Vakar, 14. janvārī, Valsts policijā tika saņemta informācija no Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta par to, ka Talsu novadā, Virbu pagastā ceļu satiksmes negadījumā gāja bojā 14 gadus veca meitene.
Vakar Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes amatpersonas strādāja notikuma vietā, nopratinot uz vietas esošos jauniešus. Noskaidrots, ka 19 gadus vecs jaunietis vadīja automašīnu “Audi”, kurai aizmugurē bija pastiprināts minerālmēslu maiss, kurā iekšā bija kameras un matracis. Uz tā atradās divi jaunieši līdz brīdim, kad līkumā maiss noslīdēja nost no ceļa braucamās daļas un ieslīdēja grāvī, kur bija caurteka. Jaunietis turpat no maisa nokrita nost, taču meitene trieciena rezultātā atsitās pret grāvī esošo caurteku un koku. Diemžēl meitene notikuma vietā no gūtajām traumām gāja bojā. Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbinieki cīnījās par meitenes dzīvību, taču viņu atdzīvināt neizdevās.
Šoziem, kad sniegs mūs lutina, daudzi savu brīvo laiku izvēlas pavadīt dažādās aktivitātēs svaigā gaisā, bet diemžēl dažas no tām var būt bīstamas savai un apkārtējo drošībai. Sociālo tīklu vietnēs ir pamanīts, ka iedzīvotāji publicē šādus video, kur jaunieši un pieaugušie pārvietojas ar ragavām vai kameru, kas piesieta pie priekšā braucošas automašīnas, tādā veidā uzskatot, ka izbauda ziemas priekus, taču ignorējot to, ka šādas darbības ir bīstamas ne tikai pašam sev, bet arī jebkuram citam ceļu satiksmes dalībniekam. Noteikumi nosaka to, kā ir jāpārvadā pasažieris un tas noteikti nav jādara ārpus automašīnas, esot uz ragavām. Argumentu, kāpēc to drīkstētu darīt, nav – pat ja liekas, ka konkrētajā ceļa posmā ir maza satiksme, šis traģiskais negadījums parāda to, ka bez sadursmes ar citu, pretī braucošu transportlīdzekli, brauciens tāpat var beigties ar smagām sekām.
Jaunietim, kurš vadīja automašīnu, ir transportlīdzekļa vadīšanas tiesības un, veicot alkohola pārbaudi viņa izelpā, apstiprinājās, ka jaunietis automašīnu vadījis, neesot alkohola reibumā. Valsts policija par notikušo ir uzsākusi kriminālprocesu par ceļu satiksmes noteikumu vai transportlīdzekļu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu, ja to izdarījusi persona, kas vada transportlīdzekli, un ja tā izraisījusi cilvēka nāvi. Saskaņā ar krimināllikumu par šādu noziedzīgu nodarījumu soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz astoņiem gadiem, atņemot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku līdz pieciem gadiem. Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Talsu iecirkņa Kriminālpolicijas nodaļas amatpersonas turpina izmeklēšanu uzsāktajā kriminālprocesā.
Arī braukt no kalna ar slēpēm ir bīstami ... braukt ar moci vai kvadru ir bistami utml. Un.dzīvot vispāt ir bīstami. Kādreiz bērnībā dzīvojot pie upes ziemā bija uzklaide stāvus pa upes stāvkrastu ar pašiem slīdošākajiem zābakiem vilkt lejā un līdz neaizsalušai upei paspēt nobremzet. Kalns savus 10-15 metrus garš un savus 7 augsts. Ir pa upes salam un pārkritušiem kokiem līsts un ūdenī līdz ausīm ielidots - tas viss ir bīstami, ja kaut drusku kas noiet greizi. Tādēļ jautājums ir tikai vai tiešām vaditājs ir vainīgs, vai arī mūsu ļoti "pārdomātā" ceļu infrastruktūra. Skaidrs ka ja kāds ar tādu konstrukciju izdoma vilkt ar 50km/h tas ir drusku cits nekā to pašu yz kādi 20 km/h.
Jā bērnībā, pavasarī no skolas gar līkloču upīti nākot tika braukāts ar ledus gabaliem...Bija straume, mainīgs dziļums un iet ledus. Vairaki salec virsū vienam gabalam, zūd līdzsvars tas apgāžas... visi ūdenī līdz kaklam Mājās kārtīgs brāziens, skolā pārrunas...bet vai tas ko mainīja? Tik tas ledus jau iet tik dažas dienas un kurš gribēs palaist garām šo unikālo izklaidi. Jā ar šodienas prātu to atceroties palīek stipri dīvaini.
arī komentēt ir bīstami!
"Tādēļ jautājums ir tikai vai tiešām vaditājs ir vainīgs, vai arī mūsu ļoti "pārdomātā" ceļu infrastruktūra." --
Būtu pārmērīgi prasīt, lai ceļu infrastruktūra vēl būtu pieskaņota "aizmotora vilkšanai", ja nu kādam ienāk prātā ar šādām dīvainībām nodarboties.
Pēc likuma vadītājs vainīgs, un bez kādiem jautājumiem. Vadītājs nebūtu vainīgs tikai vienā gadījumā, proti, ja viņam izdotos pierādīt, ka kāds ar draudiem piespiedis viņu uz šo vilkšanu.
Nē tas netiek prasīts, taču ja reiz kādam sagadījās uz kaut kā visai specifiska nosisties, vai nav tā, ka arī motociklistam pie zināmu apstākļu skritības draud nāve tieši tādos pašos apstākļos - es to tādā nozīmē. JO viena "absolūti forša lieta" mums ir - gājeu pārejas gan ziemā, gan lietū ir tik slidenas, ka jauns motorbraucējs var kaklu nolauzt - un tādu "pārdomātu risinājumu" pie mums var gana atrast ...
Kaut gan, ko nu es te daudz "klabinu pirkstus" - pie mums tak drošības garantēšanai ir kameras un fotoradari ...
oi, nē arī tie tak bija tīri budžeta ielāpiem ...
pag bet kas tad ir satiksmes drošībai ????
P.S. un protams līdzjūtības visiem iesaistītajiem, gan tiem kuri zuadēja meitu, gan tiem kuri tagad ir kapitāli ieberzušies.
P.P.S. un es nekad neesmu uzskatījis šo te veidu - kaut kas piesiets auto vai mocim astē par pietiekami drošu, vienmēr ja kāds uz to pavilcies, par to mēģinu atgaināt, un būt jo talāk no tādām izklaidē, jo labāk ...
Pie mums tāda prakse, ja tiek traumēts motocikleta pasažieris, automātā krim motocikleta vadītājam.
Kā saprotu, infrastruktūru varētu sakārtot, katrai caurtekai pieliekot gumijas spilvenu, ja nu vēl kādam rodas vēlme izmēģināt?
Man pagaidām nevajag sakārtot, kan pietiks ja kāds vispār paskatīsies, vai nav tā ka labu gribot (tāpat kā ar jaunajiem dziļiem grāvjiem) ir panākts risinajums, kurš nogalina ... ar garantiju !
Pag, pag, tūlīt atnāks Uupis, viņš Tev pateiks, kas nogalina.