Lai ierobežotu nelicencēto taksometru darbību starptautiskajā lidostā "Rīga", piesaistītas Mārupes pašvaldības policijas ekipāžas, otrdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).
"Sadarbībā ar Mārupes domi esam atraduši pašvaldības policijas ekipāžas, kuras maksimuma stundās stāvēs un dzenās [nelicencēto taksometru pakalpojumu sniedzējus]," teica Linkaits, piebilstot, ka Mārupes pašvaldībaspolicijas ekipāžām darbu lidostā vajadzēja sākt pirmdien, 23.septembrī.
Tāpat ministrs pauda viedokli, ka ir izdarīts liels darbs, lai lidostā "atbīdītu bandītus prom no tā sauktā zelta kilometra".
Jau ziņots, ka no 15.septembra lidostas "Rīga" teritorijā pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru var veikt tikai tie pārvadātāji vai uz līguma pamata izveidotas pārvadātāju apvienības, kas nodrošinās Autopārvadājumu likumā noteiktās prasības un kuriem izsniegtas licences kartītes ar speciālu atzīmi.
Speciālās licences kartītes šobrīd izsniegtas kopumā 86 automašīnām, tostarp uzņēmumu SIA "Red Cab lidosta" un AS "Rīgas taksometru parks", kuri strādā ar zīmolu "Red Cab", taksometriem izsniegtas 63 licences kartītes, bet 23 atļaujas piešķirtas ar zīmolu "Baltic Taxi" strādājošajām automašīnām.
Atbilstoši grozījumiem Autopārvadājumu likumā un Ministru kabineta noteikumiem par taksometra pārvadājumiem speciālās licences kartītes izsniedz Rīgas plānošanas reģions.
Lai saņemtu speciālās licences kartītes, pārvadātājam vai pārvadātāju apvienībai ir jāapliecina spēja nodrošināt pakalpojumu visā lidostas darba laikā, apkalpot personas ar invaliditāti, kā arī nodrošināt taksometrus ar 5-8 pasažieru sēdvietām un bērnu sēdeklīšiem. Tāpat noteikts ierobežojums autotransporta līdzekļa vecumam - tas nedrīkst pārsniegt piecus gadus. Lai saņemtu licenci, pārvadātājam ir jāiesniedz apliecinājums, ka ir radīts risinājums vaučera QR koda validācijai, kā arī apliecinājums par sadarbību ar vaučera tirgotāju.
Daudzus gadus lidostā valdīja miers un saskaņa (ar mazo "s"). Klientus draudzīgi apkalpoja Red Cab un Baltic Taxi. Un tad nāca Konkurences padome ar savu taisnību par to, kas ir godīga konkurence. Un tiesa dūdoja līdzi. Rezultātā visi redzējām, kas ir brīva un godīga konkurence, ar stāvvietām "purvā", krāpniekiem taksometru izskatā, t.s. "dispečeriem", kas ieviesa pseido kārtību un noteikumus, saskaņojot tos ar lidostas atbildīgajām personām turpat netālu cafe.
Tagad status quo tiek atjaunots, tikai lidostas un Rīgas reputācija ir smagi iedragāta.
Līdzīgu scenāriju paredzu ar brīvā tirgus atvēršanu tehniskās apskates biznesā.