Kārtot: Augošā secībā
1 2
Konuss 29.09.2023 19:49

Nav jau runa par lielu laika ietaupījumu un vajadzēšanu par visām varēm skriet (nu, varbūt kādam ir). Vairāk gribas saprast, ko tai posmā var izdarīt un ko ne - ja ir iespējams droši apdzīt smago, labāk to izdarīšu, nevis braukšu viņam astē. Turklāt tajā Lilastes posma gadījumā ir tā, ka bieži satiksme ir tik intensīva, ka vai nu nevar apdzīt, vai tomēr jāuzspiež. Saprotot, cik, uz cik, ko un kā, es varu būt pārliecināts par savu manevru.  Un ja virzienā uz Rīgu būs kāds pārlieku prātīgais vieglais auto, kurš brauc krietni zem atļautā - viņš brauks krietni zem atļautā arī gar Ādažiem un Baltezerā. 

Bet katrā tādā vietā slēgt speciālas aplikācijas, manuprāt ir pārāk liels čakars.

Konuss 28.09.2023 14:28

Šobrīd man aktuāls ir vidējā ātruma posms uz Tallinas šosejas no Gaujas līdz Lilastei. Pēc novērojumiem lielākā daļa brauc uz atļautajiem 90 (pēc GPS), smagie 80-85. Bet samērā regulāri ir arī vieglie, kuri arī samazina ātrumu līdz 80 un zemāk, pie intensīvas satiksmes veidojot vilcieniņus. Un ir tādi, kuri cenšas lēnākos apdzīt ar minimālu ātruma starpību, arī radot bīstamas situācijas. 

Intereses pēc izveidoju kalkulatoru, lai saprastu cik daudz un uz cik šajā posmā var braukt. Piemēram, ja pusi no šī posma sanāk notusēt aiz smagā uz 80, tad 500 metros iespējams attīstīt līdz 120 km/h, lai droši apdzītu smago un turpinot ar atļauto, iekļautos tajos vidējajos 90 km/h visā posmā. Ja pat tai pašā 500 m posmā apdzenot izspiestu visus 130 km/h, pie šāda scenārija vidējais ātrums būtu tikai 91.43 km/h. Vai par to sūtīs sodu - šaubos.

Konuss 27.09.2023 15:23

Jā, pat modernizētā tā paaudze - nevis ND, bet ND2. Papētot citus forumus, servisa manuāli u.c. literatūru, izskatās, ka tik vienkārši arī ir. Ar atbilstošu iekārtu caur obd veic all keys lost procedūru un pieprogrammē 2 jaunas atslēgas. Tas gan nav gluži pāris minūšu jautājums - vairāk gan pārdesmit. Par progresu gan jau apdeitošu. Šobrīd vairāki aptaujātie auto atslēgu meistari ar Mazdas atslēgām neņemas.

Konuss 27.09.2023 11:00

Neesot tik sarežģīti, bet vajag speciālistu, kam ir aparatūra/programmatūra šīm atslēgām. Manā gadījumā pati atslēga ir nobloķēta un otra nav pieejama. Elektriķis var pieprogrammēt atslēgas pie mašīnas, bet tām jābūt atiestatītām un kodēšanai gatavām. Respektīvi nepieciešams kodēšanai sagatavots atslēgu pāris. Tādas programmatūras viņam nav, lai esošai atslēgai veiktu reset. 

Esmu arī atradis programmēšanai gatavas atslēgas ārzemēs par salīdzinoši normāliem cipariem. Bet pirms sūtu, gribu saprast variantus Latvijā - vai ir un varbūt ātrāk dabūjamas.

Konuss 23.08.2023 12:05

anoagask rakstīja:

spainis rakstīja: Bla, bla, bla. Neviens tur neko ne aizliegs, ne nojauks, ne kādu sodīs. Jājieties kā ir. Ir kā ir un tā arī būs.

Varbūt kādreiz, kad mēs, visticamāk, jau būsim miruši, uzbūvēs to apvedceļu paralēli RailBaltic (šis gan ar vēl jāuzbūvē), kas sāksies apmēram pie Vangažiem.

+1

Būtu vismaz labi, ja identificētu problēmu un jauno ceļu nesačakarētu

Diez vai tas būtiski atrisinās problēmu Baltezerā un Ādažos. 

Saskaņā ar LVC datiem, 46.5% transportlīdzekļu uz Tallinas šosejas brauc līdz Ādažiem. Aiz Gaujas tilta ceļu turpina 51.3% transportlīdzekļu, bet pēc Lilastes (1. nobrauktuve uz Saulkrastiem) ceļu turpina vien trešdaļa no sākotnējās transporta plūsmas Baltezerā. Tālāk aiz Dūčiem tikai 24.56%.   

Ja uzbūvēs apvedceļu gar Rail Baltic līniju no Vangažiem līdz Dūčiem, tas būs apmēram 10 km garāks ceļš, ko reāli izmantos tikai ceturtā daļa no visas plūsmas, kas šobrīd brauc caur Baltezeru. Manā skatījumā tas Baltezerā un Ādažos pilnīgi neko neatrisinās.

Tie apmēram 20%, kas dodas uz Saulkrastiem, droši vien turpinās braukt caur Ādažiem, nevis liekus 10 km apkārt.  

 

Otrs variants, kas kaut kādās publiskās vīzijās ir parādījies un arī manā skatījumā varētu atrisināt Baltezera problēmu, ir apvedceļš no Berģiem - gar Bukultiem līdz A1/P1 krustojumam, bet tur droši vien sarežģīta izbūve un īpašumu atsavināšana. Taču pie viena būtu iespēja izveidot kaut ko sakarīgu arī riņķī Jaunciemam.

Konuss 08.08.2023 11:43

Ja runājam par publisko uzlādi, tad Rīgā un pierīgā ir salīdzinoši ok. Lai gan var nākties braukt nevis uz tuvāko uzlādes vietu, bet uz to, kas ir brīva. 

Cita situācija ārpus Rīgas. Teorijā uzlādes stacijas ir +/- 50 km attālumā viena no otras, taču jārēķinās ar to, ka uzlāde vai uzlādes stacijas atrašana var aizņemt daudz laika papildus. Iespējams, ka kāds cits to būs tikko aizņēmis, varbūt tā nestrādās, varbūt pie tās būs novietots šašliku stends. Arī agrāk uzstādītās 50kW 'ātrās uzlādes stacijas' nu jau liekas vakardiena.

Protams, ja automobilis ar vienu uzlādi spēj nobraukt tuvu 500 km, tad vienas dienas ekskursijai vai braucienam Rīga - Liepāja - Rīga garuma maršrutā nevajadzētu radīt problēmas. Bet, ja enerģija ir nepieciešama drīz vai tūlit, var nākties spēlēt loteriju.  

Cita lieta, ja ir iespējama uzlāde mājās/darbā un ikdienas maršruts ir salīdzinoši īss. Lai gan, vakardienas stihija un elektrības pārrāvums dienas garumā liek aizdomāties par to, cik lietojams būs elektroauto pie ilgāka elektrības trūkuma. Attēli, kur ar degvielu darbināms ģenerators lādē elektroautomobili vairs nebūs smieklīgi, bet pašsaprotami.

Konuss 08.08.2023 11:26

Viskomfortablākais automobilis no tiem, kas bija pieejami Gada auto augusta braucienā. Salons ļoti ērts un ergonomiski iekārtots - gan priekšā, gan aizmugurē. Apdares ziņā tāda puspremium sajūta - no augšpuses līdz elkoņu zonai izmantoti mīksti un augstvērtīgi materiāli, bet zemāk gan ir cietā un nepatīkamā plastmasa. Taču montāžas kvalitāte kopumā augstā līmenī. Augstā līmenī arī automobiļa skaņas izolācija - salonā teicams klusums dažādos braukšanas apstākļos. Automobiļa gaitu varētu raksturot ar teicienu "slīd, kā lidojošais paklājs". Augsts braukšanas komforts, tāpēc sportisku manveru cienītājiem piemērots būs kāds cits modelis. Lai gan ar aizmugures piedziņu aprīkotais Enyaq ir apveltīts ar ļoti labu pagriežamību, tas drīzāk palīdzēs manevrēšanai pilsētā, nevis trasē, ņemot vērā 2 tonnu pašmasu. iV 80 (ar 82kWh bateriju) versijā to uz priekšu dzen 204 Zs elektromotors ar 310 Nm griezes momentu. Subjektīvi, taču tas ir pilnīgi pietiekami atļautiem un arī neatļautiem manverviem ikdienas satiksmē. Automašīnas vidējais patēriņš ir ap 15-16 kWh/100 km, taču rekuperācijas režīmā pilsētā itin viegli ir iespējams sasniegt 14kWh/100 km patēriņu. 450 km nobraucamais attālums ar vienu uzlādi ir tiešām sasniedzams. Pieļauju, ka atbilstošos apstākļos var sasniegt arī 500 un drusku vairāk (WLTP 544 km). 

Mīnusi: Priekšējās statnes mēdz vadītājam paslēpt gājejus, nogriežoties pa labi vai pa kreisi; Adaptīvā kruīza kontrole skrupulozi ievēro ātruma ierobežojuma zīmes, reizēm pat tur, kur to nav (iespējams ņem datus no navigācijas sistēmas), līdz ar to jārēķinās, ka automobilis pats strauji samazinās ātrumu; Cena - jā, ir pienākuši laiki, kad ŠKODA maksā 70 000 EUR (bāzes cena 59 910 EUR), par labi nokomplektētu vidējo versiju. Līdz ar to iV80x un RS versijas būs vēl dārgākas.

Konuss 03.08.2023 21:01

Tur jau drīzāk pauguri būs bijuši, ne kalni. Nu ok, pa puslīdz taisnām (pārredzamām) šosejām tā var darīt, bet serpentīnos un stāvos kāpumos/kritumos tādā veidā drīz vien bez bremzēm paliksi un atradīsi taisnāko ceļu lejā. Kalnos drīzāk otrādi - kalnā braucot var attīstīt lielāku ātrumu jo viegli apstāties, lejup braucot stipri prātīgāk.

Konuss 06.06.2023 8:44

msh rakstīja: Nejauc meteostaciju ar vienkārši novērošanas stabu

Pats nejauc! 

Tas sabs, par ko prasi, kā reiz atrodas rakstā minētajā vietā - A9 šosejas 13,3. km. Iespējams, ka pilda arī kādas meteo funkcijas.

Konuss 05.06.2023 22:14
Konuss 08.01.2023 18:15

Ar tām Ķīnas riepām ir tā, ka starp tām visām var atrast riepas ar ļoti labām īpašībām, vienīgi tam piedāvājumam ir grūti izsekot līdzi, jo katru gadu tiek savesta kaudze ar arvien jauniem zīmoliem. Un tad ej nu saproti, ko izvēlēties.

Konuss 06.01.2023 19:15

Par eļļu runājot, 5N Tiguanam ar 1.4 TSI pirmo reizi papildus pielēju litru pie 20 000 km, otro reizi tagad pie 170 000 km. Sakritība, ka abas reizes tas notika laikā, kad ārā ir palieli mīnusi. Ir intensīvi braukts pa kalniem un bāņiem - tad gan problēmu nekādu. Citādi starp apkopēm eļļas zudums nav novērots. Un litrs VW 504 00 eļļas atkarībā no ražotāja 12-16 eur, pērkot tankštellēs. Jā, dārgāk, bet ņemot vērā, ka to rezerves kanniņu tik reti jāizmanto, ir ok.

Konuss 05.12.2022 23:11

Šis jau msh topiks - mūžigi kaut kādos ačgārnos nosaukumus lieto.

Konuss 27.11.2022 17:54

Nav bijusi pieredze ar stāvbremzes lampu un apskati, bet ir ar bremžu kluču nodilumu sensora brīdinājumu panelī. Ar bremzēm tehniski viss kārtībā - bojāts sensora vads, tāpēc panelī ir brīdinājums par bremžu kluču nodilumu. Interesanti, ka panelī šī kļūda parādās, taču pieslēdzot pie kompja par to ne miņas. Biju pārliecināts, ka tehniskajā apskatē gan aizrādīs, ka panelī šāds brīdinājums, arī sazvanot CSDD par transportlīdzekļu tehniskajiem noteikumiem atbildīgās nodaļas vadītāju un izstāstot situāciju, saņēmu atbildi, ka noteikti dabūšu 2, jo arī visiem sensoriem jābūt kārtībā. Tā kā problēma galīgi nav kritiska un plānoju to novērst pie nākamās bremžu kluču maiņas, tad mēģināju iziet apskati - kā būs būs. TA pa nullēm, pat bez mutiska aizrādījuma par to brīdinājumu.

Bet jā - stāvbremzes lampiņa mēdz norādīt arī uz citām bremžu sistēmas kļūdām.

Konuss 14.11.2022 20:28

Tonale itāļiem ir interesants auto ar glītu un uzmanību piesaistošu dizainu ārpusē, gan arī patīkamu un ērtu salonu. Lielākajā Stelvio es jutos vairāk iespiests nekā Tonale, bet tas iespējams sporta sēdekļu dēļ. Lai gan arī Tonale sēdekļi ir saturīgi. Bet vispār jau gandrīz viss, kas saistīts ar vadītāja vietu, automobiļa gaitu un vadāmību, sniedz sportiskas sajūtas. Stūre ļoti tieša, piekare stingra (bet komfortabla), mazais SUV liekas kā pielīmēts pie ceļa. Bet gandrīz - 160 Zs hibrīds tomēr nav tas ķirsītis uz tortes, kas automobili padarītu viscaur sportisku. Iespējams ka Alfa Romeo zem piedurknes tur kādu jaudīgākas versijas kārti. Tomēr nav arī tā, ka automobilis neskrien - no vietas simtu sasniedz 8.8 sekundēs, apdzīšana raizes nesagādā un ikdienai tas ir piemērots dzinējs.

Priekšā sēdošos Tonale iepriecina ar taustei patīkamiem salona apdares materiāliem un glīti iekārtotu priekšējo paneli. Multimediju sistēma ir priekšzīmīgi ātra un gana ērta. Vienīgi košais salona ambiento gaismu atspulgs sānu logā tumsā traucēja saskatīt spogulī redzamo. Bet tas visdrīzāk ir regulējams. Gribētos automātisko tālo gaismu precīzāku darbību un jā, pie tā, ka adaptīvā kruīza kontrole precīzi ievēro ātruma ierobežojumu zīmes, ir jāpierod.

Aizmugurē gan apdares materiāli šķiet no gandrīz lētākā gala. Šādas cenas automobilim gribētos ko labāku. Bet kopumā patīkams automobilis.

Konuss 11.11.2022 15:04

Taigo ir sanācis tāds pretrunīgs modelis. No vienas puses jautājumi par mērķauditoriju un atrašanās vietu klasifikatorā un kāpēc vēl jāpiepilda jau tā piesātinātā VW SUV modeļu gamma ar kaut ko šādu. No otras puses, Taigo ir sanācis praktisks un patīkami braucošs automobilis. Gan vadītāja vieta der kā piemērīts uzvalks, gan daudz vietas pasažieriem, gan pieklājīgs bagāžas izmērs. VW inženieri šeit ir koncentrējuši daudz labu īpašību. 110 Zs 1.0 trīscilindru benzīna dzinējs savienībā ar 7 pakāpju DSG kārbu ļauj skriet uz priekšu tik strauji, ka nemaz ko jaudīgāku neprasās. Pašmasa 1.2 tonnas. Jāatzīmē, ka šeit vēl sastopama iepriekšējā multimediju sistēma, kas manā skatījumā ir ērtāka un vieglāk saprotama nekā tā, ko pazīstam sākot ar jaunajiem ID un Golf modeļiem. Arī stūres rats ir ar fiziskiem taustiņiem. Klimata kontrolē gan dominē skārienjutīgi taustiņi, kas nav tas ērtākais risinājums, bet par laimi šeit tie ir izgaismoti. Gribētos arī labāku skaņas izolāciju no riteņiem.

Jaunais Taigo pieejams no 21 tūkstoša eiro, bet konkrētais modelis jau tuvojās 32 tūkstošiem jeb tajā cenu kategorijā, kad par apmēram to pašu cenu var nopirkt arī ko praktiskāku, lielāku, un labāk aprīkotu, piemēram, Škoda Karoq vai jauno Corolla Cross.

Konuss 11.11.2022 14:49

Jaunajā Multivan vairs nevar lepoties ar busiņa plašumiem salonā, drīzāk tas sarucis līdz Voyager izmēriem, un ar trīsvietīgo solu aizmugurē, bagāžai dauz vietas vairs neatliek. Iespējams Long versijā ir kādi jūtami uzlabojumi šajā ziņā.

Forši, ka visa Multivan salona garumā ir sliedes, pa kuriem bīdīt sēdekļus, tādējādi ikviens pasažieris var atrast piemērotāko daudzumu vietas kājām.

Gaitas īpašības kļuvušas patīkamākas, nekā busiņveidīgajā Multivan 6, ar kuru iepriekš nācies braukt. Jaunajā veidolā tam ir mīkstāka gaita - iepriekšējais bija diezgan ciets un uz nelidzena ceļa diezgan drebelīgs. Slīpā vējstikla dēļ jaunā Multivan būs jāsadzīvo ar plašu priekšējā paneļa palodzi, līdzīgi kā New Beetle un agrākajos Sharan modeļos. Bet papildus logi priekšējās statnēs ļoti palīdz uzlabot redzamību.

Konkrētajā versijā Multivan bija aprīkots ar plugin hibrīda iekārtu, kas pazīstama no Passat GTE. Tā nodrošina pietiekamu dinamiku un arī ekonomiju. Cena šikākajā komplektācijā no nepilniem 62 000 EUR (garajā versijā no 63.5 tūkstošiem) un papildus ekstras cenu var viegli uzaudzēt līdz visiem 80 000. Daudz, jo sevišķi, ja jārunā par diezgan paviršo apdares kvalitāti. Lētie materiāli liek par sevi manīt grabēšanas veidā gan priekšā, gan aizmugurē. ID.Buzz salons ir krietni labāk nostrādāts. Un busiņu cienītājus var iepriecināt ar to, ka Multivan 6.1 joprojām tiek ražots.

Konuss 11.11.2022 14:30

Jaunais Civic visādā ziņā ir ļoti tīkams auto. Izskata ziņā gan kļuvis nedaudz konservatīvāks, salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi. Salons nostrādāts rūpīgi - patīkama apdare, labs dizains un funkcionalitāte. Arī gaitas īpašības un dinamika ir ikdienas braukšanai piemērota - tieša stūre, komfortabla balstiekārta un patīkama dzinēja/transmisijas darbība. Viens trekns mīnuss, kas mani mudina meklēt alternatīvas gan ir - proti, skaņas izolācija salonā. Troksnis no riteņiem ir ļoti uzbāzīgs. Muļķīgi, ka iegādājoties citādi teicamu automobili par cenu virs 30 tūkstošiem papildus ir jāmeklē skaņas izolācijas speciālisti.

Konuss 10.11.2022 23:32

Toyota par Corolla Cross hibrīdu bagātīgajā Luxury Plus versijā prasa 32 500 EUR, kas pie šī brīža automobiļu cenu kāpuma šķiet viens ļoti labs un saprātīgs piedāvājums. Arī ar pašu automobili viss ir kārtībā un nav pat īsti kur piesieties - ja nu vienīgi priekšējās statnes ierobežo pārredzamību un automobilis ir konservatīvi garlaicīgs. Jā, piemēram, sēdekļu apsildes slēdži liekas kā ražoti pirms kādiem 15 gadiem un ielikti no kādiem nolitkavas pārpalikumiem. Bet citādi ļoti sakarīgs auto ar visām modernajām funkcijām, lielu stikla jumtu, pietiekoši plašu vietu aizmugurējiem pasažieriem un arī sakarīgs bagāžnieka izmērs šīs klases automobilim.

Degvielas patēriņš arī pie krietni dinamiskas braukšanas saglabājās zem 6 litriem uz 100/km, un pilsētā tas ir vēl patīkamāk zemāks. Arī forši, ka multimediju un informācijas sistēmas grafiskais dizains Toyotā beidzot izskatās labi.

Konuss 10.11.2022 23:10

Par Maserati līdz šim šķita, ka tie ir diezgan īpaši automobiļi - jo sevišķi sportisko sedanu un kupeju modeļi - itāļu sporta automobiļi. Jā, izskats ar lielo 'muti' priekšā ir izteiksmīgs, arī garāmgājēji noskatās un citi jaudīgu spēkratu vadītāji regulāri izaicina uz dragreisu no luksofora līdz luksoforam. Tomēr diemžēl par Grecale nekas vairāk par šika SUV sajūtām neradās - Agra augstāk minētie Porsche SUV veiksmīgāk spēj saglabāt sportiskuma sajūtu un zīmola raksturu savos lielajos modeļos.

Pie stūres Grecale šķiet pasmags automobilis. Stūre gan ir stingra un vadāmība precīza, taču tā svars (teju 1.9t) un augstā virsbūve liekas limitējošs faktors pārāk dinamiskai braukšanai. Domāju, ka Porsche un BMW šāda veida modeļi ir spējīgāki. 300 Zs jauda ikdienas braukšanai, protams, ir vairāk kā pietiekoša un auto padara gana dinamisku, tomēr šis drīzāk būs auto komfortablai nevis sportiskai braukšanai. Jā, piekare, lai arī stingra, labi izlīdzina Rīgas nelīdzenās ielas.

Te gan jāpatur prātā, ka testētais GT2.0 ir lētākais un mazāk jaudīgākais no Grecale versijām, un par versiju ar 3.0 V6 dzinēju, kas attīsta 530 Zs mums jau būtu jārunā par bez maz vai kā citu modeli.

Salonā viscauri izmantoti augstas kvalitātes materiāli, arī informācijas un izklaides sistēma ir priekšzīmīgi ātra un ļoti labi pielāgojama, bet apkārtskata kameru attēli gan iestrēguši pagātnē. Pārnesumu izvēles pogu vietā gan gribētos kādu glaunāku risinājumu, bet citādi salons ļoti kvalitatīvs.

Interesanti, ka viens no līdzvērtīgākajiem automobiļiem jaudas, aprīkojuma, apdares un arī braukšanas īpašību ziņā Gada auto 2023 kandidātu sarakstā bija neviens cits kā pārdesmit tūkstošus lētākā Mazda CX-60(ar 328 Zs). Iespējams nepieklājīgs salīdzinājums, bet ir kā ir. Un Mazdai par labu runā tas, ka neviens ko tādu negaidīja.

Konuss 28.09.2022 9:06

Atgriežoties pie tēmas. Braucot Varšavas virzienā, Belastokas ceļu vairs neizskatu. Diezgan raita braukšana ir no Augustovas uz Lomžu un Ostrov Mazovecku. Tur pēc Grajewo līdz Lomžai ir ātrgaitas ceļš un drusku arī pēc Lomžas. Pēdējo reizi gan braucu īsi pirms jaunā Suvalki - Elk posma atklāšanas. Ja tur vaļā un viss kārtībā, tad Suwalki - Elk - Lomža būs vēl ātrāka un ērtāka braukšana.

Konuss 09.12.2021 11:55

Piemēram, Šveicē nemaz iebraukt nevari ar kupenu uz jumta. Robežsargs nelaidīs, iekams nenotīrīsi. Rīgā šajās dienās ļoti daudz brīnumi redzēti, tostarp ne vien nenotīrīts jumts, bet arī lukturi. Bet šaubos, ka kaut viens būtu par to sodīts.

Konuss 30.11.2021 12:50

Viens no nemanāmakajiem hibrīdiem, ar kādu nācies braukt. Ar ausi grūti pateikt, vai brauc ar elektrību vai degvielu - tik cik indikatori panelī parāda. Vien straujāk paātrinoties dzinēju var sadzirdēt. Automobilis uzsāk braukt tikai elektriskajā režīmā, dzinēju pieslēdz vēlāk. Arī atpakaļgaita ir tikai elektriska. Braucu salīdzinoši īsu laiku, tāpēc nepiefiksēju degvielas patēriņu. Bet praktisks, ērts un patīkams automobilis. Par šo cenu (no 24 500 EUR) varētu būt ļoti saprātīgs pirkums.

Konuss 30.11.2021 12:43

Pēc izskatīgā dizaina un aprisēm Mirai atgādina kādu limuzīnu. Domāju, ka ļoti labi iederētos blakus kādam līdzīga izmēra permium automobilim. Tomēr, cik skaists no ārpuses, tik ne pārāk skaists salonā. Priekšējā panelī dominē lētā "klavieru lakas" plastmasa, arī montāžas kvalitāte varēja būt labāka 67500 EUR vērtam auto. Klasiskais, agrāk japāņu autobūvē sastopamais digitālais pulkstenis arī šeit ļoti labi iederētos.Par laimi, no tā gadžeta japāņi ir atvadījušies.

Visdrīzāk automobiļa tehnoloģijas ir diezgan dārgas, un ar Lexus līmeņa apdari, šis auto maksātu krietni vairāk.

Visērtākā vieta, īpaši gara auguma cilvēkiem būs pie stūres. Aizmugurē, vietas it kā ir pietiekoši, taču ne pārāk daudz šāda izmēra automobilim. Trakāk ir priekšējā pasažieru vietā, kur sēdeklis neregulējas augstumā un ar 190 cm augumu galva duras griestos.

Gaitā automobilis uzvedas kā jau elektroauto - ar tūlītēju griezes momentu un klusumu salonā. Tomēr Mirai savu paātrināšanos uzsāk ļoti maigi un patīkami, salīdzinot ar citiem elektroauto, kas to dara diezgan brutāli. Skatos, ka Mirai ir 182 nevis iepriekšminētie 174 Zs - tas automobili nepadara par krietnu skrējēju, bet jaudas pietiek plašā diapazonā. Izslēdzot automobili, tas turpina dzīvot savu dzīvi - ūdeņraža elektrostacija šņāc un kūp.

Katrā ziņā automobilis ir ļoti interesants un gaitā patīkams, tomēr izpildījums atgādina kādu pre-production eksemplāru. Varbūt tāds tas arī ir domāts, lai prezentētu vienu no iespējamajiem nākotnes automobiļu attīstības virzieniem, jo ar vienu ūdeņraža uzpildes staciju Baltijā šobrīd tam ir minimāls praktisks pielietojums.

Konuss 29.11.2021 18:31

Raugoties pēc automobiļa ārējā izskata, abi mazākie Hyundai (i20 un Bayon) no visas konkursa pretendentu plejādes uzrunāja vismazāk, it īpaši Bayon. Bija brīdis, kad Korejieši dizainu veidoja Eiropiešiem saprotamāku. Tagad izskatās, ka par paraugu tiek ņemti Citroen aktuālie modeļi, kas arī ir ērmīgi, taču drusku simpātiskāki. Līdz ar to arī nebija dižas vēlmes ar to izbraukt, jo bija simpātiskāki pretendenti.

Tomēr neskati vīru no cepures un automobili no ārējā izskata. Brauciens ar Bayon bija pozitīvu pārsteigumu pilns. Ērta sēdpozīcija un ergonomisks salons, skārienjutīgās virsmas un krāsainie displeji ir labā balansā ar fiziskiem slēdžiem. Ko vajag, to var ļoti viegli un ātri atrast - prieks, ka automobili un modernās tehnoloģijas ir tik viegli lietot. Mazais trīscilindru viena litra turbomotors ar "maigo hibrīdu" ļoti veiksmīgi sakombinēts ar septiņpakāpju dubultsajūga kārbu, līdz ar to tas ir ļoti atsaucīgs dažādā ātruma diapazonā un bez problēmām sasniedz ātrumu, kur var palikt bez tiesībām. 120 zs un 200 Nm uz 1.2 tonnām. Arī braukšanas komforts un skaņas izolācija ir teicami šādas klases automobilim. Vadāmība precīza.

Te gan skaidrs, ka Hyundai ir meklējuši kompromisu starp tehnoloģiju klāstu un apdares materiāliem, kā rezultātā uzvarēja pirmais. Salons ir patīkami iekārtots, bet apdares materiāli ir diezgan lēti. Cenas no nepilniem 16 tūkstošiem par 1.2 litru atmosfērisko dzinēju ar manuālo kārbu, sākot ar 17 tūkstošiem būs viena litra turbomotors ar manuālo pārnesumkārbu (automāts no 19 tūkstošiem). Savukārt testētā hibrīda cena ir 23,6 tūkstoši. Kombinētais patēriņš visās versijās puslīdz līdzīgs - starp 5-6 litriem uz 100 km.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti