Dreiliņos ar auto nāvējoši notriekts velosipēdists 28

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 21.februāris 2020 10:10

Vakar Latvijā reģistrēti 90 ceļu satiksmes negadījumi, kuros gāja bojā viens, bet cieta vēl astoņi cilvēki, aģentūru LETA informēja Valsts policija.

Vakar ap plkst.7 Stopiņu novada Dreiliņos automašīnas "Škoda" vadītājs uzbrauca 1955.gadā dzimušam velosipēdistam, kurš no gūtajām traumām gāja bojā. Policija skaidro notikušā apstākļus.

Ceturtdien septiņi cilvēki cieta avārijās Rīgā un tās apkārtnē, bet viens - Zemgalē. Viens no cietušajiem bija velosipēdists, bet trīs - gājēji.

Par automašīnas vadīšanu alkohola reibumā policija vakar aizturējusi piecus autovadītājus: divus - Vidzemē, bet pa vienam - Latgalē, Kurzemē un Rīgas apkārtnē. Rīgā un Zemgalē aizturēts arī pa vienam vadītājam, kuri bija lietojuši narkotiskās vielas.

Par ātruma pārsniegšanu autovadītājiem noformēti 234 protokoli. Rīgas apkārtnē par atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu sodīts 61 autovadītājs, Zemgalē - 57, Vidzemē - 50, Latgalē - 37, bet Kurzemē - 29 autovadītāji.

Kopumā policija vakar noformējusi 589 protokolus par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem.

 
Visi komentāri
 
Vernons 21.februāris 2020 11:19
1 16 Atbildēt

"Vakar ap plkst.7 Stopiņu novada Dreiliņos automašīnas "Škoda" vadītājs uzbrauca 1955.gadā dzimušam velosipēdistam, kurš no gūtajām traumām gāja bojā."

Velosipēdistiem bailes vispār zudušas!

scrum 21.februāris 2020 13:11
3 0 Atbildēt

Tu gribētu, lai velosipēdisti baidītos braukt pa ceļu? Vai baidītos no auto? Vai tieši no tevis, lielā un varenā, kas stūrē tonnu smagu mehānisku lādiņu?

Vernons 21.februāris 2020 13:25
2 11 Atbildēt

Es vēlos, lai tas riteņbraucējs būtu ieraugāms! Tas jau nav normāli, katru dienu pa līķim!

scrum 21.februāris 2020 13:57
1 0 Atbildēt

Tas pašsaprotami - gājējiem, velosipēdistiem uz ceļa jābūt redzamiem.

uupis 24.februāris 2020 21:46
0 0 Atbildēt

Vernonam jau Dodiet ceļu zīmei ir tukša skaņa? Cinisms rullē?

uupis 12.marts 2020 4:11
0 0 Atbildēt

Autovadītājam tagad ir krimināllieta un spīd reāls cietumsods! Kurš šoferis vēlas sabojāt savu biogrāfiju ar kriminālu reputāciju un cietumsodu? Visi? Vai tikai Vernons?

micex 21.februāris 2020 12:49
6 0 Atbildēt

Jāskatās pēc būtības - ja velosipēdistam bija gaismas, atstarojošie elementi, tad autovadītājam draud slepkavība bez iepriekšēja nodoma.

Domāju, ka cietumā vairs nav jēgas likt, bet ja vainīgs - ar tiesas lēmumu būtu jāuzliek par pienākumu uzņemties apgādnieka pienākumus pār nogalinātā velosipēdista ģimeni un tuviniekiem. Tikai tā var mainīt motoristu attieksmi uz ceļiem.

LMT 21.februāris 2020 12:58
0 0 Atbildēt

Krapsis prom, bet nejēdzības turpinās!

Calidus 21.februāris 2020 13:03
2 0 Atbildēt

Braucu garām ap 07:30. Auto un velosipēds vēl joprojām bija uz vietas. Arī policijas darbojās. Velo baltā krāsā, bet detaļas neievēroju. Velo bija braucis pa galveno ceļu P4. Škoda izbraucot no sānceļa bija velo notriekusi. Tur no rītiem satiksme ir intensīva un ir pastāvīga auto plūsma. Škodas vadītājs noteikti koncentrējās uz abos virzienos braucošajām mašīnām lai sagaidītu kādu iespēju izgriezt pa kreisi un iekļauties plūsmā. Domāju, ka tajos apstākļos viņš velo vienkārši nepamanīja. Nelaimes gadījums.

derflu 21.februāris 2020 13:09
6 2 Atbildēt

Nelaimes gadījums ir salocīti bleķi. Šī ir slepkavība bez iepriekšēja nodoma. Velosipēdistus notriekušajiem vadītājiem tiesības būtu atņemamas uz mūžu, nav svarīgi vai vadītājs amatieris vai profs. Kā lai vēl panāk cilvēkus būt uzmanīgiem, vadot tonnu vai vēl smagāku auto kas ir būtībā ir līdzvērtīgs ierocim? Tikpat labo mednieki varētu šaudīties pilsētā, sak, mēs jau netēmājam virsū, bet ja trāpīja - jūs paši vainīgi ka nepalikāt mājā.

Calidus 21.februāris 2020 13:28
4 0 Atbildēt

Tieši tā – nelaimes gadījums. Uzrakstīšu vēlreiz – plkst 07:00 vēl ir krēsla. Vairāk tumšs nekā gaišs. Pa P4 ceļu posmā no Ulbrokas apļa līdz Dreiliņu aplim tajā laikā satiksme ir ļoti intensīva. Plūsma faktiski ir nepārtraukta. Lai izgrieztos un iekļautos plūsmā pa kreisi vajag intensīvi grozīt galvu uz abām pusēm (vairāk gan jāskatās pa labi) škodas gadījumā, lai noķertu kādu brīdi, kad ir iespēja izgriezt. Un ja noķer kādu spraugu plūsmā, tad jābrauc dinamiski, lai neizraisītu avārijas situāciju. Velo tuvojās škodai no kreisās puses, pieļauju, ka tajā brīdī škodas vadītāja uzmanība vija vērsta pa labi.

Pie tam, ja velo tuvojās no kreisās un tam nebija pašam sava luktura, tad no kreizās puses braucošo auto plūsmas gaismās velo mierīgi varēja nepamanīt.

Ir viegli tiesāt sēžot pie datora. Es braucu pa šo ceļu katru dienu un redzu, kādas tur situācijas regulāri veidojas, tādēļ nebrīnos par šādu iznākumu.

scrum 21.februāris 2020 13:59
2 1 Atbildēt

Vadītāju neattaisno tas, ka viņam jāvaktē abi virzieni. Nevari iekļauties plūsmā - brauc ar taksi. Īpaši ja velobraucējam bija gaismas, ko noskaidro izmeklēšana. Un es neattaisnoju minējus, kas brauc bez gaismām - tie maksās ar kauliem par savu slinkumu.

Vernons 21.februāris 2020 14:05
2 16 Atbildēt

Auto vadītājs vello braucēju ieraudzīja, kad atsitās!!! Tāda ir šī skarbā notikua būtība. To jāraksta auto vadītājam savā paskaidrojumā!

eskol 21.februāris 2020 14:35
5 1 Atbildēt

Vernon, šajā vietā es no tevis atvados, jo neredzu jēgu diskusijai ar cilvēku, kas šo situāciju komentē ar "Auto vadītājs vello braucēju ieraudzīja, kad atsitās!!!". Tu atdarini Putinu, kurš uz jautājumu, kas īsti notika ar zemūdeni Kursk, atbildēja ar " tā nogrima".

Vernons 21.februāris 2020 15:01
1 16 Atbildēt

Uz atvadām izlasi CSN 100. punktu!

Calidus 21.februāris 2020 14:09
4 0 Atbildēt

Es nemēģinu attaisnot vadītāju. Vienkārši pats, kā vadītājs lieliski saprotu situāciju tanī vietā un tanī laikā. Un man tā “bilde” kā tas varēja notikt ir diezgan skaidra. Domāju, ka katrs autovadītājs ar stāžu ir bijis situācijā, kad pēdējā brīdī pamana kādu gājēju vai velobraucēju noteiktu apstākļu dēļ. It sevišķi tumsā un intensīvas satiksmes apstākļos. Tādēļ netiesāju autovadītāju.

Starp citu, arī pats esmu velobraucējs un pazīstot abas “ierakumu puses” vienmēr pārliecinos vai autovadītājs mani redz un laiž, pat ja man ir priekšroka.

eskol 21.februāris 2020 14:40
4 0 Atbildēt

Arī spriežu no abām pusēm, bet tomēr katram ir jānes atbildība uz ceļa - velobraucējiem obligāti jālieto gaismas - pareizi novietotas un noregulētas gaismas (nevis mirgojoši stroboskopi), kas ir redzamas, bet nežilbina pretīmbraucējus. Jābrauc pēc noteikumiem un netraucējot satiksmei.

Savukārt motoristiem arī ir jārēķinās, ka velobraucējs ir satiksmes dalībnieks un jābūt gatavam to sastapt - nav jau senie laiki, kad ar velo brauca tikai uz piemājas dārziņu.

Kanibaals 21.februāris 2020 18:56
5 1 Atbildēt

Tās aizmugurē mirgojošās gaismas vēl tā, bet nu jau tie idiņi brauc ar priekšējām mirgojošām pa tumsu. Kāda tam jēga, ne pats redz ne cits redz. Griežot no pagalma vienu gandrīz nonesu, jo tiešām izskatījās ka tā mirgojošā gaisma brauc gar kokiem un tapēc mirgo nevis ka šis pa ietvi lido. Kad CP par šo sāks ņemt priekšā, ja ir gaisma tai ir jādeg.

krbrs 21.februāris 2020 20:40
1 0 Atbildēt

Pilnībā piekrītu, ka sērga ar stroboskopiem jāsāk apkarot - tie vēl ir ok dienas laikā, jo nežilbina. Tumsā gan jābūt pastāvīgai gaismai dakšas kroņa augstumā vai zemāk. Ir sporcmeni, kas liek gaismu uz gaismas, kas ir OK mežā, bet pilsētā tās apžilbina pretīmbraucošos riteņbraucējus - tas ir kā pa pilsētu maukt ar pikapu, kam uz kabīnes uzlikta lielā 5 lampu lustra.

Protams, ka jāizglīto, un pagaidām tikai jāpabrīnās kāpēc bez gaismām tik nevērīgi izturās arī pret sevi, nerunājot par apkārtējiem.

krbrs 21.februāris 2020 20:41
3 1 Atbildēt

...liek gaismu uz galvas...reizēm gan uz galvas, gan uz stūres - un abas tieši pretīmbraucēju sejā.

msh 22.februāris 2020 10:03
2 0 Atbildēt

"pagaidām tikai jāpabrīnās kāpēc bez gaismām tik nevērīgi izturās arī pret sevi, nerunājot par apkārtējiem"

Tur ne par ko nav jābrīnās - viena daļa ir sportisti vai wannabesportisti kam ģeneratorrumbas nelielā slodze ir vai vai vai, šausmas, ārprāts, papildus slodze - bet labs akumulatoru lukturis arī maksā ļoti labi, otra daļa vienkārši neko neruba par mūsdienu tehnoloģiju iespējām, trešā daļa neruba un arī nevar tās atļauties. Cik bieži tu redzi kādu velosipēdistu ar jaudīgu lukturi? Rīga gan jau kādu reizēm var ieraudzīt, bet procents tāpat ir mazs.

Lūk, normāls apgaismojums - ģeneratorrumbas darbinātas diodes ar 13w kopjaudu + 1w diode aizmugurē - faktiskā redzamība ap 80 metri uz priekšu, viss šosejas platums + kaut kas no grāvjiem uz sāniem. Pa tumsu autovadītāji mani cienīja kā pretībraucošu mašīnu

pesklq 22.februāris 2020 11:07
2 0 Atbildēt

Ģeneratorrumbas pretestību jūt velosportisti, kas mačos brauc uz minimālā atļautā svara ričukiem, bet vairums to

kas čunčina savās darīšanās, nejūt starpību starp apkoptu un sarūsējušu rumbu. Vārdu sakot, tas nav arguments.

Problēma ir citur - daudzi domā kā Mirttante - "auto taču ir lukturi, soferis visu redz", nerēķinoties ar auto ātrumu, masu un vadītāja reakcijas laiku. Plus vēl tas, ka autovadītāja smadzenes darbojas režīmā "redzu pārējos auto" un atfiltrē mazāk svarīgo - mājdzīvniekus, gājējus, velobraucējus. Smadzenes vienkārši nofiltrē nost objektus, kas mazāki par auto, uz to norāda daudzie pētījumi. Tāpēc velobraucējiem ir jābūt maksimāli redzamiem un jau pa lielu gabalu.

Domāju, ka policijai un pašiem veloentuziastiem būtu jāveic liels izglītošanas darbs, lai samazinātos neredzamo velosipēdistu skaits. Tie, kuri tumsā brauc bez gaismām abos galos un cer, ka viņus laicīgi ieraudzīs un apbrauks, brauc uz tikšķošas bumbas ar degošu degli.

Vernons 21.februāris 2020 13:23
3 18 Atbildēt

Vello gaismas bija? Veste? Atstarotāji spieķos?

Tās vello gaismas ir tik indīgas, kad pretīm braucošais lūdz pārslēgt zemāk!

Ja vello braucējs nebija kvalificējies braukšanai CSL 19. P. 3. punkta prasībām, tad nav ko vainot auto braucēju! Nu kā lai izpilda prasību, pamanīt šķērsli, kurš nav radījis apstākļus sevi identificēt?

Kriminālprocesa Likuma 377. panta 1. un 2. punkti attaisnos!

Kanibaals 21.februāris 2020 18:56
0 1 Atbildēt

Fantazē tālāk.

msh 22.februāris 2020 10:05
2 0 Atbildēt

"Tās vello gaismas ir tik indīgas, kad pretīm braucošais lūdz pārslēgt zemāk! "

Jā, to man ir gadījies piedzīvot - darbavietas autobusa šoferi arī mēdza sūdzēties ka es viņus žilbinu...

Vernons 21.februāris 2020 14:49
2 17 Atbildēt

No manis var atvadīties vienmēr! Bet kā Jūs esat iemanījušies atvadīties no " Ceļu satiksmes Likuma" 19. panta "Pienākumi un tiesības"? Pants noteic kārtību un secību, kā darbosies CSN, kā katrs būs aprīkots un kā katrs uz ceļa rīkosies! Pants Jums visiem uzlie par pienākumu rīkoties TĀ, lai neveidotu bīstamu situāciju! Pat policija iemanās apiet šo patu un iebrauc auzās!

Točnijs 21.februāris 2020 19:42
13 1 Atbildēt

Pats sen esi auzu laukā ar saviem CSN pantiem. Tur varētu arī palikt!

Dzanks 21.februāris 2020 19:49
6 0 Atbildēt

Nemāku komentēt šo gadījumu, bet no CSNg izvērtēšanas prakses izriet - velo bez gaismām tumsā vienmēr ir 100% vainīgs sadursmē. Pats šitādu reiz gandrīz nonesu griežot ārā uz galvenā ceļa. Aizmugurē gaisma bija, veste bija - bet priekšā nekāda gaismas avota - nevar jau ieraudzīt atstarotāju vai spilgtu krāsu, ja nav gaismas tai virzienā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti