CO2 ir izejviela. phys.org/news/2018-03-co2-usable-energy.html
www.sciencealert.com/scientists-plan-to-recycle-waste-carbon-dioxide-co2-into-plastic
---------------------
Katrs auto, kurš līdz šim brauca ar benzīnu, dīzeli vai gāzi un tagad tiek aizstāts ar elektroauto, nav tikai papildus patērētājs, tas aizvāc no ielas vienu auto, kurš līdz šim dedzināja to degvielu, siltumu laida gaisā un vēl tur bija kaut kas jādara ar izplūdes gāzēm, kas maitāja gaisu pilsētā. Tie katalizatori maksāja reālu naudu un viss pārējais arī - gan uzražot, gan apkopt un uzturēt.
ec.europa.e u/energy/sites/ener/files/documents/Article%2014_1EEDGermanyEN.pdf
www.yanmar.com/global/energy/micro_cogeneration_package/
Kur nav dabasgāzes pievada, tagad daži apkurina ar propānu. Lielais, stacionārais balons vai kaste, kurā vairāki baloni saslēgti kopā, lai nav jābrauc pēc katra. Tad nu to metānu vai propānu tagad var kārtīgi sadedzināt stacionārā koģenerācijas stacijā, siltumu izmantot, CO2 savākt, ja tur vēl kādi izmeši, tos labi ar stacionāriem filtriem nofiltrēt un tos auto uzlādēt. Un viss kārtībā. Tur vēl jābūt kaut kādiem variantiem ar lieljaudas UPS, lai maza patēriņa laikā nav jādarbina tas ģenerators.
www.alibaba.com/showroom/power-cogeneration-30kw.html
www.alibaba.com/showroom/power+cogeneration+500kw.html
Stāsts no sadales tīkla jaudas palielināšanas stāsta pārvēršas par jaunu koģenerācijas apkures konceptu, kas darbojs gan apkurē, gan elektroautouzlādē. Katrā miestā pāris stacijas un viss notiek.
Var jau sākt rēķināt, kas ir, ja auto uzlāde pie viena nodrošina silto ūdeni un visu vai daļu apkures. Pie tam, var jau to auto palādēt pusi vai trešdaļu no visiem pieejamā elektrotīkla, ja TAJĀ brīdī tā var un pēc tam ar to koģenerāciju. Tas kaut kā jāoptimizē.
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2