Tā nav kļūda, tā ir prasta paviršība 31

 
Aigars | 31.maijs 2013 23:15

Šis ņemts no iAuto pasta iedaļas „Raksta lasītājs”. Autors Aigars (viņš arī „Deksters”), viens no visu laiku aktīvākajiem komentāru autoriem

23. marta naktī notika satiksmes negadījums, kurā (ne manas vainas dēļ) tika bojāta manis vadīta automašīna. Tika veikta viss process, lai vainīgā transportlīdzekļa apdrošināšanas kompānija atgrieztu man auto pirmsavārijas stāvoklī.

16. maijā aizbraucu pēc auto. Jau pa gabalu bija redzams, ka remonts ir nekvalitatīvi veikts, bampera uzlika šķība, citi defekti.  Iegāju pēc atslēgām, man atvainojās, ka, saliekot auto, darbu veicējs esot apskrāpējis tikko nokrāsoto spārnu. Bet to viņi pēc tam novērsīšot. Man nebija laika, bija steidzami jābrauc, paņēmu atslēgas un aizbraucu. 

 Misā konstatēju, ka krīt nost priekšējā reste, pie radiniekiem sameklēju plastmasas savilces, lai detaļas nepazūd.

Nākamajā rītā atklājās remonta būtība visā savā krāšņumā. Reste krīt nost, bampers pielikts šķībi un nav nostiprināts, turklāt tas ir šķībs visos virzienos. Bampera uzlika pēc remonta ir šķība un nekādi nepieguļ dzelzs pamatnei. Spārns nav pieskrūvēts, skrūve kustas un ir ar pirkstiem atskrūvējama. Detaļu krāsojuma kvalitāte drausmīga, nav veikta pienācīga pirmskrāsošanas apstrāde. Apskrāpēts ne tikai tikko krāsotais spārns, bet arī otrs.

Sakarā ar to, ka avārijas mirklī spēcīgs trieciens bija pa labās puses priekšējo riteni, auto uz ceļa pēc tam  neturējās taisni, bija nepieciešams vai nu remonts, vai regulēšana.

Nepiemērotu instrumentu dēļ ticis sabojāts uzgrieznis, tāpēc atskrūvēt stūres pirkstu nevarēja un regulēšana nav tikusi veikta, par ko liecina arī joprojām esošā mašīnas novirzīšanās pa kreisi braucot.

Patlaban nevēlos norādīt nedz apdrošināšanas kompānijas, nedz servisa uzņēmuma nosaukumus, jo man tika solīts visu novērst. Taču attieksme un vispārējais noskaņojums liecina, ka var rasties problēmas, lai auto atgrieztu stāvoklī, kādā tas bija pirms avārijas.

Piemēram - apdrošinātājs bija piekritis bampera uzlikas nomaiņai pret jaunu, bet serviss esot ‘’principa pēc’’ remontējis veco, jo tā jau pirms tam esot bijusi līmēta. Bet tā bija vesela, līdzena un taisna detaļa, nevis šķība, kā patlaban. (Šobrīd ir zināms, ka detaļa iegādāta jauna.)

 Ar šo savu stāstu gribēju izteikt  pārdomas par to, kādā vidē mēs dzīvojam un ko cilvēkiem nozīmē civilizēta valsts Eiropas Savienībā, ja klientam pēc veikta remonta  var atdot automašīnu tādā stāvoklī, ar tādu izpildījuma kvalitāti. Šeit nu nekādi nevaram vainot valdību vai ko nebūt citu, šeit ir ikdiena mūsu vidū. Kā man teica servisa meistars – „vai tad jūs nekad nekļūdaties?”... Šeit nav kļūda, šeit ir prasta paviršība ar katastrofāli zemu atbildības līmeni pret paveikto. Kļūdīties varēja,  apskrāpējot spārnu, to es saprastu, gadās. Bet visu šo es nesaprotu .

 Jāpiebilst, ka apdrošinātājs ir pietiekami liels un ar labām atsauksmēm ,kā arī serviss nav gluži mazs un neatpazīstams.

 PS. Turpinājums sekos.

 
Visi komentāri
 
DekstersFF 31.maijs 2013 23:40
1 0 Atbildēt

Tātad, apdrošinātājs pilnībā atbalsta manu pretenziju, paši nozīmēja citā servisā piekares diagnostiku,kur to arī salaboja un noregulēja. Attiecīgi paldies par atsaucību un korektu attieksmi.

3. jūnijā došos uz brāķdaru uzņēmumu ,lai veiktu atkārtotu remontu.

recluse 1.jūnijs 2013 8:51
0 2 Atbildēt

Un kompensācija par papildus patērēto laiku, par stresu, kas saistīts ar avārijas situācijas izraisīšanu (tā reste tak braucot kādam varēja uzkrist)?

DekstersFF 1.jūnijs 2013 9:36
1 0 Atbildēt

Es nebraukāju pa vietām, kur cilvēki rāpo pa ceļiem, lai viņiem restes uzkristu :D

Es 1.jūnijs 2013 12:22
1 1 Atbildēt

Tāpēc vajag ņemt atlīdzību naudā, nevis remontēt apdrošinātāju servisos (kas ļoti labi nopelna uz apdrošinātājiem). Tagad bojājumus novērtē labi. Taisu pārbaudītā servisā un nauda paliek pāri. Pēc nopietnākās āvārijas "nopelnīju" gandrīz 1000 Ls taisot šo to pats un šo to servisā. Tiesa, mašīnu pēc tam pārdevu, bet ne dēļ šīs avārijas.

GB12 1.jūnijs 2013 12:25
0 0 Atbildēt

Vecākam auto tā var darīt, ja bojājumi nav pārāk lieli. Bet jārēķinās, ka PVN noskaitīs nost.

Palaidniex 2.jūnijs 2013 14:40
1 0 Atbildēt

Ja cilvēks izvēlās remontēt citā servisā, kam pa taisno apdrošinātājs nevēlās maksāt, arī PVNs nepienākās? Citam servisam tak bez PVN nevar tak maksāt...

GB12 3.jūnijs 2013 10:00
0 0 Atbildēt

Ja vari uzrādīt čekus, ka tiešām esi remontu veicis, tad maksā ar PVN.

Palaidniex 3.jūnijs 2013 10:03
0 0 Atbildēt

Izklausās jau labāk, un kā ar rezerves daļām?

Aiziet sapērk rezerves daļas - uzrāda čekus - par to maksā ar PVN un par darbu, ja taisa pats, bez PVN? Pēc kāda tarifa, kā mēra stundas un darbu? :)

Vai par darbu nemaksā neko?

GB12 3.jūnijs 2013 10:09
0 0 Atbildēt

Par rezerves daļām maksā ar PVN.

Par darbu - ir tāda LTAB apstiprināta metodika, kur katram darbam ir sava vidējā normstunda, kādu tad arī rēķina. Stundas izcenojums arī ir minēts tajā metodikā. Visus kritērijus nezinu, bet būtiskākais, ja nemaldos, ir auto izlaiduma gads. Ja remontēsi pats, saņemsi šo naudu bez PVN, protams. Tu taču neesi PVN maksātājs, vai ne tā...

nomiks 3.jūnijs 2013 9:49
0 0 Atbildēt

Ja atlīdzību izņem naudā, tad to samazina par 21% jeb par PVN tiesu.

Līdz ar to, veicot remontu, sanāks veicināt ēnu ekonomiku.

Jau auto nav pavisam vecs, tad noteikti var vienoties ar apdrošinātāju par remonta veikšanu labā servisā nevis kādā kaktu kantorī. Protams, tas pie nosacījuma, ja iepriēkš ir ticis izvēlēts labs apdrošinātājs.'

Dekstera gadījums izskatās pēc OCTA gadījuma. JA būtu KASKO, tad labākais risinājums ir pieteikt atlīdzību pēc KASKO pie sava apdrošinātāja, bet par OCTA pēc tam lai pats apdrošinātājs cīnās. Esmu tā pats darījis, kā arī vairāki mani paziņas līdzīgi. Rezultāts ir daudz labāks.

Deksters 3.jūnijs 2013 10:17
0 0 Atbildēt

Nu, ja tu būtu lasījis manu tekstu, tad tur tieši ir norādīts, ka tas ir OCTA gadījums.

GB12 3.jūnijs 2013 10:36
0 0 Atbildēt

Bet tev mazdai vai tad KASKO nebija?

Deksters 3.jūnijs 2013 10:49
0 0 Atbildēt

Bija. Kāpēc bojāt kasko statistiku, ja es neesmu vainīgs?

GB12 3.jūnijs 2013 11:53
0 0 Atbildēt

Atkarībā no kantora, kurā tev tas KASKO ir... katra AAS to rentabilitāti rēķina savādāk. Ja tā globāli, statistika tev īpaši nepabojātos, jo KASKO kompānija tāpat ietu regresā pret vainīgā OCTu. Nu labi, varbūt tu nedabūtu 5% atjaunojuma atlaidi, kas tavā gadījumā būtu kādi 10-15 lati (kaut gan, gan jau, ka brokeris tāpat izkruķītu labu ciparu), bet pēc šī gadījuma kaut kā šķiet, ka tagad tā ņemšanās ar servisiem un AAS, kā arī laiks, lai vispār šo rakstu uzceptu, tev izmaksā vairāk, vai ne tā?

GB12 1.jūnijs 2013 12:26
0 0 Atbildēt

Serviss izklausās pēc "Veģu auto"

DekstersFF 3.jūnijs 2013 7:24
0 0 Atbildēt

Nav Veģu auto.

Shiirs 1.jūnijs 2013 22:47
1 4 Atbildēt

Rakstelis laikam kunga duushaa tapis.

DekstersFF 1.jūnijs 2013 23:40
0 0 Atbildēt

Šeit bildes par vispārējo stāvokli, fotografēts otrā rītā pēc saņemšanas no servisa un nobrauktiem 140 km.

foto.inbox.lv/daniels_reebuss/Mazda-remonts

GB12 3.jūnijs 2013 10:03
0 0 Atbildēt

Mjā, tādu brāķi reti kad gadās redzēt...

Deksters 3.jūnijs 2013 10:27
0 0 Atbildēt

Tāpēc jau arī apdrošināšanas eksperts apstiprināja manu pretenziju, pats ieteica Autofavorītā veikt ritošās apskati un defektāciju. Tajā sadaļā tagad viss ok. Šorīt auto atkal nogādāts servisā atkārtotam remontamā , gaidīšu rezultātu.

GB12 3.jūnijs 2013 10:36
0 0 Atbildēt

Nu labi, gaidīsim rezultātu... :)

Palaidniex 2.jūnijs 2013 14:37
0 0 Atbildēt

Man te kolēģei vesela epopeja ar vienu aptirsinātāju un viņu autoservisiem

Nemitīgi jāpierāda, ka neesi žirafe... Ļoti ilgā laika posmā ar neskaitāmām labošanām auto netika sataisīts kā nākās...

Briest tiesa, ja vien kā dažas citas AAS pēc iesnieguma tiesā momentā nebūs gatavi izlīgumam

Kanibaals 3.jūnijs 2013 0:49
0 0 Atbildēt

Kāpēc vispār pieņēmi, ja remonta kvalitāte neapmierināja?

DekstersFF 3.jūnijs 2013 7:24
1 0 Atbildēt

Tāpēc, ka esplānoju savus darbus. Man to auto solīja iepriekšējā piektienā, bet tā jau bija nākamā ceturtdiena. Auto nepieciešams darbam. Es to neiegādājos,lai neprognozēti ilgi turētu servisa pagalmā. Tāpēc es nepieņēmu, uzrakstīju aktā, ka ir redzami trūkumi ,kurus viņi apņemas novērst tad, kad atkal tā mana rinda pienāks. Plus vēl es to gribēju parādīt apdrošinātājam un citam servisam.

GB12 3.jūnijs 2013 10:05
0 0 Atbildēt

Lai nu kā, vadonim mazliet ir paveicies, ka apdrošinātājs ir tavā pusē. Bieži vien ir tā - klients paņem auto, izrādās brāķis, apdrošinātājs pasaka - ar visām pretenzijām pie servisa, mēs mašīnas neremontējam. Nu, un tālāk tad viss atkarīgs no servisa godaprāta.

Deksters 3.jūnijs 2013 10:18
0 0 Atbildēt

Apdrošinātājs ir SEESAM. Viss ļoti korekti un ar sapratni.

GB12 3.jūnijs 2013 11:54
0 0 Atbildēt

Bet Seesam taču ļauj izvēlēties savu servisu... saprāta robežās, protams... Kāpēc neņēmi tādu, kam pats uzticies?

Deksters 3.jūnijs 2013 12:34
0 0 Atbildēt

Viņi deva iuespēju izvēlēties. Par cik šī ir pirmē reize, kad mašīna jākrāso ,dzīvojot Mārupē vai Rīgā, tad mana pieredze ir nekāda servisu izvēlē. Izvēlējos sev tuvāko, zinu, ka tas te ir jau sen, attiecīgi vajadzētu būt normālam.

Plus vēl tas, ka tam apdrošinātājam uzticos , viņu ieteikumu uztvēru kā sava veida garantiju pakalpojuma kvalitātei.

Es pat neesmu baisi sacepies par to visu. Mani tikai izbrīnīja, ka ko tādu var sadarīt. Iespējams, ka tur ir kāda personāla problēma īslaicīga un tā nav biujis vienmēr, to arī apdrošinātājs teica. Katram var gadīties, tāpēc gaidīšu ,kā viss beigsies. Šorīt jau džeks servisā neko neiebilda, atzina, ka nav labi un ka visu novērsīs. Korekti un bez lekšanās. Tas, ar ko pirms tam kontaktējos, tas gan tur dzina sviestu mazliet.

Palaidniex 3.jūnijs 2013 10:19
0 0 Atbildēt

Šāda situācija ir visai debila. Kad paliec viens pret apdrošinātāju un viņu izvēlētiem brāķdariem, neviens izņemot Tiesu nav gatavs aizstāvēt pret šādu bezpriģelu.

Nemitīgi atkārtoti remonti, pārtaisīšanas un papīru papīri aiz kuriem apdrošiunātājs neredz cilvēku un vēl aizvainojas, kad cilvēks uz to norāda... Pie kam upurējot pašu svarīgāko un vienīgo kas apdrošinātājam var būt - savu reputāciju.

Tu 3.jūnijs 2013 12:02
0 1 Atbildēt

ņemot naudā, apdir$inātaji neizmaksā pvn summu, bet ja Tev japerk detaļas veikalos, tad pvn jamaksā...

GB12 3.jūnijs 2013 12:08
0 0 Atbildēt

Vēlreiz saku - ja vari ar čekiem pierādīt, ka esi attiecīgās detaļas pircis, tad atmaksā ar visu PVN.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti