Nelicencētos taksometrus lidostā Rīga kontrolēs Mārupes policija 9

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 24.septembris 2019 16:07

Lai ierobežotu nelicencēto taksometru darbību starptautiskajā lidostā "Rīga", piesaistītas Mārupes pašvaldības policijas ekipāžas, otrdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

"Sadarbībā ar Mārupes domi esam atraduši pašvaldības policijas ekipāžas, kuras maksimuma stundās stāvēs un dzenās [nelicencēto taksometru pakalpojumu sniedzējus]," teica Linkaits, piebilstot, ka Mārupes pašvaldībaspolicijas ekipāžām darbu lidostā vajadzēja sākt pirmdien, 23.septembrī.

Tāpat ministrs pauda viedokli, ka ir izdarīts liels darbs, lai lidostā "atbīdītu bandītus prom no tā sauktā zelta kilometra".

Jau ziņots, ka no 15.septembra lidostas "Rīga" teritorijā pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru var veikt tikai tie pārvadātāji vai uz līguma pamata izveidotas pārvadātāju apvienības, kas nodrošinās Autopārvadājumu likumā noteiktās prasības un kuriem izsniegtas licences kartītes ar speciālu atzīmi.

Speciālās licences kartītes šobrīd izsniegtas kopumā 86 automašīnām, tostarp uzņēmumu SIA "Red Cab lidosta" un AS "Rīgas taksometru parks", kuri strādā ar zīmolu "Red Cab", taksometriem izsniegtas 63 licences kartītes, bet 23 atļaujas piešķirtas ar zīmolu "Baltic Taxi" strādājošajām automašīnām.

Atbilstoši grozījumiem Autopārvadājumu likumā un Ministru kabineta noteikumiem par taksometra pārvadājumiem speciālās licences kartītes izsniedz Rīgas plānošanas reģions.

Lai saņemtu speciālās licences kartītes, pārvadātājam vai pārvadātāju apvienībai ir jāapliecina spēja nodrošināt pakalpojumu visā lidostas darba laikā, apkalpot personas ar invaliditāti, kā arī nodrošināt taksometrus ar 5-8 pasažieru sēdvietām un bērnu sēdeklīšiem. Tāpat noteikts ierobežojums autotransporta līdzekļa vecumam - tas nedrīkst pārsniegt piecus gadus. Lai saņemtu licenci, pārvadātājam ir jāiesniedz apliecinājums, ka ir radīts risinājums vaučera QR koda validācijai, kā arī apliecinājums par sadarbību ar vaučera tirgotāju.

 
Visi komentāri
 
Conqueror 24.septembris 2019 19:42
0 1 Atbildēt

Feini

Austris 24.septembris 2019 19:54
1 1 Atbildēt

Paradiet kada kartē,kur īsti stāvēs/varēs iebraukt licencētie un kur pārējie. Īsti nevar saprast.

nomiks 24.septembris 2019 20:37
6 2 Atbildēt

Daudzus gadus lidostā valdīja miers un saskaņa (ar mazo "s"). Klientus draudzīgi apkalpoja Red Cab un Baltic Taxi. Un tad nāca Konkurences padome ar savu taisnību par to, kas ir godīga konkurence. Un tiesa dūdoja līdzi. Rezultātā visi redzējām, kas ir brīva un godīga konkurence, ar stāvvietām "purvā", krāpniekiem taksometru izskatā, t.s. "dispečeriem", kas ieviesa pseido kārtību un noteikumus, saskaņojot tos ar lidostas atbildīgajām personām turpat netālu cafe.

Tagad status quo tiek atjaunots, tikai lidostas un Rīgas reputācija ir smagi iedragāta.

Līdzīgu scenāriju paredzu ar brīvā tirgus atvēršanu tehniskās apskates biznesā.

gunbox 27.septembris 2019 13:27
0 0 Atbildēt

Daudzus gadus valdīja miers tāpēc, ka tie paši itkā godīgie Red un Baltic izdomāja, ka 7€ vietā var noplēst 70€ no ārzemniekiem. Tāpēc arī iesaistījās, lai kaut kā risinātu šo problēmu, bet kā jau LV, viss notiek caur vienu vietu. Arī lidostas arhitekts kopā ar būvinženieri ir tā pat taisīti caur vienu vietu, ja pietrūka izglītības un veselā saprāta uzprojektēt lidostu, nevis kaut kādu pirmskolas vecuma grupiņas slidkalniņu. Parodija priekš piebraukšanas, nevis lidosta.

wons 24.septembris 2019 21:07
0 0 Atbildēt

Varēs uz lidostu izsaukt Bolt taxi, vai tos arī uzskatīs par bandītiem un lidostas teritorijā neielaidīs?

nomiks 24.septembris 2019 21:10
0 0 Atbildēt

Lidostas teritorijā atļauts uzņemt pasažierus tikai tiem taksometriem, kam ir attiecīga licence.

Kādreiz vajadzēja Mārupes novada izsniegto, tagad laikam sanāk Rīgas reğionā vienotā licence.

wons 24.septembris 2019 21:24
6 3 Atbildēt

Vispār jau dīvaini no ministra puses visus tos, kam nav licences nosaukt par bandītiem! Kaut kā citur Eiropā nēesmu redzējis, ka būtu izredzētie taxi, a pārējie tiek nosaukti par bandītiem un tos trenkā ar policiju.

nomiks 25.septembris 2019 8:56
0 0 Atbildēt

Šķiet, ka par bandītiem sauca nevis tos, kas bez licences, bet gan tos, kas ved par īpaši paaugstinātu maksu. Vēl šobrīd ir pilnva Rīga ar taksometriem, kuriem uz durvīm sānos norādīta iekāpšanas maksa 5 EUR un maksa par 1 km ir 3 EUR vai pat vairāk. Tie visi ir iepriekš lidostā stāvējuši.

Iepriekš ar Red Cab vai Baltic Taxi no lidostas uz Rīgas centru par apmēram 12-13 EUR varēja atbraukt. Kad atļāva brību konkurenci, tad t.s. bandīti prasīja pat 70-100 EUR. Uz Mārupi vispār atteicās vest.

Visur Eiropā taksometru bizness ir sakārtots. Diemžēl Latvijā vēl laikam tālu līdz tam.

Freijers 26.septembris 2019 8:41
0 0 Atbildēt

Jā ir tā sakārtots, ka maksāsi 50-60 eiro uz lidostu, tā uzreiz arī pasaka

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti