Īstenos papildu pasākumus ceļu satiksmes negadījumos smagi ievainoto un bojāgājušo skaita samazināšanai - iAuto

Īstenos papildu pasākumus ceļu satiksmes negadījumos smagi ievainoto un bojāgājušo skaita samazināšanai 35

 

Foto: Publicitātes attēls

SM | 25.februāris 2025 15:48

Šodien, 25. februārī, valdība izskatīja Satiksmes ministrija (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu “Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027. gadam starpposma ietekmes izvērtējums” ar priekšlikumiem īstenot papildus pasākumus, lai sasniegtu plānā izvirzīto mērķi – samazināt ceļu satiksmes negadījumos (CSNg) smagi ievainoto un bojāgājušo personu skaitu 2027. gadā par 35%, salīdzinot ar 2020. gadu.

Papildu steidzami veicamie un vidēja termiņa pasākumi izstrādāti, balstoties uz pētījumu datiem un diskusijām ar nozares ekspertiem.

“Lai izglābtu dzīvības un mainītu mūsu attieksmi ceļu satiksmē, plānā nosprausto mērķu sasniegšanai noteiktajā termiņā ir nepieciešami efektīvi papildu risinājumi. Šis nav politisks dokuments, bet pētījumos balstīts ceļu satiksmes drošības ekspertu sagatavots pasākumu plāns. Galvenais mērķis nav sodīt, bet novērst pārkāpumus un, lai uzlabotu situāciju, plānojam īstenot virkni pasākumu, kas jau ir sekmīgi realizēti citās valstīs”, uzsver satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

SM sadarbībā ar VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”, VSIA “Latvijas Valsts ceļi”, Iekšlietu ministriju, Veselības ministriju un Ekonomikas ministriju ir apkopojusi informāciju par Ceļu satiksmes drošības plānā 2021.-2027.gadam ietverto pasākumu izpildi un tiešajiem darbības rezultātiem, kā arī sagatavojusi jaunus priekšlikumus un pasākumus ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, kas vērsti uz plāna mērķa izpildes nodrošināšanu.

Informatīvajā ziņojumā apkopoti statistikas dati par CSNg smagi ievainoto un bojāgājušo personu skaitu Latvijā u.c. ES valstīs. Vērtējot CSNg statistiku attiecībā pret pārējām ES valstīm, Latvijā provizoriski 2024. gadā ceļu satiksmes negadījumos ir bojāgājušas 111 personas, kas ir ievērojami vairāk kā citās ES valstīs.

Lai samazinātu CSNg smagi ievainoto un bojāgājušo personu skaitu 2027. gadā par 35% sasniegšanai, papildus jau veiktajiem pasākumiem nepieciešams īstenot virkni jaunu pasākumu Informatīvajā ziņojumā ir ietverti priekšlikumi, kas sadalīti trīs līmeņos – augstas prioritātes pasākumi, kas jāīsteno nekavējoties, vidējas prioritātes pasākumi, kas jāīsteno tuvāko trīs gadu laikā un ilgtermiņa prioritārie pasākumi, kuru īstenošana paredzēta ilgākā laika posmā. Pasākumus plānots nodrošināt trīs virzienos -  drošs ceļu satiksmes dalībnieks, drošs transportlīdzeklis un droša vide, un tam nepieciešams 1,1 milj.eiro papildu finansējums no Ceļu satiksmes drošības padomes līdzekļiem (apdrošinātāju veiktie maksājumi CSNg novēršanas pasākumu veikšanai).

Augstas prioritātes pasākumi ietver sistemātisku smago CSNg izpētes ieviešanu, uzlabojumus ceļu infrastruktūrā, ceļu pieslēgumu un apgriešanās vietu samazināšanu un kreiso pagriezienu likvidēšanu, kā arī vidējā ātruma radaru tīkla četrkāršošanu. Attiecībā uz ceļu satiksmes dalībniekiem kā augsta prioritāte plānota transportlīdzekļu vadītāju apmācību procesa pilnveidošana un kontroles paplašināšana. Tāpat arī pasažieru sabiedrisko autobusu un kravas transportlīdzekļu autovadītāju noguruma novērtēšanas un uzraudzības izvērtēšana, kā arī mikromobilitātes pakalpojumu drošības uzlabošana.

Tuvāko trīs gadu laikā plānots īstenot virkni pasākumu, tostarp izvērtēt esošās sodu politikas efektivitāti un progresīvo administratīvo sodu politikas un obligātās ceļu satiksmes izglītības nepieciešamības ieviešanu, izvērtēt OCTA cenas, ņemot vērā vadītājam fiksētos pārkāpumus, tostarp ar tehniskajiem līdzekļiem, paaugstināt prasības jauno transportlīdzekļu vadītāju apmācībās. Tāpat plānots dzērājšoferu korekcijas kursu izvērtējums, “nulles” tolerances politikas vērtēšana, pārkāpumu punktu piemērošana, ja pārkāpums fiksēts ar tehniskajiem līdzekļiem,  vadlīniju izstrāde efektīvai un drošai pilsētas infrastruktūras attīstībai u.c. pasākumi.

Dokumentā ir apkopoti jau īstenotie pasākumi, kas ietver ārpus ES (trešās valstis) reģistrēta transportlīdzekļa izmantošanas ceļu satiksmē Latvijā deklarēšanu, paaugstinātu atbildību un pastiprinātu atbildības apmēru par traucēšanu sabiedriskā transporta kustībai, paziņojuma nekavējoša nosūtīšanu, ja ar tehnisko līdzekli fiksēts, ka transportlīdzeklim noteiktajā termiņā nav veikta tehniskā apskate vai nav OCTA, soda par ilgstošu konkrēto pārkāpumu (nav valsts tehniskā apskate, nav OCTA) piemērošanu vienu reizi 24 stundu laikā, OCTA elektroskrejriteņiem, atļautā braukšanas ātruma izlīdzināšanu 90 km/h vieglajam un kravas transportam. Tāpat paplašinātas pašvaldības policijas un kontroles dienestu pilnvaras un tehnisko kontroles līdzekļu izmantošana.

Ceļu satiksmes drošības plāns 2021.-2027. gadam ir izstrādāts, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību Latvijā, samazinot ceļu satiksmes negadījumu skaitu un to radītās sekas.

 

 
35 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Rexx 25.februāris 2025 20:30
8 0 Atbildēt

Kārtējo reizi kārtējais stulbums. KĀDS SAKARS OCTA AR AUTO VADĪTĀJU? OCTA ir TL īpašnieka izdevumi. Nu sataisīs pilots daudz sūdu pārkāpumu firmā. Ar darba devēja auto. Darba devējam OCTA kosmosā, bet īstenais pārkāpējs svilpo pie nākošā darba devēja. Šodienas TL vadītāju deficīta apstākļos.KĀDS TE SAKARS AR SATIKSMES DROŠĪBU???

Biznesmenis 26.februāris 2025 0:45
8 2 Atbildēt

Vispār nē. Skaidri redzams ka šitādu infografiku ir uzcepis students, kurš ir spiests vergot pa vakariem lai savilktu galus.

 Atlaist vajag tos kuri šito visu klaunadi vada un tos kuri dod akceptu šitādai bernudārza līmeņa infografikai.

john 25.februāris 2025 23:01
6 0 Atbildēt

Četrkāršos vid ātruma kontroles zonas. Itkā šosejas jau līdzšim  nebija lēnas un bīstamas, ar daudzām traģiskām avārijām.

Taisnajos posmos ir sazīmētas nepārtrauktas līnijas un nedrīkst apdzīt, līkumos nevar apdzīt. Kad tad lai apdzen?

 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vienmēr modrībā - gājēji izskrien no aizsega (+ VIDEO)

Divas epizodes no video reģistratora apliecina, ka autovadītājam jābūt modrībā ik brīdi, kad vien automašīna ir kustībā. Lasīt vairāk

 

Jau šogad - Stellantis atsāks V8 Hemi motoru ražošanu 12

Autobūves koncerns Stellantis atgriezīs apritē V8 HEMI motorus, atsākot to ražošanu 2025. gada augustā. Lasīt vairāk

 

Rīgas dome piešķirs finansējumu vēl 10 ielu posmu seguma atjaunošanai 1

Rīgas domes sēdē deputāti pieņēma lēmumu atvēlēt līdz 6,4 miljoniem eiro seguma atjaunošanas darbiem vēl 10 ielu posmos. Kopumā šajā būvdarbu sezonā seguma atjaunošanu veiks vairāk nekā 50 Rīgas asfaltētajās ielās, darbu veicējus atlasot atklātu konkursu kārtībā. Lasīt vairāk

 

Dacia Duster - savā klasē nepārspēts apvidus auto. Vai “Latvijas Gada auto” žūrija arī tā domā? (+ VIDEO)

Dacia Duster spēcīgākie trumpji vienmēr ir bijuši tā zemā cena, praktiskās īpašības un teicamas spējas doties bezceļos. Šī formula tiek izmantota arī jaunākajā - 3. paaudzes modelī. Kā jauno Duster raksturo konkursa “Latvijas Gada auto 2025” žūrija? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti