Kampaņā “Pamēģini sabiedrisko!” autovadītājus aicinās pārsēsties sabiedriskajā transportā 25

 

Foto: Publicitātes attēls

Autotransporta Direkcija | 17.septembris 2019 12:00

Pirmdien, 2019. gada 16. septembrī, VSIA Autotransporta direkcija” sadarbībā ar AS “Pasažieru vilciens” uzsāk informatīvu kampaņu “Pamēģini sabiedrisko!”, lai motivētu Latvijas iedzīvotājus pārsēsties no privātā automobiļa sabiedriskajā transportā, tādējādi ne vien mazinot satiksmes sastrēgumus, bet arī ietaupot resursus un saudzējot vidi.

Šobrīd Latvijā vidējais braucēju skaits vienā vieglajā automobilī ir no 1,6 līdz 1,9 personām. Uz 1000 iedzīvotāju ir reģistrēti vairāk nekā 350 automobiļi, kuru skaits turpina palielināties, īpaši Rīgā un Pierīgā. Līdz ar to veidojas arvien lielāki sastrēgumi, liekot iedzīvotājiem ik dienas vairāk laika pavadīt ceļā, kā arī atstājot negatīvu ietekmi uz apkārtējo vidi.

Saskaņā ar pētījumu centra SKDS datiem kā galvenos argumentus par labu sabiedriskā transporta izmantošanai Latvijas iedzīvotāji visbiežāk min izdevīgāku cenu, jo sabiedriskā transporta biļete izmaksā daudz lētāk nekā degviela, automobiļa remonts, apdrošināšana, nodokļi utt.; blakus dzīvesvietai vai darbam esošas pieturvietas; piemērotu transporta kustības grafiku un citu transporta līdzekļu neesamību. Savukārt biežāk izplatītākie iemesli, kāpēc tomēr atteikties no sabiedriskā transporta pakalpojumiem, ir iedzīvotāju rīcībā esošais privātais vai darba automobilis (SKDS aptaujas, 2017–2019).

“Aptaujas dati rāda, ka argumentu par labu sabiedriskā transporta izmantošanai ir daudz vairāk nekā pret to, turklāt minētās priekšrocības nebūt nav vienīgās. Pēdējo trīs gadu laikā ir ievērojami uzlabojusies sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāte: būtiski samazinājies autobusu vidējais vecums, ieviestas abonementa biļetes 674 maršrutos un bezskaidras naudas norēķini vairāk nekā pusē visu autobusu, uzlabotas vilciena biļešu iegādes iespējas, kļuvusi pieejamāka informācija par autobusu un vilcienu kursēšanas grafiku, nodrošinot iespēju plānot braucienu caur Google Maps. Pārsēžoties sabiedriskajā transportā, iedzīvotāji varēs pavadīt savu laiku lietderīgāk, vienlaikus izbaudot ērtu un drošu braucienu,” stāsta “Autotransporta direkcijas” valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Vieglo automobiļu skaita samazināšanos uz Latvijas ceļiem paredz arī Sabiedriskā transporta nākotnes koncepcija 2021.–2030. gadam. Tās galvenais uzdevums ir veicināt iedzīvotāju pārsēšanos no privātā automobiļa uz konkurētspējīgu, ērtu, drošu, uzticamu un integrētu sabiedrisko transportu, attīstot vienlīdz kvalitatīvus sabiedriskā transporta pakalpojumus visā Latvijā. Jaunā koncepcija paredz, ka sabiedriskā transporta mugurkauls būs dzelzceļa transports, jo tieši vilciens ir transportlīdzeklis, kas paredzēts lielu masu pārvadāšanai. Jau šobrīd rīta un vakara maksimumstundās AS “Pasažieru vilciens” pārvadā 18 000 pasažieru un ik dienu nodrošina 243 vilciena reisus.

“Vilciens ir ātrs un ērts pārvietošanās līdzeklis: mūsu pasažieri novērtē mobilitāti transporta maksimumstundās, kā arī kustības grafiku, ātrumu un precizitāti – 99% vilcienu reisu pienāk plānotajā laikā. Arī izmaksas ir būtisks arguments, lai izvēlētos braukt ar vilcienu. Tos pasažierus, kuri ieraduma pēc vēl pēc vilciena biļetes dodas uz kasi, vēlos mudināt izmēģināt “Pasažiera vilciena” ērto mobilo lietotni savā viedtālrunī, jo e-biļete maksā par 5% lētāk nekā tradicionālā papīra biļete. Arvien biežāk piedāvāsim eskpresreisus, vilcieniem neapstājoties mazāk noslogotās pieturvietās. Kā liecina 2018. gada Eirobarometra dati, Latvijas iedzīvotāji, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, pauž vislielāko apmierinātību ar vilcienu precizitāti un uzticamību,” atklāj “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Ne mazāk svarīga, atsakoties no privātā autotransporta, ir arī ekoloģiskā nospieduma mazināšana uz apkārtējo vidi. Viena vieglā automobiļa saražotais vidējais CO2 izmešu daudzums ir 200 g/km. Tātad 52 vieglie auto veido 10 400 g/km CO2 izmešu, kamēr viens autobuss – tikai 900 g/km jeb, izdalot uz 52 autobusa pasažieriem, 17,3 g/km.

“Apstākļos, kad braucējiem ir pietiekami daudz dažādu iespēju izvēlēties sev piemērotāko transporta pakalpojumu, lai nokļūtu galamērķī, tikai viens vai divi cilvēki katrā automobilī ir iracionāls un pārmērīgs dažādu resursu patēriņš. Jo vieglāk un gudrāk pārvietosimies starp pilsētām un reģioniem, jo vairāk laika un finansiālo resursu ietaupīsim,” norāda pilsētplānošanas eksperts, uzņēmuma “Grupa93” vadītājs Neils Balgalis.

Kampaņa “Pamēģini sabiedrisko!” uzsākta neilgi pirms Starptautiskās dienas bez auto, kas tiks atzīmēta 22. septembrī. Kampaņas laikā ikviens Latvijas autovadītājs aicināts kaut vai tikai vienu reizi veikt ierasto maršrutu sabiedriskajā transportā un novērtēt tā sniegtās priekšrocības.

 

Foto: Publicitātes attēls

 
25 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
gunbox 17.septembris 2019 14:16
20 1 Atbildēt

Reizēm, iekāpjot sabiedriskajā pie renģu, alhokola, nemazgātu drēbju un nedajbog bezpajumtnieka "aromāta", es labāk esmu korķis un sēžu tur 30min ilgāk.

WALA 17.septembris 2019 13:41
17 0 Atbildēt

Atbalstu šo akciju par visiem 100, būs man vieglāk nokļūt darbā … ar savu auto protams ;)

WALA 17.septembris 2019 14:03
14 0 Atbildēt

Ideāli ja tā sanāk ērti un labi, mnas piemēram līdz sabiedriskajam būtu jāvelkas savas minūtes 20, jābrauc ~ 20. min, tad jāpārsēžas uz otru sab. transu un vēl savas minutes 10-20 atkarībā kā tas sab. trans tur velkas, un jā būs kaut kur vēl jāpagaida teiksim stāvot lietū, tad man ir apmēram 10x ērtāk iekāpt savā auto un aizbraukt no mājas priekšas līdz darba praktiski druvīm, un nav jāsapringst par to ka tagad jānem gumijas zābaki un ūdensnecaulaidīgs apģērbs, jo Rīga kļuvusi vietām neizbrienama utml.

Nu ne tā ka es no sava auto vispār neizkāpju, bet tomēr kāpt sab. trans, man roka neceļas, īpaši pēc tam kad 8 vai pat 10 gadus RSat. mūs dirsināja un nevarēja padot maršrutu līdz daudzdzīvokļu māju ciematiem, jo redz te ceļs pa šauru, te vēl visādas atrunas. un kad nu beidzot padeva - nevienam vairs nah tas buss tur vajadzīgs nebija - paši cilvēki savas problēmas atrisināja, gan braucot kopā vienā virzinā, gan vienkārši iepērkot pa 2 auto.

Tā kā kamēr RSat. turpinās barot savus vēderus, nevis kalpot klientūrai un nedomāt stratēģiski, akcijas var turpināt cik vien tīk, viņi nebūs tā kompānija kura vizinās manu dibenu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā 1

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti