Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
1.. 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ..88
arba Reģ.: 16.12.2002
6 0 Atbildēt

es redzu divas problēmas, kas joprojām rīgā nav atrisinātas

1) park un draiv - nu nav iespējams iebraukt Rīgā, atstāt auto un ērti aizbraukt uz centru, ne no viena virziena ! runā par to jau 20 gadus, bet joprojām nekā nav, kur ir bezmaksas daudz stāvu stāvvietas, kurās 1. stāvā var iekāpt sab. transportā ?

2) joprojām ja jātiek no rīgas viena gala uz otru, ērtākais ir caur centru, un to nevar atrisināt aizliedzot braukt centrā, tas ir jārisina izveidojot normālu satiksmes plūsmu ap centru ! normālu satiksmes riņķi, bez gājēju pārejām, bez luksoforiem, ar atļauto ātrumu vismaz 70 , kur ir ? joprojām no berģiem uz lidostu visērtāk, vismierīgāk un visātrāk ir pa Brīvības ielu caur centru !

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Pagaidi vēl, kad sāks būvēt RailBaltic Rīgas nozarojumus. Būs interesanti.

edzl.lv/lv/projekta-norise/vizualizacijas/tehnisko-risinajumu-atteli

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

"Tāpat jānodrošina sanāksmju telpas ar videokonferences iespējām "

Nu, dalībai videokonferencē vajag tikai datoru ar kameru un mikrofonu un interneta pieslēgumu, saprotams. Un mileniāļiem pietiek ar viedtālruni. Tā sanāksmju telpa vajadzīga kafijas dzeršanai.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Acīmredzot tie, kas ražo speciālo aprīkojumu videokonferencēm, nav ar tevi pakonsultejušies

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Augsta līmeņa videokonferencēm, saprotams, vajag speciālu aparatūru, kas gan ir lētāka,kā kādreiz , kad nebija ne WIFI , ne LCD vai LED ekrānu. Un , ja pavisam kruti, pat speciālu sakaru kanālu ar garantētu ātrumu ;)

Bet man radās iespaids, ka runa ir par parastu darba sapulču organizēšanu attālināti, kad vispār uz vietas varētu neviens nebūt, atskaitot , varbūt, kantora bosu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Ja būtu izlasījis visu kontekstā, tad pamanītu, ka nerunāju par pavisam individuālu attālinātu darbu (darbs mājās), bet savienojumus starp attālinātiem birojiem (darbs dzīvesvietai tuvā birojā). Iešana uz darbu lielākoties ir motivējoša noskaņoties darbam un izslēgt traucējošos faktorus, kas mēdz būt mājās - bet tai ir jābūt 10-15 minūšu pastaigai, kas palīdz pārslēgties darba režīmā, nevis stundām garai sēdēšanai mašīnā sastrēgumā. Ne velti šobrīd attīstās co-working, tomēr šo konceptu pagaidām izmanto individuālā darba veicēji, bet vajadzētu iestādēm un uzņēmumiem. Pozitīvais piemērs - Lattelecom zvanu centrs atrodas Cēsīs, nevis Rīgas centrā. Attiecīgi pat liela kopsapulce ir realizējama kā videokonference starp vairākām konferenču telpām šādos birojos, kamēr 100 atsevišķus dalībniekus neviens individuāls konferences risinājums nenodrošinās.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
1 0 Atbildēt

"Pozitīvais piemērs - Lattelecom zvanu centrs atrodas Cēsīs, nevis Rīgas centrā. "

Ar valsts iestādēm pretēji. No reģioniem sabāž Rīgā. Un tad sanāk tā, ka reģionos tās algas bija ciešamas, bet Rīgā - par mazām. Un tad - vai nu strādā ne tie labākie, vai tie paši cilvēki kas pārvācās uz Rīgu no reģioniem. un pat tie, - tikai līdz tam brīdim, kad atklāj, ka citur maksā labāk.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Tieši tā - valsts iestādes sakoncentrē ierēdņu pūļus Rīgas centrā un pēc tam saka, ka Ušakovs vainīgs pie sastrēgumiem.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
2 0 Atbildēt

Iepriekš VID bija izmētāts pa padsmit 'ēkām (zinātāji palabojiet )vai cik tur ēkām dažādos Rīgas rajonos . Kad uzcēla jauno, tad daļa aizgāja ,un pamatā darbā nokļūšanas dēļ . Bet kas man labi palicis atmiņā . Runāju ar vienu vid vidēja līmeņa vadītāju . Un man kā pozitīvo minēja : vairs nevajag apmeklēt dažādas ēkas lai vajadzīgie(vid) cilvēki uzliktu savus parakstus , visu varot veikt vienā ēkā ?! Un tas notiek elektronisko parakstu laikmetā ?

Kas notiek ar bijuš'jām vid ēkām , visas pārdotas ,izīrētas ?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

VID iepriekš nekādu ēku nebija - visas tika īrētas no VNĪ un tā ir viņu problēma, ko ar tām tālāk darīt, ne VID. Bet pats risinājums - murgs. Baiss dzelzbetona cietums ar telpām bez logiem.

DALJNOBOJS Reģ.: 19.04.2017
0 0 Atbildēt

Ko Jūs domājat par šādu spēlmaņtiņu?

youtu.be/hjI5lO06RnY

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Sūds. Ē-ups vai leafs kas izskatās pēc vaboles.

darklight Reģ.: 29.10.2013
2 0 Atbildēt

Nu dikti forša... spēļmantiņa. Un tikai.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 1 Atbildēt

Vai tad nevarēja to govi nomainīt pret normālu meiču? Kam tā reklāma domāta? Feministēm?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Mileniāļiem - tiem, kam patīk normālas meičas, šāds auto neinteresē. Līdz ar to reklāmā saturiski viss ir pareizi.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
4 2 Atbildēt

No raksta par audika hibrīdu:

"Zem automašīnas bagāžnieka iebūvēts 14,1 kilovatstundu litija jonu akumulators, kas sastāv no 104 prizmatiskām šūnām. Lai nodrošinātu optimālu temperatūru, tā dzesēšanas sistēma savienota ar gaisa kondicioniera sistēmu, kā arī elektromotora un jaudas elektronikas zemas temperatūras nodrošināšanas loku. Augstsprieguma komponentu radīto siltuma pārpalikumu izmanto, lai apsildītu pasažieru salonu."

Tātad - salādējam aķi, un kad braucam, ar PAPILDUS izdalīto siltumu sildam salonu. Iepriekš te kvēlākie "zaļie" deklamēja ka nu iekšdedzes motori ir tie ļaunie, kas siltumu lieki kūpina gaisā, un ar elektro viss tur ir perfekti. Hujvam, redz ka elektro tieši tāpat, ja ne vairāk tupa silda atmosfēru...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

Elektronikas komponentu un baterijas dzesēšana ir tomēr kaut kas cits, nekā motors.

Tur ir pavisam citi skaitļi, kā iekšdedzes motoram, kurš PUSI degvielas potenciālās enerģijas pārvērš siltumā.

Pie tam, pat ja no 12kwh puse enerģijas aizietu siltumā, akumulatoram veselu stundu darbojoties vai to lādējot uz pilnu jaudu, tas būtu 6kwh stundā!

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Aizmirsi, ka elektromotoram to PUSI degvielas siltumā pārvērš TEC un pats elektroauto pārvērš vēl siltumā daļu elektrības ko ir dabūjis pēc zudumiem pārvadot? Jebkurš vismodernākais TEC (vienalga - gāzes, agļu vai atomu) joprojām izmanto tvaika turbīnu elektrības iegūšanai - un tvaika turbīna lietderības koeficientā ir turpat, kur iekšdedzes dzinēji

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
1 1 Atbildēt

Tieši tā, tikai taisnības labad atgādini, ka degvielas iegūšanā no naftas arī nepieciešama elektrība. Un tā izmanto to arī no tām pašām TEC rūpnīcām.

Tāpēc iekšdedzes auto rada siltumu divas reizes - pirmais - degvielas ražošanas laikā, otrais, dzinēja darbošanās laikā, kad auto brauc.

Un vel kāda nianse - elektrību uz uzlādes staciju nogādā pa vadiem, bet iekšdedzes dzinēja auto nepieciešamo degvielu pigādā vēl viens auto, kurš divas reizes radīja siltumu.

..

Ir grūti spriest, kuras automašīnas siltumu rada vairāk. rupji rēķinot, elektroauto jābūt nedaudz zaļākiem. Bet tikai nedaudz. Varbūt arī nē. Bet to neviens nav sarēķinājis.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

Nu ja. Degviela jau pati izplūst no zemes pa tiešo benzīntankā jau sadalījusies frakcijās - benzīns, dīzelis un eĻĻas.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
6 0 Atbildēt

Nu ja. Baterijām smagie metāli jau arī izrokās gatavi, saspraud vadiņus un aķis gatavs.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
4 0 Atbildēt

"Bet to neviens nav sarēķinājis."

Tieši tā - visa kampaņa politiska, par ko liecina klajo melu draudzums un jēdzīgu aprēķinu trūkums.

Kopasvilkumā mans subjektīvais viedoklis - mūsdienu elektroauto ir kaut kas līdzīgs ekonomiskajām spuldzēm - tikai pietirsa pasauli ar bīstamiem atkritumiem, jo pietrūka pacietības pāriet no kvēlspuldzēm uzreiz uz patiesu progresu ar LED.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 1 Atbildēt

Ir viegli kļūdīties, ja lasa reklāmu prospektus un fizikas likumi piemirsušies.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
6 0 Atbildēt

Kā reiz reklāmas prospekti deklamē, ka elektro ir zaļš. Tie, kas nav piemirsuši fizikas likumus, lieliski saprot, ka elektro ir piesārņojuma pārneses veids, tikai un vienīgi. Esam bagāti un gribam dzīvot zaļi - piedirsīsim dabu bišķiņ lētākās zemēs.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Paškritika ir laba lieta. Prieks, ka beidozt to atzini.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 3 Atbildēt

Ir jāsaprot elektronikas komponentu un akumulatoru dzeses principi. Kāpēc tie jādzesē. Par kādu slēgumu ir stāsts.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
4 1 Atbildēt

Nu, par kādu slēgumu? Virknē, vai paralēli? Vai vēl kā? Un pričom te tas?

Kāpēc jādzesē? Tāpēc ka bezjēgā karst, ja gribi noņemt daudzmaz pamanāmu jaudu īsā laika momentā, vai arī ātrāk uzlādēt. A karst tāpēc, ka tehnoloģijas samērā zaļas un efektivitāte pakaļā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Patiesībā jau interesantākais, kā cilvēks mēģina novirzīt diskusiju uz karšanas iemesliem, lai gan šīs diskusijas kontekstā nozīme ir tikai faktam - liekam enerģijas zudumam siltuma veidā.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Nav tur nekāda dižā siiltuma ko jādzesē, problēma vairāk ir neļaut lokāli uzkarst komponentēm. Gluži kā LED siltums salīdzinoši niecīgs, bet tas ir efektīvi jānovada, lai diodes nepārkarst. Jādzesē ir lādēšanas laikā, bet tas arī vairāk ir siltuma apmaiņai ka dzesēšana.

Toties tam ka neražo siltumu toties ražo elektrību bremzējot, kas iekšdedzes (ne hibrīdu) gadījumā arī aiziet siltumā.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

Kādi ir divi galvenie veidi, kā vispār regulēt jaudu.

Piemēram, labam skaņas pastiprinātājam vai metināmajam.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

www.independent.co.uk/news/uk/politics/gas-ban-new-homes-fossil-fuels-government-phillip-hammond-spring-statement-a8821941.html

Intresanti . Ar ko tagad viņi kurina ? "" Ekoloģisko " elektrību ? Vai vispār aizliegs apkuri , velc eko vilnas džemperi .Pēc tur dzīvojošo radu nostāsta sapratu, ziemā telpās mazie padsmit grādi

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 1 Atbildēt

Iekšdedzes dzinēja efektivitāti nosaka un ierobežo Karno cikls.

Kas nosaka elektroierīču efektivitāti?

Kā citādi var risināt tos elektronikas un akumulatoru karšanas jautājumus?

--------------

Ja mums vispār ir pieejamas kāda pilna degvielas ražošanas cikla izmaksas maksimāli precīzi, tad tā ir biodegviela - rapša eļļa un biodīzelis.

Hektāra apstrādes izmaksas var uzskaitīt, patērēto degvielu un traktoru amortizāciju, kaltes un eļļas spiešanas izmaksas arī. Kas jums dos precīzus naftas rafinēšanas vai akumulatoru ražošanas procesu aprakstus?

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Ir vēl tāds fakts, ka rapsis pamatīgi noplicina augsni. Attiecīgi pēc dažiem gadiņiem tajā vietā neaugs nekas un ja negribi to gabalu norakstīt, rēķinies ar papildus izdevumiem mēslošanai. Tikām tam rapsim vajag citu lauku.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 2 Atbildēt

Jebkurā gadījumā šim degvielas ieguves procesam visi iegūšanas posmi ir daudzmaz redzami un saprotami.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Jā, neapšaubāmi. Agronomi mācās zinības skolā un tad iet strādāt kur ienāk prātā, bet naftas pārstrādes uzņēmumi dziļā slepenībā apmāca savus inženierus slepenajās receptēs, par kuru izpaušanu nocērt galvu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Vispār jau iekšdedzes dzinēja nosaukšana par siltuma dzinēju nav īsti korekta - tikai daļa no tā jaudas atbilst siltuma dzinēja defincijai.

Dziļi pēc būtības - pilnīgi VISA enerģija pārvēršas siltumā gan iekšdedzes, gan elektroauto. Un lietderības koeficients faktiski ir atkarīgs tikai no tā, kā nodefinējam šī procesa lietderīgo daļu.

Agaga Reģ.: 25.07.2007
0 0 Atbildēt

Paskaidroju ipaši apmācītiem. Gadās, ka servisi vai vienkārši autoparku īpašnieki arī ēstuves izstrādāto eļļu atdod par velti- tā tad arī ir šī Brīvā enerģija. Bet netīra. Ir video ar destilēšanas procesu 2diennakšu garumā, jeb lej bākā ar visu strušku un fritiem. Tu te nomet ķieģeli no 9.stāva un jau līdz 6.esi uzstiepis, tagad gaidi, kad kāds Tev viņu uz 9to uznesīs. Izmaksas sanäk 2 diennaktis uz 100l apmèram un malka kā arī izejmateriāls. Bet uz pirmo frakciju pat ies b&s zāles pļavejs.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Var arī tik ļoti nemocīties - astoņdesmito vai deviņdesmito gadu dīzelis darbosies arī tad, ja būs tā eļļa tikai izfiltrēta un nostādināta, vienīgi vēlams uztaisīt atsevišķu eļļas iekārtu ar apsildāmu tvertni [internetā tādas lietas var arī nopirkt gatavas].

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

Un tātad- kāds process nosaka elektroiekārtas efektivitāti.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Lietderīgā darba definēšana - tas ir vienīgais abstraktais parametrs vienādojumā. Un tas attiecas uz jebkuru iekārtu, nevis specifiski elektro.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 1 Atbildēt

lynx85 "No raksta par audika hibrīdu:

"Zem automašīnas bagāžnieka iebūvēts 14,1 kilovatstundu litija jonu akumulators, kas sastāv no 104 prizmatiskām šūnām. Lai nodrošinātu optimālu temperatūru, tā dzesēšanas sistēma savienota ar gaisa kondicioniera sistēmu, kā arī elektromotora un jaudas elektronikas zemas temperatūras nodrošināšanas loku. Augstsprieguma komponentu radīto siltuma pārpalikumu izmanto, lai apsildītu pasažieru salonu."

Tātad - salādējam aķi, un kad braucam, ar PAPILDUS izdalīto siltumu sildam salonu.... redz ka elektro tieši tāpat, ja ne vairāk tupa silda atmosfēru..."

Kāds process jāsaprot, lai pateiktu, ka noteikti ne vairāk!

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Nu tak runā, ja reiz esi iesācis, un mani par muļķi turi, saki savu sakāmo līdz galam. Es godīgi nesaprotu, ko tu no manis gribi, kādus procesus tu saproti un neviens cits nerubī.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: "Bet to neviens nav sarēķinājis."

Tieši tā - visa kampaņa politiska, par ko liecina klajo melu draudzums un jēdzīgu aprēķinu trūkums.

Kopasvilkumā mans subjektīvais viedoklis - mūsdienu elektroauto ir kaut kas līdzīgs ekonomiskajām spuldzēm - tikai pietirsa pasauli ar bīstamiem atkritumiem, jo pietrūka pacietības pāriet no kvēlspuldzēm uzreiz uz patiesu progresu ar LED.

Principā piekrītu, ar piebildi - tās patronās skrūvējamās spuldzes, tāpat kā elektromobīļi, tomēr atsevišķām nišām ir derīgas...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kuras tad ir tās "atsevišķās nišas" tavā skatījumā? Man tomēr liekas, ka pavisam reti un specifiski ir tie gadījumi, kad nav derīgas.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Es par luminiscences spuldzēm, ne diodēm Pats es uz diožu spuldzēm pārgāju laikos kad 7w maksāja 7 ls, 10w 10 ls un brendīgās maksāja 20 ls - tagad dzīvojot mājā, kur ir četras ēkas, te ir izdzīvojusi saujiņa ar kvēlspuldzēm, un viena luminiscences spuldze; to skaitu ir doma palielināt līdz trīs - pielietojums - karsta telpa/vide.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Es elektroauto uzskatu nevis kā nišu atsevišķiem cilvēkiem, bet gan nākotnes tehnoloģijas.

Jo iekšdedzes dzinēji ir sevi izsmēluši. Tie vairs neattīstās. Elektroauto savā sākuma posmā jau sit visus rekordus. Kas būs pēc 20, 30 gadiem? Arī akumulatoru tehnoloģijas attīstās kā nekad. Ne tikai elektroauto dēļ, pārsvarā visu gadžetu dēļ. Tik daudz startapi, tik daudz patentu. Eauto kompāniju uzrodas kā sēnes pēc lietus, kā iekšdedzes dzinēju attīstības sākumā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 2 Atbildēt

Biezputra...

Iekšdedzes dzinēju potenciālais progress (piemēram Skyactiv-X) ir lielāks par tvaika turbīnu potenciālo progresu. Elektrības ražošanā, savukārt, nekādu rožaino vīziju tvaika turbīnas aizstāšanai nav.

Elektroauto nekādu principiālu jaunumu nav, elektrības uzglabāšanā nekur daudz tālāk par Teslas un Edisona laikiem neesam tikuši, bet gadžetu konstruktori līdz šai dienai nav spējuši aizstāt mehānisko diferneciāli, lai izslēgtu transmisijas zudumus.

Eauto kompāniju lietum ir pavisam citi motīvi - iekšdedzes dzinēji sevi atpelnīja ar milzu ekonomisko progresu, eauto ir politiski uzlikts slogs, kas bremzē ekonomiku.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

Viencexperc

Arī akumulatoru tehnoloģijas attīstās kā nekad.

.

Par cik kg samazinājies akumulatora svars pie vienādiem kilovatiem . Tagad un pirms 10 gadiem ?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt

Principā elektroauto uzlādes problēmu eleganti atrisina akumulatoru standartizācija un gatavu akumulatoru nomaiņa.

-----------------------

www.uzdevumi.lv/p/fizika/9-klase/elektriskas-kedes-6312/re-ab519dc8-2129-40cf-8bf6-e9f68a7d3591

Tātad - par zudumiem. Parametrs?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Atrisina varbūt, bet noteikti ne eleganti. Kā piedāvā to maiņu veikt? Pa klucīšiem (tipa 10000 AA baterijas) vai vienu lielu kluci uz pacēlāja ar speciālu tehniku, nomaiņu izpildot kvalificētam meistaram? Ja pa klucīšiem, tad kādam, tavuprāt, jabūtu optimālajam klucīša izmēram, lai vienlaikus būtu paceļams vārgai gaisīgai būtnei un skaits neizbesītu svarcēlāju? Ja lielā klucī - ko piedāvā darīt ar dažāda izmēra mašīnām - mazajām vadāt līdzi balastu vai lielajām spēt nobraukt 50 km? Līdz elegancei tādā akmulatoru loģistikā ir tālu - un ar galvu domājot, tas nav risinājums - kas būtu traucējis šādu risinājumu Teslai ieviest savu superčārdžeru vietā? Nevajdzēja tak nekādu standartizāciju ar citiem saskaņot.

---------------------

Uzdevums ir atrast uzdevumu?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt

Kas nosaka zudumus?

Citādi sanāk pieņēmums - "redz ka elektro tieši tāpat, ja ne vairāk tupa silda atmosfēru"

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Tas, kurš definē lietderību.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 1 Atbildēt

Tā tie mīti rodas.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Kas tieši ir mīts? Tas ka lietderības koeficients ir attiecība starp iztērēto enerģiju un izdarīto lietderīgo darbu?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

"elektro tieši tāpat, ja ne vairāk tupa silda atmosfēru..."

Iekšdedzes dzinējam Karno cikls

elektriskajai ķēdei - kas?

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

kas kas, tak saki, ja jau tik gudrs.

Pie viena vari apgāzt faktu, ka elektro rada dahuja siltuma pārpalikumu, ka audi inženieri izrēķinājuši to par pietiekamu lai sildītu salonu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 2 Atbildēt

Iekšdedzes dzinējs izmanto ne tikai Karno ciklu, bet vēl papildus komponenti mehāniskās enerģijas iegūšanai. TEC tvaika turbīna - tikai Karno ciklu. Attiecīgi iekšdedzes dzinēja efektivitātes potenciāls pašos pamatos ir augstāks. Atliek sākt salīdzināt pārējos netiešos zudumus, kā naftas ieguvi un rafinēšanu pret elektrības transformāciju un elektrodzinēja lietderības koeficientu. Bet nav jau vērts - tādi kā tu, nekautrējas tirst, ka elektrībai nav transporta izdevumu. Bet par pārvades zudumiem ir izdevīgi paklusēt, lai stumtu savu demagoģiju. Rādītājs, kas varētu ieskicēt apjomu ir ~1% uz 100km. Pārvēršot to degvielas piegādē - 60 tonnu fūres degvielas patēriņš uz 100km drīkst būt... 600litri! - lai nepārsniegtu elektropārvades "efektivitāti". Esat kāds tik "ekonomisku" fūri dzīvē redzējuši? Es ne.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 0 Atbildēt

Nu redz, pārgājām uz rupjībām.

Tas ir pat labi, ka ielikāt šo "argumentu' - "elektro tieši tāpat, ja ne vairāk tupa silda atmosfēru..." Tas parāda pamatu tām kļūdām.

Tas izklausās labi un viegli, tāpat, kā tas, ka enerģiju taču ražo no oglēm (pēc noklusējuma - visu vai gandrīz visu, vai vismaz lielāko dalu). Vidējais patērētājs to izlasa un tik atkārto.

Tad jau tā domājot sanāk, ka elektroauto nav jēgas, jo tāpat enerģiju ražo no oglēm un, ja jau Audi izmanto siltumu no komponentu elektrosilšanas, tad gan jau "elektro tieši tāpat, ja ne vairāk tupa silda atmosfēru..." Tā viņi domā un tam tic, jo tas izklausās viegli un saprotami. Nav tur jāiedziļinās 9.klases fizikā.

Patiesība ir citāda - lielu dalu enerģijas neražo no oglēm. Konkrēti Latvijā tie ir HESi un dabasgāze. Starp citu, kāds tur bija tas arguments, kāpēc saražot enerģiju no gāzes un uzlādējot to auto, var sanākt diezgan ekonomisks tas process. Kur ir tas knifs? Kādi bija argumenti?

Tad kā tur bija, kāpēc elektroenerģijas zudumi ir daudz mazāki. Kas tur ir ar to insideevs.com/news/343018/audi-announces-4-new-plug-in-hybrids-q5-a6-a7-amp-a8/ augstsprieguma sistēmu. Kāpēc tādu lieto? Es te saku priekšā.

Ar ko būtisku atšķiras ekpluatācijas elktrorežīmi plug-in hibrīdam no elektroauto?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Patiesība ir citāda - lielu dalu enerģijas neražo no oglēm. Konkrēti Latvijā tie ir HESi un dabasgāze.

Jā, un, kas tad ir? Es vēl nesen uz šito lietu skatījos kā tu, bet tad Bradypus norādīja uz vienu sīkumu - latvija jau nav elektriska saliņa, tā ir savienota tīklā ar citām valstīm. Es tikai nezinu, ar ko - varbūt ar krieviju - kurā 10 gadus atpakaļ HESi saražoja 16%, AESi 16% un pārējo TECi - varbūt ar poliju, kurā gandrīz visu saražo ogļu TECi, un vāciju, kur lielāko daļu saražo brūnogļu TECi. Tātad, ja ir pirmais variants - patērētā elektrība jau noklusējumā no HESiem ir padsmit procenti, otrajā - daži procenti... Bet tad vēl iestājas tā problēmiņa ka elektromobīlis ir papildus patērētājs, kura pieslēgšana jākompensē ar papildus TECu darbināšanu; lai to nevajadzētu un elektromobīlis tiktu uzlādēts ar HESu elektrību, brīdī kad tiek pievienots elektromobīlis rozetei, jāatvieno kāda čupiņa ar mājām, atkarībā no pieslēguma jaudas, līdz pat kādam ciematam

Kopsavilkums - ja tu gribi lietot elektromobīli un apgalvot ka tas tiek kustināts uz priekšu zaļi, nevis ar oglēm - tev jādzīvo privātmājā un tavā dārzā jābūt vēja turbīnai, ar kuru tad arī to tavu elektromobīli lādēt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Apnīk jau tas melu un neizpratnes kokteilis. Ir liela atšķirība starp "visu elektroenerģiju" un "visu elektroenerģijas papildus patēriņu". Jau pašreizējo patēriņu NAV iespējams nosegt ar "labajiem" avotiem, tādēļ jebkurš papildus patēriņš ir jāpieskaita pie sliktākā - t.i. oglēm. Kad būs izslēgta pēdējā ogļu stacija pasaulē, varēsim pāriet pie diskusijas par nākamo sliktāko - t.i. gāzes TEC. Tur diskusija paliek interesantāka un tiešām ir jārēķina, jo rezultāts ir ļoti diskutabls - ne velti visi elektrostūmeji piesauc iekšdedzes dzinēja arhaiskumu, bet rūpīgi izvairās no tvaika turbīnas pieminēšanas. Jau tas vien, ka cenšas šādi izvairīties no objektīvas diskusijas liecina, ka zina savu vājo vietu propagandā.

Pakomentē arī, lūdzu, to piesaukto transporta izmaksu trūkumu, jo piegādājot pa vadiem. Vai un cik manis piesauktais 1%/100km ir nepareizs - jo tas ir katastrofāli liels, salīdzinot ar degvielas pārvadāšanas izmaksām.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
1 0 Atbildēt

Tici man, es vēl līdz rupjībām neesmu ticis. Vien esmu kļuvis nepacietīgs, jo tēmā iepriekš reizes 3, turpinot uz taviem jautājumiem atbildēt, mani komentāri atstāti bez ievērības. Tā ir diskusija? Vai tomēr pats vien to deķīti velc kā sev ētrāk?

Ja vēlies diskusiju, lūdzu, sākšu no nesenākā:

1) "elektriskajai ķēdei - kas?" - godīgi atbildēju ka nezinu. Ok, parupjāk pieprasīju atbildi. Tavs nākamais koments atkal tāds pats: "Es te saku priekšā" - nu ko tu saki priekšā? Ka audim 385V sistēma? Man vilkt paralēles ar trīsfāzu asinhrono dzinēju? KO man no tā secināt? Nesaki priekšā, saki līdz galam. Pīsim iekšā rekuperāciju un ar to, ko dabūjam atpakaļ, tad maskēsim to, kas ir sasilis un izkūpējis? NU paskaidro trijos vārdos, lai jebkurš lauķis saprot.

2) "Kas nosaka zudumus?", "Tātad - par zudumiem. Parametrs?" - tev jau paspēja citi atbildēt: "ietderības koeficients ir attiecība starp iztērēto enerģiju un izdarīto lietderīgo darbu". KO tu vēl gribi?

3)"Kāds process jāsaprot, lai pateiktu, ka noteikti ne vairāk!" Tas ir jautājums, vai kā? Pēc pieturzīmēm izskatās pēc izsauciena, bet tak laikam kaut ko pēc tam gaidi. Un atkal, tev tika atbildēts, pārkopēšu visu komentāru: "Nu tak runā, ja reiz esi iesācis, un mani par muļķi turi, saki savu sakāmo līdz galam. Es godīgi nesaprotu, ko tu no manis gribi, kādus procesus tu saproti un neviens cits nerubī."

Bet tā vietā, lai atbildētu man, tu uzcep jaunu komentāru topika apakšā. Uz vietas, un pēc būtības, atbildēt slabo?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

2) "Kas nosaka zudumus?", "Tātad - par zudumiem. Parametrs?" - tev jau paspēja citi atbildēt: "lietderības koeficients ir attiecība starp iztērēto enerģiju un izdarīto lietderīgo darbu". KO tu vēl gribi?

Nav pareizi. Katrai sistēmai ir parametri. Iekšdedzes dzinējam stāsts ir par temperatūrām, spiedieniem, elektrībai ir citi parametri, kādi tie ir?

3)"Kāds process jāsaprot, lai pateiktu, ka noteikti ne vairāk!" Tas ir jautājums, vai kā?

Jā, tas ir jautājums. Iekšdedzes dzinējam viss ir skaidrs - labs dīzelis ap 50 procentu degvielas pārvērš kustības vai elektroenerģijā.

Elektrība darbina visādus agregātus, lampas, motorus, kompresorus, pastiprinātājus, visu ko. Kādi parametri nosaka, cik aizies derīgā enerģijā, cik - siltumā. Siltumu pieņemam kā zudumus, lai gan to arī var izmantot.

1) "elektriskajai ķēdei - kas?" - godīgi atbildēju ka nezinu. Ok, parupjāk pieprasīju atbildi. Tavs nākamais koments atkal tāds pats: "Es te saku priekšā" - nu ko tu saki priekšā? Ka audim 385V sistēma? Man vilkt paralēles ar trīsfāzu asinhrono dzinēju? KO man no tā secināt? Nesaki priekšā, saki līdz galam. Pīsim iekšā rekuperāciju un ar to, ko dabūjam atpakaļ, tad maskēsim to, kas ir sasilis un izkūpējis? NU paskaidro trijos vārdos, lai jebkurš lauķis saprot.

Nu ir jābūt kaut kādam funktierim, kāpēc nav 12 voltu sistēma. Kāds tas ir? Kāds ir tehniskais pamatojums kāpēc vispār izmanto augstāku spriegumu?

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

msh

Es tikai nezinu, ar ko - varbūt ar krieviju

.

Tēmu nepārzinu labi , bet ir arī ar krieviju . Un pašlaik būvē pilnīgi jaunu savienojumu lai jaudas pietiktu bez krievijas .

arba Reģ.: 16.12.2002
2 1 Atbildēt

nekur neesmu redzējis reālu salīdzinājumu zaļumam starp auto ar elektrodzinēju un tradicionālo

divus stabiņus , kuros būtu uzskaitīts - zaļums ražošanas procesā, elektrības ieguvē, pārvadē, zudumos , utilizēšanā un vēl varētu atrast kādus 20 parametrus

lūdzu parādiet man tādu tabulu

citādi saruna neadekvāta

tāpat kā rēķinot vecu mašīnu remontus- bieži bet lēti, tikai netiek ierēķināts laiks, taksis u.t.t.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

arba Reģ.: 16.12.2002
0 0 Atbildēt

un elektrības ieguvi adekvātu , nevis no saules bačenēm vai hidro

bet kā igaunijā , kur dedzina degakmeni

vai ķīnā, kurdedzina ogles

un ja iegūst atomstacijās, tad ierēķiniet visus izdevumus arī no černobiļas un fokušimas un arī izdevumus par atkritumu uzglabāšanu

p.s. man kāds speciālists varētu paskaidrot, kur Japāna ņēma elektrību, kad slēdza VISAS atomstacijas !

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Tam gan nav vajadzība. Jo elektrību vienādu izmanto gan benzīna ražošanā, gan auto uzlādē.

Japānā tikai 30% no visas elektroenerģijas tika iegūta AES. Bet tagad palika tikai 9 no 42 atomreaktoriem.

arba Reģ.: 16.12.2002
0 0 Atbildēt

Vel man patik zalo teze, ka sie auto neplist un visu var saremontet tiešsaitē

Lampinas neizdeg, amortizatori nesulo, gultni nemirst, visas bukses muzigas u.t.t

Damn Reģ.: 07.12.2003
0 0 Atbildēt

Kad /Ja aizies tautās, tad iemācīsies arī elektromotorus ražot tā, lai pietiek tūkstošiem 200

Citādi nav bizness.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Tas viss ir jauki. Lai diskutētu par elektrību, jāzin daži pamatlikumi un viss. Nevar tā prasti pieņemt, ka " ja jau Audi inženieri izmanto elektronikas un akumulatoru siltumu, tad jau tas viss process ir neefektīvs".

Ar ko ļoti būtisku atšķiras īsts elektroauto no hibrīda, kad tie abi brauc tikai uz elektrību?

--------------

Tas degvielas vedējs to kravu ved pa ceļu, tērē degvielu, nolieto mašīnu, jāmaksā alga šoferim, daļu ceļa tas veic pa apdzīvotām vietām un tad, kad to degvielu salej bākās, tad vairāk par pusi no tam tonnām izmanto, lai sildītu gaisu.

Dabasgāze iet pa trubām un tur ari ir izmaksas - uzturēt tās trubas kārtībā, uzturēt depo Inčukalnā vai citu krātuvi. Tur ir infrastruktūra, kas jāuztur.

Tad ar to metānu darbina ģeneratoru un saražo elektrību. Metāns kā degviela diezgan būtiski atšķiras no citām degvielām. Kādas ir tās atšķirības? Elektrības ražošanas procesam ir daži blakusefekti. Kādi tie ir?

Kāpēc elektrībai ir pārvades zudumi? Kas to palielina un kas samazina?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Pagaidām izskatās, ka zinu vairāk par tevi, tikai nesaprotu, kādēļ nepārtraukti piesauc kaut kādu diezgan muļķīgu frāzi par Audi inženieriem. Iepatikās?

Neatšķiras (ja ar tavu formulējumu ir saprotams "plug-in hibrīds) . Ja tev liekas savādāk, paskaidro savu nostāju.

Kāds ir ceļu infrastruktūras nolietojums ir jāierēķina degvielas vešanā? Degvielas vedēji ir reti redzami kopējā satiksmē. Apdzīvotās vietās cilvēki daudz neapmierinātaki ir dzīvot blakus augstsprieguma līnijām, nekā par reto reizi, kad garām aizbrauc degvielas vedējs. Kādēļ piesauc šoferu algas, bet ne montieru un līniju kopēju algas?

Vairāk kā pusi dabasgāzes arī izmanto, lai sildītu gaisu. Metāns atšķirības būtiskums ir diskutējams, bet, protams C:H proporcija ir savādāka.

Lielākas pārvades zuduma atšķirības ir spriegumā, bet tā maiņa - transformatoros. Vadi silst un silda gaisu abos. Bet jautājums tev bija par to vai manis minētais 1%/100km ir pareizs cipars tavā skatījumā?

1.. 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ..88
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti