Kārtējais apgalvojums.
-----------------------
iauto.lv/forums/topic/40617-transports-un-ista-ekologija?pnr=10
Un tātad- kāds process nosaka elektroiekārtas efektivitāti.
Atbilde. Lietderīgā darba definēšana - tas ir vienīgais abstraktais parametrs vienādojumā. Un tas attiecas uz jebkuru iekārtu, nevis specifiski elektro.
------------------
Kā tad. Definējam mainīgos, vai ne?



















Definē tik.
iauto.lv/forums/topic/40617-transports-un-ista-ekologija?pnr=10
Un tātad- kāds process nosaka elektroiekārtas efektivitāti.
Atbilde. Lietderīgā darba definēšana - tas ir vienīgais abstraktais parametrs vienādojumā. Un tas attiecas uz jebkuru iekārtu, nevis specifiski elektro.
Jautājums. Kas nosaka zudumus? Citādi sanāk pieņēmums - "redz ka elektro tieši tāpat, ja ne vairāk tupa silda atmosfēru"
Atbilde. Tas, kurš definē lietderību.
------------------
Kā tad. Definējam mainīgos, vai ne? Definētājs. Pārdefinēs visu. Fizikas likumus, materiālu tehniskās īpašības, šajā gadījuma pretestību, citu rakstīto saturu. Ko tik vajag.
msh rakstīja:
Patiesība ir citāda - lielu dalu enerģijas neražo no oglēm. Konkrēti Latvijā tie ir HESi un dabasgāze.
Jā, un, kas tad ir? Es vēl nesen uz šito lietu skatījos kā tu, bet tad Bradypus norādīja uz vienu sīkumu - Latvija jau nav elektriska saliņa, tā ir savienota tīklā ar citām valstīm. Es tikai nezinu, ar ko - varbūt ar krieviju - kurā 10 gadus atpakaļ HESi saražoja 16%, AESi 16% un pārējo TECi - varbūt ar poliju, kurā gandrīz visu saražo ogļu TECi, un vāciju, kur lielāko daļu saražo brūnogļu TECi. Tātad, ja ir pirmais variants - patērētā elektrība jau noklusējumā no HESiem ir padsmit procenti, otrajā - daži procenti... Bet tad vēl iestājas tā problēmiņa ka elektromobīlis ir papildus patērētājs, kura pieslēgšana jākompensē ar papildus TECu darbināšanu; lai to nevajadzētu un elektromobīlis tiktu uzlādēts ar HESu elektrību, brīdī kad tiek pievienots elektromobīlis rozetei, jāatvieno kāda čupiņa ar mājām, atkarībā no pieslēguma jaudas, līdz pat kādam ciematam
Kopsavilkums - ja tu gribi lietot elektromobīli un apgalvot ka tas tiek kustināts uz priekšu zaļi, nevis ar oglēm - tev jādzīvo privātmājā un tavā dārzā jābūt vēja turbīnai, ar kuru tad arī to tavu elektromobīli lādēt.
Bet ne jau 24/365 režīmā to enerģiju dzenā simtiem kilometru.
Un, aizstājot auto, kas nokurina dīzeļdegvielu, benzīnu un LPG vajadzēs sadedzināt ekvivalentu daudzumu dabasgāzes un to var darīt lokālās koģenerācijas stacijās.