Nezinu cik Tu, jau iepriekš par familiaritāti atvainojos, esi manījis tās pakaļējās miglas, bet manā pieredzē tādu gadījumu ir gaužām maz, pats veinreiz pēc miglas joslas aizmirsu izslēgt, neko smagais pasignalizēja - viss ok. Ar tiem vienačiem arī kkā ir aprasts, grūtak ir saprast, bet nu var 95% pieņemt, ka šajā laikā ar moci pa šoseju nebrauc, gabarīts jau parasti deg arī. Mani persnīgi daudz vairāk traucē tālo nepārslēdzēji, jo tas tiešām reāli traucē, protams objektīvi ar nullīti nebraucu un stikls arī savu laiku ir nodzīvojis. Ja redz līkumā/braucot kalnā pretī gaismas - ir tik grūti pārslēgt tās gaismas, nereti jāsignalizē, lai slēdz ārā savus prožekotorus...nu nav tas īsti korekti pret pārējiem, tāpat kā hrenonu karinātāji. Šeit manuprāt ir jārunā par pieklījbas trūkumu uz ceļa vispār, kas ir daudz lielāka problēma par selektīvu (ko viegli kontrolēt un līdz ar to monetizēt) CSN pantu ievērošanu. Piemēram tie paši, atvainojiet kretīni, kas iebrauc aplī, jo es pa otro joslu braucu un uzber gāzi, lai cilvēks netiek no otrās jolas pirmāja un spētu nogriezties - dēļ tādiem, reizēm, ja ir intensīva satiksme un līdz 1/2 apļa jābrauc, es nečakarējos un tā arī nobraucu.
Es nedomāju, ka "dots pret dotu" princips ko labu satiksmes drošībai nesīs, var jau būt, ka kāds apdomāsies...bet būtu autoskolām jāsāk kursantos ieaudzināt kāda braukšanas ētika, prognozēšanas māksla - starp citu savulaik eksāmenos par vilkšanos (10 km/h zem atļautā) deva punktus un pareizi darīja.
Tur jau tā lieta, ka tie vagoni uz 90 nebrauc...labākajā gadījumā uz 85, jo čupā ātrums no pirmā uz leju samazinās, tāpēc visi šie "ja es braucu ar maksimālo atļauto, nevienam nav mani jādzen" ir tukša mazpisāna aizskartā super ego gvelzšana. Par to mitrumu nezinu, tāpat dienišķais simts (ziemenes jau kādu brīdi virsū), tumsā gan nesanāk, sevišķi tuvās pierīgas pļavu šosejās, kur nav jēguši torturārus un veloceļus izbūvēt, var visādi stāvi iznirt....un der piesargāties, optika jau arī nav kā dažam labam.
Eu nevar būt ne....un kā tieši skatīšanās otram pakaļā to atvieglo ? Skatu jau var arī virs ceļa baudīt, jo tapat vēlams skata diapozonu ik pa 10 pamainīt - tālāk tuvāk,utt.
Casio rakstīja: Latvijā auto tur nekad neliktu, jo šaubas vai tā vispār ir iela vai nenorobežots bedrīšu lāpīšanas izmēģinājuma poligons. Bosnija-Hercogovina, Horvātija, Bulgārija, Grieķija, Itālija - no problem, ja auto garām tev var tikt, neviens nepiesiesies. Bet tā jau cita kultūra - uz ielas "haoss", bet savstarpēja pieklājība. Mans komentārs - offtopic. Jautājums - ja iesi pārsūdzēt, uz kāda panta, noteikuma balstīsies? Protokols ne tā sastādīts? Neviens nekad nav sodīts - statistika no kurienes? PP mutiski teiktajā ir spēks tikai, ja ir tā teiktā ieraksts, lai sacīto pierādītu. Tiesiskās paļāvības princips - ja amatpersona tev teica, ka ir ok, tad ir ok (?). Kur garantija, ka dabūsi viņu kā liecinieku par saviem vārdiem? Vajadzēja prasīt papīru uzrakstīt ar visām dokumenta īpašībām, lai juridisks spēks. Solījums makā nekrīt.
Mums savukārt ir haoss, kad 100 un 1 mk noteikumiem, visādiem mazpisānu saistošajiem noteikumiem, krūmu zīmēm u.c. lietām jāizdabā, lai netaptu par aunu pataisīts, un tas tiešām ir grūti, jo viens teica tā, otram atkal plāksteru plāns jāpilda un raksta šitā. Sīkmanība un burta kalpisms, diemžēl ir RPP īpašības...tas, ka visādi vidusskolu beigušie var ar plāksteriem līmēties un lietas taisīt ir liela kļūda .
P.S. posts tāds novēlots
P.S.2 šī vieta kadu laiku atpakaļ leģendāra bija, kur plānus pildīt.
Zelta vārdi, kas diemžēl nedalec visādiem kolektīvistiem, skolotājiem, sēņotājiem un priekšā līdējiem....ir cilvēki, kas vienkārši grib braukt, braukt un izbaudīt, iespējams arī laiku ieekonomēt + vēl kādu ainavu redzēt - un tas viss nav izdarāms braucot čupā, vagonos - un mani nebeidz izbrīnīt tie, kas tā dara, viens otram pie bampera salipuši, kaut ceļš pieļauj arī citu kustību, bet nu katram savs.
Protams gadās jestrāka un tolerantāka braucēju grupa, kur distance un saprātīgs ātrums ir cieņā, jā tāda ir pat patīkami braukt, diemžēl gadās tas reti.
Pirmkārt būt uzmanīgam, bet nu tas ir visu laiku. Tie ceļu drošības koeficienti jau rodas tikai, ja bieži tos lieto...LV un Pierīgā jau daudz dažādu šoseju un ceļu un zina tos tikai tie, kas biežāk lieto.
Otrkārt ir jāvēro sev apkārt un tas galvenokārt ir attiecināms uz citiem "satiksmes dalībniekiem" - šoferiem. Ja kāds priekšā raustās, ģorgājās u.c. izceļās, tad tādam ir ar steigu jāiet garām, jo brīnumi tur var būt visādi un parasti arī ir, jo tas, kas paliek aiz muguras Tevi apdraudēt,traucēt vai ietekmēt praktiski nevar.
Trešais būtu tāds, kā atgādinājums, tiem ar jauniem auto un jaudīgām gaismām - tagad tumšais laiks, esiet tik jauki un izslēdziet savas tālās laicīgi - nevis kā te viens la.lv farizejs propogandē pie 150-200 metriem, reāli spiež laukā acis. Tieši tas pats ir ar tiem, kam naktī pakaļā jākarājās, es palaidīšu, bet nevajag sēdēt 8-9 metrus aiz auto, traucē.
Nu un kur tad liksi tos 80 gudriniek ? Visās vietās, kur kādam var labpatikt iziet bez atstarotāja vai vietējā vietvara nav domājusi par ietvi ?
Jau tā LV ceļi ir saraibināti ar 70 zīmēm, kuras kar visur, kur ienāk prāta, vai kāds hatu ir pie ceļa uzbliezis un liek uzreiz 70, ne kādus tur 80. Ir jābeidz tā ierobežošanas mānija un jādomā saprātīgi, kā piem Austrijā, kur likumiski pa serpentīniem arī uz 100 var braukt - to protams praktiski neviens arī nedara. Bet atstarotāju lietošanu būtu vienreiz jāsāk arī uzraudzīt !
imho, vissezona = ziemas riepa, kuras gumijas sastāvs pieļauj lietošanu vasarā (t.i. viedēji cieta/cieta gumija)
Skandināvenes manuprāt zem šī nelien, kgan reiz veiksmīgi gadu+ nobraucu ar Dunlop Ds2, kaut mīkstā tipa riepas bij, manuprāt vienas no labākajām savulaik.
Nav rezons braukt pāri Rīgai, lai lētāk ielietu, bet, ja netālu ir lētais tanks ir dīvaini neieliet, kādreiz šitā regulāri Siguldai cauri laižot ielēju, tagad kur citur, ja labs preiss ir. Ja brauc pāris K km mēnesī, tā nauda salasās beigās, it sevišķi, ja cenu starpības mēdz būt pat 10 centi litrā !!!!
Tāpēc arī labāk ir ne... smadzeni un lietot vienu setu visu laiku, ne vecs paliek, ne arī jāstreso par rindām pie maiņas točkām (vismaz ne katru gadu). Ari statistika rādā, ne ziemas kā agrāk, ne arī karstas vasaras - šī bija izņēmums - rezultātā personīgi man nav vajadzīga ne ūber propogandētā drošība lietotojot mīkstas skandināvenes, ne arī vasaras riepas priekš pāris mēnešiem, bet gan normāla cauru gadu lietojama riepa - pašlaik esmu apstājies pie WR d4 - Ir OK.
Pietiekami daudz ir ziemeņu, kuras ražotājs pieļauj lietot visu cauru gadu, kā budžeta tā biznes, tā arī premium segmentā. Nekas nav max drošs - tā ir drošības definīcija. Man pietiek ar normālas kvalitātes/cenas produktu, ko lietoju 2 gadi, tad vai nu pārdodu, vai arī miskastē un ņemu nākamo tādu pašu, izlaižot 4 maksājumus par montēšanu/balansēšānu. Man pietiek un vairāk nevajag. Kādam, kas daudz brauc/laukos brauc/ziemā grib ātri braukt, iespējams nepietiek un vajag 2 setus. Runa šeit ir par to, kas kādām vajadzībām ko lieto.
Un cik reizes gadā tad tādi ir ? es neredzu jēgu barot riepu maiņu kantorus (jo lielā daļā sūdīgi un vēl lammeri strādā, kam uz pirkstiem jālūr) un tirgoņus pērkot 2 setus riepas. Jā C Eiropas riepa ir sūdīgāka uz ledus, par skandināvu, šipus vispār neminēšu, bet tāpēc jau var drusku uzmanīgāk pabraukt tās pāris reizēs, kad tādi sūdi uz ceļa ir.
Leju kur lētāk, 25 gadīgs 2.5tdi sagremo visu , īpašas kpl atšķrības neesmu manījis, bet cenas gan mierīgi LV variē pa 10-12 centiem litrā, kas uz ~80l bāku ir ~8 eiro, kas, ja nobrauc pāris šādas bākas mēnesī beigās nav maz.
Tagad praktiski visiem ir kādas atlaižu programmas. Tā kā braucot reizēm der iemest aci tablo pie DUSiem
westlake un goodride ir tikmēr labas, kamēr maksā tiešām kapeikas, nevis kā sailuns, kas ir Eiropas 2.ešēlonā un virs tā cenām un velk jau uz lētākiem premium. Turklāt ķīniešiem ir ļoti mīksta gumija lielākoties, kas padara tās grūtāk lietojamas cauru gadu.
ārākāpēju un video graizītāju/postotāju kredo, moto un domāšanas stils jau ir varen līdzīgs, sinonīms teiksim - abiem gribas citus pamācīt, pārmācīt utt. atšķirība ir formā un veidā - pirmie jau ir atsaluši, otrie to klusībā grib darīt, bet saknes jau aug no viena poda. Ja pirmos ir naturāli jāizķer, jo tādām darbībām nav vietas uz ceļa, tad otros ''tautas šerifus'' vajadzētu tikpat legāli vnk atsēdināt, nevis vēl iedrošināt - kur dīvainīši manabalss.lv gribēja vākt parakstus, lai varētu kvtiņas rakstīt pēc visādu darbonīšu/dīvainišu iniciatīvām - jo pretējā gadījumā būs vitronik variants, tikai peļņas vietā atsevišķu personāžu ego būs spodrināts...Vispār normālā, tiesiskā valstī tikai atbilstoši kvalificēta amatpersona ir tiesīga otru sodīt un tas šīm abām grupām ir kā sāls brūcē...jo ir taču tādi malači, pareizie un krutie zēni - kgan wannabe soģi jau parasti pilni Delfu komentāri - kas tie tādi ir - vai nu kompleksaini pusmūžnieki vai arī tīņi, kas tikai trolejbusā brauc, tā arī neesmu sapratis.
Redz te sākās morālā dilemma, jeb skaudrāk izsakoties morālā ateja - filmēt citus, bet pašam ta nesanāk kristālam būt...bet filmēt un mācīt citus ta gribas. CSN jau nav no viena ātruma, nogriešanās vai kādas citas darbības - tas ir noteikumu komplekss, kur katrs grēko - kāds pārsniedz ātrumu, cits apdzen 2-3 auto uzreiz, vēl kāds nedod ceļu (ko personīgi uzskatu par ļoti bīstamu parādību uz šosejām), vēl kāds bez virzienrādītājiem laiž - bet citus pamācīt, kā vienā gudrā grāmatā rakstīts - var kas pats bez grēka un tādu nav. Toties ko var un vajag ievērot - braukt tā, lai citam netraucētu un neradītu bīstamas situācijas.
CP Tevi pilnīgi var pasūtīt ar visu Tavu "materiālu", ne iekārtas sertificētas - kalibrētas, utt, ne arī pats amatpersona. Vispār ir ZB jau šie wannabe družiņņiki, skolotāji - pārmācītāji, stukači un citi mazvērtības kompleksu mākti, kam viss uztrauc, kam jāziņo, jāposto un jābļaustās. Sēdi un brauc mierīgi, tableti mieram iedzer, ja nepalīdz...visādi fokusi nemitīgi uz ceļa notiek...kas man būtu atagad katrs idiots, kam kreisā joslā jāvelkās vai sava ūber personas vārdā man ceļš jānogriež netā iekšā jābāž, vai ?
Tikko kā Akropole sāks darbu, tā Lokmotīves ielu, kā alternatīvu Maskavas ielai, lai nonāktu centrā varēs aizmirst - nebeidzams štoperis no Rušonu krustojuma līdz D tiltam garantēts būs...Apvedceļus Centram vajag kā ēst...bet pat D tilts šo funkciju nepilda diemžēl, jo visi gali beidzās kādos luksoforos, sašaurinājumos, utt.
Ne jau centrā to ir pārāk daudz, štoperi jau ir ap Dienvidnieka un dzelzceļa loku...un kā lai nebūtu pārāk daudz, ja centram nav normālu apvedceļu. Jābeidz pūst slaucēju stabulītē un stulbas mantras atgremot - neko, izņemot saskaņas kasi tā iebraukšanas maksa neatrisinās.
Nezinu cik Tu, jau iepriekš par familiaritāti atvainojos, esi manījis tās pakaļējās miglas, bet manā pieredzē tādu gadījumu ir gaužām maz, pats veinreiz pēc miglas joslas aizmirsu izslēgt, neko smagais pasignalizēja - viss ok. Ar tiem vienačiem arī kkā ir aprasts, grūtak ir saprast, bet nu var 95% pieņemt, ka šajā laikā ar moci pa šoseju nebrauc, gabarīts jau parasti deg arī. Mani persnīgi daudz vairāk traucē tālo nepārslēdzēji, jo tas tiešām reāli traucē, protams objektīvi ar nullīti nebraucu un stikls arī savu laiku ir nodzīvojis. Ja redz līkumā/braucot kalnā pretī gaismas - ir tik grūti pārslēgt tās gaismas, nereti jāsignalizē, lai slēdz ārā savus prožekotorus...nu nav tas īsti korekti pret pārējiem, tāpat kā hrenonu karinātāji. Šeit manuprāt ir jārunā par pieklījbas trūkumu uz ceļa vispār, kas ir daudz lielāka problēma par selektīvu (ko viegli kontrolēt un līdz ar to monetizēt) CSN pantu ievērošanu. Piemēram tie paši, atvainojiet kretīni, kas iebrauc aplī, jo es pa otro joslu braucu un uzber gāzi, lai cilvēks netiek no otrās jolas pirmāja un spētu nogriezties - dēļ tādiem, reizēm, ja ir intensīva satiksme un līdz 1/2 apļa jābrauc, es nečakarējos un tā arī nobraucu.
Es nedomāju, ka "dots pret dotu" princips ko labu satiksmes drošībai nesīs, var jau būt, ka kāds apdomāsies...bet būtu autoskolām jāsāk kursantos ieaudzināt kāda braukšanas ētika, prognozēšanas māksla - starp citu savulaik eksāmenos par vilkšanos (10 km/h zem atļautā) deva punktus un pareizi darīja.