Kampaņā “Pamēģini sabiedrisko!” autovadītājus aicinās pārsēsties sabiedriskajā transportā 25

 

Foto: Publicitātes attēls

Autotransporta Direkcija | 17.septembris 2019 12:00

Pirmdien, 2019. gada 16. septembrī, VSIA Autotransporta direkcija” sadarbībā ar AS “Pasažieru vilciens” uzsāk informatīvu kampaņu “Pamēģini sabiedrisko!”, lai motivētu Latvijas iedzīvotājus pārsēsties no privātā automobiļa sabiedriskajā transportā, tādējādi ne vien mazinot satiksmes sastrēgumus, bet arī ietaupot resursus un saudzējot vidi.

Šobrīd Latvijā vidējais braucēju skaits vienā vieglajā automobilī ir no 1,6 līdz 1,9 personām. Uz 1000 iedzīvotāju ir reģistrēti vairāk nekā 350 automobiļi, kuru skaits turpina palielināties, īpaši Rīgā un Pierīgā. Līdz ar to veidojas arvien lielāki sastrēgumi, liekot iedzīvotājiem ik dienas vairāk laika pavadīt ceļā, kā arī atstājot negatīvu ietekmi uz apkārtējo vidi.

Saskaņā ar pētījumu centra SKDS datiem kā galvenos argumentus par labu sabiedriskā transporta izmantošanai Latvijas iedzīvotāji visbiežāk min izdevīgāku cenu, jo sabiedriskā transporta biļete izmaksā daudz lētāk nekā degviela, automobiļa remonts, apdrošināšana, nodokļi utt.; blakus dzīvesvietai vai darbam esošas pieturvietas; piemērotu transporta kustības grafiku un citu transporta līdzekļu neesamību. Savukārt biežāk izplatītākie iemesli, kāpēc tomēr atteikties no sabiedriskā transporta pakalpojumiem, ir iedzīvotāju rīcībā esošais privātais vai darba automobilis (SKDS aptaujas, 2017–2019).

“Aptaujas dati rāda, ka argumentu par labu sabiedriskā transporta izmantošanai ir daudz vairāk nekā pret to, turklāt minētās priekšrocības nebūt nav vienīgās. Pēdējo trīs gadu laikā ir ievērojami uzlabojusies sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāte: būtiski samazinājies autobusu vidējais vecums, ieviestas abonementa biļetes 674 maršrutos un bezskaidras naudas norēķini vairāk nekā pusē visu autobusu, uzlabotas vilciena biļešu iegādes iespējas, kļuvusi pieejamāka informācija par autobusu un vilcienu kursēšanas grafiku, nodrošinot iespēju plānot braucienu caur Google Maps. Pārsēžoties sabiedriskajā transportā, iedzīvotāji varēs pavadīt savu laiku lietderīgāk, vienlaikus izbaudot ērtu un drošu braucienu,” stāsta “Autotransporta direkcijas” valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Vieglo automobiļu skaita samazināšanos uz Latvijas ceļiem paredz arī Sabiedriskā transporta nākotnes koncepcija 2021.–2030. gadam. Tās galvenais uzdevums ir veicināt iedzīvotāju pārsēšanos no privātā automobiļa uz konkurētspējīgu, ērtu, drošu, uzticamu un integrētu sabiedrisko transportu, attīstot vienlīdz kvalitatīvus sabiedriskā transporta pakalpojumus visā Latvijā. Jaunā koncepcija paredz, ka sabiedriskā transporta mugurkauls būs dzelzceļa transports, jo tieši vilciens ir transportlīdzeklis, kas paredzēts lielu masu pārvadāšanai. Jau šobrīd rīta un vakara maksimumstundās AS “Pasažieru vilciens” pārvadā 18 000 pasažieru un ik dienu nodrošina 243 vilciena reisus.

“Vilciens ir ātrs un ērts pārvietošanās līdzeklis: mūsu pasažieri novērtē mobilitāti transporta maksimumstundās, kā arī kustības grafiku, ātrumu un precizitāti – 99% vilcienu reisu pienāk plānotajā laikā. Arī izmaksas ir būtisks arguments, lai izvēlētos braukt ar vilcienu. Tos pasažierus, kuri ieraduma pēc vēl pēc vilciena biļetes dodas uz kasi, vēlos mudināt izmēģināt “Pasažiera vilciena” ērto mobilo lietotni savā viedtālrunī, jo e-biļete maksā par 5% lētāk nekā tradicionālā papīra biļete. Arvien biežāk piedāvāsim eskpresreisus, vilcieniem neapstājoties mazāk noslogotās pieturvietās. Kā liecina 2018. gada Eirobarometra dati, Latvijas iedzīvotāji, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, pauž vislielāko apmierinātību ar vilcienu precizitāti un uzticamību,” atklāj “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Ne mazāk svarīga, atsakoties no privātā autotransporta, ir arī ekoloģiskā nospieduma mazināšana uz apkārtējo vidi. Viena vieglā automobiļa saražotais vidējais CO2 izmešu daudzums ir 200 g/km. Tātad 52 vieglie auto veido 10 400 g/km CO2 izmešu, kamēr viens autobuss – tikai 900 g/km jeb, izdalot uz 52 autobusa pasažieriem, 17,3 g/km.

“Apstākļos, kad braucējiem ir pietiekami daudz dažādu iespēju izvēlēties sev piemērotāko transporta pakalpojumu, lai nokļūtu galamērķī, tikai viens vai divi cilvēki katrā automobilī ir iracionāls un pārmērīgs dažādu resursu patēriņš. Jo vieglāk un gudrāk pārvietosimies starp pilsētām un reģioniem, jo vairāk laika un finansiālo resursu ietaupīsim,” norāda pilsētplānošanas eksperts, uzņēmuma “Grupa93” vadītājs Neils Balgalis.

Kampaņa “Pamēģini sabiedrisko!” uzsākta neilgi pirms Starptautiskās dienas bez auto, kas tiks atzīmēta 22. septembrī. Kampaņas laikā ikviens Latvijas autovadītājs aicināts kaut vai tikai vienu reizi veikt ierasto maršrutu sabiedriskajā transportā un novērtēt tā sniegtās priekšrocības.

 

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
LMT 17.septembris 2019 13:19
4 0 Atbildēt

Vismaz pa brīvu būs tie vilcieni un busi?

WALA 17.septembris 2019 13:41
17 0 Atbildēt

Atbalstu šo akciju par visiem 100, būs man vieglāk nokļūt darbā … ar savu auto protams ;)

darklight 17.septembris 2019 13:54
9 5 Atbildēt

Nu ir jau dīvaini cilvēki, kas ne metru nevar pārvietoties bez sava auto. Man rados arī. Brauc no Pārdaugavas uz tikšanos un jau iepriekš streso, kur un kā noparkoties. Kad jautāju, kāpēc nevar aizbraukt ar autobusu, seko visdīvainākās atrunas, sākot ar to, ka nav e-talona, beidzot ar to, ka vakaros uz ielām neesot droši. Pats uz centru dodos tikai ar sabiedrisko. Bet ikdienā... Pašlaik sēžu Purvciemā, tūlīt došos uz objektu Ziepniekkalnā, tad Zasulauks, vakarā atpakaļ uz Purvciemu. Klāt pie visa vēl pilns bagāžnieks ar krāmiem, kurus nepieciešams vadāt līdz. Sabiedriskais atkrīt.

WALA 17.septembris 2019 14:03
14 0 Atbildēt

Ideāli ja tā sanāk ērti un labi, mnas piemēram līdz sabiedriskajam būtu jāvelkas savas minūtes 20, jābrauc ~ 20. min, tad jāpārsēžas uz otru sab. transu un vēl savas minutes 10-20 atkarībā kā tas sab. trans tur velkas, un jā būs kaut kur vēl jāpagaida teiksim stāvot lietū, tad man ir apmēram 10x ērtāk iekāpt savā auto un aizbraukt no mājas priekšas līdz darba praktiski druvīm, un nav jāsapringst par to ka tagad jānem gumijas zābaki un ūdensnecaulaidīgs apģērbs, jo Rīga kļuvusi vietām neizbrienama utml.

Nu ne tā ka es no sava auto vispār neizkāpju, bet tomēr kāpt sab. trans, man roka neceļas, īpaši pēc tam kad 8 vai pat 10 gadus RSat. mūs dirsināja un nevarēja padot maršrutu līdz daudzdzīvokļu māju ciematiem, jo redz te ceļs pa šauru, te vēl visādas atrunas. un kad nu beidzot padeva - nevienam vairs nah tas buss tur vajadzīgs nebija - paši cilvēki savas problēmas atrisināja, gan braucot kopā vienā virzinā, gan vienkārši iepērkot pa 2 auto.

Tā kā kamēr RSat. turpinās barot savus vēderus, nevis kalpot klientūrai un nedomāt stratēģiski, akcijas var turpināt cik vien tīk, viņi nebūs tā kompānija kura vizinās manu dibenu.

gunbox 17.septembris 2019 14:16
20 1 Atbildēt

Reizēm, iekāpjot sabiedriskajā pie renģu, alhokola, nemazgātu drēbju un nedajbog bezpajumtnieka "aromāta", es labāk esmu korķis un sēžu tur 30min ilgāk.

ak 17.septembris 2019 15:11
8 0 Atbildēt

Kaut kā negribas atbalstīt zaglīgo rīgas satiksmi....un viņu radu-zīdēju rindas. Pats savu auto remontēju, pats braucu. Patīkami, vienmēr, kā mājās. Arī stress mazāks tāpēc. Auto arī tāds pats, kā autobuss, priekš kam man braukt svešā? Tekstā bija teikts, ka auto rodas arvien vairāk. Nesaprotu, no kurienes? Cilvēku skaits Latvijā samazinās joprojām, dzimstība arī, no kurienes tas auto pieaugums?

gunbox 18.septembris 2019 12:19
0 0 Atbildēt

Labdien, biezie gadi ir atpakaļ.

Laaciz 17.septembris 2019 16:49
6 0 Atbildēt

Nē paldies 10 min no un līdz darbam ar auto ir kudi patīkamāk kā stāvēt kājās pārbāzta un smirdošā transportā

Vernons 17.septembris 2019 17:35
5 0 Atbildēt

Bonusā blusu kodumi, blusas uz māju varēsi atnest, kašķi par velti dabūt, un vēl visādi citādi "labumi" veselību neveicinoši!

650 17.septembris 2019 18:19
3 0 Atbildēt

Interesant būtu uzzināt šīs te Kārtējās Kampaņas "izmaksas".Attēlos redzamie tie tur 3 zvērinātie demagogi paši drošvien preču vilciena kopējā vagonā vai torlejbusa piekabē katru dienu pa 3x brauc.Kam tur kādi piederumi darbam līdzi vazājami,tie lai kā bomži bērnu ratos to visu iekrauj.Tā saucamie mobilie piznezmeņi lai katrs savu "personificēto" runājamo kliedz pa visu trambaju, ar visiem plet un nah. Privātās telpas vairs nav nekur, visur kāds kko nosaka un regulē un ievieš un piespiež.

Egils 17.septembris 2019 21:41
6 1 Atbildēt

Kāpēc CSDD un Autotransporta direkcija nerīko akcijas:

1) Ievēro distanci, neesi gliemezis!

2) Zaļais brauc, sarkanais stāvi!

3) Nebloķē krustojumu, neesi auns, tie nav jauni vārti!

650 18.septembris 2019 0:02
0 3 Atbildēt

šīs domas virziens un dziļums īstenībā ir ļoti pareizs...

ps- 6)pieturi muti ,ja neesi specālists; 8)ja tev te(tas) nepatīk- brauc (ej) /uz...; uttt..

gunbox 18.septembris 2019 12:28
3 0 Atbildēt

Sākumā izskatās smuki, bet domas dziļumam nav jēgas, ja duraku ar reklāmu neiemācīsi. Dēļ tādiem izlietoti 3mijl., tā vietā, lai par to summu pieņemtu vairāk ceļu policistus un atsistu to pašu naudu uz sodiem un nosūtīšanu uz apmācībām vai eksāmeniem atkārtoti. Ups... LV tak neparedz mācīt atkārtoti, jo visi ir pārgudri.

650 18.septembris 2019 13:21
0 2 Atbildēt

-man vina jautājums izlasījās tipa kā retorisks- jo par manu (tavu) naudu (pašiem Rīkotājiem!) ir "jēga" uzrīkot dajebkādu akciju.Kāds ne-pienācīgi pilda savu tiešo

pienākumu (par ko saņem algu),bet kāds (cits) viņa vietā izmanīgi norganizē papildus apmaksājamo "akciju".

Par nerubināt degunu priekšējā un nekārtot dabiskās vajadzības Pakaļējā sēdeklī var katru gadu kaut 6x gadā pa 100k itin pamatoti patērēt.Katru nedēļu var rīkot uzmanības pievēršanu kādai no 16698 ceļa zīmēm un katru nedēļas nogali paveltīt kāda īpaša ceļa horizontālā marķējuma slavināšanai.

Ja indivīds maksā valstij visas nodevas, un, ja to visu strikti ievērojot, ir iespējis nopelnīt personigajam tr.līdzeklim- viņam NAV "jāatskaitās" katram tam tur pašpasludinātajam demagoģijas zinātņu anaalizātoram un NAV nonstopā jājūtas vainīgam par kaut/ko valsts varas un sabiedrības priekšā.Indivīds pats izlems, kur un kad un kapc to Savu auto pielietot.

Lauki 18.septembris 2019 7:44
9 0 Atbildēt

Dzīvoju Ropažos un katru rītu pārvietojos no šejienes uz Ziepniekkalnu, un ceļu mēroju ar opel corsa 1.2 bendzīns/gāze. Ceļā par degvielu aiziet mazāk kā 4eiro turp atpakaļ un vienā virzienā aizbraucu pa stundu. Ar sabiedrisko būtu tie paši 4eiro tikai vienā virzienā un ceļā aizietu 3h. Uz priekšu iedodiet man labāku argumentu iesēsties autobusā.

Pļurkt 18.septembris 2019 12:51
0 2 Atbildēt

Degviela nav vienīgie izdevumi!!

Riepas tev nedilst, lampiņas nepārdeg, apdirsināt nevajag, nofdokļi nav jāmaksā, eļļa nav jāmaina un vispār nekad nekas nav jāremontē.... ah jā.... un nav jāmazgā!

650 18.septembris 2019 13:41
8 0 Atbildēt

Ja indivīds PATS izvēlas mainīt, mazgāt un vienalga cik maksāt- kurš viņam varētu aizliegt pēc personīgajiem ieskatiem izrīkoties ar saviem līdzekļiem un ar savu auto? Simtiem piemēru- ar auto jābrauc vien dažas minūtes, bet sabiedriskie transporti tur būtu jālieto vairāki vai vismaz divi dažādi.Turklāt, pieturā ir jāgaida (jācer), jāstāv kājās, gripas vīrusu jāelpo,svešu smaku jāosta un vēl jāriskē tapt apzagtam un/vai piekautam.Jeb tā kārtīgi noraut uz acīm- kad kāds kārtējais papuass tam cilvēkvedējam patraucēs kustību.

eidis 19.septembris 2019 16:30
0 0 Atbildēt

Indivīda personīgās izmaksas jārēķina pēc aizstāšanas metodes. T.i. cik viņš nopelnītu, ja laiku, ko viņš velta lai ar līkām roķelēm nomainītu auto eļļu, viņš ieguldītu profesionālā sienas krāsošanā (jeb ko citu, ko viņš dara profesionāli). Diemžēl rezultāts gandrīz vienmēr šiem aprēķiniem nav par labu līkrokainam darbam. Otra alternatīva gan izskatāma iekļaujot servisas sasniegšanai patērējamo jlaiku. Kur siki darbiņi lauku apvidū (t.i. tālu līdz autoservisam) mēdz uzrādīt ļoti labus rezultātus.

darklight 20.septembris 2019 10:16
0 0 Atbildēt

Neesmu automehāniķis, bet eļļu gan savam auto varu nomainīt tieši tik pat ātri kā profiņš. Ripuļus pārskrūvēt iet drusku ilgāk, jo pacēlāja un pneimatiskās atslēgas nav. Za to rindā nav jāstāv.

kasinsh79 18.septembris 2019 11:33
2 0 Atbildēt

Paldies par ieteikumu Ok, mani tas vispār neskar, jo darbs (kabinets) tūlīt būs mājā. Visādi citādi sabiedriskais man personīgi sniedz tikai prieku (brīvdienās un svētkos, reizēm) - 300m attālumā ir trolejbusa un autobusa pieturas, brauc, kur vien gribi. Uz teātri, piemēram, jau ilgāku laiku braucu tikai ar sabiedrisko (lai atpakaļ uz mājām brauktu ar 1 auto). Vecrīga - reizēm nav peļama doma. Ikdienā (pat, ja vajadzētu) - 100% atbalstu komentāru par tukšākām ielām man

WALA 18.septembris 2019 11:37
1 0 Atbildēt

Jep, nu arī man lai izbraukātu ar sab. transu tas maksās mazākais 3 Eur, kamēr pilnīgā pofigā neekanomējot degvielu un braucot pār tiltu un Rīgas centru - es nobraucu maksimāli 1.5 EUR. Un tagad mani sāk nodarbināt jautājums kā RSat. tiek rēķinātas izmaksas ieskaitot amortizāciju utt. ka biļete jau tā ir dārgāka kā pārvietošanas saviem spēkiem (kaut ar "parket džipu") un tur aiziet ~100 Mio plusā dotācijas. Man kaut kā matemātika sāk likties ka neiet kopā.

iciks 18.septembris 2019 15:42
1 0 Atbildēt

PAMĒĢINI.

Nezin kāpēc liekas, ka katrs domājošs cilvēks ir apsvēris plusus un mīnusus gan sabtranam, gan savam auto, gan iešanai ar kājām vai vēl kādiem variantiem un ja tomēr auto, tad kaut kāds funktieris gan jau ka lielākajā daļā gadījumu ir.

Piemēram, sievai uz darbu nokļūt sanāk ar 2 sabtraniem. Kopā - 1h. Ja vēl pieturās jāpagaida, papildus minūtes. Ja sanāk vēl bērnu dārziņā ievest - tur jau vēl krietns laiciņš.

Ar auto ap 20-25 min un ar visām ērtībām.

Tātad dienā reāli~ 1-1,5h ekonomija. Nav maz. Par ērtībām nerunājot. Cik tas maksā, grūti teikt, jāparēķina. Degvielā noteikti lētāk pat par mēnešbiļetes cenu. Protams, autiņš mazliet nolietojas u.tml., bet nu tas ģimenei tāpat vajadzīgs un pagalmā turēt jēgas diži nav. Un par ērtībām dzīvē ir jāpiemaksā, tas gan. Tur problēmas neredzu.

Starp citu, ne visai ticu tiem 1,6-1,9 cilvēkiem mašīnā Latvijā. Nesen kā reiz iepazinos ar vienu pasvaigu pētījumu, kur runa bija par [ja nemaldos] 2,2 cilvēkiem. Ja runa tieši par dižo pilsētu, tur noteikti būs mazāk.

Pļurkt 18.septembris 2019 15:46
0 0 Atbildēt

Bērnībā un agrā jaunībā es līdz sirds dziļumiem jau izbaudīju sabtransa priekus. Kad beidzot nopiorku savu pirmo transportu, tad biju 9-tajās debesīs. Beidzot nevajadzēja gaidīt pieturā, kur dažreiz sabtranss pat vispār neatnāca!!

Brauciens no 1,5 stundām saruka uz nepilnu 1/2 stundu, pie kam kad sagribējās vai kad savajadzējās tad braucu un nebij jāskatās uz pulksneni - NO DURVĪM LĪDZ DURVĪM!!!

Jeb savādāk no durvīm līdz durvīm saruka no 2+ stundām (uz vienu galu) līdz apaļai 1/2 stundai.

Pie tā visa man jau ir pajāt cik maksā brauciens, jo nav visa diena pilnīgā pakaļā, ja jābrauc turp un atpakaļ!!!!!

--------------------

Paldies!!! Bieži vien es izvēlos iet kājām (Rīgā), kā gaidīt sabtransu. Ja ir bariņš uz 3 - 4 cilvēki, tad pat taksis atmaksājas, kā maksāt teju 6 Eur par 3 - 5 pieturu braucienu!

Mazule 18.septembris 2019 16:07
0 0 Atbildēt

Gaidi maisiem, kā brauks ar sabiedrisko, tā brauks. Nav te Londona

Rr 18.septembris 2019 16:13
0 0 Atbildēt

Ir iespēja braukt ar riteni, ar k2, skejriteni. Tramvajos brauc bomži

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 5

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti