Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Aptauja: Vairums autovadītāju uzskata, ka braukšanas kultūra pasliktinās, bet paši brauc labi 49

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 17.jūlijs 2015 13:01

Lai noskaidrotu viedokli par autovadītāju braukšanas paradumiem, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir veicis autovadītāju aptauju. Aptaujas ietvaros tika analizēti bīstamākie autovadītāju paradumi, braucēju pašnovērtējums par Latvijas autobraucēju kultūru uz ceļa, kā arī, tas kā paši autovadītāji vērtē savu braukšanas stilu. Apkopotie rezultāti liecina, ka vairums (55,2 %) respondentu uzskata, ka autobraucēju kultūra uz ceļa ir normāla vai laba, turklāt autovadītāju pašnovērtējums par savām braukšanas iemaņām ir krietni labāks nekā domas par citu satiksmes dalībnieku spējām.

LTAB aptauju par autovadītāju braukšanas paradumiem veica otro gadu un tajā piedalījās 310 respondenti, kuri ikdienā sēžas pie auto stūres. “Pozitīvi, ka lielākā daļa (55,2%) autovadītāju uzskata, ka braukšanas kultūra uz mūsu ceļiem ir apmierinoša vai laba. Tomēr, ja salīdzina šos datus ar pērn veiktās aptaujas rezultātiem, tad optimistiski noskaņoto autovadītāju skaits ir sarucis par 9%,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, piebilstot, ka par gandrīz 12% pieaudzis to autovadītāju skaits, kas uzskata, ka braucēju kultūra uz ceļa ir katastrofāla.

Aptaujas rezultāti liecina, ka lielākā daļa autovadītāju domā, ka paši ir atbildīgi braucēji, un pārkāpumus biežāk pamana citu autovadītāju, nevis savās darbībās. Gandrīz 88 % braucēju norāda, ka citi autovadītāji ļoti bieži vispār nerāda pagrieziena rādītājus vai dara to ļoti novēloti. Turklāt jāatzīmē, ka pērn šādu novērojumu izteica par 14% mazāk autovadītāju. Aptauja diemžēl parāda arī to, ka daļa autovadītāju uzskata, ka nekāds ļaunums nenotiks, ja manevrs tiks izdarīts pēkšņi un pat neatļauti. Jāatzīst, ka katrs šāds solis var ne tikai maldināt citus satiksmes dalībniekus, bet arī izraisīt nopietnus ceļu satiksmes negadījumus.

„Bieži mūsu autovadītājus var ietekmēt tikai bargs sods vai likuma prasība, un tiek aizmirsts, ka ikviena nepareiza vai maldinoša kustība uz ceļa var izraisīt smagus ceļu satiksmes negadījumus. Nerādot pagrieziena rādītājus, mēs ne tikai maldinām citus satiksmes dalībniekus, bet arī pakļaujam lielam riskam sevi un savus pasažierus. Jāatceras, ka esot uz ceļa, gan kā gājējam, gan kā autovadītājam, mums katram ir savas tiesības un pienākumi. Ja cienīsim viens otru, tad atrasties uz ceļa visiem būs ērtāk un vieglāk,” atzīst LTAB valdes priekšsēdētājs.

Tajā pat laikā autovadītāju pašnovērtējums par savām braukšanas iemaņām ir krietni augstāks par citu satiksmes dalībnieku spēju novērtējumu. Tā lielākā daļa savās atbildēs norāda, ka paši visbiežāk ievēro braukšanas noteikumus. 80 % respondentu atzīst, ka pagrieziena rādītāju paši ieslēdz arī tad, ja apkārt nav citu transportlīdzekļu vai gājēju. 71 % respondentu norāda, ka paši obligāti rāda pagriezienu arī gadījumos, kad galvenais ceļš krustojumā maina virzienu, turklāt tikai 5% autovadītāju atzīst, ka to nedara vispār.

“Nepieciešamība savlaicīgi rādīt pagrieziena rādītājus arī šķietami nevainīgās situācijās, ir viens no priekšnoteikumiem kā izvairīties no avārijas situācijām. Tas, savukārt, ļauj veidot pozitīvu Bonus-malus vēsturi, kā rezultātā izmaksas par OCTA polisi ir zemākas. Līdz ar to, braucot atbildīgi, autovadītāji ne tikai pasargās sevi un savus pasažierus no traumām, tādējādi saglabājot būtiskāko – veselību un dažkārt pat dzīvību, bet tiks ietaupīti arī naudas līdzekļi,” norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 17.jūlijs 2015 13:18
16 2 Atbildēt

Es teiktu tā, kultūra uz ceļiem būtu daudz maz ok, ja vien izskaustu to stulbo niķi acīmredzami ignorēt pagriezienu rādītāju slēgšanu (lasi - acīmredzamu citu satiksmes dalībnieku d.i.r.s.i.n.ā.š.a.n.u).

Pa retam, protams, atrodas arī kāds smadzeņu apdalīts indivīds, kuram pašsaprotami liekas visus apbraukt pa pretējo joslu, krustojumā pie sarkanā nostājoties visiem priekšā pirmajam, taču tādu situāciju nudien pie mums nav daudz.

Rāvējslēdzēja princips pārsvarā tiek ievērots (nereti dāmas izvalba acis, iekrampējas stūrē un NELAIŽ).

Varbūt vienīgi kāds pareizais brauc pa kreiso joslu un spītīgi nepabrauks labajā joslā, lai palaistu garām ātrāko (tā nav viņa darīšana, kāpēc gribu braukt ātrāk), bet kopumā - nav mums lielu problēmu satiksmē.

... 17.jūlijs 2015 22:29
4 0 Atbildēt

Problēmas ir, esmu viena no tām. Esmu "lēnais" kurš 50 vietā brauc uz 60, un 90 vietā uz 100, bet neesmu būtiska problēma jo skrējējus vienmēr laižu garām pie pirmās drošās iespējas, un arī cenšos iekļauties satiksmē, cik nu var atrast vidusceļu starp CSN un reālo satiksmi. Braucu it kā tikai mēnesi, bet stilu nemainīšu, neskriešu, tas vecums ir piebeigts. Visai vēlu izdomāju, ka pietiek ar kājām žāpot. Pāris gadi un tricārs jau būs, bet, labāk vēlāk nekā nekad :D

solaris 18.jūlijs 2015 0:13
5 1 Atbildēt

Problēmu nav, ja tu daudz-maz iekļaujies plūsmā (neradi lielākajai daļai citu autovadītāju vēlmi tev tikt garām vienalga kā). Atļautais plus 10 nereti ir parasts plūsmas ātrums.

Atsevišķu īpaši ātro skrējēju nepacietību tev nevajag uzskatīt par savu problēmu; tā ir viņu problēma, kā tev tikt garām. Protams, pieņemts lēnākajiem braukt pa labo joslu. Ja tu to akceptē, tad tev nevajag domāt, ka citi no tevis sagaida skriešanu. Lielākā daļa jau brauc mierīgi.

Vienīgi, kas patiešām ir būtiski - vienmēr būt prognozējamai, vienmēr prognozēt situāciju pašai (skatīties, kas priekšā, aizmugurē un sānos notiek), rādīt pagriezienus un būt možā, modrā psihiskajā stāvoklī, bet arī nestresot.

Nedusmojies, lūdzu, par manu pamācošo toni. :D

Vernons 18.jūlijs 2015 22:18
1 41 Atbildēt

Stulbo niķi sauc "Distance"! Tev viņa ir jāievēro, bet man nē!

Man pie kājas virzienrādītāji un Tava, Tev piederoša distance!

Es viņu varu nesodīti nozagt, strauji nobremzēt, no joslas joslā, Tev priekšā, bez aiztures, jo Tev muļķim "disstance ir jāievēro! No manis nekādas garantijas netiek prasītas, tam es neesmu mācīts! Tam CSDD un ceļu policijā zivtiņiem, ziediņiem un lukstiņiem prāta nepietiek. Starp komentētājiem arī tādu pietiek.

Radikāli jāsāk audzināt CSDD un dažš labs ceļu policijā.

rt 19.jūlijs 2015 8:12
7 1 Atbildēt

Losīt, radikālā audzināšana ir jāsāk ĢIMENĒ, skolā, autoskolā. CSDD šajā gadījumā ir jāaudzinā tikai par autoskolu nepareizu audzināšanu.

Viss sākas ar attieksmi pret sevi un pārējiem. Un tas ir pilnīgi vienalga vai tas ir ceļš vai rinda lielveikalā. Kādu pamatu Tu saviem pēcnācējiem ieliksi dzīves sākumā, tādi viņi arī izaugs. Un neviena autoskola, CSDD un pat CP tavas kļūdas nelabos...

Vernons 19.jūlijs 2015 9:10
0 13 Atbildēt

Ģimenē Tev ieaudzināja citus sakukt par "lošiem"? Sāc ar sevi! CSDD, ceļu policija un satiksmes organizēcija jau pašos pamatos ir noziedzīgas politikas līmenī! Un Tu esi viens no šīs noziedzīgās politikas atbalstīšanas upuriem.

"Čikāgas auns" tevi ved uz lopkautuvi, bet Tu blēdams turp labprātīgi arī dodies!

Sāc analizēt CSN un tad attapsies un pajautāsi, kāpēc tā!

rt 19.jūlijs 2015 9:26
6 0 Atbildēt

Ja tu esu losis, tad citādi jau saukt tevi nevar! Man nav nepieciešams kautko analizēt, jo man braukšana nesagādā problēmas. Ar satiksmes organizāciju mums viss ir tikpat lielā kārtībā/nekārtībā kā visur citur, sākot no Maskavas līdz Berlīnei un pat Ņujorkai.

Un analizēšanas spējas tev pašam ir visai aprobežotas, jo tavuprāt CSN varētu atstāt tikai vienu punktu, ne tā?

Kā saka ārsti, visas cilvēka problēmas un slimības sākas galvā. Un kamēr galva nav vesela, tikmēr nekas cits neatliek kā pukstēt par kautkādu drošību, ko citiem ir kungam Vernonam jāgarantē. Jo citu neko tu nespēj, kā tikai pukstēt, no rīta līdz vakaram un tā 24h dienā, 7 dienas nedēļā. Konstruktīvu atbilžu tev nav, tikai copy/paste no CSN grāmatiņas... un arī tikai no vienas lapaspuses...

Vernons 19.jūlijs 2015 17:01
0 10 Atbildēt

Nu gan Tu samuldēji! Kad pēdējo reizi biji pāri pa robežu?

kaspis 19.jūlijs 2015 9:57
11 0 Atbildēt

es gan īsti nesaprotu, par ko tos mūsu noteikumus tā lamāt. zinot mūsējos likumus var mierīgi visu Eiropu izbraukt, no Norvēģijas līdz Horvātijai pārbaudīts uz savas ādas. Tas pats ar ceļa zīmēm, satiksmes organizāciju - viss jau vairāk vai mazāk ir loģisks un saprotams. Tas, kas rada visu to šūmēšanos, ir tas ka mēs kā tauta vēlamies pa lauku celiņiem gāzt ar autobāņu ātrumiem un garantijām. Kā jau savulaik teicu, laikam mūsdienās stilīgāk ir steigties uz morgu, nekā lēnāk braukt mājās. Un tam nu nav nekāda sakara ar noteikumiem, viss ir mūsu galvās.

šoferis 17.jūlijs 2015 16:09
6 0 Atbildēt

Paši brauc labi, bet citi slikti ha, ha

zz 17.jūlijs 2015 17:06
9 0 Atbildēt

standarta frāze "es labs, bet citi slikti un paliek sliktāki"... tā arīir vienīgā braukšanas kultūras problēma... ja es velkos pa kreiso joslu uz 50 - tad tas ir labi... ja kāds cits to dara - tad slikti... ja es apdzenu pa kreiso - tad tas ir labi, ja citi tā dara tad slikti ... utt... problēma ir vienīgi tie auto vadītāji, kas pa sevi domā ka labi (jo tad automātiski viņi par citiem domā slikti vai vismaz sliktāk un rinķa-dancis turpinās)... un tādi ir vairums vadītāju un forumā visi tā pa sevi domā - beidzat vienreiz domāt ka esat labi vai labāki un problēmas beigsies (sāksiet apjēgt ka varbūt neesat tik labi un svarīgi lai pa kreiso joslu brauktu uz 50... un neesat tik labi lai arī apdzītu pa labo ... utt)

rt 17.jūlijs 2015 20:33
21 0 Atbildēt

Štrunts par pagriezieniem, bet aizvien vairāk pārādās autovadītāju ar niķi "apdzīt, gan jau apdzenamais un pretīm braucošie pavāksies malā". Tas ir parādījies pēc vairāku 1,5 joslu ceļu uzbūvēšanas. Ok, par 1,5 joslu ceļu šādi var braukt, bet uz standarta ceļa ar 1-nu joslu katrā virzienā... reizēm gribās būt pie Kamaza stūres. :)

Burbergs 17.jūlijs 2015 22:55
1 2 Atbildēt

Droši parunājam arī par gājējiem.

VISĀS blakusteritorijās (t.sk. iebraucot/izbraucot), dzīvojamās zonās, kā arī neregulējamos krustojumos griežoties pa labi vai kreisi, viņiem priekšroka.

Cik no šejienes kulturālajiem stājas, lai tādus palaistu?

solaris 18.jūlijs 2015 0:15
0 0 Atbildēt

Tu esi novērojis, ka maz kurš laiž gājējus?

Burbergs 18.jūlijs 2015 8:03
0 0 Atbildēt

Es esmu novērojis, piemēram:

- pietiekoši daudz kursanti pārjautā, vai tiešām blakusteritorijās gājējiem priekšroka. Kam uzpīpināts DUS, kam - veikala stāvvietā;

- Rīgā, griežoties no Mūkusalas apļa uz Salu tiltu (centru), man pašam šad tad kāds uzpīpina, kad lieku palaist gājējus.

utt. :)

Bobs 18.jūlijs 2015 8:20
1 0 Atbildēt

Tu man tagad izstāsti, ko gājējiem darīt uz ceļa braucamās daļas no Mūkusalas apļa griežoties uz salu tiltu??? Tur nav ne kur iet, ne gājēju pārbrauktuves(pārejas :) )! Tad Tu man paskaidro, kāda locekļa pēc Tu tur stājies kādu palaist? Šitie brīnumdari reizēm fascinē ar savu CSN traktējumu.

Burbergs 18.jūlijs 2015 8:47
0 0 Atbildēt

Fielmann bija akcija, varbūt vērts pārbaudīt savu redzi?

Tad pamanīsi, ka tajā vietā pilnīgi apmales ir zemākas, lai gājējiem būtu vieglāk šķērsot :)

Vai arī Tu jauc ar nākamo izbrauktuvi uz Mūkusalas ielu.

Bobs 18.jūlijs 2015 14:35
0 0 Atbildēt

Laikam būs taisnība. Papētiju māti gugli. Ikdienā braucot nekad neesmu redzējis tur gājējus,līdz ar to izpalika tā necilā trotuāra piefiksēšana.

Bobs 18.jūlijs 2015 14:19
0 0 Atbildēt

Tad lūgums precizēt virzienu. Jo uz salu tiltu uzbraucot ir tikai plika pieturvieta(centra virziens). Ja bij domāta vieta,virzienā uz Bauskas ielu un tā viaduktu, tas nu gan nav uz salu tiltu! Un arī tur,pie Riga Plaza NAV vietas gājējiem. Tas,ka pieraduši tur klīst,cita tēma. Ir mazliet tālāk gājēju pāreja! Vienīgā vieta,jā, tā būtu pie Maximas,no apļa uzbraucot uz Mūkusalas ielu, tur jautājumu nav.

Burbergs 18.jūlijs 2015 18:28
0 0 Atbildēt

Izbraucot no Mūkusalas apļa, seko informatīvajām zīmēm, - tikai viena norāda uz "centru". Ko vēl precizēt :)

Man tagad interesē, kur vēl Tu tur esi gatavs laist gājējus Maximas pusē. Virziens uz "Bausku"? Tad - nepareizi, jo Tu tobrīd jau sen esi nogriezies un brauc taisni!

ventish 18.jūlijs 2015 1:21
1 1 Atbildēt

Braucu daudz un pa lielam jau nav tik traki ar dažiem izņēmumiem, kuriem nez kāpēc parādīt pagriezienu ir dikti liels apgrūtinājums vai kā savādāk:) un gadās vēl kāds, kuram to aizrādot vai padodot gaismas signālu, jūtas apvainots...

Man ir jautājums, vai vispār ir iespēja šādus klientus nofiksējot ar videoreģistratoru, iesniegt attiecīgās instancēs, lai tomēr uzliek kādu sodiņu? Var būt, tad kāds piedomās par savu attieksmi uz ceļiem...

ble 18.jūlijs 2015 6:36
1 0 Atbildēt

Pa lielam nekas īpaši braukšanas kultūrā nav mainījies.Kaut kāds noteikts kretīnu slānis sevi visu laiku atražo.Vienu bŗīdi ,kad uz visiem stūriem atradās fotoradari ,kretīni bij pierāvušies,bet tagad atkal sāk kļūt arvien redzamāki.Nu ,kā lai savadāk dēvē braucēju ,kas 500 m distancē no krustojuma līdz krustojumam apzināti izdara piecus CSN pārkāpumus.Un tādus itin bieži var sastapt.Tas ir vainu kretīns ,vai ar viltotām tiesībām brauc.Starp citu ,ir diezgan populāra lieta ,iegādāties labā kvalitātē viltotas tiesības.(CSDD tās nav reģistrētas)Nesaprotu ,kāda jēga no datoriem policistu auto.

Ir gan traki 18.jūlijs 2015 8:32
5 0 Atbildēt

Esmu talbraucejs ar lielu stažu,jus daudzi rakstat ka nav tik traki,ir gan traki.Iebraucot Latvija sakas divainie apdzišanas manevri drikst vai nedrikst,redz priekša vai neredz,pagriezienus Latvija nedrikst veikt no muguras braucot,obligati ir jaapdzen un tad deguna priekša jataisa pagrieziens,2-3 joslu šosejas vispar ir apsurds,labas joslas laikam Latvija ir domatas kadai zemakai rasei ,pilseta ja ir 2 vai vairak joslas un vienai ir šķerslis priekša,tad cik tas nebutu apsurdi ta josla kurai ir šķerslis ta kustesies atrak jo tani brauc visi steidzigie.Musu braukšanas kultura vairak pielidzinama Krievijai nevis Eiropai.

solaris 18.jūlijs 2015 8:54
3 0 Atbildēt

Diemžēl, bet nākas tev piekrist, tā tiešām ir.

es 18.jūlijs 2015 9:25
10 2 Atbildēt

Tālbraucēji ar stāžu ir vieni no lielākajiem sūdu taisītājiem uz ceļa. Mūsējie ir otrie sliktākie aiz poļiem. Mauc uz tahogrāfa max limita robežas vienalga vai 70 zona vai apdzīvota vieta. Ies uz apdzīšanu, ja priekšā tāds pats ar stāžu brauc uz 89. Un pilnīgi vienalga vai līkums vai ceļš kalnā. Apgriešanās manevrus taisa vietās, kur tas ir aizliegts (tipiskākā vieta Bauskas šoseja, pagrieziens uz Baldoni/Vecumniekiem). Aklās zonas uzskata par sevi saprotamām un nedarīs neko lai tās samazinātu. Jo redz viņi ir lieli, smagi un vareni, citiem ir jādod viņiem ceļš. Bet kad jāizkāpj no mašīnas, tad gan paliek sīki un pelēki...

Tu 18.jūlijs 2015 9:41
5 0 Atbildēt

Ta jau ari ir viena no Krievijas neatņemamam braukšanas kulturas sastavdaļam ka jalec no mašinas ara skaidrot atiecibas.Esi viens no tiem kas apbižojas ka Tev nedod ceļu?

es 18.jūlijs 2015 16:39
1 0 Atbildēt

Ja tev pa tavu joslu purnā nāk fūre, tā ir ceļa nedošana? Tad jau tu esi stipri pamīksts koks, kas lokās pat bezvējā...

p.s. tādus braucējus ir jāpārmāca pie pirmās izdevības, jo tāda braukšana viņiem ir asinīs un kas būs, ja nākošreiz manā vietās būs mājsaimniece ar maziem bērniem, kura nespēs izvairīties, ko? Atkal būs ziņa tvnet pirmajā lapā?

Vernons 18.jūlijs 2015 21:57
0 10 Atbildēt

Un Tu mums esi viens no svētākajiem, kurš zina dažus punktus no galvas.

Pārlasi šo punktu rindu "stulbā salikumā"!

CSN 119., 118.4., 113., 70., 73., 77., 10., 4. un 6.!

Ja šos 10 punktus spēsi iegaumēt, tad zināms progress būs iestājies! Jo to māca arī auto skolā, tikai citā secībā.

Friend 29.jūlijs 2015 20:42
0 0 Atbildēt

Tev nepareiza loģika - tālbraucēji nevis taisa sūdus bet cenšas novērst sūdus ko taisa visādi jampampi uz ceļa!

Vernons 18.jūlijs 2015 21:44
0 12 Atbildēt

Problēma ir banāla. Vienas pašas diststances pielūgšana kļuvusi par reliģiju. Priesteri visiem zināmi, ceļu policija un CSDD. Kad sāksim ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, garantēt drošību? Kad?

Virkne punktu sākas ar vārdiem aizliegts. Pēc visiem šiem punktiem, tos pārkāpjot, iestājas kādam Nāves sods, kam pelnīti, kam nepelnīti Tas netiek nosodīts. Nākamais pielūgsmes vērts ir ātrums. Tas kļuvis par peļnas avotu Valstij, bet ātruma samazināšanas procesam prāta nepietiek, jo viss "tvaiks" pa tukšo iztērēts uz "svilpi"!

Jaunie CSN tam spigts piemērs! Neredzēt mums progresu, jo to nevēlas ne CSDD, ne ceļu policija!

Un kur tad ir "korifejs" palaidnieks. Kādas ir Tavas domas?

Cik ilgi var brauk ar domu, ka visās likstās vainīga visa pasaule, tikai ne pats.

rt 19.jūlijs 2015 8:03
11 0 Atbildēt

Nu bet ja avāriju galvenais iemesls ir ātruma pārsniegšana un distances neievērošana, tad ko tur vispār citus punktus aiztikt? Iedzen sev galvā šos divus un tad roc tālāk!

Vernons 19.jūlijs 2015 9:17
0 17 Atbildēt

Iesaku vienreiz sākt pašam lasīt CSN un neblēt, kā aitai, baram līdzi!

Bez distances CSN ir arī 118.4., 70., 73. un 77. punkti!

CSN 10. punkts paredz ka Noteikumus pildīs katrs, ne viss katrs otrais!

Es par tālu esmu "aizracies", CSDD ir jāizformē un ceļu policija jāsāk dzenāt, tad arī kārtība radīsies!

"Maisā bāžu" ikvienu, kam tāds zināšanu līmenis kā Tev!

rt 19.jūlijs 2015 9:34
13 0 Atbildēt

Nu tad ko tu te tukši dirs, racēj! Ej, formē un dzenā. Nesanāk ko, neņem tevi barā? Nu tāds jau ir tas maisā iebāzto liktenis, tik tukši skandināt netā. Bet tādi Vernoniņi šeit nāk un iet, kā tādas lētas emmas...

kaspis 19.jūlijs 2015 10:50
16 0 Atbildēt

protams, protams, vien tajā citā tēmā (par fūri no otrās joslas) tā arī neatbildēji, kas aizliedz labajai joslai būt ātrākai. Forumā jūs pārsvarā modelējat trīs joslu ceļu (vienā virzienā) un uz tādu skatoties arī interpretējat 127.p. Bet saki man, Vernon, ārpus apdzīvotas vietas ar divām joslām vienā virzienā, ja es braucu pa pirmo, labējo joslu, kas man var aizliegt braukt ātrāk nekā to dara kreisā? NU kas? Jebšu lai sagaidītu atbildi būs tomēr jāreģistrējas lai varu arī forumā to pašu uzjautāt?

Tad kā, esi aizracies, vai tomēr atkal piesauksi to pašu nelaimīgo 127, kur ir teksts "tajā pašā joslā"?

Vernons 19.jūlijs 2015 16:59
0 18 Atbildēt

Sākums tam punktam ir loģisks un saprotams ar tām divām joslām vienā virzienā, apsteigt aizliegts!

Bet tas pats punkts domāts ar vienu kustības joslu katrā virzienā un ko nu. Aizmirsa ka tāda situācija bija diezgan ilgi. No sākuma sodīja,ka tā dara, tad uzrakstīja punktu. Tad šo punktu vispārināja un sanāca šāda redakcija.

Tā pati josla vienā virzienā mēdz būt arī 4 metrus plata.Cik plats vieglais, knapi 2 metri. Ja viens ir ieņemis maksimāli kreiso malējo stāvokli savlaicīgi ar tik pat savlaicīgiem signāliem, kur problēma.

Polijā ugunsdzēšējs gatavojās kreisajam pagriezienam no labās ceļa nomales. Kā Tu tādam tiksi garām pa labo pusi? Stulbam braucējam stulbs liktenis!

kaspis 19.jūlijs 2015 17:44
13 0 Atbildēt

"Ja viens ir ieņemis maksimāli kreiso malējo stāvokli savlaicīgi ar tik pat savlaicīgiem signāliem, kur problēma." - priekš tam taču arī tagadējā 127 punkta redakcijā ir piebilde, par to NEVIENAM strīdi neraisās.

"Sākums tam punktam ir loģisks un saprotams ar tām divām joslām vienā virzienā, apsteigt aizliegts!" - te ir tas pats, ko forumā tauta cenšās izlobīt - nu neaizliedz tas 127tais punkts apsteigt citu joslu, ja tu brauc pa SAVU joslu. Kas gan var būt neskaidrs? Bet Tu apgalvo pretējo. Es, protams, piekrītu ka LOĢISKI ir ja lēnākie BRAUKTU (ievēro - vēlējuma nevis pavēles forma) tuvāk brauktuves labajai malai - attiecīgi pirmajās joslās, bet NEKAS NEAIZLIEDZ būt arī pirmajai, labajai joslai būt pašai ātrākajai. Vēlreiz atkārtoju, es nerunāju par slalomētājiem, joslu mainītājiem, kas nupat kā panākuši NO AIZMUGURES. Likumam ir ne tikai burts, bet arī jēga. Lai gan, ja būtu aizliegts apsteigt pa labo pusi, tad tā arī būtu uzrakstīts, bez tā pielikuma - "tajā pašā joslā". Kaut kā tā.

Vernons 20.jūlijs 2015 10:18
0 0 Atbildēt

Komentētājs "Tu" Tev "kaspi" zemāk ļoti precīzi atbildēja pa labo pusi! Bet ne viss apdzen, bet apsteidz.

Nekorekta divu dažādu situāciju ielikta vienā 127. punktā! To var izdarīt tikai tāds, kas nevada ikdienā auto.

Tu 20.jūlijs 2015 7:37
0 0 Atbildēt

Civilizeta pasaule ir ta,ja tevi apdzen pa labo pusi,tad tu skaities parkapejs jo trauce satiksmi.Vacija vari pazaudet tiesibas uz 3 menešiem.

kaspis 20.jūlijs 2015 10:13
0 0 Atbildēt

Tieši tā! Nekas neaizliedz pirmajai joslai būt ātrākai par otro, vai otrajai joslai būt ātrākai par trešo, bet ja tevi apsteidz vesela josla tad tieši tu esi tas kas brauc ne tur kur tev būtu jābūt, nevis visi tie, kas iet tev garām, ir pārkāpēji.

Vernons 20.jūlijs 2015 10:23
0 0 Atbildēt

Tu Vācijā uz bāni tā izdarīsi un Tev roku dzelži garantēti! Ikviens vācietis paņems telefonu uzsitīs 111 un nosauks Tavas izdarības! Policija būs klāt kā likts! Vācieši ir lielākā stukaču tauta Eiropā un tāpēc tur ir kārtība.

kaspis 20.jūlijs 2015 10:39
1 0 Atbildēt

pagaidi - tu izlasi ko mēs te rakstam - rokudzelži būs tam daunim, kurš ir nobremzējis veselu joslu, maisot un traucējot satiksmi! Nevis brīvajā joslā braucošajai PLŪSMAI! Vai ne tā? Tātad, ja kāds velkās pa otro LĒNĀK NEKĀ BRAUC PIRMĀ (kas nav aizliegts, vai tu piesauc to 127 vai nē) tad to lēnāko no otrās joslas vajag izķert! Tieši tas lēnākais ir cēlonis! Tajā video kur nosita vazu, tur fūre otrajā joslā bija cēlonis un vaininieks, bet tu toreiz man atbildēji "smagais pēc noteikumiem nevainīgs"... Vai tiešām es tik nesakarīgi rakstu ka manu domu nevar izprast?

P.S mans ierosinājums (lasīt komentos zem video "slapja iela, neveiksmīgs manevrs, blīkškis") tā arī paliek bez atbildes?

kaspis 20.jūlijs 2015 15:43
0 0 Atbildēt

Vernon, pakomentēsi? Jebšu ieslēdzi 'ignore' uz manu adresi?

P.S arī palūgšu bez visādām Olainēm un Vācijām, kas manā tekstā ir neloģisks vai pretrunā ar likumiem?

rt 19.jūlijs 2015 9:44
9 0 Atbildēt

Redzkur vēlviens piemērs iz dzīves.

Man portatīvajam parādījās problēma "plugged in, not charging". Vienu dienu pagrozīju štekeri, apnika, vakar izjaucu, pārlodēju ligzdu un problēmu atrisināju.

Stāsta morāle?!

Vernons visu laiku grozīs štekeri, ar tulznām uz pirkstiem, bet grozīs, lai tikai uz dažām minūtēm iegūtu ilūziju par problēmas atrisināšanu...

Žora 19.jūlijs 2015 11:20
0 0 Atbildēt

Kāds vispār ir BRAUKŠANAS KULTŪRAI sakars ar CSN? Vai CSN nosaka braukšanas kultūru? Vai braukšanas kultūra ir atkarīga no CSN?

iJuris 19.jūlijs 2015 20:37
0 0 Atbildēt

Nu patīk jau jums malt vienu un to pašu, bet svarīgāks likās šis teikums :"LTAB aptauju par autovadītāju braukšanas paradumiem veica otro gadu un tajā piedalījās 310 respondenti, kuri ikdienā sēžas pie auto stūres."

310 cilvēkiem pajautāja, tas ir vairāk kā nepietiekoši, lai varētu izdarīt jebkādus secinājumus. LTAB tikai PR pēc kaut ko uzrakstīja, tik par labi varēja arī nevienu neapjautāt.

kaspis 19.jūlijs 2015 21:23
0 0 Atbildēt

nu bet mēs jau te arī 5-10 purni vien maļamies kā raibi suņi, bet nu kaut kādu sabiedrības spoguli tak tas parāda...

ak 20.jūlijs 2015 11:21
0 0 Atbildēt

Braukšanas kultūru nevar novērtēt paši braucēji, jo vienmēr paša viedoklis būs atkarīgs no indivīda emocijām. Var vērtēt tikai neatkarīgi kaut kādi eksperti no malas, pēc kaut kādas izstrādātas standarta metodes, varbūt vērtētāji no citas valsts. Kā tiesneši sporta spēlēs. Tikai jābūt tā, ka tie paši jau vērtēja pirms gadiem 10, lai zinātu, kā bija iepriekš. Un braucēju struktūra, auto jaudas, auto skaits mainās, viss ir savādāk nekā pirms gadiem 10.

ak 20.jūlijs 2015 11:25
0 0 Atbildēt

Vēl gribēju piebilst, ka tagad ir milzum daudz "devaisu", sākot ar paša auto komunikācijas sistēmu, beidzot ar visiem līdzi nēsājamiem, kuri novērš vadītāja uzmanību, un kurus ļoti daudzi lieto sēžot pie stūres. Katru dienu kamēr izbraucu no Rīgas skatos, kā auto ar dīvainu uzvedību uz ceļa pie stūres vadītājs rakājās pa smarphonu. Tādu kļūst arvien vairāk. Viņi vienkārši ceļu NEREDZ.

VeZZev 21.jūlijs 2015 19:55
0 0 Atbildēt

Pārsvarā braucu Skandināvijā un salīdzināt nevar braukšanas kultūru ar LV.Pie mums braucot ar atļauto vai ar slaveno +10 vienmēr kāds tevi ''stumj'' un apdzen vietā un nevietā!

Visu izsaka statistika pret iedzīvotāju skaitu un tā ir katostrofāla LV.

Nez kāpēc zviedri visur uzspēj bez +10?!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas notiks ar Qashqai un Juke? - eksperti saka, ka Nissan atlicis gads

Japānas autobūves uzņēmumam Nissan atlicis vien gads vai nedaudz vairāk, uzskata eksperti. Ja risinājums netiks rasts, Nissan var šos grūtos laikus arī nepārdzīvot. Lasīt vairāk

 

Motociklu ražotājs KTM iesniedz bankrota pieteikumu 18

Sliktas ziņas Austrijas motociklu KTM cienītājiem – uzņēmums ir iesniedzis bankrota pieteikumu un cīnās par savu izdzīvošanu. Lasīt vairāk

 

Valdība konceptuāli vienojas no sākuma Rīgu neiekļaut "Rail Baltica" dzelzceļa trasē (+ VIDEO) 14

Vairāku stundu diskusijas, asa viedokļu apmaiņa, bet skaidrs ir viens – ko darīt ar projektu “Rail Baltica” ir sāpīgs jautājums. Trūkst ne tikai naudas, bet arī plāna, ko darīt tālāk. Par ko valdībai izdevās vienoties, un ko sola projekta nākotne? Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 17

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti