iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
raimondsm 15.10.2020 13:48

Varētu būt, ka, lai gan COVID-19 vīrusam nav tāda sezonalitāte, kā gripas vīrusam, tomēr vides temperatūra un ultravioletais starojums tomēr to ietekmē.

raimondsm 15.10.2020 13:32

To Audi vērtība parādās tad, kad vajag kaut ko labot un mainīt. Detaļas lētas. Šrotos detaļas arī ir. Ja tādam ieliek gāzes iekārtu, ekoloģisks viņš arī ir! PM10 un PM2.5 gandrīz vispār nav.

Var jau izvēlēties vēl dažādus auto, var pat paveikties. Par 1000EUR gan jau gadus 3 tos auto var uzturēt braukšanas kārtībā.

Piemēram

Fiat Marea 1300EUR www.ss.lv/lv/transport/cars/fiat/marea/

Ford KA 900EUR

www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/ford/ka/anxdj.html

Seat Cordoba 1500EUR

www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/seat/cordoba/mcbol.html

Vai tomēr Audi 80 vai A4

raimondsm 15.10.2020 10:11

Lietots AUDI, Volkswagen par 1500-2000, 2.0 litru benzīns ar gāzi. Nodoklis kā nodoklis, braucot ar gāzi, atvinnēsi.

www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/audi/80/bffii.html

uzliec gāzi un brauc 200 000km un vairāk

www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/audi/80/fpfln.html

te jau drusku loterija, cik būs jāremontē

www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/audi/a4/befeln.html

raimondsm 15.10.2020 9:59
raimondsm 14.10.2020 21:50

Pēc ekonomiskās un ekoloģiskās loģikas - LPG un CNG.

PM10 un PM2.5 piesārņojums praktiski nekāds.

Elekronomas auto.

raimondsm 14.10.2020 9:22

1. Speciāli uzprojektēt un saražot daudz lētu mazauto, one men car ar maināmiem akumulatoriem.

2. Noteikt kādus 3-4 maināmu akumulatoru standartus.

3. Nomas elektroauto tīkla attīstīšana.

raimondsm 13.10.2020 14:33

Un pozitīvais pienesums?

raimondsm 13.10.2020 14:20

Mēģināsim šitā. Sasilšana ir. Lai vai ko vieni, otri vai trešie teiktu par cēloņiem. Piesārņojums ir. Ar plastmasu, ar NOX, ar daļiņām PM2,5 un PM10.

Transporta sastrēgumi ir. Satiksmes plānošanas, braukšanas/nebraukšanas varianti ir.

----------------------------------

Pasākumi pret to ir. Globāli, lokāli, reāli, ar apslēptiem labumiem, vienkārši realizējami, sarežģītāk realizējami, dārgi un lētāki.

---------------------------

Stimuli un sodi arī ir. Par formālu samazinājumu un par reālu patēriņa, piesārņojuma un sastrēgumu samazinājumu. Neatbilstības un labi saskanīgi projekti arī ir.

-------------------------------

Skaitļi, aprēķini, pierādījumi arī ir.

---------------------------------------

Konteksti arī ir.

Piemērs. Vispār uz vietas pilsētā nesaražot piesārņojumu ar personisko auto var

1. Ejot kājām.

2. Braucot ar velosipēdu

3. Braucot ar elektrovelo vai skūteri.

4. Braucot ar elktroauto.

5. Braucot ar sabiedrisko transportu, kas darbojas ar elektrību.

----------------------------------------

Mazāk saražot piesārņojumu, konkrēti PM2.5 un PM10 var, braucot ar LPG vai CNG. Tas arī ir LĒTĀKAIS PIEEJAMAIS PIESĀRŅOJUMA SAMAZINĀŠANAS VARIANTS PILSĒTĀ vidējas un zemas pirktspējas publikai.

--------------------------------

Ņemam šīs aksiomas, kas nav vairs jāpierāda, par pamatu.

raimondsm 13.10.2020 14:05
raimondsm 12.10.2020 18:31

raimondsm 12.10.2020 9:28

Vai būtu iespējams vienoties par to, ka ogļu elektroenerģija NAV vienīgais un galvenais elektroenerģijas apgādes variants un dažādās valstīs procentuāli ir no nulles līdz 90 procentiem un globāli noteikti ir zem 50 procentiem? Vai var šo pieņemt kā faktu?

Ir vietas, kur gandrīz visa enerģētika ir ogļu enerģētika un ir vietas, kur ogles vai nu neizmanto vispār vai arī tās izmanto maz. Vai tad te kaut kas cits ir uzrakstīts?

Te ir teikts, ka situācija ar ogļu stacijām pasaulē, atkarībā no konkrētās valsts, stipri atšķiras.

raimondsm 12.10.2020 13:22

LPG vai vēl labāk CNG auto dīzeļa vietā noteikti ir viens no pietiekami lētiem risinājumiem un nav tikai bagātajiem pieejama tehnoloģija.

Te ir tā iespēja pieķert ekoloģiskas politikas plānotājus nekonsekvencē, nevis apstrīdot globālo sasilšanu.

Savukārt jaunu ogļu staciju būvniecības plāni pilnīgi noteikti tā pa vienkāršo netiks realizēti. Visticamāk, ja vajadzēs, tā būs dabasgāzes koģenerācija.

raimondsm 12.10.2020 9:28

Vispār jau līdzstrāvas avoti labi atrisina vietējās apgādes problēmas - gan kā backup tīkla traucējumu un apgādes pārtraukumu gadījumos, gan, iespējams tuvākā nākotnē kā apgādes tīkla atslogotājs.

Vai būtu iespējams vienoties par to, ka ogļu elektroenerģija NAV vienīgais un galvenais elektroenerģijas apgādes variants un dažādās valstīs procentuāli ir no nulles līdz 90 procentiem un globāli noteikti ir zem 50 procentiem? Vai var šo pieņemt kā faktu?

raimondsm 09.10.2020 14:29
raimondsm 08.10.2020 22:35

Tas taču jau cik reizes te ir bijis, ko tur atkārtot.

raimondsm 08.10.2020 18:34

Es par principu - esot mazāk jāizdala CO2, NOXi un daļiņas.

likumi.lv/ta/id/200712-noteikumi-par-gaisa-kvalitati

Tātad - elektroauto, CNG un LPG.

Varbūt vēl ūdeņradis vai saspiesta gaisa dzinēju auto.

Ja pilsonis var uzrādīt čekus, ka viņš reāli lādē to elektroauto, brauc ar CNG vai LPG vai, vēl labāk, brauc ar auto līdz dzelzceļa stacijai un tur tas auto visu darba dienu stāv un nekustas, tad tas ir jāatbalsta.

iauto.lv/forums/topic/40617-transports-un-ista-ekologija?pnr=6

duckduckgo.com/?q=compare+CNG+LPG+gasoline+NOX&va=z&t=hk&ia=web

duckduckgo.com/?q=compare+CNG+LPG+gasoline+CO2&va=z&t=hk&ia=web

duckduckgo.com/?q=compare+CNG+LPG+gasoline+particles+emissions&va=z&t=hk&ia=web

raimondsm 08.10.2020 9:09

Re kur reāls labs priekšlikums

iauto.lv/zinas/latvija/35842-rosina-piecas-reizes-samazinat-akcizes-nodokli-transporta-izmantojamai-dabasgazei

Un LPG propānam auto arī vajag. Vismaz 3 x.

raimondsm 08.10.2020 9:08
raimondsm 05.10.2020 22:43

Nu, var jau aprīkot 2,4 vai 2.0 Audi ar gāzi un viss izlīdzinās.

raimondsm 05.10.2020 13:37

Ja rūpes tiešām ir(būtu) par vidi, tad valstij(un Eiropai, un pasaulei) vajadzētu visādi stimulēt auto, kas reāli izdala mazāk CO2 un daļiņas un NOXus.

CO2 vispār, daļiņas un NOXus pilsētā, te vēl var ilgi ņemties par piesārņojuma pārvietošanu.

Tātad - elektroauto, CNG un LPG.

Varbūt vēl ūdeņradis vai saspiesta gaisa dzinēju auto.

Ja pilsonis var uzrādīt čekus, ka viņš reāli lādē to elektroauto, brauc ar CNG vai LPG vai, vēl labāk, brauc ar auto līdz dzelzceļa stacijai un tur tas auto visu darba dienu stāv un nekustas, tad tas ir jāatbalsta.

iauto.lv/forums/topic/40617-transports-un-ista-ekologija?pnr=6

duckduckgo.com/?q=compare+CNG+LPG+gasoline+NOX&va=z&t=hk&ia=web

duckduckgo.com/?q=compare+CNG+LPG+gasoline+CO2&va=z&t=hk&ia=web

duckduckgo.com/?q=compare+CNG+LPG+gasoline+particles+emissions&va=z&t=hk&ia=web

raimondsm 29.09.2020 11:26

To tu paskaidro tiem, kas to tā arī uztver - ja reiz 50, tad 50, ja 90 tad 90. Varbūt pat plus 5-10-20 un vairāk.

Un blakusapstākļi - septembra pirmās divas nedēļas, lietus, migla, slidens ceļš, bulku vāģi un veikali ceļa malā, daudz cilvēku staigā, nekas.

raimondsm 28.09.2020 14:06

Abās pusēs ietves, pārredzamība, 50km/h

goo.gl/maps/FkfngH4iZ4pUCKgbA

Laba pārredzamība, 50km/h

goo.gl/maps/mkyrraZonstcnoDRA

Brauktuve šaura, mājas tuvu, pārredzamība uz priekšu ierobežota - 30 km/h

goo.gl/maps/RhgrR4UNS6hj9oyi6

Lasītākie raksti

Jaunie raksti