Elektromotori automobili ar 2,6 tonnu pašmasu viekli līdz 100 km/h aizlidina drusku mazāk kā 6 sekundēs. Arī bremzēšana un vadāmība kopumā liek domāt, ka braucu ar vismaz pustonnu vieglāku automobili. Komforts ar sportiskumu ir ļoti labā balansā. Priekšējo paneli rotā 3 displeji - arī šeit pārsvarā ir skārienvadība, kas, manuprāt, ergonomikas ziņā zaudē fiziskām pogām. Par laimi iekš e-tron izvēlnes nav samudrītas un ir loģiskas un viegli saprotamas. Arīdzan ir iespējams personalizēt digitālo slēdžu atrašanās vietas un izveidot dažādus īsceļus pēc vēlmēm un ērtībām.
Auto dizains viennozīmīgi stilīgs, arī cilvēki pilsētā velta pozitīvus skatienus. Plašs salons un ietilpīgs bagāžnieks. Grēks būtu teikt, ka 120 tūkstošus vērtā automobilī no aprīkojuma kaut kas pietrūktu.
Bet pietrūkst gan - normāli spoguļi!!!
Dienas laikā ar Audi digitālajiems spoguļiem var aprast, bet kopumā tie ir novietoti par zemu - tiem skatiens jāpievērš pagriežot galvu, ne tikai acis, kā arī pirmajā brīdī rodas apjukums, ka spoguļi neatrodas vajadzīgajā vietā.
Cita aina ir naktī, it īpaši mitrā laikā - attēlā nevar saprast ne apkārtni, ne automobiļa aprises. Nepalīdz arī atpakaļskata kamera. Kameras sistēmā iezīmētās palīglīnijas kopā ar sensoriem automobilim rezervē krietni plašāku vietu, nekā patiesībā būtu vajadzīgs, līdz ar to iebraukšana atmuguriski lielveikala stāvvietā jebkurā gadījumā tiks pavadīta ar kaitinošiem brīdinājuma signāliem. Jāpiemin arī tas, ka atpakaļskata kamera mitrā laikā galīgi nav izmantojama, jo kļūst netīra. Šitik dārgam automobilim to tomēr varēja paslēpt, un izbīdīt tikai tad, kad ieslēgta atpakaļgaita.
ā, no 20% līdz 100% uzlāde 50kW stacijā tika paveikta apmēram stundas laikā, kas pēc e-mobi tarifiem izmaksāja apmēram 9 eur.
Starp Latvijas Gada auto 2021 pretendentiem jaunais Defender ir izmēros lielākais, bet ne smagākais automobilis. Tā pašmasa ir 2,2 tonnas (Audi e-tron Sportback 2,6 tonnas).
Uzsākot braukt, pirmajā brīdī šķiet, ka tiek stūrēts milzīgs kravas kuģis - motora pārsegs ir redzams visā garumā un ir nepieciešams laiks, lai pierastu pie automobiļa gabarītiem. Arī sānu atpakaļskata spoguļi varēja "rādīt" drusciņ platākā leņķī. Runājot par atpakaļskata spoguli, tas, šķiet, vairāk paredzēts salona novērošanai, jo aizmugures logu lielā platībā aizsedz rezerves ritenis. Taču Land Rover šeit ir labs risinājums - aizmugurē jumta daļā iebūvēta atpakaļskata kamera, ko attēlo spogulī, to pārslēdzot attiecīgā režīmā. Attēla izšķirtspēja kā dienā, tā naktī ir ļoti laba. Vienīgi jāpiezīmē, ka nebūs redzams tas, kas notiek tuvāk par kādiem 1,5-2 metriem no automašīnas.
Piespiežot gāzi, lielais automobilis uz priekšu skrien netipiski aši - iekšējie orgāni burtiski pielīp ķermeņa mugurpusē. Ieskatoties cenu lapā, kļūst skaidrs kāpēc tā - 3 litru benzīna dzinējs ar 400 zirgspēkiem un 500 Nm griezes momentu. Pēc papīriem līdz 100 km/h aizskrien tāpat kā e-tron - 5,7 sekundēs. Iespaidīgi. Protams, augstais smaguma centrs, svars un klīrenss ir jūtams kā gaitā, tā bremzējot, tomēr tāda jauda Defenderam ļoti labi piestāv. Arī pateriņš šāda veida automobilim rādīja pieklājīgus 11.2 litrus/100 km testēšanas režīmā.
Automobilis ir ļoti komfortabls un ietilpīgs, kā arī tā bezceļu aicinājums to padarītu par ļoti labu kompanjonu ceļojumos. Lai gan iespējams piemērotāks ceļojumiem būtu jaunais Mercedes GLE - nedaudz mazāks, arī komfortabls, ar labām bezceļu spējām un krietni mazāku degvielas patēriņu.
Gribētos sacīt, ka Defender ir arī ideāls pilsētā.. ..ja ar pilsētu domājam Rīgu. Nekādi nelīdzenumi, bedres, bruģis u.t.t. ierastais, kas parasti rada galvassāpes, vairs itin nemaz netraucē. Vien atliek jautājums par manevrēšanu un parkošanos - tur šim auto vajag daudz vietas.
Auto cena apmēram 81 000 EUR. Kas pirmajā brīdī šķiet daudz, tomēr Defender spēj ārī daudz piedāvāt. Un kur jūs vēl atradīsiet 400 Zs automobili par šādu cenu?!