Uz Via Baltica sāks uzstādīt mainīgās elektroniskās ceļazīmes un citu ceļa aprīkojumu 11

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com

Latvijas Valsts Ceļi | 11.aprīlis 2018 11:24

Līdz šā gada rudenim uz Via Baltica šosejas tiks uzstādīts mūsdienīgs elektronisks ceļa aprīkojums. Projekta SMART E67 ietvaros tiks uzstādītas 13 mainīgas informācijas ceļa zīmes un modernizēti 10 esošie luksofori, lai gaismas tiktu pārslēgtas atbilstoši reālai satiksmes situācijai.

Tāpat tiks uzstādītas četras jaunas laikapstākļu stacijas un modernizētas astoņas esošās, kā arī izveidoti satiksmes reāllaika videonovērošanas un negadījumu novēršanas risinājumi divos satiksmes mezglos.

Minēto darbu veicējs tika izvēlēts atklāta konkursa rezultātā – Via Baltica ar ceļa inteliģentajām transporta sistēmām (ITS) aprīkos pilnsabiedrība Fima Group, līguma ietvaros uzņēmums nodrošinās ITS elementu projektēšanu, uzstādīšanu un līgumā ietverto esošo instalāciju modernizēšanu. Līguma summa ir 954 690 eiro (ar PVN).

ITS objekti tiks uzstādīti un modernizēti uz Bauskas un Ainažu šosejām, kā arī uz Rīgas apvedceļa, kas ir starptautiskas nozīmes maršruts E67 vai Via Baltica. Elektroniskās ceļazīmes nebūs uz balta fona, kā tas ir ierasts, un tajās attēlotā informācija būs mainīga, proti, apledojuma gadījumā zīmes informēs par slidenu ceļu, taču citā brīdī tās ziņos par stipru sānvēju vai maksimālā ātruma izmaiņām. Šīm ceļazīmēm būs tāds pats spēks kā ierastajām.

Projekts SMART E67 tiek realizēts ERAF pārrobežu sadarbības programmas Interreg Central Baltic ietvaros. Vadošais partneris ir LVC, un projekts tiek īstenots sadarbībā ar Igaunijas ceļu administrāciju. ITS elementus paredzēts uzstādīt uz Via Baltica gan Latvijā, gan Igaunijā, posmā Tallina–Rīga–Bauska–Lietuvas robeža. Projekta kopējās izmaksas ir 2,5 miljoni eiro, no tiem 85 procenti ir ERAF līdzfinansējums. Latvijai pieejamais finansējums ir 1,4 miljoni eiro, no kuriem 1,2 miljoni ir ERAF līdzfinansējums.

Latvijā projekts SMART E67 ir vērsts uz pasažieru transporta plūsmas un kravu pārvadājumu efektivitātes uzlabošanu, samazinot braukšanas laiku un paaugstinot drošību.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 12.aprīlis 2018 0:47
15 0 Atbildēt

Uz tā nožēlojamā asfaltagabala visupirms derētu nožēlojamās baltās līnijas pēc kaunpilnās ziemas pa jaunam uzvilkt.Nevis pljūtīt par kosmosa uzlādes tabulām un Baltikovo olu masveida nosūtīšanu Marsa virzienā.

janka 12.aprīlis 2018 14:11
8 0 Atbildēt

jā, tā būtu skaisti, bet starpenes ciema tantuki, kas nejēdz izmantot vienu no 2 gaisa pārvadiem, ejot uz mahimu, arī noveda pie tā ka VISAM tranzītam un garāmbraucējiem jākratās uz 70 pa ādažu apvedceļu...

Kanibaals 13.aprīlis 2018 10:09
5 0 Atbildēt

Bet tad taisītu frontālās avārijas, jo neķerpilas jau negaidīs savu iespēju.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Volkswagen ID.3 1st Edition. Elektriskais minivens. Pagaidām "pa dārgo" (+VIDEO)

Volkswagen ID.3 lepojas ar aizmugurējo piedziņu, atbilstošu vadāmību un manevrētspēju pilsētā. ID.3 nekratās un nešķobās, tāpēc var teikt, ka konstruktīvus trūkumus salonā kompensē labas manieres. Lasīt vairāk

 

Rolls-Royce Ghost ar pilnpiedziņu (+VIDEO) 1

Britu luksuszīmola Rolls Royce modelim Ghost pirmo reizi būs ne tikai pilnpiedziņa, bet arī visu riteņu stūrēšana. Lasīt vairāk

 

Pauls Timrots izsaka savu viedokli par stabiņiem Rīgas ielās (+ VIDEO) 1

Māra Ozoliņa saruna ar Paulu Timrotu par satiksmi, drošību un elektroauto - 3.daļa. Lasīt vairāk

 

Fiat 500 Electric 3 + 1 – pilsētas elektroauto uzlabotā versijā 4

Fiat laidis klajā jaunu 500e versiju, kas ieguvusi nelielas papildu durtiņas labajā pusē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti