Populārais Volkswagen elektroauto tagad izskatās tā, kā tam būtu bijis jāstartē jau no pirmās dienas. Joprojām ir redzama vieta izaugsmei, tomēr tas neapšaubāmi ir kvalitatīvāks, izskatīgāks un labāk nostrādāts. Tāds, ko noteikti ir vērts izskatīt, ja vēlaties pārsēsties uz elektrisko spēkratu.
Sākotnējais ID.3 lielāko un pelnītāko kritiku izpelnījās tā apdares kvalitātes un multimediju sistēmas darbības dēļ. Rezultāts izskatījās pamatīgi sasteigts, neatbilstot Volkswagen standartiem. Tagad abas šīs sfēras tikušas pie ilgi gaidītiem uzlabojumiem. Apdare kļuvusi mīkstāka un pufīgāka. Durvīs izveidoti lielāki roku atbalsti, bet panelis apšūts ar mīkstāku virsmu.
Pārmaiņas apdares kvalitātē tikai vēlreiz pierāda, cik ļoti tas spēj mainīt atmosfēru salonā un uzlabot braukšanas prieku.
Vizuāli tas izskatās vairāk nobriedušāks, mazāk eksperimentāls.
Atliek vien filozofēt par to, kādi būtu panākumi sākotnējam ID.3, ja tas būtu nonācis ražošanā šādā kvalitātē, kādu redzam to tagad. Daļēji par neveiklo ID.3 startu var būt pateicīgs Cupra Born, kas ātri guva popularitāti.
Ar pilnu uzlādi elektriskais hečbeks Pro Performance versijā «pēc papīriem» var veikt 392 līdz 428 km. Mūsu testā sanāca par aptuveni 100 km mazāk, tomēr šeit ir jāņem vērā daudz apstākļu – gaisa temperatūra, vadītāja braukšanas stils, ceļa apstākļi, braukšanas vide utt.
Garā riteņu bāze un salona plašums joprojām ir ID.3 stiprā puse. Salīdzinot ar Megane, aizmugurē sēdošajiem vietas šeit ir vairāk, padarot to par ērtu ģimenes auto.
Jaunais logo ir veiksmīgs rebrendings, jo daļai garāmgājēju ir jāpadomā, kāda zīmola automašīnu viņi savā priekšā redz. Dacia gadījumā, tā ir laba zīme.
Salona apdares materiāli visai skaidri norāda uz Duster būtību un sūtību. Cieta un viegli kopjama plastmasa, kas paredzēta ilgmūžībai.
Aizmugures sēdekļa pamatne ir līdzena, kas palīdz, ja līdzās jāsēž trim pieaugušajiem. Par to pārliecinājos, dodoties ceļojumā uz Čehiju piecu pieaugušo sastāvā. Tāpat šis ir viens no retajiem krosoveriem, kurā var līdzās sasēdināt trīs bērnu sēdeklīšus.
Nav tā, ka Duster drīkst iegādāties tikai ar pilnpiedziņu. 21 cm klīrenss ļauj iebraukt pārsteidzoši daudz vietās, netraumējot auto apakšu. Jāuzteic arī īsās virsbūves pārkares, kas lieliski palīdz bezceļos. Meklējot labākos rallija skatpunktus, iebraukšana pļavā vai tikšana pāri mērenam grāvim nebija problēma.
Kas attiecas uz pilnpiedziņu, tad jāatceras, ka Duster tiek izmantoti kā īsti darba zirgi tādos uzņēmumos kā Latvijas valsts meži. Šie ir darba apstākļi, ko varētu izturēt vien retais SUV, jo runa nav tikai par lētāko iepirkumu, bet arī automobiļa darba spējām sarežģītā apvidū.
Lielāko kritiku Dacia modeļi izpelnas par sēdekļu ergonomikas trūkumu. Ar katru nākamo uzlabojumu Duster sēdeklis ir kļuvis labāks, tomēr tam vēl ir pietiekami tāls ceļš ejams, lai tiktu vismaz līdz Renault līmenim.
Tas, ko Renault ir paveicis ar Dacia zīmolu, ir patiesi iespaidīgi. Tagad Dacia ir kļuvis par ceturto pirktāko zīmolu Latvijā. Valstī, kur allaž cieņā bijuši lietoti premium automobiļi.
Dacia Duster ir šībrīža labākais budžeta krosovers, atsaucot atmiņā laikus, kad automašīnu bija viegli vadīt, vienkāršī remontēt un lēti iegādāties. Protams, ne visiem šāda vienkāršība ir vajadzīga, turklāt ne visi spēs justies ērti pie šī auto stūres.
Laika gaitā tas kļuvis dārgāks, taču krosovers joprojām parāda to, cik mēs pārmaksājam par dažu labu citu zīmola SUV. Stabils, vienkāršs un uzticams auto, kas kļūs par daudzpusīgu palīgu ikdienā.