No maija eksperimentālā kārtā varētu slēgt automašīnu satiksmi Krišjāņa Barona ielā 38

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com/maps

Nozare.lv | 5.decembris 2018 8:14

No 2019.gada maija Rīgā eksperimentālā kārtā varētu slēgt automašīnu satiksmi Krišjāņa Barona ielā, otrdien preses pārstāvjiem sacīja Rīgas domes mērs Nils Ušakovs (S).

Viņš skaidroja, ka šāda iecere radusies sadarbībā ar dāņu arhitekta un pilsētplānotāja Jana Gēla biroja pārstāvjiem. Tas gan būšot tikai pilsētplānošanas eksperiments, kura laikā tiks izvērtēta iedzīvotāju reakcija uz šādu aizliegumu.

Līdz ar to Krišjāņa Barona iela būs atvēlēta tikai sabiedriskajam transportam, kā arī velosipēdistiem un gājējiem. "Mēs skatīsimies kāda būs iedzīvotāju un Rīgas viesu attieksme pret šādām izmaiņām, skatīsimies, ko tas maina satiksmes plūsmās. Nebūs tā, ka vienā dienā mēs pieņemsim visus lēmumus un nekad tos nemainīsim, šis būs garš process, ko mēs gribam ieviest pakāpeniski," skaidroja politiķis.

Mērs norādīja, ka pašvaldība kopā ar pilsētplānotājiem iecerējusi "vairākus eksperimentus", ar kuriem sabiedrība plašāk tiks iepazīstināta februārī. Komentējot, vai viens no šādiem eksperimentiem varētu būt iebraukšanas maksas ieviešana pilsētas centrā, Ušakovs sacīja, ka pamatā plānotas tehniska rakstura izmaiņas, kas saistītas, piemēram, ar papildus velojoslu ieviešanu, kā arī ielu slēgšanu privātajam transportam. "Ja izšķirsimies par maksas ieviešanu, tas būs jāapspriež ar sabiedrību, jo, lai gan tas varētu būt efektīvs risinājums, nepieciešams veikt daudzus priekšdarbus," sacīja priekšsēdētājs.

Galvenokārt izstrādātās izmaiņas būšot saistītas ar satiksmes reorganizāciju, kas veicinātu mašīnu skaita samazināšanos centrā. "Pēdējos gados iedzīvotāju skaits centrā ir sarucis, un tas zināmā mērā ir pārvērties par caurbraucamu vietu, un cilvēki te negrib dzīvot. Tādēļ mēs meklējam risinājumus, kurus rīdziniekiem apspriešanai piedāvāsim februārī," sacīja mērs, norādot, ka satiksmes reorganizācija nav plānota kā pašmērķis, bet gan kā veids, lai panāktu pilsētas attīstību un dzīves kvalitātes uzlabošanu.

Plānotāju biroja pārstāve Helle Seholte pastāstīja, ka galvenais arhitektu mērķis ir palīdzēt Rīgai kļūt draudzīgākai iedzīvotājiem un nodrošināt publiskās telpas uzlabošanos.

"Rīgai ir daudz iespēju un liels potenciāls, lai attīstītos uzlabojot, piemēram, Rīgas ostas teritorijas savienojumu ar pilsētas centru. Mēs esam gatavi šeit ieviest starptautiski gūto pieredzi, jo daudzās Eiropas metropolēs ar šīm problēmām esam strādājuši un daudzas galvenās pilsētu ielas esam padarījuši cilvēkiem pieejamākas un zaļākas. Liels potenciāls ir attīstīt arī infrastruktūru ūdenstilpju malās," sacīja Seholte.

Arī Ušakovs piebilda, ka, kolīdz no marta tiks pilnībā pārtraukta ogļu pārkraušana pilsētas centrā, "ļoti liels Daugavas krasta gabals tiks atbrīvots citām aktivitātēm" un pilsētai būs jālemj par šīs teritorijas nākotni.

Dāņu pilsētplānotāji Rīgā pirmo reizi strādāja jau pirms 15 gadiem, izstrādājot ieteikumus pilsētvides uzlabošanai, taču pārlieku daudz arhitektu ieteikumi līdz šim nav ņemti vērā. Atbildot uz jautājumu, kādēļ speciālistiem šķiet, ka šoreiz pilsētas vadībā vairāk ieklausīsies arhitektu ieteikumos, Seholte sacīja, ka tas bijis laiks īsi pirms finansiālās krīzes, kas bija galvenais kavēklis ieteikumu ieviešanai ne tikai Rīgā, bet arī citās pasaules pilsētās. "Šodien Rīga ir citā situācijā un daudz darba ir paveikts jau tagad. Arī politiskā situācija un sabiedrības mijiedarbība ar publisko sektoru ir pavisam citā līmenī nekā pirms 15 gadiem," sacīja arhitekte.

Kā ziņots, šī gada augustā Rīgas dome parakstīja sadarbības memorandu ar dāņu arhitekta Gēla vadīto biroju, lai stiprinātu abu pušu sadarbību un koordinētu rīcību Rīgas pilsētas ilgtspējīgas attīstības, kvalitatīvas publiskās ārtelpas un integrētas transporta sistēmas plānošanas un īstenošanas veicināšanā.
 

 
38 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 5.decembris 2018 18:31
26 0 Atbildēt

Droši vien plāno rīkot praidu 9.maijā.

Kā nekā, lielākā daļa rīdzinieku tajā soļos.

Kā reiz, sanāks cauri visai Rīgai. Pa Barona ielu, līdz Uzvaras parkam. Daugavpilī, tā arī soļo, katru gadu.

Tagad arī Rīgā.

HE 5.decembris 2018 9:25
10 2 Atbildēt

Tas pilsētplānotājs ir slepkava , ielu kur pa vidu iet tramvajs pārvērtīs par gājēju ielu, kurš atbildēs par gājēju sadursmēm ar tramvaju?

imzz 5.decembris 2018 12:47
9 3 Atbildēt

Nav slikta ideja, bet vajadzētu papildināt: slēgt arī autosatiksmi pa Akmens un Gaisa tiltiem. Tā riteņbraucēji no Pārdaugavas varētu ērti nokļūt līdz bij. VEF un tālāk.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti