Paldies par padomiem!
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Paldies par padomiem!
Daži turpmākie vērojumi par KIA-Sportage.
1. Uzpildīju degvielu pēc nobrauktiem 597 km. Tajos ietilpa pustālais brauciens uz Ziemeļvidzemi. Vidējais patēriņš 5,41 litrs uz 100 km. Borta dators par šo periodu rādīja 5,5. Forši - tas nemelo.
2. Kaitina start-stop sistēmas esamība. Cenšos pierast katrā braucienā atslēgt, bet dažreiz aizmirstas.
3. Kaitina pārāk daudz visādu brīdinošo pīkstuļu. Piemēram, auto pīkst, ja, stāvot uz vietas, ieliek atslēgu aizdedzē un tura vaļā durvis. Ja vēlies stāvvietā pasēdēt, kādu gaidot un tagad vasarā turot vaļā durvis, tad nevari atslēgu turēt, kur ierasts - atslēgas caurumā, bet tā jāliek uz paneļa vai kādā plauktā.
Kad ar Fabiju braucu pa šoseju ar smagu piekabi, tad piektajā liku pie 80 km/h, jo pie 70-75 bija jūtams, ka nevelk īsti.
KIA-Sportage jau drusku iebraukta, un pienāca laiks vilkt piekabi. Kravas svars bija 460 kg, plus vēl pati piekabe ar masu virs 100 kg. Gāja ļoti pārliecinoši - daudz labāk nekā, ja tādu vilktu Fabia 1,2 benzīns/gāze.
Kas ir ,,makstu ķērājs,, ?
Man savs KIA-Sportage ar 1,6 litru 115 zirgspēku dīzeļmotoru liekas pietiekami jaudīgs.
Pie 90 km/h piektajā ap 2000, bet sestajā 1700.
Nē, parasto dīzeļdegvielu.
Nelielas pārdomas par DPF filtra pašattīrīšanos. Šķiet, ka tā veiksmīgi notiek vidējos un pustālos braucienos. Pozitīvi, ka process gandrīz nav manāms atšķirībā no manas bijušās Opel-Meriva 1,3 CDTI.
Pirmais gadījums. Braucu no Jelgavas uz Iecavu. Brauciena degvielas patēriņš sākumā, kad tikko biju sācis braucienu, bija 9, tad 8 litri uz 100 km, tad 7,0 litri uz 100 km un tālāk vairs nekritās, lai gan bija vienmērīgs brauciens pa šoseju ar 90-95 km/h. Atpakaļceļā 5,3 litri uz 100 km. Secinu, ka turpceļā tīrījās kvēpu filtrs.
Otrs gadījums. Mierīgs brauciens Matīši - Puikule - Limbaži - Skultesmuiža. Izeju uz Tallinas šoseju, brauciena patēriņš 4,7 litri uz 100 km. Tad pie Saulkrastiem pieaug līdz 4,8, tad līdz 4,9, lai gan kustība vienmērīga. Izbraucu caur Rīgu, un Jelgavā ierados ar vidējo patēriņu 4,9 litri uz 100 km. Domāju, ka pie Saulkrastiem notika DPF filtra pašattīrīšanās.
Nepiekritīšu. KIA-Sportage grīdas skaņas izolācija ir laba.
Braucu arī pa granti dažādās vietās - gan pa valsts ceļiem, gan ,,Latvijas valsts mežu,, ceļiem. KIA-Sportage klusi, mīksti ,,slīd,, pa tiem.
Nē, neko savādāk negribēju. Viss ir ļoti labi - sestais ātrums klusai, komfortablai braukšanai palielā ātrumā.
Pati braukšana klusa, līgana, komfortabla.
Multimediju sistēma: radio klausos reti, patīk labāk braukt klusumā. Rūpnīcas navigācija šķiet normāla, bet man labāk tīk lietot Waze programmu, kuru pieslēdzu caur Android Auto.
KIA-Sportage ar Tiguan un RAV4 pirms iegādes nesalīdzināju - tie tomēr dārgāki, ārpus mana budžeta. Karoq varbūt derētu, bet līdz tā testēšanai nenonācu.
Vakar maršruts Jelgavas nomale - cauri Rīgai - gar Valmieru - Matīši. Borta kompja rādījumi: 175,3 km, 2:27 stundas, degvielas patēriņš 5,1 litrs uz 100 km. Vidējais ātrums 71,6 km/h, kas nav maz, ņemot vērā, ka pa vidu Rīga, un ir daudz radaru un apdzīvotu vietu.
Ātrumi pa šoseju bija 90-100 km/h pārsvarā, labākajās vietās 100-110 km/h.
Zem 90 km/h sestais nevelk, tad jāliek piektajā. Tur, kur uz Jelgavas šosejas remonti un ātrums 75 km/h, vai arī panākot lēnākus ar 80-85 km/h braucējus, pāreju uz piekto pārnesumu.
Oktāvijai 4 litri uz 100 km nebūtu, bet 4,5 litri, iespējams, būtu.
Nobraukti pirmie 1500 km ar KIA-Sportage 1,6 CRDi (115 zirgspēki) ar mehānisko ātrumkārbu otrajā EX komplektācijā. Kopumā iespaidi ļoti pozitīvi. Liels, komfortabls auto ar līganu gaitu. Riepas ir 225-60/R17 izmērā. Vadāmība nav gluži tik precīza kā parastam hečbekam, piemēram, septītajam Golfam vai 2019.gada Oktāvijai, bet tas saprotams, jo auto ir augstāks. Kopumā tātad vadāmības/komforta attiecība ar 17 collu diskiem ir vairāk uz komforta pusi, un tas man patīk.
Sēdpozīcija vadītājam ar augumu 180 cm ir ideāla. Stūre un sēdekļi regulējas plašos diapazonos, vadītājam ir arī jostas vietas atbalsta regulēšana. Patīk vējstikla augšā esošā krāsainā josla, kura ir tāda šaura, lai netraucētu skatam. Mazs mīnusiņš: panelī ļoti daudz pogu vienkopus, un ir jāpierod, lai trāpītu uz īsto.
Aizmugurē pasažieriem vietas daudz, ir rezerve gan ceļu, gan galvas zonā, var pēdas daļēji pabāzt zem priekšējiem sēdekļiem. Katrai no aizmugurējā sēdekļa daļām (40% vai 60%) var atsevišķi regulēt atzveltnes slīpumu. Aizmugurē pa vidu ērts elkoņbalsts ar krūzīšu turētājiem.
Bagāžnieks savai klasei atbilstošs, diezgan paliels. Pēc tehniskajiem datiem tā tilpums 480 litri. Ir mazizmēra rezerves ritenis.
Mehāniskā ātrumkārba slēdzas patīkami, precīzi. Pārnesumi diezgan ,,gari,, , pirmais optimāli līdz 15-20 km/h, otrais līdz 35-40 km/h, trešais līdz 50-60 km/h, ceturtais līdz 70 km/h, piektais līdz 90 km/h, sestais sākot no 90 km/h uz augšu. Zem 90 km/h sestais īsti nevelk. Ļoti laba skaņas izolācija. Klusa gaita pa šoseju pie 90, 95, 100 km/h, arī pie 110 km/h vēl aizvien klusi. Sestajā pārnesumā 1750 apgriezieni ir pie 97 km/h, bet 2000 pie 112 km/h.
Izskatās, ka borta dators degvielas patēriņu rāda gandrīz precīzi - būtiskas kļūdas nav. Pilnu dīzeļdegvielas bāku pielēju uzreiz pēc pirkšanas un tad pie 1057 km nobraukuma. Pa vidu vēl vienreiz lēju nepilnu bāku. Pirmo 1050 kilometru degvielas patēriņš - 5,64 litri uz 100 km. Tas - jauktā režīmā gan ar īsiem, gan pusgariem braucieniem. Bet borta dators pirms tam rādīja ilgtermiņa rādītāju dažbrīd 5,7, dažbrīd 5,6 litrus uz 100 km. Tātad būtiski nemelo.
Garākos braucienos dīzeļdegvielas patēriņš ir tuvu 5 litriem uz 100 km. Šodien braucu no Jelgavas uz Ziemeļvidzemi. Turpceļā patēriņš 5,1 litrs uz 100 km, atpakaļceļā 4,9 litri uz 100 km.
Šitā vaina - kādas caurulītes plīsums dzesēšanas sistēmā - Opel Merivai bija trīs reizes. Pēc trešās reizes no auto tiku vaļā - tad mašīnai bija 9 gadi un 213 tūkst.km nobraukums.
Šis ir foršs lietots auto. Ja uzliek gāzi, tad vispār konfekte:
Man bija pieredze 2013.gada vasarā ar Opel-Meriva 1,3 CDTI, kam tobrīd bija 7 gadi un 180 tūkst.km nobraukums. Aizbraucām uz Šefīldu Anglijas ziemeļos pie radiem. Devāmies atpakaļ sestdienas rītā. Tuvojoties Londonai, vēroju, ka sāk karst motors. Stājos malā, dzesēšanas šķidruma līmenis bija krities, bet vēl ne kritiski. Pielēju. Pēc laiciņa karst atkal. Šķidruma zudums jau lielāks, nācās saukt evakuatoru, paši bijām Londonas apvedceļa malā. Pēc kādas nepilnas stundas atbrauca angļu onka, vispirms aizveda uz tuvāko benzīntanka stāvvietu. Mēģināja aizpildīt plaisu dzesēšanas sistēmā ar kaut kādu ķīmiju. Neizdevās. Tad veda uz servisu uz dienvidiem, kādus 15 km no lielākas pilsētas Braitonas. Tad jau bija sestdienas pēcpusdiena, un saņēmām solījumu, ka auto ķersies klāt pirmdienas rītā. Nācās palikt viesnīcā pa dārgo - ap 200 eiro par 2 naktīm. Laiks bija diezgan slikts, 12-14 grādi un stiprs, trauksmains vējš. Nosēdējām pārsvarā viesnīcā. Pirmdien pa kādām 4-5 stundām auto veica pagaidu remontu, vienai dzesēšanas šķidruma caurulītei uzliekot žņaugu. Angļi malači, labi sataisīja. Līdz mājām vairāk kā 2000 km tikām veiksmīgi. Pēc tam vēl Latvijā bija jāgaida īsto detaļu - caurulīti, un tad veica ,,īsto,, remontu. Tā caurulīte arī Anglijā būtu jāgaida vairākas dienas, tāpēc jau veica pagaidu remontu. Kopā visas izmaksas - evakuators, viesnīca, pagaidu remonts Anglijā, ,,īstais,, remonts Latvijā - sanāca virs 500 eiro.
Tā īsti neapskatīju. Apmeklējot Norde salonu un vēlreiz izbraucot ar Duster, Captur modelim tikai pavirši uzmetu aci.
Agrāk bija pa abām mašīnām kopā ap 40 tūkst.km gadā.
Trakākais moments: šķidro degvielu var atnest vai atvest kanniņā, ja nu kas, bet elektrību nekurienē nepienesīsi klāt.
Es tikmēr priecājos par KIA-Sportage 1,6 CRDI. 10 dienās gan nobraukti tikai 300 km.
Vakar posmā Jelgava-Olaine Passat B5 ar 110 zirgu dīzeļmotoru vilka uz piekabes-platformas pirmās paaudzes BMW-X5. Ātrums ap 50-60 km/h, gara aste un daudz apdzīšanu. Passat masa 1,4 tonnas, piekabe-platforma plus BMW uz tās 2,1-2,2 tonnas apmēram. Šķiet, ka šāda vilcēja un piekabes masu attiecība nav droša!