Par centimetriem tev pašam jāzin, bet es noteikti ņemtu divasu - pilnīgi cita ergonomika un lietošanas ērtums.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Par centimetriem tev pašam jāzin, bet es noteikti ņemtu divasu - pilnīgi cita ergonomika un lietošanas ērtums.
Šad un tad varbūt nomāt? Varbūt šad un tad vajag beramas kravas pārvietot? Tad paceļama izgāžama!? Kvadru vai mazu traktoriņu iebraukt arī labāk paceļama. Riteņi kopē auto pēdas, vai izvirzīti ārpus bortiem lai līdzena platforma?!
Pa lielam piekabe galvenokārt vajadzīga priekš pvc laivas pārvadāšanas, ir arī laivu piekabes, bet neredzu nekādu praktiskumu no viņas kā tikai laivu vadāt.
Neņem ar torsionu piekari.
Divasu piekabei E kategoriju vajadzēs.
Prioritāri jāskatās ar kādu automobīli vilksi. www.kaufmantrailers.com/blog-img/wp-content/uploads/2013/01/ram-hd-tow-6601.jpg
B kategorija pieļauj vilkt piekabi, kuras pilna masa (piekabe + krava) pārsniedz 750kg, bet sastāva pilna masa nepārsniedz 3,5t. Pareizi?
Sanāk ja piekabes teh.pasē pilna masa 750kg, tad vairāk arī par tiem 750kg nevar virsū kraut. 😁 tad zūd jēga no tām 2ām asīm.
2 asu piekabes ir stabilākas (uzturot taisnvirziena kustību) vedot kravu !!!
Un eksistē tādas 2 asu piekabes kas ielien vai nu 750 kg, vai vismaz sastāva pilnas masas ierobežojumā. Tiesa ir dažas kuras mākslīgi ir "iestumtas" šajā kategorijā, taču ja teh. pasē ir norādītais tev der B kategorijai - tad tas der un viss ...
Divasu piekabe B kategorijai, bez bremzēm, ar pilno masu 750 kg, reāli ved tonnu un vairāk. Paredzēta pīplam, kurš gatavs riskēt ar svariem uz ceļa vai atduršanos škērslī bremžu nespējas dēļ.
Dīvāsu ir obligāta. Pavisam cita lieta. Stabila, var droši kraukt. Ilgmūžīgāka
Tur tonnām izvēlņu, ko mēs nezinām. Kur glabāsi. Ko vedīsi. Ar ko vilksi. Vispār - nomāt ir ērtāk.
Ja par sākotnējo jautājumu - par izmēru, tad es teiktu, ka jāņem lielāko.
Katram gan varētu būt individuāli, manā gadījumā (tiesa darbā, ne privāti) iepriekš bija 3m piekabe, bet ļoti bieži jāved kaut kas mazliet garāks. Tad nu jāņemās ar ielocīšanu vai borta noņemšanu utt. Vecā piekabe iznīcinājās CSN, vietā tika nopirkta 3,15 vai 3,25, ātrumā neatceros - pavisam cita lieta!
Vernons rakstīja: Divasu piekabei E kategoriju vajadzēs.
Tahogrāfu arī vajadzēs!
ZZZZ rakstīja: Prioritāri jāskatās ar kādu automobīli vilksi. www.kaufmantrailers.com/blog-img/wp-content/uploads/2013/01/ram-hd-tow-6601.jpg
+ Tahogrāfu!
Regulāri nomājot piekabes nejauši uzdūros vienass piekabei ar bremzēm-ripo kā vienasīgā, vienītī var ērti stumdīt/grūstīt, pilna masa divas tonnas, mīnus ka vajag kategoriju.
Divasīgo bez bremzēm tikai ja kārtīgs vilcējs bet tāpat. Ir gadījies tonnu lūžņu vest ar nebremzētu tā inerce ir vairāk nekā jūtama jo standarta auto kravnesība ir 400-600kg, attiecīgi arī bremzes tam ir paredzētas.
Vēl nianse par izmēriem-ir gadījies uzrauties uz peikabi kam specenē kravas kaste 200*5000 bet tas bija ārējais izmērs, ja šis ir tas gadījums tad piemaksa par 325 garumu ir prātīga.
Par stabilitāti vienasu/divasu-abas var būt nestabilas nepareizi sakraujot. Principiālu starpību neesmu manījis-tas ka divasīgā vienmēr būs smagāka un pa siktu ceļu tukšā braucot vairāk raustīs auto.
Vernons rakstīja:
Vernons rakstīja: Divasu piekabei E kategoriju vajadzēs.
Tahogrāfu arī vajadzēs!
BE kategorija nekādi nav atkarīga no asu skaita. Un nekādu tahogrāfu arī nevajag.
BE teorijas kursi ir laikam lieliskākie, kas dzīvē apgūti - patiesā teorija max 1/2h, ko paklausīties un arī tad ja stāsta lēni, kā garīgi atpalikušiem. Pārējo laiku atsēdējām, kāds pie datora strādājot, kāds vienkārši yotube kaķu video skatoties - jo CSDD liek reģistrēties klātienē katras nodarbības sākumā un beigās, kā arī jebkurā brīdī var ierasties uz pārbaudi.
Braukšanas eksāmens gan tīri interesants un tieši atpakaļgaitā izbraukt figūras ar divasu piekabi, kas ar visu tentu ir daudz lielāka par vilcēju, paliek interesantāk.
Vēlams arī padomāt par to, vai ja kaut kas notiks, gabalus varēs dabūt. Man dažus gadus atpakaļ sanāca aiziet krusteniski ar kaimiņa piekabi un nolocīt vienam ritenim asi, uz kura rumbas gultņi nāk - tā kā piekabe Russo Balt, tad nebija problēma uzsūtīt jaunu tiltu; kaimiņš gribēja taupīt manu naudu un lai virpotājs uzvirpo jaunu asi ko iemetināt tajā vietā, es atteicos no tāda piedāvājuma, jo nevēlējos uzņemties atbildību, ja nu tā ass nolocītos...
Darba devējam pagājušovasr sanāca kas līdzīgs, tik tur bija nevis šķēre, bet gan pārāk smaga grants krava, nu neko, tas pats - Russo Balt piekabe, un tika uzsūtīts jauns tilts.
Bradypus rakstīja:
Vernons rakstīja:
Vernons rakstīja: Divasu piekabei E kategoriju vajadzēs.
Tahogrāfu arī vajadzēs!
BE kategorija nekādi nav atkarīga no asu skaita. Un nekādu tahogrāfu arī nevajag.
BE teorijas kursi ir laikam lieliskākie, kas dzīvē apgūti - patiesā teorija max 1/2h, ko paklausīties un arī tad ja stāsta lēni, kā garīgi atpalikušiem. Pārējo laiku atsēdējām, kāds pie datora strādājot, kāds vienkārši yotube kaķu video skatoties - jo CSDD liek reģistrēties klātienē katras nodarbības sākumā un beigās, kā arī jebkurā brīdī var ierasties uz pārbaudi.
Braukšanas eksāmens gan tīri interesants un tieši atpakaļgaitā izbraukt figūras ar divasu piekabi, kas ar visu tentu ir daudz lielāka par vilcēju, paliek interesantāk.
Velti esi sēdējis un klausījies! Tas stāstītājs nav gudrāks par Tevi!
😅 Eju pēc popkorna 🙈 gaidu nākošo sēriju.
feciic rakstīja: Regulāri nomājot piekabes nejauši uzdūros vienass piekabei ar bremzēm-ripo kā vienasīgā, vienītī var ērti stumdīt/grūstīt, pilna masa divas tonnas, mīnus ka vajag kategoriju.
Divasīgo bez bremzēm tikai ja kārtīgs vilcējs bet tāpat. Ir gadījies tonnu lūžņu vest ar nebremzētu tā inerce ir vairāk nekā jūtama jo standarta auto kravnesība ir 400-600kg, attiecīgi arī bremzes tam ir paredzētas.
Vēl nianse par izmēriem-ir gadījies uzrauties uz peikabi kam specenē kravas kaste 200*5000 bet tas bija ārējais izmērs, ja šis ir tas gadījums tad piemaksa par 325 garumu ir prātīga.
Par stabilitāti vienasu/divasu-abas var būt nestabilas nepareizi sakraujot. Principiālu starpību neesmu manījis-tas ka divasīgā vienmēr būs smagāka un pa siktu ceļu tukšā braucot vairāk raustīs auto.
Tad ja ar vieglo jāvelkā, tad tikai vienasīgā? Bez bremzēm.
Tavam auto komplektā vajadzētu būt lietošanas manuālim. Tajā teh.info sadaļā ir rakstīts, cik smagu piekabi bez/ar bremzēm ar konkrēto auto atļauts vilkt. Apdomā savu prognozējamo kravu svaru un gabarītus, un izlem. Par naudu, ko ietaupīsi pērko vienasu piekabi, nopērc rezerves riteni.
Chip22 rakstīja:
feciic rakstīja: Regulāri nomājot piekabes nejauši uzdūros vienass piekabei ar bremzēm-ripo kā vienasīgā, vienītī var ērti stumdīt/grūstīt, pilna masa divas tonnas, mīnus ka vajag kategoriju.
Divasīgo bez bremzēm tikai ja kārtīgs vilcējs bet tāpat. Ir gadījies tonnu lūžņu vest ar nebremzētu tā inerce ir vairāk nekā jūtama jo standarta auto kravnesība ir 400-600kg, attiecīgi arī bremzes tam ir paredzētas.
Vēl nianse par izmēriem-ir gadījies uzrauties uz peikabi kam specenē kravas kaste 200*5000 bet tas bija ārējais izmērs, ja šis ir tas gadījums tad piemaksa par 325 garumu ir prātīga.
Par stabilitāti vienasu/divasu-abas var būt nestabilas nepareizi sakraujot. Principiālu starpību neesmu manījis-tas ka divasīgā vienmēr būs smagāka un pa siktu ceļu tukšā braucot vairāk raustīs auto.
Tad ja ar vieglo jāvelkā, tad tikai vienasīgā? Bez bremzēm.
Kā jau te minēja tad ir nopērkamas divasīgas piekabes ar pilno masu 750kg-velkama ar B katergoriju, faktiskā pilnā masa pieļauju ka līdz divām tonnām var uzkraut, ja tur no meža pa lauku malku atvest vēļ tā bet uz šosejas ar tādu prātīgs cilvēks nerādīsies.
Vienkāršā atbilde-parasta vienasīgā piekabe ar torsionu 500-700kg vedīs bez bēdu, ja plāno reģipsi/osb/lūžņus/granulas regulāri vizināt tad torsiona vietā labāk meklēt piekabi ar lāgām. Ja nu tā ka tonna/divas jāvadā ikdienā tad jākārto BE.
feciic rakstīja:
Chip22 rakstīja:
feciic rakstīja: Regulāri nomājot piekabes nejauši uzdūros vienass piekabei ar bremzēm-ripo kā vienasīgā, vienītī var ērti stumdīt/grūstīt, pilna masa divas tonnas, mīnus ka vajag kategoriju.
Divasīgo bez bremzēm tikai ja kārtīgs vilcējs bet tāpat. Ir gadījies tonnu lūžņu vest ar nebremzētu tā inerce ir vairāk nekā jūtama jo standarta auto kravnesība ir 400-600kg, attiecīgi arī bremzes tam ir paredzētas.
Vēl nianse par izmēriem-ir gadījies uzrauties uz peikabi kam specenē kravas kaste 200*5000 bet tas bija ārējais izmērs, ja šis ir tas gadījums tad piemaksa par 325 garumu ir prātīga.
Par stabilitāti vienasu/divasu-abas var būt nestabilas nepareizi sakraujot. Principiālu starpību neesmu manījis-tas ka divasīgā vienmēr būs smagāka un pa siktu ceļu tukšā braucot vairāk raustīs auto.
Tad ja ar vieglo jāvelkā, tad tikai vienasīgā? Bez bremzēm.
Kā jau te minēja tad ir nopērkamas divasīgas piekabes ar pilno masu 750kg-velkama ar B katergoriju, faktiskā pilnā masa pieļauju ka līdz divām tonnām var uzkraut, ja tur no meža pa lauku malku atvest vēļ tā bet uz šosejas ar tādu prātīgs cilvēks nerādīsies.
Vienkāršā atbilde-parasta vienasīgā piekabe ar torsionu 500-700kg vedīs bez bēdu, ja plāno reģipsi/osb/lūžņus/granulas regulāri vizināt tad torsiona vietā labāk meklēt piekabi ar lāgām. Ja nu tā ka tonna/divas jāvadā ikdienā tad jākārto BE.
Paldies
www.atd.lv/lv/jaunumi/tahogr%C4%81fu-lieto%C5%A1anas-iz%C5%86%C4%93mumi
Te ir par tahogrāfa lietošanas izņēmumiem, ja nevalkā to piekabi komerciāliem mērķiem, tad nekādu tahogrāfu nevajag.
Tieši tā, tikai Vernonam šķiet, ka privātai BE piekabei vajag tahogrāfu Sabojāji gan prieku no viņa paprasīt to normatīvo aktu, ko pats izsapnojis.
Nu ir rakstīts, ka tahogrāfu vajag tiklīdz tiek pārsniegtas 3,5t ar vai bez piekabes. Bet tālāk jāskatās izņemumi. Tik nesaprotu kāpēc Vernons piemin asu skaitu, jo ir divasīgas ar pilnu masu 750, ko var vilkt ar gandrīz jebkuru vieglo mašīnu, bet es savam 3,5t busam piekabinot velosipēda piekabi pārsniedzu 3,5t.
Man arī šobrīd aktuāls piekabes jautājums, esmu meklējumos. Kāds ir braucis ar trīsasīgo piekabi? Nav tā ka tāda baigi sūdīgi stūrējas? Kā piemēram šāda: m.ss.lv/msg/lv/transport/other/trailers/bxekcj.html
Vai labāk tomēr divasīgo? Jāvadā ap 2,5 tonnām.
Šitāda nebija pat redzēta - bet paskaties uz kravnesību - tā viena pati ir 3500kg, ar BE jau vairs nepavilksi un tādu brīnumu jau intereses pēc vien uz svariem uzvilks un visus papīrus pārbaudīs.
Pag, ar BE tak var vilkt līdz 3500kg, vai es ko jaucu? Nu, protams, jāskatās arī uz vilcēju, bet normāls cilvēks jau nevilks tādu ar golfu.
Jauc. Kravnesību (kas ir šai piekabei) ar pilnu masu (ko drīksti vilkt).
Aaa, tu par to. Nē, tur leitis ir nepareizi ierakstījis, tur pilna massa ir 3500. Re kur principā tāda pati lietota: m.ss.lv/msg/lv/transport/other/trailers/binfdl.html
3500 jau var. Bet ar ko tādu piekabi drīkst vilkt?
Kapēc lai viņa sūdīgi stūrētos, straujos pagriezienos, jo sevišķi uz atpakaļ dabūn riepas drusku vairāk ierīt vai uz mīkstāka seguma rises sataisīt stumdoties.
Par pašām asīm-kautkā novērojies ka prasti tie ir treileri/piekabes kam platforma pāri riteņiem, attiecīgi var lielākus agregātus uzkraut.
core rakstīja: Man arī šobrīd aktuāls piekabes jautājums, esmu meklējumos. Kāds ir braucis ar trīsasīgo piekabi? Nav tā ka tāda baigi sūdīgi stūrējas? Kā piemēram šāda: m.ss.lv/msg/lv/transport/other/trailers/bxekcj.html
Vai labāk tomēr divasīgo? Jāvadā ap 2,5 tonnām.
Ar 3 ass ir elegantāk pa mūsu viļņu un bedru ceļu pārvarēt tās lamatas, kurās nespēsi nobremzēt un nāksies iemaukt. Ar garumu nevajag pārcensties, iznesums aizmugurē, jāatceras jārēķina vienmēr līdz. Riepas uz asiem manevriem plēsīs, mazie riteņi šādā gadījumā labāk, mazāka slodze jo R mazāks.
Auto piekabes izvēle
Sveiki. Varbūt kāds var padalīties ar pieredzi/ieteikumu. Vajadzīga auto piekabe, šad un tad kaut kas jāved, arī 3m garumā.
Skatos uz vienasu 3 x 1.50m vai 3.25 x 1.50m piekabēm, vai ir vērts piemaksāt 125eiro 25cm dēļ? Itkā piekabei noņemas gan priekšējais, gan aizmugurējais borts.
Paldies.