Gadsimta lielākā OCTA atlīdzība izmaksāta par Itālijā notikušu avāriju 18

 
iAuto | 1.oktobris 2013 22:32

Gadsimta lielāko obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļa apdrošināšanas (OCTA) atlīdzību Latvijas apdrošinātāji izmaksājuši par 2009.gada aprīlī Itālijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā informācija.

Foto: iAuto

Kā portālu „iAuto” informēja birojā, šajā satiksmes negadījumā Latvijā reģistrētam uzņēmumam piederoša kravas automašīna notrieca velosipēdistu, kurš smagi cieta. Visa apdrošināšanas atlīdzība, kopumā 354 000 latu apjomā, tika izmaksāta par velosipēdistu, tostarp arī morālā kompensācija par gūto fizisko traumu.

Arī OCTA vēsturē otrajā dārgākajā avārijā bijis iesaistīts kravas transportlīdzeklis, un atkal Itālijā – 2007.gada jūlijā Latvijā reģistrēta kravas automašīna notrieca motociklu, kā rezultātā bojā gāja motocikla pasažiere. 336 500 latu kompensācija izmaksāta gan par motocikla vadītāja fizisku traumu, gan morālā kompensācija par laulātā nāvi.

Savukārt 2009.gada jūnijā Latvijā reģistrēta kravas automašīna Vācijā sadūrās ar citu transportlīdzekli. 11 000 latu kompensācija tika izmaksāta par iznīcināto transportlīdzekli, savukārt pārējo atlīdzības summu, 288 300 latus, veidoja ārstēšanās izdevumi negadījumā cietušajai personai.

Latvijā kravas automašīnu izraisītās avārijas bijušas salīdzinoši lētākas, un lielākā līdz šim izmaksātā atlīdzība, 189 700 lati, ir par 2007.gada septembrī notikušu avāriju, kad kravas transportlīdzekļa izraisītā sadursmē ar autobusu cieta autobusa vadītājs un 15 tā pasažieri, no kuriem viens gāja bojā. Apdrošināšanas atlīdzības lielāko daļu veido cietušo ārstēšanās izdevumi, slimības pabalsti, pensijas un pabalsti apgādājamajiem un invalīdiem, savukārt vairāk nekā 10 000 latu tika izmaksāti par iznīcināto autobusu.

„Kravas transportlīdzekļi no gada uz gada kļūst arvien riskantāki un nevērīgāki,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics. „Tas pats attiecas uz autobusiem, kuri veic pasažieru pārvadāšanu. Šis jautājums ir ļoti svarīgs nevis tikai tāpēc, ka pazeminoties Bonus – Malus klasei nāksies maksāt augstāku OCTA cenu, bet tāpēc, ka pie neuzmanīga transportlīdzekļa vadības stila tiek apdraudēta satiksmes drošība. To, ka kravas transportlīdzekļi un pasažieru pārvadātāji kļūst arvien bīstamāki apstiprina ne tikai Bonus – Malus dati, bet arī pēdējā laikā notikušās avārijas, kurās cietuši desmitiem cilvēki un ir arī bojāgājušie.”

Tomēr autobusu izraisītās avārijas apdrošinātājiem tik dārgi izmaksājušas nav, tomēr šajā kategorijā nav vērojamas būtiskas atšķirības starp Latvijā un ārzemēs notikušiem negadījumiem.

Dārgākā avārija Latvijā notika 2004.gada 31.decembrī, kad starpvalstu satiksmes autobuss nobrauca no ceļa un apgāzās. Negadījumā gāja bojā trīs pasažieri un vairāki tika ievainoti. Atlīdzība tika izmaksāta par apbedīšanas izdevumiem, ārstēšanās izdevumiem un pasažieru personīgo mantu bojājumiem.

Savukārt 2011.gada aprīlī Nīderlandē autobusa sadursme ar citu transporta līdzekli izmaksāja 28 800 latus – vairāk nekā 17 000 latu izmaksāti par avārijā cietušo transportlīdzekli, savukārt 9000 lati izmaksāti par sabojāto pieturvietu.

LTAB dati liecina, ka pēc ikgadējā Bonus – Malus klašu pārrēķina, pasliktinājusies Bonus – Malus klase juridiskām personām gandrīz visās transportlīdzekļu grupās. Bonus – Malus klašu samazinājums īpaši attiecināms uz kravas un pasažieru pārvadātājiem, un šī tendence, ka kravas transportlīdzekļu un autobusu vadītāji izraisa arvien vairāk ceļu satiksmes negadījumus ir vērojama ne tikai par pērno periodu, bet jau vairākus gadus pēc kārtas.

Saskaņā ar LTAB sistēmas datiem, pēc ikgadējā klašu pārrēķina Bonus – Malus klases ir piešķirtas gandrīz 1,07 miljoniem privātpersonu un 160 000 juridisko personu. Salīdzinājumā ar 2012. gada pārrēķina datiem palielinājies gan fizisko, gan juridisko personu skaits, kurām tiek piešķirtas Bonus – Malus klases. Ja fiziskajām personām pieaugums ir par 40 000, tad juridiskām – 6770. Tomēr analizējot fizisko un juridisko personu iedalījumu pa Bonus – Malus klasēm, vērojams, ka privātpersonām vidējā Bonus – Malus klase no gada uz gadu palielinās, kas liecina, ka autoīpašnieki kļūst arvien apzinīgāki. Savukārt juridiskām personām aina ir pilnīgi pretēja, jo vidējā Bonus – Malus klase ar katru gadu pasliktinās.

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
REXX 2.oktobris 2013 12:05
1 1 Atbildēt

"„Kravas transportlīdzekļi no gada uz gada kļūst arvien riskantāki un nevērīgāki,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics. "

Smieklīgi, Stengrevica kungs. Kopš kura laika transporta līdzeklim piemīt speja analizēt savu uzvedību/rīcību (saprāts)?

Vai arī nevarat pateikt, ka vainīgs ir vadītajs? Jo atkal paceltos diskusija par OCTA piesaisti?

andza 2.oktobris 2013 14:34
1 0 Atbildēt

Un kur palikā tā octa izmaksa gandrīz 1 milj. EUR apmērā Īrijā, cik atceros tur arī smagais bija iesaistīts.

Interesanti, ka velosipēdistam tik lielu kompensāciju izmaksāja. UK labākajā gadījumā dabūtu ārstēšanās, bēru izmakasas un maksimums pāris tūkstošus morālo kompensāciju.

KillerMiller 3.oktobris 2013 13:20
1 0 Atbildēt

Tā summa velosipēdistam jau arī būs galvenokārt ārstēšanās izdevumi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti