1. cik reizes izturēs testu gāzi grīdā, bremzi grīdā...
2. cik tālu ceļu veic ar vienu nosacītu patērētās enerģijas vienību
3. cik stāvā kāpumā no vietas iespējams uzsākt kustību
4. 3. tikai uz slidenas brauktuves saķeres
5. auto lukturu apgaismojuma laukums/kvalitāte
6. utt???
Turpinoties pusvadītāju deficītam, žūrija pie jaunajiem auto netiks pat tuvumā. Ha, ha.
Laicīgi vajadzētu iemainīt nosaukumu pret :
gada virtuālais elektroauto.
Jo lielāka planšete un vairāk visādu iekārtu, kas taisa "pī", jo labāks auto. Nav ko tur vairāk vērtēt.
Jeep Gladiator......... ko tik cilvēki neizdomā
Sestdien, 14.augustā notiks pirmais testa brauciens ar jaunākajiem auto Latvijas tirgū:
Škoda Enyaq iV
Peugeot 508 PSE
Peugeot 3008 Hybrid
Renault Arkana E-TECH Hybrid
FIAT 500e
Jeep Gladiator
Cupra Formentor
Opel Mokka
Nissan Qashqai
un Latvijas pirmizrāde Audi Q4 e-tron
Pēdējā brīža piedāvājums
Piem Mokku jau pirms kāda laiciņa esmu aptaustījis un izbraucis, nedaudz. Ātrie iespaidi.
1. Dzīvajā bija vīliens salīdzinoši ar reklāmās redzēto. Jāpiedomā kādu krāsu sakombinēt lai būtu wov...Tas dizains, kā franču, sākumā kairina, bet tad jau ir kā ir.
2. Izmēros galīgi kompakts, sajūta kā kartingā ar virsbūvi. Īpaši aizmugurē sēdošajiem un bagāžas telpa praktiski nekāda.
3. Displeji tādi forši izskatās tikai bildēs, dzīvē nekas īpašs.
Škoda Enyaq iV
Liels un ērts SUV, lielākoties gaumīgs salons un kvalitatīvi apdares materiāli (ar izņēmumiem), pieklājīga gaitas rezerve - Gada Auto testa braucienu izturēja ar vienu uzlādi un atgriežoties Rīgā, atlikums pietika vēl ~60 km. Gaita kopumā kofortabla, pietiekoši daudz jaudas, lai strauji paātrinātos, tomēr aktīvās palīgsistēmas braucienā var sagādāt stresainākus brīžus - joslas asistents piestūrēšanu veic ļoti strauji, kas slidenākos ceļa apstākļos neuzmanīgam autovadītājam var turpināties ar saslīdēšanu un trajektorijas zaudēšanu. Darvas piliens kopumā gaumīgajā un labi nostrādātajā salonā ir ļoti lētas plastmasas izmantošana uzkrītošās vietās, piemēram, durvju rokturi. Arī skaņas izolācija varētu būt labāka un kaitināja haotiskā un lēnā informācijas un izklaides sistēma. Uz daudzām no šīm lietām varētu pievērt acis, ja automobilis maksātu lētāk nevis ~60 000 EUR.
Audi E-tron Q4 40
Līdzīga gaitas rezerve kā Enyaq, tāpat arī līdzīgi jaudas rādītāji, tomēr subjektīvi E-tron likās lēnāks par Škodu. Bet nepārptotiet - LĒNĀKS nevis lēns. Pēc Enyaq, Audi slēdži un ekrāni likās ļoti saprotami un krietni ērtāk izkārtoti -atsevišķs klimata kontroles bloks tomēr ir ērtāks, nekā tā integrācija skārienjutīgajā sistēmā. Dārgs auto, tāpēc grūti pieņemt diezgan vājo skaņas izolāciju. Ārējie un rites trokšņi diezgan bojā noskaņu.
CUPRA Formentor
Tomēr ir prieks, ka elektrifikācijas un ekoloģijas laikā vēl ir atrodams jaudīgs automobilis ar benzīna dzinēju. Formentor varētu būt viens no cenas ziņā pieejamākajiem automobiļiem ar 306 Zs jaudu - no ~36 000 eur. Liekas, ka automobilī ir apvienoti daudzi VAG sportiskie elementi - salona iekārtojums no Lamborghini un Audi R8, dzinējs no Audi S3 un VW T-Roc u.t.t. Sulīgu izplūdes skaņu ar šāvieniem papildina ABT izplūdes sistēma. Ar šo auto tik braukt un braukt, jo prieks nepāriet, un Formentor nenogurdina. Salons ir pat gana ērts četriem pieaugušajiem.
Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered)
Kurš to būtu domājis, ka jaudīgākais Gada Auto brauciena dalībnieks būs no Peugeot saimes. Tā patiešām ir. Automobiļa 1.6 litru benzīna dzinējs kombinācijā ar diviem elektromotoriem attīsta 360 Zs jaudu, turklāt ar pilnpiedziņu. Ātrs un atsaucīgs, izskatīgs kā no ārpuses, tā salonā. Sedana (liftbeka) virsbūves vārdā vieta aizmugurē pieaugušiem pasažieriem ir diezgan ierobežota. Cena ~65 000 EUR.
Cupra Formentor - šitas labs
-jā, tas testējamais Termentors noooteikti maksaaja 36k.Precīzi.35,999.95.Jā.No 2puses, ja šādam auto atverot kapotu,tas jābalsta ar stieni vai tuvumā esošu sētas mietu,nu tad jau par mērķauditoriju un vispārējo kvalittāti šaubu nevar būt..
Piektdien 26. novembrī un svētdien 28. novembrī notiks Latvijas Gada auto 2022 LIELAIS testa brauciens.
Diviem iAuto lietotājiem tiek dota iespēja piedalīties šajā braucienā.
Laiks aptuveni no 11:00 līdz 16:00. Tikšanās vieta Ulbrokas Pērle.
Interesentus pieteikties šeit vienkārši atbildot un uzreiz norādot vēlamo datumu! Vienu uzvarētāju noteiksim 24.11 ar random.org izlozes palīdzību no visiem dalībniekiem. Otru uzvarētāju noteiks iAuto redakcija pēc uzkrātā līmeņa forumā un kopējās aktivitātes iAuto.
Ja būtu jaunais Peugeot 308 SW, tad varētu aizbraukt iztestēt to šķūnītī. Izskatās solīds. Tā vietā ieliek pižoņu auto 508
Pretendentu auto saraksts uz doto brīdi:
Škoda Enyaq iV
Škoda Kodiaq
Mercedes-Benz EQV
Audi Q4 e-tron
Audi e-tron GT
Volkswagen ID.4
Volkswagen Arteon Shooting Break
Jeep Gladiator
Jeep Compass
Fiat 500e
Nissan Qashqai
Cupra Formentor
Renault Arkana E-TECH Hybrid
Mini 5-door
Opel Mokka
Peugeot 508 PSE
Peugeot 3008 Hybrid4
Hyundai Tucson
Hyundai IONIQ5
Hyundai i20
Hyundai Bayon
Hyundai Santa Fe
Seat Arona
Citroën C4
Citroën C3 Aircross
Citroën E-C4
Citroën E-SpaceTourer
Toyota Mirai
ZZZZ rakstīja: Pēdējā brīža piedāvājums
Piem Mokku jau pirms kāda laiciņa esmu aptaustījis un izbraucis, nedaudz. Ātrie iespaidi.
1. Dzīvajā bija vīliens salīdzinoši ar reklāmās redzēto. Jāpiedomā kādu krāsu sakombinēt lai būtu wov...Tas dizains, kā franču, sākumā kairina, bet tad jau ir kā ir.
2. Izmēros galīgi kompakts, sajūta kā kartingā ar virsbūvi. Īpaši aizmugurē sēdošajiem un bagāžas telpa praktiski nekāda.
3. Displeji tādi forši izskatās tikai bildēs, dzīvē nekas īpašs.
moka nevis kompakts bet mazs, kā mazauto pienākās, tāpat varēja nokristīt par corssa cross, tas gan spriežot pēc iepriekšējā modeļa
Izlozes rezultātā uzvarētājs ir @Spainis. Ieplāno lūdzu dalību Latvijas Gada auto 2022 testos, vairāk info 66 66 00 22.
Forši! Noteikti būšu! Dienas gaitā uzzvanīšu.
Otrs uzvarētājs ir @Drivers. Svētdien gaidu tevi Latvijas Gada auto 2022 testos, vairāk info 66 66 00 22.
Tagad pavisam uz mirkli iedomājamies iAuto Māra pārsteigumu, kad svētdienā ierodas tas pats jau vien piektdienas līdzbraucējs!
eui, jums tur svētdien būs interesanti! sniegs būs!!
Tātad, piektdien bija iespēja pabrukties ar potenciālajiem Gada auto kandidātiem. Diena gaitā izbraucos kopumā ar sešām mašīnām: Audi e-tron GT, Cupra Formentor, Renault Arkana E-TECH Hybrid, Peugeot 508 PSE, Peugeot 3008 Hybrid4, Toyota Mirai. Divus - Audi e-tron un Toyota Mirai biju ierakstījis vēlmju sarakstā, pārējos izvēlējos uz vietas. Lai nebūtu jāraksta katrā diskusijā, ierakstīšu visu šeit.
Audi e-tron GT. Pedālis grīdā, smaids vairāk kā līdz ausīm! Zvērā! Pārsteidzoši ergonomisks, pirmoreiz iekāpjot, nav baigi jāpēta kur kas un ar ko regulējas, klimats, radio, primitīvās funkcijas iznestas uz fiziskām pogām ērtā saprotamā veidā, pārējie uzstādījumi planšetē. Par salona ietilpību nav ko spriedelēt, pie stūres vietas pietiek, bērnam aizmugurē arī. Kosmisks auto.
Cupra Formentor. Nu tā. Iet labi, jaudas pietiek. Salona apdare ok, bet ergonomika - kaut kā ne tā. Logu tīrītājam Auto režīmu tā arī neizdevās atrast, kaut gan uz slēdža bija uzraksts, klimatkontroles temperatūras regulēšanas un radio skaļuma regulēšanas pogas iznestas viduskonsolē, bet pogas skārienjūtīgas, tā arī līdz galam nesapratu kurā vietā jāpieskaras, lai regulēšana notiktu. Sporta režīmā motora troksnis smuks, pie pārslēgšanās arī smuki rūc, bet ar sporta režīmu iebraucot pilsētā un sākot braukt mierīgā pilsētas satiksmē motors vienalga tiek griezts līdz 5k un tikai tad notiek pārslēgšanās. Gribētu tomēr lai adapcija notiek labāk, nevis man ar pogu jāpārslēdz Normal režīms.
Renault Arkana E-TECH Hybrid. Renault, kā jau Renaults. No ārpuses un pa gabalu smuks, pieejot tuvāk zem lielajiem riteņu diskiem mazmazītiņi bremžu diski, ko knapi var samanīt. Kaut skata pēc būtu uzlikuši lielākus. Tehniski jau bremzes ir, bet skata nekāda. Viduskonsolē paliela planšete, bet izvēlnes nekādas. Reklāmu bukletos rādās visādi smukumi, dzīvē četri milzīgi izvēļņu kluči pa visu planšeti. Nu kāpēc? Toties klimata pogas ērti grozāmi rimbuļi un instrumentu panelis OK. Gaitas un jaudas īpašības atbilst gaidītajam, multomode automātiskā pārnesumkārba ar motoru salāgotas labi. Mērķauditorija man nesaprotama.
Peugeot 508 PSE. Mans favorīts. Cena gan vājprātīga, bet auto patika ļoti. Dizains, manuprāt, ļoti smuks, saprotama ergonomika, ērta sēdpozīcija, vietas aizmugurē pietiekami. Jaudas atliku likām, uz šosejas paātrinās smuki. Pilsētas satiksmē gan pāris reizes kārba neslēdzās tā, kā es būtu gribējis, un paātrinājums bišķi izpalika. Visādi citādi lielisks auto.
Peugeot 3008 Hybrid4. Kā 3+ kartes īpašnieks, pamēģināju arī ģimenes auto. Divu bērnu ģimenei OK, trim vietas pamaz. Konkrētajā versijā aprīkojums pat ļoti labs, jaudas vairāk nekā nepieciešams, ergonomika visiem jaunajiem Peugeot līdzīga, man saprotama. Likās, ka gaitā mazliet klusāks par 508.
Toyota Mirai. Šo biju ierakstījis savā vēlmju lapā. Ūdeņraža darbināms auto ar aizmugures piedziņu. Tehnoloģijas gan pagaidām laikam nākotnes. Te gan ergonomikā ir ko piedomāt visos aspektos. Iekāpu šajā pēc 508, stūre likās vienkārši milzīga, pēc sajūtām lielāka nekā pārējām mašīnām, vai tādu vajag, nezinu. Ātrumpārslēga svira lika padomāt, kā viņa ir darbināma. Tās pat arī pārējās pogas un izvēlnes. Klimata pogas iznestas viduskonsolē, bet, manuprāt, ne pārāk ergonomiski. Radio vadības pogas līdzīgi, it kā ir, bet saprast grūti. Ventilācijas lūku atveres atgādina darba Hilux. It kā piecvietīgs, bet nestādos priekšā, kā aizmugurē trīs pasažieri var iesēsties milzīgā kardāna tuneļa dēļ. Bagāžnieks mikroskopisks. Interesanti, ka pēc nosacītās auto noslāpēšanas un aizslēgšanas, tas vēl turpina kūpēt un darboties sev vien zināmos režīmos. Mašīna interesanta, bet šobrīd ir tikai viena degvielas uzpildes stacija, kur to var uzpildīt. Ar to laikam viss ir izteikts.
Ja man jābalso par saviem favorītiem, tad no tehnoloģiju viedokļa Toyota Mirai ir mans favorīts. Ja dizainiski un ikdienai, tad Peugeot 508 PSE.
Paldies organizatoriem par iespēju.
Sācies Latvijas Gada auto 2022 konkurss
Konkursa "Latvijas Gada auto" mērķis ir informēt sabiedrību par jaunākajiem automobiļiem Latvijā, to vērtējumu un ekspertu atsauksmes.
Svarīgi: konkursā drīkst pieteikt tikai jaunākos automobiļus, kuru pirmreizējā reģistrēšana CSDD ir pēc 1.oktobra 2020.gada. Jaunus dalībniekus drīkst pieteikt līdz šā gada 4.novembrim.