Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5
Konuss 10.11.2020 17:41

Starp Latvijas Gada auto 2021 pretendentiem jaunais Defender ir izmēros lielākais, bet ne smagākais automobilis. Tā pašmasa ir 2,2 tonnas (Audi e-tron Sportback 2,6 tonnas).

Uzsākot braukt, pirmajā brīdī šķiet, ka tiek stūrēts milzīgs kravas kuģis - motora pārsegs ir redzams visā garumā un ir nepieciešams laiks, lai pierastu pie automobiļa gabarītiem. Arī sānu atpakaļskata spoguļi varēja "rādīt" drusciņ platākā leņķī. Runājot par atpakaļskata spoguli, tas, šķiet, vairāk paredzēts salona novērošanai, jo aizmugures logu lielā platībā aizsedz rezerves ritenis. Taču Land Rover šeit ir labs risinājums - aizmugurē jumta daļā iebūvēta atpakaļskata kamera, ko attēlo spogulī, to pārslēdzot attiecīgā režīmā. Attēla izšķirtspēja kā dienā, tā naktī ir ļoti laba. Vienīgi jāpiezīmē, ka nebūs redzams tas, kas notiek tuvāk par kādiem 1,5-2 metriem no automašīnas.

Piespiežot gāzi, lielais automobilis uz priekšu skrien netipiski aši - iekšējie orgāni burtiski pielīp ķermeņa mugurpusē. Ieskatoties cenu lapā, kļūst skaidrs kāpēc tā - 3 litru benzīna dzinējs ar 400 zirgspēkiem un 500 Nm griezes momentu. Pēc papīriem līdz 100 km/h aizskrien tāpat kā e-tron - 5,7 sekundēs. Iespaidīgi. Protams, augstais smaguma centrs, svars un klīrenss ir jūtams kā gaitā, tā bremzējot, tomēr tāda jauda Defenderam ļoti labi piestāv. Arī pateriņš šāda veida automobilim rādīja pieklājīgus 11.2 litrus/100 km testēšanas režīmā.

Automobilis ir ļoti komfortabls un ietilpīgs, kā arī tā bezceļu aicinājums to padarītu par ļoti labu kompanjonu ceļojumos. Lai gan iespējams piemērotāks ceļojumiem būtu jaunais Mercedes GLE - nedaudz mazāks, arī komfortabls, ar labām bezceļu spējām un krietni mazāku degvielas patēriņu.

Gribētos sacīt, ka Defender ir arī ideāls pilsētā.. ..ja ar pilsētu domājam Rīgu. Nekādi nelīdzenumi, bedres, bruģis u.t.t. ierastais, kas parasti rada galvassāpes, vairs itin nemaz netraucē. Vien atliek jautājums par manevrēšanu un parkošanos - tur šim auto vajag daudz vietas.

Auto cena apmēram 81 000 EUR. Kas pirmajā brīdī šķiet daudz, tomēr Defender spēj ārī daudz piedāvāt. Un kur jūs vēl atradīsiet 400 Zs automobili par šādu cenu?!

Konuss 10.11.2020 17:18

Elektromotori automobili ar 2,6 tonnu pašmasu viekli līdz 100 km/h aizlidina drusku mazāk kā 6 sekundēs. Arī bremzēšana un vadāmība kopumā liek domāt, ka braucu ar vismaz pustonnu vieglāku automobili. Komforts ar sportiskumu ir ļoti labā balansā. Priekšējo paneli rotā 3 displeji - arī šeit pārsvarā ir skārienvadība, kas, manuprāt, ergonomikas ziņā zaudē fiziskām pogām. Par laimi iekš e-tron izvēlnes nav samudrītas un ir loģiskas un viegli saprotamas. Arīdzan ir iespējams personalizēt digitālo slēdžu atrašanās vietas un izveidot dažādus īsceļus pēc vēlmēm un ērtībām.

Auto dizains viennozīmīgi stilīgs, arī cilvēki pilsētā velta pozitīvus skatienus. Plašs salons un ietilpīgs bagāžnieks. Grēks būtu teikt, ka 120 tūkstošus vērtā automobilī no aprīkojuma kaut kas pietrūktu.

Bet pietrūkst gan - normāli spoguļi!!!

Dienas laikā ar Audi digitālajiems spoguļiem var aprast, bet kopumā tie ir novietoti par zemu - tiem skatiens jāpievērš pagriežot galvu, ne tikai acis, kā arī pirmajā brīdī rodas apjukums, ka spoguļi neatrodas vajadzīgajā vietā.

Cita aina ir naktī, it īpaši mitrā laikā - attēlā nevar saprast ne apkārtni, ne automobiļa aprises. Nepalīdz arī atpakaļskata kamera. Kameras sistēmā iezīmētās palīglīnijas kopā ar sensoriem automobilim rezervē krietni plašāku vietu, nekā patiesībā būtu vajadzīgs, līdz ar to iebraukšana atmuguriski lielveikala stāvvietā jebkurā gadījumā tiks pavadīta ar kaitinošiem brīdinājuma signāliem. Jāpiemin arī tas, ka atpakaļskata kamera mitrā laikā galīgi nav izmantojama, jo kļūst netīra. Šitik dārgam automobilim to tomēr varēja paslēpt, un izbīdīt tikai tad, kad ieslēgta atpakaļgaita.

ā, no 20% līdz 100% uzlāde 50kW stacijā tika paveikta apmēram stundas laikā, kas pēc e-mobi tarifiem izmaksāja apmēram 9 eur.

Konuss 10.11.2020 14:34

ID.3 ir azartiski braucams, diezgan praktisks un gana komfortabls automobilis. Jebkurā diapazonā pieejams paātrinājums un tūlītēja akseleratora pedāļa reakcija braukšanu padara ļoti veiklu. Arī nobraucamais attālums ir tīri ok (nesalīdzināsim ar pilnu dīzeļa bāku). Kopumā par vadāmību ļoti pozitīvi iespaidi.

Negatīvās īpašības:

1. Touch virsmas it visur - pat stāvot uz vietas nav tik vienkārši lietot, kur nu vēl gaitā. Diez, būs arī brīdis, kad virzienrādītājiem būs sava touch virsma?

2. Apdares kvalitāte - cietās/lētās plastmasas karaļvalsts. Par tāda veida apdari jau negribas maksāt gandrīz 20 000 EUR iekš Citroen C3, kur nu vēl >50 000 vērtā automobilī. Ja ID.3 saņemtu tik augstvērtīgu apdari, kāda ir jaunajā Golf, tad augstā cena tik ļoti nekristu acīs. Pat Renault Zoe ir labāk salikts salons.

Līdzīgā cenā ar līdzīgu veiktspēju, bet krietni labāku kvalitāti un lietošanas ērtības sniedz KIA e-Niro. Tam augstā cena attaisnota ar bagātīgu aprīkojumu, kvalitatīviem materiāliem un saprotamu lietošanu.

Konuss 10.11.2020 14:13

arī borta dators momentāno degvielas patēriņu rāda nulli, ja ir robā. Ja neitrālajā, tad tukšgaitas patēriņš.

Konuss 26.10.2020 16:14

Jā, sapratu. Aprēķināts informatīvi, cik daudz laika vajag, lai pabrauktu garām konkrētajam transportlīdzeklim + automobiļa korpuss. Tā kā realitātē ātrums visdrīzāk nebūs konstants, tad tas laiks, lai sasniegtu priekšā braucošo, būs mainīgs un reizēm pat ilgāks, nekā pati pabraukšana garām.

Konuss 26.10.2020 15:23

Ja katru reizi nākas apdzīt ar pedāli grīdā vai 140-150 km/h un vairāk, nākas jautāt, vai autovadītājs izvēlas piemērotāko vietu un brīdi apdzīšanai. Ja šāds ātrums jāizvēlas, lai paspētu to izdarīt, visticamāk nav ievēroti CSN 107.3 un 107.4 punkti, bet aiz "drošības" lozunga tiek attaisnota autovadītāja nepacietība.

Cik daudz laika mums ir nepieciešams, lai apdzītu transportlīdzekli, pieņemot, ka abu ātrums ir konstants:

Ja ar vieglo (5 m) apdzenam smago ar puspiekabi (16,5 m), kas brauc ar 80 km/h un droši atgriežamies savā joslā:

Pie 90 km/h - 7.33 sekundes (nobraukti 183.33 metri)

Pie 120 km/h - 2.00 sekundes (nobraukti 66 metri)

Pie 140 km/h - 1.29 sekundes (nobraukti 50.47 metri)

Ja ar vieglo (5m) apdzenam citu vieglo (5m), kurš brauc ar 90 km/h un droši atgriežamies savā joslā:

Pie 120 km/h - 1.25 sekundes (nobraukti 41.25 metri)

Pie 140 km/h - 0.71 sekunde (nobraukti 27.86 metri)

Pie konstanta ātruma 120 km/h šķiet drošs un pieņemams ātrums apdzīšanai uz šosejas. Taču jāņem vērā tas, cik prasmīgi autovadītājs spēj izmantot automobiļa iespējas, lai sasniegtu apdzīšanai nepieciešamo ātrumu, kā arī cik ātri konkrētais automobilis vispār spēj paātrināties, piemēram, no 80 līdz120 km/h.

Konuss 20.10.2020 13:53

Ieslēdz dušu.

Konuss 20.10.2020 13:51

skaties.lv/degpunkta/degpunkta-satiksme/pardross-manevrs-maksaja-dzivibu-atklajas-jauni-fakti-par-skrejritena-brauceja-navi-uz-jurmalas-sosejas/

Traģisks negadījums un elektroskūtera vadītājs viennozīmīgi atradās tur, kur viņš nedrīkstēja būt.

Vairāk gan interesē, kā tiks vērtēta autovadītāja atbildība saskaņā ar likumu un noteikumiem gadījumā, ja iestājusies personas nāve. Sadursme notika kreisā malējā joslā, apgaismotā ceļa posmā, svētdienas vakarā, kad satiksme tajā vietā visdrīzāk nav intensīva. Autovadītājs personu uz skrejriteņa esot pamanijis pēdējā brīdī.

Nepārprotiet, šajā gadījumā negribu apsūdzēt autovadītāju, bet vairāk gan pafilozofēt par to, vai šajā gadījumā autovadītājs ir/nav rupji pārkāpis ceļu satiksmes noteikumus, kā rezultātā ir iestājusies cilvēka nāve.

Ko autovadītājs darīja kreisajā joslā uz tukšas šosejas ārpus apdzīvotas vietas. Vai brīdī, kad pamanīja skrejriteni, viņš jau bija kreisajā malējā joslā vai brauca pa vidējo joslu, un, cenšoties apbraukt skrejriteni, iebrauca kreisajā joslā.

Ja brauca pa otro joslu - kāpēc viņš tur atradās. Vai apsteidza kādu. Ja nē - CSN pārkāpums.

Ja vadītājs atradās kreisajā joslā, apsteidzot citu auto, kas brauca pa 2. joslu - joprojām, kāpēc abi auto tur atradās?

Vai šādi ikdienā bieži pieļauti un šķietami nenozīmīgi CSN pārkāpumi(uz kuriem arī policija piever acis) šādos brīžos nevar atspēlēties pēc pilnas programmas? Ja pat acīmredzami skrejriteņa vadītājs bija iniciators situācijai, kurā gāja bojā. Jo pēc likuma burta, autovadītājs tur īsti nedrīkstēja atrasties. Protams, visas nianses gan vēl nezinām.

Konuss 01.10.2020 14:20

Great Wall Futurist izskatās stilīgs. MG5 gan no visa kā sakopēts.

Konuss 21.09.2020 16:55

Mana pieredze ar droīdiem ir salīdzinoši negatīva. Lietošanā bijuši vairāki modeļi, tostarp Samsung flagmaņi S8 un S9. Lielākā problēma, ar ko saskāros, bija tā, ka ierīces diezgan bieži uzkārās (arī tobrīd jaudīgie Samsung verķi) un ar laiku tās paliek krietni lēnākas. Protams, var jau regulāri atiestatīt rūpnīcas režīmus vai meklēt citus risinājumus, vai mainīt pret jaunāku telefona modeli. Ar iPhone man šādu problēmu nav - arī pēc nepilniem četriem gadiem telefons ir tikpat ātrs kā izņemot no kastes. Jā, nav tik easy pārvietot foto un datus, vai individuāli pielāgot zvana torņus, ikonu izskatus u.t.t. Bet man tas nav vajadzīgs, un, izmantojot mākoni, bildes u.c. faili ir viegli pieejami arī datorā. Arī jaunais iOS14 nav ierīci padarījis lēnāku. Šobrīd gan jānomaina ieplaisājušais ekrāns un pie viena arī baterija, bet paredzu, ka vēl kādus 2 gadus easy nokalpos.

Konuss 20.09.2020 21:03

jaunais SE liekas simpātisks price/performance ziņā

Konuss 20.09.2020 20:52

iPhone 7+

Konuss 19.09.2020 0:25

RAV4 III 2,0 VVT-i vs. KIA Sportage III 1.6 vs. VW Tiguan I 1.4 TSI

Garums: 4445 mm vs. 4440 mm vs. 4426 mm

Platums: 1815 mm vs. 1855 mm vs. 1809 mm

Riteņu bāze: 2560 mm vs. 2640 mm vs. 2604 mm

Klīrenss: 191 mm vs. 173 mm vs. 200 mm

Pašmasa: 1500 kg vs. 1350 kg vs. 1500 kg

Konuss 19.09.2020 0:17

Kas ir pilnizmēra auto?

Konuss 18.09.2020 23:30

Regulāri sanāk braukt pamīšus ar pirmās paaudzes Tiguan un Golf VI:

Dzinēji: 1.4 TSI vs 1.6 TDI

Piedziņa: FWD vs. FWD

Klīrenss: 200 mm vs. 150 mm

Pašmasa: 1500 kg vs. 1240 kg

Riteņi: 215/65 R16 vs.195/65 R15

Garenbāze: 2604 mm vs. 2578 mm

Sēdpozīcijas:

Pirmajā brīdī iekāpjot Tiguan, var just, ka tas ir augstāks auto, taču neteikšu, ka būtu diži jārāpjas, kā lielajos džipos (Kad ome jāved uz veikalu, tad nesūdzas par kādām grūtībām iekāpt, vai izkāpt). Arī augstais priekšējais panelis vizuāli padara sēdpozīciju zemāku. Savukārt pārkāpjot Golfā, sajūta ir kā iekāpjot sporta auto - liekas, ka pakaļa gar asfaltu strīķējas, skats uz priekšu arī nešķiet tik pārredzams, taču arī Golfā ir augsts priekšējais panelis, kas vizuāli sēdpozīciju padara zemāku. Golfā kājas pret pedāļiem ir horizontālākā stāvoklī nekā Tiguan. Pēc garākām distancēm sēdēšana pie Tiguan stūres gan šķiet ērtāka.

Piekares komforts un vadāmība:

Šiem abiem modeļiem ir atšķirīga piekare. Tiguan tā aizgūta no Passat. Golfs ir stingrāks, skaļāks, lai gan arī Tiguan piekares trokšņus var dzirdēt cauri. Golf piekare nav tik uzņēmīga pret bedrēm u.c. nelīdzenumiem, tāpēc tos var pamatīgi just. Tiguan piekare ir arī diezgan stingra, tomēr mīkstāka par Golfa, līdz ar to nelīdzenumi ir labāk apslāpēti. Taču arī Tiguan var itin viegli sadrebināt. Uz P4 ceļa abi auto kratīsies diezgan līdzīgi. Tramvaja sliedes, bruģis u.tml. pārvarams ar lielāku ātrumu. Abiem automobiļiem vadāmība ir folksvāgeniski precīza, taču atšķirīgs stūres pastiprinātāja regulējums - Golfam stūre ir stingrāka. Ja tieši salīdzina, tad var just, ka Tiguan ir smagāks automobilis, tomēr neteikšu, ka virsbūve izteikti zvalstās. Salīdzinot ar citiem šīs klases automobiļiem (KIA Sportage, RAV4, Qashqai), Tiguan manuprāt ir vistuvākais vieglajiem. Augstāks klīrenss un sēdpozīcija (un svars) šajā modelī nav būtiski ietekmējis braukšanas prieku un vadāmību. Tāda laba vieta, kur salīdzināt abu auto turēšanos uz ceļa, ir garais un straujais līkums pirms pabraukšanas zem Mīlgrāvja tilta virzienā uz Vecmīlgrāvi. Tiesa gan, salīdzināšana jau notiek ātrumā ārpus CSN, taču nejūtu, ka Tiguan šeit iepaliktu Golfam. Toties augstāks klīrenss un komfortablāka piekare palīdz nelīdzenākās vietās. Iespējams, citā komplektācijā un ar pilnpiedziņu salīdzinājums būtu citādāks.

Ar šo es gribu sacīt, ka ne vienmēr SUV jeb pseidodžips nozīmē būtisku azartiskas vadāmības zaudēšanu. Tas ļoti atkarīgs no modeļa. Iespējams Seat Ateca varētu būt līdzīgs stāsts, taču atšķirība būtu krietni lielāka, ja blakus noliktu vieglā un SUV modeļa jaudīgākās - 300 Zs versijas. Teiksim Leon Cupra/Golf R pret Cupra Ateca.

Konuss 15.09.2020 14:29

smaidiigais rakstīja: Kad ir intensīva satiksme, tāda apdzīšana, lai cik tā nevainīga liktos pašiem apdzinējiem, pamatīgi traucē visu satiksmi - tieši to tu novēroji.

Apdzīt tādā satiksmē ir ne tikai neētiski - apdzinējs tikai traucē tiem, kas viņa dēļ ir spiesti 'raustīties', bet arī neko daudz nedod laika ziņā.

Svētdienu pēcpusdienās, kad satiksme sabiezē visiem braucot mājās, no apdzīšanas vajadzētu izvairīties.

Novērots uz A9. Aiz militārās kolonas ir sākrājusies diezgan gara rinda, bet plūsma tīri ok 80-85 km/h. Tomēr tajā visā barā atrodas autovadītāji, kuriem par visām varēm ir jāapdzen citi šajā vienmērīgajā plūsmā braucošie, redzot, ka pa priekšu brauc kolona ar pavadošo transportu, kam garām netiks. Rezultātā plūsmas vienmērība tiek būtiski sačakarēta.

Konuss 03.09.2020 11:56

Re, kur viens no ekstrēmākajiem gadījumiem, ar kādu esmu sastapies - 180 grādu līkums pie Monblāna tuneļa: goo.gl/maps/ArzxBuVjyuTbB1hw7

Teorētiski (pēc zīmēm) šī vieta vēl/vairs neskaitās bānis droši vien šī līkuma dēļ.

Jā, arī Itālijā Dženovas apkārtnē uz bāņiem bija padaudz asu un nepārredzamu līkumu, kur vieglajā auto 100 km/h jau likās diezgan jautrs pasākums.

Konuss 17.08.2020 14:06

Protams, par +5km/h, citu satiksmes dalībnieku netraucēšanu u.t.t. ir skaidrs, un domāju, ka braucu konstanti un paredzami. Bet te ir sajūta tā kā sacīkstēs - reāli, kurš būs pirmais.

Pilsētā +20 ir standarts, pārgalvīga kolonu apdzīšana intensīvā satiksmē ir norma u.t.t. Kaut kā liekas, ka cilvēki nepadomā par savas rīcības iespējamām sekām, pret to, ko viņi iegūst. Ko dod +20 pilsētā, ja pie nākamā luksofora tāpat panāku, braucot ar 50-55. Ko dod pārgalvīga apdzīšana intensīvā satiksmē, piemēram, uz A9 starp Piņķu pagriezinu un Rīgas apvedceļu, ja laika ziņā iegūst neko, bet uz apvedceļa Rīgas virzienā pēc tam ir drošāk apsteigt.

Konuss 17.08.2020 12:33

Conqueror rakstīja: man ar tieši tas pac - nodilusi gāzes pedāļa gumija un tur kur papēdis atbalstās - gumijas paklājiņam caurums...

A ir iespējams tos paklājiņus pa vienam iegādāties? Cik skatos, visur komplektos tirgo, bet man visi pārējie kā jauni, tikai zem stūres esošais izdilis.

Konuss 17.08.2020 12:31

Bieži pieķeru sevi pie domas, ka, Latvijā braucot saskaņā ar Ceļu Satiksmes noteikumiem, jūtos tā kā kaut kāds muļķis, jo apkārt pārējie tos masveidā pārkāpj. Un droši vien pārējo acīs es esmu muļķis, jo ievēroju un traucēju citiem braukt. Kālab mūsupusē ir tāda tendence likt mīksto noteikumiem?

Konuss 16.08.2020 9:36

Četrgadīgam Tiguan vienīgais, kas izdilis, ir gumijas paklājiņš šofera pusē.

Konuss 24.07.2020 9:26

Pēc feislifta šim vāģim vairs nevar redzēt AdBlue līmeni. Vien brīdinājums izlēc, ja par zemu līmenis. Bet tad var gadīties, ka dzinējs sāk darboties servisa režīmā un pēc izslēgšanas vairs nav piedarbināms, iekams neuzpilda AdBlue līdz vajadzīgajam līmenim. Autoparkā bija vairāki gadījumi, kad šī iemesla dēļ nebija iespējams braukt.

Konuss 15.07.2020 13:31

Jā. Sen atpakaļ VW Vento benzīna motoram šitāds niķis bija, ka mitrā laikā negribēja pielēkt. Indukcijas spoles bija pie vainas.

Konuss 08.07.2020 18:28

Nu to jau tad redzēs

Konuss 08.07.2020 9:28

30 tūkstoši vai reizi gadā.

1 2 3 4 5

Lasītākie raksti

Jaunie raksti