Visi komentāri - "Rīgas mikroautobusu satiksme" atkal kļuvusi par vienīgo pretendentu uz mikroautobusu satiksmes nodrošināšanu Rīgā

"Rīgas mikroautobusu satiksme" atkal kļuvusi par vienīgo pretendentu uz mikroautobusu satiksmes nodrošināšanu Rīgā

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 3.oktobris 2018 13:40

Personu apvienība AS "Liepājas autobusu parks" un AS "Nordeka", kas vairākkārt iesniedza sūdzības par SIA "Rīgas satiksme" izsludināto mikroautobusu satiksmes nodrošināšanas iepirkumu, nolēmusi tajā vairs nepiedalīties.

Personu apvienība AS "Liepājas autobusu parks" un AS "Nordeka", kas vairākkārt iesniedza sūdzības par SIA "Rīgas satiksme" izsludināto mikroautobusu satiksmes nodrošināšanas iepirkumu, nolēmusi tajā vairs nepiedalīties, un vienīgais pretendents konkursā palicis ilggadējais šī pakalpojuma nodrošinātājs "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS), noskaidroja aģentūrai LETA.

Augusta beigās Augstākā tiesa apmierināja "Liepājas autobusu parka" un "Nordeka" blakussūdzību lietā par "Rīgas satiksmes" rīkoto mikroautobusu iepirkumu. Ar šo lēmumu Augstākā tiesa aizliedza turpināt iepirkuma procedūru bez grozījumu izdarīšanas divos uzaicinājuma punktos - par pretendenta piedāvātās biļešu sistēmas vērtēšanu un par finanšu piedāvājuma vērtēšanu.

"Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane aģentūrai LETA skaidroja, ka uzņēmums visus norādītos uzlabojumus ir veicis un jau septembra sākumā izsludināja jaunu sarunu procedūru, taču "Liepājas autobusu parks" tajā savu dalību vairs nav pieteicis. "Sarunu procedūrā savu piedāvājumu iesniedza tikai viens pretendents - RMS. Pieteikumu iesniegšana noslēdzās šonedēļ un, ja pretendenta pieteikums atbildīs visiem iepirkuma nosacījumiem, ar to tiks noslēgts līgums par mikroautobusu satiksmes nodrošināšanu Rīgā," sacīja Bartaševiča-Feldmane.

"Liepājas autobusu parka" valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns aģentūrai LETA pauda, ka pēc pēdējā Augstākās tiesas sprieduma viņi ir sapratuši, ka nevar uzvarēt šo iepirkumu, tāpēc, tajā nepiedalījās, tādā veidā ietaupot laiku.

"Pēc nolikuma mēs zaudējam, jo tika atstāti visi punkti, kurus mēs pārsūdzējām tiesā. Lēmums it kā bija mums labvēlīgs, sakot, ka jābūt šai konkurencei, tomēr, izlasot līguma pārējos punktus, mēs iepirkumā zaudējam," pauda Krongorns.

Augstākā tiesa bija arī uzdevusi no nākamā gada 1.janvāra apturēt "Rīgas satiksmes" un RMS starpā noslēgto papildvienošanos par paaugstināta servisa sabiedriskā transporta pakalpojumu līguma termiņa pagarināšanu. Tas nozīmē, ka, ja RMS piedāvājums tiks atzīts par atbilstošu, "Rīgas satiksmei" būs izdevies noslēgt iepirkuma procedūru pirms tiesas uzliktā termiņa, lai gan sākotnēji izskanēja bažas, ka daudzo sūdzību dēļ no 1.janvāra "mikriņi" no Rīgas ielām varētu arī pazust. Arī patlaban mikroautobusu satiksmi Rīgā nodrošina RMS.

Šis iepirkums ilgst jau no 2016.gada, kad "Rīgas satiksme" izsludināja sarunu procedūru mikroautobusu satiksmespakalpojuma sniegšanai no 2018.gada 1.maija. Sarunu procedūras laikā tika izvēlēti divi pretendenti - RMS un personu apvienība, kuras sastāvā bija "Liepājas autobusu parks" un "Nordeka".

Neskatoties uz to, ka bija izsludināta minētā sarunu procedūra, "Rīgas satiksme" un RMS 2017.gada 31.maijā noslēdza papildvienošanos, ar kuru 2013.gada līguma apakšpunkts izteikts jaunā redakcijā, nosakot, ka pakalpojumi tiks sniegti līdz 2020.gada 30.oktobrim.

Uzņēmums "Liepājas autobusu parks" vērsās administratīvajā tiesā, lūdzot atzīt papildvienošanos par spēkā neesošu, jo tā noslēgta ārpus publiskā iepirkuma procedūras. Uzņēmums lietā lūdza piemērot pagaidu noregulējumu - aizliegt pildīt papildvienošanos. Šo prasību tiesa arī apmierināja, norādot, ka apstrīdētā papildu vienošanās ir "pirmšķietami prettiesiska", un ka tās darbība ir apturama no 2019.gada 1.janvāra.

Sarunu procedūrā piedāvājumus varēja iesniegt tikai RMS un "Liepājas autobusu parka" un "Nordeka" apvienība, taču "Liepājas autobusu parks" kopumā iesniedza sešas sūdzības par "Rīgas satiksmes" izvirzītajām prasībām. Visas sūdzības Iepirkumu uzraudzības birojs bija apmierinājis.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti